دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

10  ایده عکاسی شب یلدا دونفره؛ خاص‌ترین ژست عاشقانه یلدایی

10  ایده عکاسی شب یلدا دونفره؛ خاص‌ترین ژست عاشقانه یلدایی

 

شب یلدا یکی از خاطره‌انگیزترین شب‌های سال است. شبی که در هر سال فقط یک بار رخ می‌دهد و می‌توان در آن بهترین اتفاقات را رقم زد. از آنجایی که باید از هر بهانه‌ای برای ثبت تصاویر عاشقانه دو نفره  و لحظات مشترک زوج‌ها استفاده کرد، تصمیم گرفتیم تا برای داشتن یک شب یلدای به یادماندنی، بهترین ایده عکاسی شب یلدا دونفره را به شما آموزش دهیم. با این مطلب از نورنگار همراه باشید تا بگوییم برای ثبت عکس یلدایی عاشقانه باید چه اقداماتی انجام دهید.

 

ژست عکس شب یلدا برای عروس و داماد

هر ‌زمان که صحبت از تصاویر عاشقانه یا ژست عاشقانه به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن افراد خطور می‌کند، تصاویر عاشقانه عروس و داماد است. از جهاتی می‌توان گفت که بهترین و متنوع‌ترین ژست‌ها همیشه مختص به زوج‌های جوان است؛ چرا که تصاویر عروس و داماد همیشه گویای حالت عاشقانه هستند و عکاسان این حوزه برای گرفتن و به ثبت رساندن تصاویر جدید و متمایز تلاش زیادی می‌کنند.

برای گرفتن عکس دونفره یلدایی، از یک طرف قضیه با تصاویر عاشقانه و طرف دیگر با شب یلدا رو به رو هستیم؛ پس باید ژستی را در نظر داشته باشیم که تلفیقی از این دو باشد. فراموش نکنید که داشتن ایده عکس یلدایی دونفره، اولین قدم برای ثبت تصاویر استثنائی است. اینکه در اولین قدم چه در سر داشته باشیم و چگونه این ایده ‌بی‌نظیر رمانتیک را اجرا کنیم، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 

ایده عکس یلدایی دونفره

ایده عکس یلدایی دونفره

استفاده از دیوان حافظ

برای ژست عاشقانه یلدایی، استفاده از ارکان و موارد این شب برای ایجاد یک ژست درخور و مناسب می‌تواند ایده خوبی باشد. به طور مثال استفاده از کتاب فال حافظ می‌تواند یکی از بهترین نمونه‌ها برای گرفتن یک ژست عاشقانه یلدایی باشد. کتاب دیوان حافظ نه‌تنها رکن مهمی در شب یلدا محسوب می‌شود، بلکه یکی از نماد‌های مورد استفاده برای تصاویر عاشقانه عروس و داماد است. ژستی که بتواند تاکیدی بر این کتاب داشته باشد، هم جذاب است هم مناسب رویدادی چون شب یلدا است.

 

تصاویر عاشقانه یلدایی

تصاویر عاشقانه یلدایی

ژست بانمک عاشقانه

ژست‌هایی که از حالت خشک و رسمی خارج می‌شوند، طبیعی‌تر و صمیمانه‌تر به نظر می‌رسند. پیش از هرچیزی تلاش کنید خودتان باشید. اگر از چیزی خنده‌تان گرفته، بهترین زمان برای ثبت عکس است. شوخی کردن در عکس و لبخندهای از ته دل عکس شما را متفاوت‌تر از همیشه می‌کند.

 

ایده تصاویر دو نفره یلدایی

ایده تصاویر دو نفره یلدایی

تمرکز بر دست‌ها

یکی دیگر از ایده‌های عکس یلدایی برای زوج‌ها، تمرکز و فکوس بر دست‌ها است. دست‌های شما بیش از هرچیزی نشان‌دهنده عشق و پیوند دوطرفه شما هستند. بنابراین از این فرصت در کنار عناصر یلدایی استفاده کنید. به طور مثال می‌توانید یک انار سرخ، دیوان حافظ و یا یک برش هندوانه را هر دو نفر در دست بگیرید یا دست‌هایتان را در کنار هم قرار دهید.

ژست در حین انجام مراسم یلدا

لذت‌بخش‌ترین قسمت شب یلدا انجام مراسمات آن است. چه چیزی دلنشین‌تر از اینکه تصاویری عاشقانه در حین آماده‌کردن میز یلدا با شریک زندگیتان داشته باشید. کادری را در نظر بگیرید که در آن خانم در حال دانه کردن انار و آقا در حال خواندن فال حافظ باشد. یا تصور کنید روشن کردن شمع‌های روی میز با کمک یکدیگر چه صحنه رمانتیکی را رقم می‌زند.

 

[relatedpost post=”377816″]

 

ایده ست لباس یلدایی دو نفره برای عکس شب یلدا

ایده ست کردن لباس برخلاف تفکر بسیاری از افراد نه‌تنها صرفا برای زیبایی بیشتر، بلکه در مواقع بسیاری دارای پیام‌های نمادین و مخفی در خود است. ست کردن لباس میان افرادی که قصد گرفتن تصویر دونفره جذاب را دارند، یکی از شگرد‌های پراستفاده در هنر عکاسی است. در ادامه چند ایده لباس شب یلدا برای عروس و داماد را پیشنهاد می‌دهیم.

 

لباسی به رنگ یلدا

شاید شما هم متوجه این مسئله شده باشید که عناصر شب یلدا و موضوعات عاشقانه به طور عجیبی به یکدیگر شبیه هستند. اگرچه به طور کامل معلوم نیست این نکته اتفاقی است یا خیر، ولی شرایطی عالی را فراهم می‌سازد تا از آن به نفع خود استفاده کنید. این موضوع در پوشاک بیشتر به چشم می‌خورد و رنگ قرمز به عنوان نمادی از هردو، نقش کلیدی را می‌تواند ایفا کند. استفاده از این رنگ یا حتی این طیف رنگی برای ایده‌ عکاسی شب یلدا دونفره می‌تواند نتیجه‌ای مطلوب داشته باشد.

 

عکس یلدایی دونفره با لیاس سنتی ایرانی

عکس یلدایی دونفره با لیاس سنتی ایرانی

 

به عنوان مثال فرض کنید که عناصر رنگی یلدا یعنی رنگ سبز یا قرمز را در کنار رنگ‌های خنثی مانند مشکی، کرم و سفید در استایل خودمان استفاده کنیم. نتیجه مطمئنا عالی به نظر می‌رسد؛ البته اگر خلاقیت را هم چاشنی آن کنید. ست کردن لباس‌ها در این تناژ رنگی ایده‌ای فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

ست کهن ایرانی

فرهنگ کهن ایرانی آنقدر غنی و پر از موارد مختلف است که می‌توان توضیحات زیادی در این خصوص ارائه داد. حال فرض کنید چه می‌شود اگر در یکی از شب‌های نمادین ایرانی، یک ست کهن ایرانی را به عنوان پوشش انتخاب کنیم. خوشبختانه ایران از لحاظ پوشش‌های قدیمی، آنقدر تنوع دارد که مطمئنا زمان انتخاب به مشکل خواهید خورد! استفاده از یک ترکیب دونفره از یک ست قدیمی کاملا ایرانی می‌تواند تصاویر شمارا کاملا متمایز از دیگران جلوه دهد.

عکس یلدایی دونفره ایرانی

عکس یلدایی دونفره ایرانی

در نورنگار فروشنده شو

ایده چیدمان دکور شب یلدا برای عکس یلدایی عاشقانه

پیش از شروع هر نکته‌ای این را به خوبی به خاطر بسپارید که لازم نیست برای گرامی داشتن یا برگزاری یک رسم قدیمی و کهن از تمامی نکات و رسم‌های آن تبعیت کنید. چهارچوب‌ها همیشه وجود دارند ولی در خلق یک اثر هنری همیشه چکشی برای شکستن قوانین وجود خواهد داشت. لازم است برای داشتن چیدمان متفاوت در عکس یلدای عاشقانه، کمی خلاقیت به خرج دهید.

گلچینی از بهترین ها

در چیدمان یلدایی عکس‌ها، برخی از عناصر قدیمی وجود خواهند داشت که ممکن است جلوی کار شما را در رسیدن به یک اثر ایده‌آل بگیرند. بنابراین می‌توانید آنها را کنار بگذارید یا در کار خود کمرنگ‌تر کنید. از تغییر دادن چیدمان نترسید و همیشه آزمون و خطا کنید؛ چرا که یک جرقه کوچک در ذهن می‌تواند یک ایده عکاسی شب یلدای فوق‌العاده باشد. به جای اینکه مجموعه‌ای از نمادهای یلدا را در کادر خود داشته باشید،‌ تنها به یک یا دو مورد مهم‌تر بسنده کنید.

یک کرسی دو نفره

استفاده از کرسی ها از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین رسم‌هایی است که در گوشه و کنار کشورمان وجود داشته و هنوز هم در بسیاری از خانه‌ها مرسوم است. ولی استفاده کردن از کرسی صرفا به این معنا نیست که با یک جمع خانوادگی و شلوغ طرف هستیم؛ چرا که حتی یک جمع دو نفره هم می‌تواند در نوع خودش دارای یک کرسی کوچک و باصفا باشد.

 

چیدمان سفره یلدا

چیدمان سفره یلدا

 

چیدمان ساده، چیدمان شلوغ

برای چیدمان سفره یلدا در این شب می‌توانید از عناصر زیاد و متنوع استفاده کنید و یا اینکه مثل برخی از افراد محیط خودتان را با عناصر محدود‌تر بچینید. تمامی اینها بستگی به خودتان دارد، می‌توانید یک سفره شلوغ و مزین یا خلوت و آراسته را برای خود انتخاب کنید.

 

چیدمان مدرن

همیشه شب یلدا را با چیدمانی سنتی به خاطر می‌آوریم؛ اما برای ثبت عکس‌های متفاوت گاهی سنت‌شکنی بد نیست. می‌توانید آیتم‌های میز یلدا را کاملا مدرن و مینیمال انتخاب کنید. استفاده از ظروف فلزی به جای چینی، رومیزی تک رنگ و ساده، استفاده از ترکیب رنگ‌های خنثی و دکوری‌های خاص می‌تواند چیدمان عکس یلدایی شما را متفاوت‌تر از همیشه کند. در کنار این چیدمان بهتر است برای هماهنگی بیشتر استایل خودتان را هم ساده و مینیمال انتخاب کنید.

 

میز یلدا مدرن و مینیمال

میز یلدا مدرن و مینیمال

ترفندهای مهم عکاسی شب یلدا زوج ها

  • وقتی صحبت از یک شب دو نفره می‌شود باید عناصر اضافی را کنار گذاشت و هرآن چیزی که برای یک شب یلدایی دونفره شگفت انگیز به کار می‌آید را نگه داشت. به طور مثال شمع‌ها و گل‌های سرخ می‌توانند عکس یلدایی رمانتیک‌تری رقم بزند.
  • استفاده از عناصر پاییزی برای حضور در شب یلدا مثل برگ‌های نارنجی می‌تواند نما و زیبایی خاصی به تصاویر شما بدهد، به‌خصوص زمانی که بتوان از آن برای یک ایده عکاسی شب یلدا در منزل استفاده کرد.
  • نمی‌شود شب یلدا را بدون آن حس و حال قدیمی تصور کرد و تصویری که نتواند احساسات را با خودش منتقل کند، مخاطب را جذب نمی‌کند. پس بیش از هرچیزی تلاش کنید اصالت و صمیمیت را در عکس‌ها به نمایش بگذارید.
  • برای داشتن عکس یلدا دونفره باکیفیت بالا، لازم است نورپردازی درست و اصولی داشته باشید. استفاده از انواع رینگ‌لایت،‌ ریسه LED و فلاش می‌تواند نتیجه نهایی عکس‌ها را چند درجه بهبود ببخشد.
  • مورد دیگری که به شما کمک می‌کند دوربین یا گوشی را برای عکس گرفتن در جای مناسب ثابت نگه دارید،‌ سه‌پایه دوربین یا هولدر موبایل است. ثابت نگه داشتن دوربین در جای مناسب به شما کمک می‌کند کادر بهتری بسازید و بدون نیاز به عکاس با تنظیم تایمر، تصاویر بیشتر و بهتری ثبت کنید.
  • گرفتن فیلم تایم لپس یا ویدئوهای کوتاه عاشقانه را فراموش نکنید. قرار دادن این کلیپ‌ها در کنار مجموعه عکس‌های دونفره یلدایی می‌تواند یک فیلم احساسی و خاطره‌انگیز ایجاد کند.

 

 

عکاسی شب یلدا

عکاسی شب یلدا

 

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

بدون شک شب یلدا فرصتی عالی و بی‌نظیر برای ثبت لحظات دونفره است. حال که با موارد و ترفند‌های بسیاری برای بهبود بخشیدن و ثبت این لحظات به نحو احسن آشنا شده‌ایم بهتر است، تا پیش از فرارسیدن این شب، این تکنیک‌هارا مرور کرده و به دنبال خلق ایده عکاسی شب یلدا دونفره آن هم به سبک و سیاق خودمان باشیم. با این کار می‌توانیم به محض سررسیدن این شب شگفت‌انگیز بهترین فضای ممکن را برای گرفتن تصاویر ناب و ژست عاشقانه یلدایی آماده کنیم. شما امسال از چه روش‌هایی برای ثبت عکس دونفره شب یلدا استفاده می‌کنید؟

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

2 دیدگاه

  • shayastah55 گفت:

    درود و مهر
    من تازه کار عکاسی رو شروع کردم ایده هاتون بسیار جذاب و عالی بود
    خیلی به کارم اومد ممنون از شما

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود و مهر دوست عزیز
      سپاس از حسن توجه شما با آرزوی موفقیت در کسب و کارتان
      سوالی بود در خدمتم دوست عزیز 🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *