021-7356

تفاوت عکاس هنری و عکاس تبلیغاتی

تفاوت عکاس هنری و عکاس تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی و عکاسی هنری دو موضوع به ظاهر مشابه در دنیای بیزینس‌ها هستند؛ این دو حوزه به طور معمول از زیر شاخه‌های تجارت به حساب می‌آیند. در این مقاله قصد داریم به تفاوت‌ میان عکاس تبلیغاتی و عکاسی هنری بپردازیم.

 

شاید بار‌ها برای شما سؤال شده باشد که در اصل عکاسی هنری کیست و چه وظایفی دارد؟

 

در واقع اگر بخواهیم به زبان ساده برای شما بگوییم، عکاسی هنری یکی از هنر‌های جذاب رایج جهان است، این هنر نسبت به سایر هنر‌ها در دسترس مردم است؛ اما نباید گفت با وجود در دسترس بودن هکاسی هنری، همه بتوانند آن را به آسانی یاد بگیرند، در واقع این هنر‌ها نیازمند خلاقیت و استعداد زیادی است. امروزه افراد زیادی در سطح دنیا با استفاده از دوربین‌های دیجیتالی خود عکس‌های زیادی می‌گیرند، اما متأسفانه نمی‌توان گفت که همه این افراد یک عکاس هنری واقعی هستند. برای داشتن شغل عکاسی هنری، باید آموزش عکاسی توسط اساتید با تجربه ببینید و صبور و خلاقانه عمل کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.
اما در این بین بسیاری از افراد نا آشنا عکاس تبلیغاتی و عکاسی هنری را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. همیشه به یاد داشته باشید عکاسی تبلیغاتی، یک عنصر و مکمل مهم برای معرفی خدمات و فروش خدمات است. عکاس تبلیغاتی، هنر‌ها و دست سازه‌های خود را در پوستر‌ها، تیزر‌ها و مجلات به نمایش می‌گذارند. هدف اصلی از عکاسی تبلیغاتی، نمایش خدمات شما به بهترین شکل ممکن و تشویق مشتری برای خریدن آن است. شما در طول روز بار‌ها با عکاسی‌های تبلیغاتی روبه رو می‌شوید. این تبلیغات ممکن است در کاتالوگ یا بنر‌های سطح شهر باشد.

 

 

تفاوت عکاس هنری و عکاس تبلیغاتی

 

 

میزان رواج عکاسی تبلیغاتی

در ابتدای بحث شما را با عکاسی هنری تا حدودی آشنا کرده‌ایم، در این قسمت از مقاله قصد داریم میزان رواج عکاسی تبلیغاتی را به صورت کامل شرح دهیم.
در امروزه با رشد سریع علم و تکنولوژی، بسیاری از مشکلات و موانع از سر راه عکاس تبلیغاتی برداشته شده است. در زمان پیشرفت علم، بسیاری از کاربرد‌های عکاسی هنری رفته رفته به سمت عکاسی تبلیغاتی حرکت کرد. در امروزه از عکاس‌های تبلیغاتی برای موضوعاتی از جمله مد استفاده می‌شوند. در زمانی که تکنولوژی با تمامی حوزه‌های جهان در رقابت بود، پیدایش و تولید دوربین دیجیتالی کمک شایانی به عکاسی تبلیغاتی کرد؛ البته چنین موضوعی باعث نشده نقش عکاسی سنتی در بازار کم رنگ شود.
امیدواریم تا به اینجای مطلب با کلیت بحث عکاسی تبلیغاتی و عکاسی هنری آشنا شده باشید، در ادامه وجه شباهت و تمایز این دو موضوع را به اختصار بررسی می‌کنیم تا بهتر متوجه آن شوید.

 

تفاوت عکاس هنری و عکاس تبلیغاتی

به زبان عامیانه عکاس تبلیغاتی وظیفه معرفی برند و بیزینس شما را بر عهده دارد؛ در مقابل عکاس هنری برای به تصویر کشیدن بهترین صحنه‌ها و چشم انداز‌ها در حال فعالیت است. دو حوزه تبلیغاتی و هنری کاملاً از یکدیگر متمایز هستند و در جایگاه‌های متفاوت شغلی فعالیت می‌کنند. اما هر دو این حوزه‌ها به خلاقیت و استعداد زیادی نیازمند هستند.
در واقع عکاس تبلیغات همواره در تلاش است تا مخاطب را به سمت عکس جذب کرده و خدمات یا محصولات را به او معرفی کند. اگر شما نیز عکاس تبلیغاتی هستید باید نیاز و علاقه مخاطب را در اولویت قرار دهید تا بتوانید محصولاتتان را به صورت غیر مستقیم و جذاب به مشتری معرفی کنید. عکاس تبلیغات باید مدام خود را با اموزش‌های جدید آپدیت کند تا بتواند از تمامی نیاز‌های اجتماعی و ضروری مردم باخبر شده و به طرز صحیح‌تری مخاطب را برای خرید محصول تشویق کند.
عکاس تبلیغاتی مدام باید با مخاطب‌ها در ارتباط باشد تا بداند چه علایق و سلایقی در فروش هرچه بهتر محصولات نقش دارد. اگر بتوانید با مخاطب ارتباط بهتری برقرار کنید، بازدهی بهتری از تبلیغات خواهید گرفت. عکاس تبلیغاتی می‌تواند در حوزه‌های متفاوت‌تری از جمله ساخت بنر، پوستر و تیزر فعالیت کند. عکاس تبلیغاتی بهتر است با نرم‌افزار‌های گرافیکی از جمله فتوشاپ یا ایلاستریتور آشنایی خوبی داشته باشد.
پس می‌توان نتیجه گرفت کلیت کار عکاسی تبلیغاتی، فروش بهتر محصولات و معرفی نوع بیزینس به دیگر افراد است. اگر روش تبلیغاتی شما به درستی ارائه شود، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی از دیگر رقبای خود پیشی بگیرید.

حال فرصت آن رسیده عکاسی هنری و فواید آن را نیز بیان کنیم، تا بتوانید بهتر متوجه تفاوت این دو حوزه شوید.

 

تفاوت عکاس هنری و عکاس تبلیغاتی

 

 

رایج‌ترین سؤالی که کاربران از ما می‌پرسند این است که عکاس هنری کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

همان طور که در ابتدای بحث نیز بیان کردیم، عکاس هنری وظیفه عکس گرفتن از طبیعت یا افراد را بر عهده دارد؛ عکاس هنری موظف است بهترین مناظر را به تصویر بکشاند. عکس هنری باید مخاطب را به محض دیدن عکس، جذب کند و اثر مثبتی روی ذهن و مغز بیننده بگذارد.
کسی که شغل عکاسی هنری را بر عهده دارد می‌بایست خلاقیت و علاقه زیادی داشته باشد و با صبر و حوصله عکاسی را انجام دهد. شما نیز اگر به دنبال شناخت بیشتر شغل عکاسی هنری هستید باید مطالعه و تجربه زیادی در این زمینه کسب کنید.
تفاوت اصلی بین عکاسی تبلیغاتی و عکاسی هنری این است که عکاسی تبلیغاتی برای ارائه خدمات و فروش بهتر محصولات استفاده می‌شود اما عکاسی هنری برای عکس گرفتن از مناظر و صحنه‌های زیبا و دل‌انگیز است. برای پیشرفت بهتر و ادیت عکس‌های هنری می‌بایست نرم‌افزار‌های گرافیکی مثل فتوشاپ را آشنا باشید.
شغل عکاسی نیز همانند دیگر شغل‌ها نیازمند مطالعه و تحقیقات فراوانی است، اگر لازم می‌دانید بهتر است آموزش‌های حرفه‌ای در این زمینه را تهیه کنید تا بتوانید در عرصه رقابت با دیگر هنرمندان حرفی برای گفتن داشته باشید. امروزه درآمد شغل عکاسی تبلیغات و عکاسی هنری رو به پیشرفت است، مطمئن باشید اگر بتوانید به صورت هنرمندانه و حرفه‌ای در این عرصه رقابت کنید، شغلی پربار و پردرآمد برای شما خواهد بود.

برای آشنایی بهتر و شناخت مسیر آموزش این دو حوزه می‌توانید کتاب‌های آموزش عکاسی مربوطه فراوانی را مطالعه نمایید.

امیدواریم توانسته باشیم ابهامات ذهنی شما عزیزان را برطرف کرده باشیم و شما کاربران را به صورت تخصصی با این دو حوزه آشنا کرده باشیم. اگر اگر سؤال یا ابهاماتی در ذهن شما وجود دارد، در قسمت دیدگاه برای ما ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *