دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

بازیابی عکس و فیلم حذف شده در اندروید؛ راهنمای ساده و کاربردی

تکنیک و ترفند
بازیابی عکس و فیلم حذف شده در اندروید؛ راهنمای ساده و کاربردی

بررسی روش‌های مختلف بازیابی عکس‌ها و فیلم‌های حذف شده در گوشی‌های اندروید :

  • بازیابی از فضای ابری: در صورتی که از سرویس‌هایی مثل Google Photos یا OneDrive استفاده می‌کنید و بک‌آپ‌گیری خودکار فعال است، می‌توانید تصاویر و ویدیوهای حذف‌شده را از طریق این برنامه‌ها بازیابی کنید.
  • ریکاوری با کارت حافظه SD: اگر فایل‌های حذف‌شده در کارت حافظه SD ذخیره شده بودند، می‌توانید از نرم‌افزارهای ریکاوری کامپیوتری برای بازگرداندن آنها استفاده کنید.
  • بازیابی از پوشه امن گوشی: برخی گوشی‌ها دارای پوشه‌ای امن هستند که فایل‌های حذف‌شده در آنجا قابل بازیابی‌اند.
  • استفاده از نرم‌افزارهای ریکاوری اندروید: برنامه‌های متعددی برای ریکاوری فایل‌های حذف‌شده اندروید مانند DiskDigger، Dr.Fone و EaseUS وجود دارند که می‌توانند در بازیابی اطلاعات کمک کنند.
  • بازیابی فایل‌های قدیمی‌تر: بازگرداندن فایل‌های خیلی قدیمی دشوارتر است و به استفاده از نرم‌افزارهای ریکاوری پیشرفته یا مراجعه به مراکز تخصصی نیاز دارد.

اطلاعات ذخیره شده در فضای گوشی بخش مهمی از زندگی روزمره افراد را به‌خود اختصاص داده‌ است. این اطلاعات می‌تواند فایل‌های مهم کاری یا عکس و تصاویر خانوادگی باشد. از آنجایی که دیگر کمتر کسی عکس‌های خود را چاپ می‌کند، بیشتر خاطرات به‌صورت دیجیتال و در بستر فضای گوشی ذخیره می‌مانند و همیشه در معرض خرابی و یا پاک شدن هستند. اگر شما هم به اشتباه عکسی از گوشی خود حذف کرده‌اید و به‌دنبال راه‌حلی برای برگرداندن عکس و فیلم پاک شده اندروید در گوشی خود می‌گردید، این مقاله را از دست ندهید.

نحوه بازیابی عکس و فیلم حذف شده در اندروید

ریکاوری فایل در اندروید
راه‌های مختلفی برای بازیابی فایل‌های حذف شده وجود دارد که از طریق روش‌های مختلفی مثل استفاده از سطل زباله داخلی گوشی، ریکاوری کارت حافظه sd، بهره‌گیری از فضای ابری و برنامه‌های مخصوص بازیابی اطلاعات قابل انجام است.

اطلاعاتی که در محیط داخلی گوشی‌های همراه ذخیره می‌شوند، در صورت پاک شدن یا خرابی، دردسرهای زیادی را برای کاربر به‌دنبال دارند. بازیابی عکس و فیلم حذف شده اندروید روش‌های خاص خود را دارد که آشنایی با آنها می‌تواند حاشیه امنی برای کاربران ایجاد کند. با اینکه بخاطر محدودیت دسترسی به فضای داخلی نمی‌توان تمام اطلاعات پاک شده را بازیابی کرد اما میتوان بخش زیادی از آنها را با چند راه‌حل و ترفند بازیابی کرد.

از جمله این روش‌ها میتوان به بازیابی تصاویر از سطل زباله گوشی، ریکاوری کارت حافظه، استفاده از برنامه ریکاوری برای حافظه داخلی و ریکاوری از طریق فضای ابری اشاره کرد. در ادامه به توضیح هرکدام از این روش‌های بازیابی عکس و فیلم حذف شده اندروید می‌پردازیم.

بازیابی عکس و فیلم پاک شده از سطل زباله

بازیابی عکس و فیلم پاک شده از سطل زباله گوشی
با وجود قابلیت سطل آشغال در گوشی‌های همراه نیاز به استفاده از روش‌های سخت‌تر را ندارید.

خوشبختانه یکی از آپشن‌هایی که به گوشی‌های تلفن همراه جدید اضافه شده، سطل آشغال است. تقریباً همه ما با نحوه کارکرد سطل زباله در کامپیوتر و لپ‌تاپ آشنایی داریم، پس میدانیم که در بازگرداندن اطلاعات از سطل زباله گوشی هم آنچنان سخت نیست. با اینکه در سطل زباله گوشی تنها فیلم و عکس حذف شده ذخیره می‌شود، بازهم یک مرحله امن پیش از حذف کامل اطلاعات است.

برای بازگرداندن عکس و فیلم پاک شده اندروید می‌توانید به گالری گوشی خود مراجعه کنید. بسته به مدل گوشی، سطل زباله در بخش خاصی قرار دارد، که ممکن است آخرین پوشه گالری بوده یا در نوار تنظیمات گالری به نام سطل زباله (Recycle bin) باشد. با باز کردن تنظیمات گالری و انتخاب گزینه سطل زباله می‌توانید تصاویر و ویدیوهای حذف شده خود از یک ماه قبل را ببینید. حال تنها نیاز است که عکس یا فیلمی که می‌خواهید ریکاوری کنید را انتخاب کرده و روی گزینه بازگردانی (Restore) بزنید تا تصاویر به گالری برگردند.

ریکاوری عکس و فیلم حذف شده در ویندوز؛ آموزش بازیابی اطلاعات

مقاله مرتبط: ریکاوری عکس و فیلم حذف شده در ویندوز؛ آموزش بازیابی اطلاعات

عکاسی جامع

ریکاوری عکس از طریق فضای ابری

ریکاوری عکس از طریق فضای ابری
فضای ابری، یک مخزن امن و آنلاین برای ذخیره انواع فایل‌ها از جمله عکس‌هاست. یکی از مزایای بزرگ استفاده از فضای ابری، امکان بازیابی عکس‌های حذف شده یا گم شده است.

برای ریکاوری تصاویر از طریق فضای ابری نیاز است تا از قبل گوگل فوتو گوشی شما فعال باشد تا نرم‌افزار بتواند به‌صورت خودکار از اطلاعات بک‌آپ بگیرد. در صورتی که این نرم‌افزار یا سایر اپ‌های فضای ابری مانند OneDrive در گوشی شما فعال باشند، حتی با حذف تصاویر در خود فضای ابری هم می‌توانید دوباره تا حداکثر 30 روز اطلاعات را بازگردانی کنید.

برای بازگردانی عکس‌های پاک شده در Google Photos کافیست برنامه را باز کنید و از طریق بخش کتابخانه به سطل آشغال (Bin) در این اپ بروید. سپس روی هرعکسی که می‌خواهید ریکاوری شود، چند ثانیه انگشت خود را نگهدارید و بعد با زدن گزینه Restore آن را برگردانید.

ریکاوری با کارت حافظه  SD

ریکاوری با کارت حافظه  SD
برخلاف فضای ابری که داده‌ها در سرورهای دور ذخیره می‌شوند، کارت SD به صورت فیزیکی به دستگاه متصل می‌شود و دسترسی مستقیم به داده‌ها امکان‌پذیر است.

اگر اطلاعات شما در در کارت حافظه ذخیره بودند و به اشتباه آنها را حذف کردید، کار بازگرداندن تصاویر حتی راحت‌تر از روش‌های دیگر است. کافیست یک نرم‌افزار ریکاوری روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر نصب کنید و کارت SD خود را از گوشی خارج کرده و به یک سیستم کامپیوتری متصل کنید. حال با اجرای نرم‌افزار و انتخاب روش ریکاوری و پسوند فایل خود، هرنوع فایل حذف شده را بازگردانی کنید.

بازیابی عکس و فیلم حذف شده اندروید با کارت SD از باقی روش‌ها مطمئن‌تر است، فقط باید مطمئن باشید که اطلاعات از قبل در کارت حافظه ذخیره بودند.

تصاویر و ویدیوهای ذخیره‌شده در گوشی‌های همراه بخش بزرگی از خاطرات و اطلاعات شخصی ما را تشکیل می‌دهند.این مقاله به شما کمک می‌کند تا با آشنایی با این روش‌ها و استفاده از نرم‌افزارهای مناسب، شانس بازگرداندن فایل‌های حذف‌شده خود را افزایش دهید و آرامش خاطر خود را دوباره به دست آورید.

بازیابی عکس های پاک شده در پوشه امن

بازیابی عکس های پاک شده در پوشه امن
با وجود فضای ابری می‌توانید از پوشه امن استفاده کنید و فایل‌های خود را بازگردانی کنید.

برای بازیابی عکس و فیلم حذف شده اندروید که در پوشه امن ذخیره شدند، اگر از پیش فضای ابری گوشی خود را فعال کرده‌اید می‌توانید با مراجعه به نرم‌افزار موردنظر، آن را پیدا کنید. در غیر این‌صورت می‌توانید به سراغ اپلیکیشن پوشه امن (Secure Folder) خود بروید.

بعد از وارد شدن به نرم‌افزار روی سه‌نقطه گوشه بالای صفحه در سمت راست کلیک کنید و وارد تنظیمات گوشی شوید. با انتخاب گزینه Backup and Restore می‌توانید به فایل‌های حذف شده دسترسی پیدا کنید. سپس تصویر یا فیلمی که می‌خواهید را انتخاب کرده و با کلیک روی Restore now، ریکاوری عکس و فیلم دیلیت شده اندروید در پوشه امن گوشی‌تان انجام شود.

ریکاوری عکس و فیلم حذف شده در آیفون و آی پد

مقاله مرتبط: ریکاوری عکس و فیلم حذف شده در آیفون و آی پد

نرم افزار ریکاوری عکس و فیلم حذف شده در اندروید

به‌دلیل سیستم نرم‌افزاری جدید گوشی‌های همراه و دسترسی محدودی که به حافظه آنها وجود دارد، در بسیاری از موارد امکان بازیابی عکس و فیلم حذف شده اندروید با نر‌افزار‌های ریکاوری کامپیوتری وجود ندارد. بااین‌حال با وجود نرم‌افزارهای بازگرداندن اطلاعات اندرویدی، دردسر کاربران تا حدی کمتر شده است. از جمله بهترین نرم‌افزارهای ریکاوری می‌توان به DiskDigger، DroidKit، EaseUS، Dr.Fone، FoneLab و Dumpster اشاره کرد.

معرفی 6 نرم افزار ریکاوری کارت حافظه

مقاله مرتبط: معرفی 6 نرم افزار ریکاوری کارت حافظه

بازیابی عکس های پاک شده قدیمی

برای ریکاوری عکس و فیلم دیلیت شده اندروید مدت زمان خاصی وجود دارد و نمی‌توان همه فایل‌ها مخصوصاً فایل‌های خیلی قدیمی را بازگردانی کرد، مگر اینکه از یک سیستم کامپیوتری با نرم‌افزار ریکاوری قدرتمند استفاده کرد. همچنین بازگردانی اطلاعاتی که از یک کارت SD حذف شده‌اند بسیار راحت‌تر از فضای داخلی گوشی است.

با اینکه تضمین قطعی درباره بازگرداندن عکس‌های قدیمی وجود ندارد اما می‌توانید نرم‌افزارهای ریکاوری کامپیوتری مانند Wondershare Recoverit، R-Studio و Stellar Windows Data Recovery برای ریکاوری اطلاعات خود استفاده کنید. همچنین با مراجعه به دفاتر فنی و سپردن گوشی همراه یا کارت حافظه خود هم می‌توانید درخواست ریکاوری فایل‌ها را بدهید، ولی بهتر است پیش از مراجعه از قابل اطمینان بودن مرکز مطمئن شوید.

ریکاوری انواع رم و کارت حافظه با موبایل و کامپیوتر

مقاله مرتبط: ریکاوری انواع رم و کارت حافظه با موبایل و کامپیوتر

جشنواره عکس نورنگار

سخن پایانی

برگرداندن عکس و فیلم پاک شده اندروید همانقدر که می‌تواند راحت باشد، گاهی غیرممکن می‌شود، پس بهتر است اگر اطلاعات خیلی مهمی دارید، از روش‌های بک‌آپ گیری مختلف مانند تهیه نسخه کپی از فایل‌ها در حافظه‌های خارجی مانند فلش و رم و یا استفاده از نرم‌افزارهای فضای ابری مانند Google Drive و OneDrive استفاده کنید. با این روش‌ها حتی در صورت خرابی و سوختن گوشی همراهتان، همچنان اطلاعات مهم خود را در یک فضای امن ذخیره دارید.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط