دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چرا LCD دوربین کنون تصویر ندارد؟ تعمیر خرابی ال‌سی‌دی کانن

چرا LCD دوربین کنون تصویر ندارد؟ تعمیر خرابی ال‌سی‌دی کانن

متاسفانه یکی از مشکلات رایج دوربین‌های کنون نداشتن تصویر در LCD دوربین است. ال‌سی‌دی یک بخش اساسی در دوربین عکاسی به شمار می‌آید، چون از طریق آن تنظیمات دوربین انجام می‌شود و همچنین تصاویر گرفته شده با دوربین از طریق LCD مشاهده می‌شوند. دانستن دلایل به‌وجود آمدن این مشکلات به شما در مراقبت و جلوگیری از به‌وجود آمدنشان کمک می‌کند. در ادامه این مطلب از نورنگار به بررسی دلایل تصویر نداشتن LCD دوربین کنون و راه حل آن می‌پردازیم.

علت نداشتن تصویر در LCD دوربین کانن

علت اصلی نداشتن تصویر در LCD دوربین‌های کنون، آسیب فیزیکی است. دوربین به دلایل مختلفی می‌تواند آسیب ببیند. هر چقدر هم که بدنه و سایر قسمت‌های دوربین در برابر آسیب‌های مختلف تقویت شوند، همیشه یک راه برای آسیب دیدن آن‌ها وجود دارد و آسیب‌پذیر بودن دوربین چیزی نیست که به راحتی قابل حل باشد.

در دوربین، بخش نمایشگر یکی از آسیب‌پذیرترین قسمت‌های آن است. به دلیل اینکه امروزه اکثر نمایشگرها متحرک هستند و از یک صفحه لمسی بهره می‌برند، خطر خرابی برای آن‌ها نیز بسیار بالا می‌رود.

تصویر نداشتن LCD دوربین کنون نیز یکی از همین خرابی‌ها است. مشکل رایج نداشتن تصویر در LCD دوربین‌های کنون بیشتر مربوط به آب‌خوردگی یا قطع کابل دوربین است. با این حال دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارند از قبیل:

  • ضربه‌خوردگی
  • آب‌خوردگی
  • تکان بسیار شدید
  • نوسان الکتریکی
  • حرارت و سرمای شدید
  • قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی
  • قطعی کابل
  • سوختن نمایشگر
علت نداشتن تصویر در LCD دوربین کانن سرما و گرمای شدید
یکی از علل اصلی نداشتن تصویر در LCD دوربین‌های کنون قرار گرفتن در معرض سرمای شدید است.

ضربه‌خوردگی دوربین

بیشتر آسیب‌هایی که در دوربین‌ها و اکثر وسایل الکترونیکی به‌ وجود می‌آیند، به دلیل مراقبت نکردن از آن‌ها و در اثر سقوط از یک سطح بلند یا برخورد با اشیاء سخت است. نمایشگر دوربین‌ها نیز یکی از بخش‌های بسیار آسیب‌پذیر و در دسترس برای ضربه خوردن هستند و ضربه‌های شدیدی که به آن‌ها وارد می‌شود، احتمال آسیب دیدنشان را بالا می‌برد.یکی از دلایل تصویر نداشتن LCD دوربین کنون همین ضربه‌خوردگی است.

ضربات شدید و ناگهانی که به دوربین وارد می‌شوند، هم می‌تواند باعث آسیب سخت‌افزاری، شکستگی نمایشگر و آسیب به بخش تاچ و هم پارگی کابل اتصال نمایشگر به بدنه شود که همه این آسیب‌ها منجربه نداشتن تصویر در LCD دوربین کنون شما خواهد شد.

آب‌خوردگی دوربین کانن

نگهداری از دوربین یکی از دغدغه‌های اساسی هر عکاسی است. ظرفیت دوربین شما برای تحمل شرایط مختلف حتما باید شناسایی شود تا از بروز مشکلات و به دنبال داشتن هزینه‌های گزاف تعمیرات جلوگیری کند.

متاسفانه تعمیر آب‌خوردگی دوربین یک کار بسیار سخت و گاهی غیرممکن است. پس باید در استفاده از دوربین خود در شرایط مختلف بسیار دقت کنید. آب‌خوردگی دوربین عمر مفید آن را به‌شدت کاهش می‌دهد و در موراد شدید باعث آسیب به مدار و لنز می‌شود که قابل بازگشت نیستند. آسیب به نمایشگر و LCD نیز از مواردی هستند که ممکن است بر اثر آب‌خوردگی پیش بیایند. پس حتماً در استفاده از دوربین خود در روزهای بارانی و مکانی که امکان پاشیدن آب وجود دارد، دقت کنید.

آب‌خوردگی دوربین کانن
بر اثر آب‌خوردگی ممکن است آسیب جدی به نمایشگر و LCD دوربین وارد شود.

نوسان الکتریکی

در هنگام نگهداری از لوازم و وسایل الکتریکی، نه تنها باید از خود وسیله مراقبت کنید، بلکه مراقبت از آداپتور و شارژر آن نیز برای جلوگیری از وارد شدن آسیب جدی به وسیله بسیار مهم است. نوسان الکتریکی به روش‌های مختلفی باعث آسیب دیدن یک وسیله الکتریکی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان اتصال مستقیم آن وسیله به پریز برق بدون استفاده از محافظ برق، اتصال به پریز آسیب‌دیده و استفاده از شارژر و آداپتور آسیب‌دیده را نام برد.

با اینکه این لوازم از برق تغذیه می‌کنند و بدون منبع برق کارکرد آن‌ها نیز قطع می‌شود، اما همین منبع برق اگر به میزان بیش از نیاز به آن وارد شود، می‌تواند آسیب‌های جدی به وسیله الکتریکی و دوربین شما وارد کند. یکی دیگر از دلایل نداشتن تصویر در LCD دوربین کنون، آسیب دیدن به‌خاطر نوسان الکتریکی برق است که به نمایشگر، برد و بسیاری از بخش‌های اصلی دوربین آسیب می‌زند.

دوربین کنون تصویر ندارد؟ نوسان الکتریکی
نوسان الکتریکی به روش‌های مختلفی باعث نداشتن تصویر در LCD دوربین کنون می‌شود.

قطعی کابل اتصال نمایشگر به بدنه

به دلیل باز و بسته شدن‌های مداوم نمایشگر، احتمال پارگی و قطعی کابل اتصال نمایشگر به بدنه و بخش اصلی دوربین وجود دارد. گاهی نیز بر اثر شکستن لولای نمایشگر، قطعی برای کابل دوربین پیش می‌آید که یکی از دلایل رایج نداشتن تصویر در LCD دوربین کنون است.

راه حل نداشتن تصویر در LCD کانن

به دلیل اینکه همه مشکلات نام‌برده از آسیب‌های فیزیکی هستند، امکان تعمیر و درست کردن دوربین و نمایشگر توسط شما وجود ندارد و بهتر است به یک متخصص تعمیر دوربین کانن مراجعه کنید تا به این ترتیب از مشکلات بیشتری که ممکن است پیش بیاید جلوگیری شود.

مشکلاتی که بر اثر آب‌خوردگی و ضربه‌خوردگی یا نوسان الکتریکی به وجود می‌آیند، معمولا شامل آسیب به اتصالات و برد دوربین یا بخش‌های داخلی آن هستند که نیاز به عیب‌یابی تخصصی دارند. همچنین قطعی کابل یا شکستگی لولا و سوختن نمایشگر نیز، آسیب مستقیم به نمایشگر و متعلقاتش است که با تعویض آن قطعه آسیب‌دیده می‌توان مشکل نداشتن تصویر در ال‌سی‌دی دوربین را رفع کرد.

خوشبختانه بیشتر آسیب‌هایی که به نمایشگر دوربین وارد می‌شوند قابل حل هستند و با تعمیر و تعویض قطعات، دوربین به حالت اولیه باز می‌گردد. با این حال بعضی آسیب‌ها نیز آسیب جدی به یک بخش اصلی دوربین هستند که باعث عدم نمایش تصویر در LCD دوربین کنون شما می‌شوند و در بعضی موارد خاص، دوربین به‌طور کلی از کار می‌افتد. با این حال هر کدام از این خرابی‌ها نیاز به عیب‌یابی توسط یک متخصص دارند، بنابراین از دست‌کاری کردن دوربین خود جداً خودداری کنید. پیشنهاد ما این است که برای اطمینان خاطر خود از کارشناسان بخش تعمیرات نورنگار مشاوره تخصصی بگیرید.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

هر وسیله الکتریکی یک عمر مصرفی دارد و در آن زمان شما می‌توانید بهترین استفاده خود را از آن داشته باشید. با این حال این عمر مصرفی به نحوه نگهداری و استفاده شما از آن وسیله نیز مربوط است. آسیب ناگهانی یک مسئله است و سهل‌انگاری یک مسئله دیگر، بنابراین بهتر است با مراقبت صحیح، از خرابی دوربین بر اثر سهل‌انگاری جلوگیری کنید و تا مدت زمان طولانی از یک دوربین سالم استفاده کنید. اگر شما نیز با مشک

نویسنده : نسرین ولی خانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *