021-7356

لنزهای قابل تعویض سیگما برای دوربین های Nikon Z Mount معرفی شدند

لنزهای قابل تعویض سیگما برای دوربین های Nikon Z Mount معرفی شدند

سیگما در حال راه اندازی پشتیبانی از دوربین های نیکون Z-mount با سه لنز پرایم است که در حال حاضر در پنج پایه دیگر در دسترس هستند.

 

این شرکت قرارداد مجوز با نیکون را برای پشتیبانی از مانت Z خود خیلی زود امروز صبح با سه لنز پرایم سری معاصر اعلام کرد که در حال حاضر برای پایه E-mount سونی ، پایه EF-M کانن ، پایه X فوجی فیلم ، پایه Micro Four Thirds  و  16mm f/1.4 DC DN، 30mm f/1.4 DC DN و 56mm f/1.4 DC DN در دسترس هستند.

 

هر سه این لنزها تقریباً یک سال پیش به‌عنوان یک گروه برای دوربین‌های Fujifilm APS-C منتشر شدند و نشان‌دهنده شروع پشتیبانی سیگما از X-mount بودند . هیچ چیز در مورد این لنزها ، به جز مانت ، با اضافه شدن پشتیبانی نیکون Z تغییر نمی کند.

 

این سه لنز اشتراکات زیادی دارند ، از جمله یک موتور پله ای برای آنچه که سیگما ادعا می کند که منجر به عملکرد صاف ، بی صدا و عالی و همچنین دیافراگم 9 پره می شود.

 

لنز f/1.4 16 میلی‌متری از 16 عنصر در 13 گروه ، شامل سه عنصر شیشه‌ای FLD ، دو عنصر شیشه‌ای SLD و دو عنصر غیرکروی شیشه‌ای قالب‌گیری شده ساخته شده است . حداقل فاصله فوکوس 9.8 اینچ و حداکثر نسبت بزرگنمایی 1:9.9 است. لنز 30 میلی‌متری f/1.4 از 9 عنصر در هفت گروه تشکیل شده است ، حداقل فاصله فوکوس 11.8 اینچ و حداکثر نسبت بزرگنمایی 1:7 دارد. لنز f/1.4 56 میلی‌متری از 10 عنصر در شش گروه ساخته شده است، حداقل فاصله فوکوس 19.7 اینچ و حداکثر نسبت بزرگنمایی 1:7.4 دارد.

 

این لنزهای سیگما جدید نیستند . به عنوان مثال ، دوربین 16 میلی‌متری f/1.4 برای اولین بار در سال 2017 وارد بازار شد ، در حالی که سیگما 30 میلی‌متری f/1.4 از آن قدیمی‌تر است و در سال 2016 بررسی‌ بررسی شده است.

 

هنگامی که این اپتیک ها برای Fujifilm X-mount راه اندازی شد ، سیگما اعلامیه خود را با این وعده همراهی کرد که پشتیبانی X-mount در آینده افزایش خواهد یافت و حتی به طور آزمایشی 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary را برای عرضه تا دسامبر برنامه ریزی کرد . در 13 نوامبر اعلام شد و در ماه دسامبر در قفسه های فروشگاه ها قرار گرفت و به این وعده عمل کرد.

 

در مقابل ، سیگما با این اعلامیه هیچ قولی برای پشتیبانی آینده از Nikon Z-mount نداده است. با توجه به اینکه دوربین‌های محبوب‌تر نیکون فول فریم هستند ، امیدواریم سیگما بتواند برخی از لنزهای فول فریم را که در حال حاضر برای پایه L و E-mount می‌سازد ، به پایه بدون آینه نیکون بیاورد.

 

منبع خبر : petapixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *