دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

راهنمای خرید دوربین کانن؛ دوربین کنون چی بخرم؟

راهنمای انتخاب
راهنمای خرید دوربین کانن؛ دوربین کنون چی بخرم؟

راهنمای خرید دوربین‌های کانن 2024 شامل موارد زیر می‌شود:

    • Canon EOS R1

    • Canon R5 Mark II

    • Canon Rp Mark II

    • Canon R10 Mark II

    • Canon EOS R6 Mark II

    • Canon V100

    • Canon EOS R100

    • Canon EOS R3

    • Canon EOS 250D

    • Canon EOS R50

کانن (Canon) طیف وسیعی از انواع دوربین‌ها را برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها در بازه قیمتی متفاوت ارائه می‌دهد. اگر به عکاسی از طبیعت علاقه دارید یا می‌خواهید از دوربین خود برای فیلمبرداری استفاده کنید، برند کانن انتخاب زیادی را جلو پای شما می‌گذارد؛ اما مشکلی که وجود دارد این است که پیدا کردن یک مدل دوربین در بین هزاران مدل مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است! پس اگر می‌پرسید: «کدام دوربین کنون را بخرم؟» ما در این مقاله راهنمای خرید دوربین کانن را شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید خیلی راحت مدل مورد نظرتان را پیدا کنید.

چرا دوربین کانن بخریم؟

کانن به عنوان یک برند معتبر در دنیای دوربین‌های حرفه‌ای شناخته می‌شود که طیف مختلفی از نیازهای کاربران را برای داشتن دوربین مناسب پوشش می‌دهد. افراد اغلب دوربین‌های کانن را به خاطر کیفیت تصویر بالا، طراحی ارگونومی، کاربرپسند بودن، فناوری‌های پیشرفته، ارائه حالت‌های مختلف تصویر و فروش انواع لنز کانن، فلاش و سایر لوازم جانبی خریداری می‌کنند؛ یکی از مهمترین مزیت‌های دوربین‌های کانن، لنزهای با کیفیت آنها است که تنوع و قدرت بالایی در انواع ژانر عکاسی دارند.

مقایسه دوربین کنون با برند نیکون و سونی

مقایسه دوربین کنون نیکون و سونی
سه تا از بهترین برند های دوربین عکاسی در دنیا

کانن، نیکون و سونی هر کدام دوربین‌های استثنایی ارائه می‌دهند که طیف وسیعی از نیازهای عکاسی را برآورده می‌کنند. کانن به دلیل کاربرپسند بودن و انتخاب گسترده لنز محبوب است. نیکون به خاطر کیفیت ساخت بالا و عملکرد عالی در نور کم شهرت دارد. از طرفی، سونی در فناوری بدون آینه پیشتاز است و از سرعت فوکوس خودکار و قابلیت‌های ویدیویی قوی بهره می‌برد. به طور کلی، هر برندی ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد.

توضیح مشخصات فنی دوربین‌های کنون

هر یک از دوربین‌های کانن با مشخصات فنی مختلف از جمله سنسور، پردازنده، فوکوس و غیره تولید می‌شوند. مشخصات فنی دوربین‌های کنون عبارتند از:

  • سنسور: نور را برای ایجاد تصویر به دام میندازد. سنسورهای بزرگتر به طور معمول کیفیت تصویر بهتری دارند.
  • پردازنده: وظیفه پردازش تصویر مانند کاهش نویز و تصحیح رنگ، تأثیرگذاری بر سرعت و کیفیت تصویر را بر عهده دارد.
  • مگاپیکسل: تعداد مگاپیکسل برای رزولوشن تصویر را تعیین می‌کند. تعداد مگاپیکسل بالاتر به این معنی است که دوربین جزئیات بیشتری را ثبت کند.
  • حداکثر رزولوشن عکس: بالاترین وضوح دوربین را نشان می‌دهد که براساس مگاپیکسل اندازه گیری می‌شود.
  • فیلمبرداری: به توانایی دوربین برای ضبط فیلم از جمله رزولوشن (مثلاً 4K) و نرخ فریم اشاره دارد.
  • محدوده ISO: حساسیت دوربین را به نور تعریف می‌کند و بر عملکرد در شرایط کم نور تأثیر می‌گذارد.
  • فوکوس خودکار: به دوربین اجازه می‌دهد تا به طور خودکار فوکوس را روی یک موضوع برای گرفتن تصویر تنظیم کند.
  • حالت عکاسی متوالی: امکان گرفتن سریع عکس را در فریم در ثانیه اندازه گیری می‌کند.
  • منظره یاب: مؤلفه‌ای که است که به عکاس کمک می‌کند تا بهترین کادربندی و قاب تصویر را به دست آورد.
  • لرزشگیر یا تثبیت کننده: تاثیرات مربوط به تکان خوردن یا لرزش دست را کاهش می‌دهد یا به صورت کامل می‌گیرد.
  • کارت حافظه: فضای ذخیره سازی را برای ذخیره عکس و فیلم مانند کارت‌های SD یا CF ارائه می‌دهد.
  • اتصالات: انواع پورت‌ها (USB) و قابلیت‌های بی‌سیم (وای فای) برای انتقال و اتصال داده‌ها ارائه می‌دهد.

انواع دوربین‌های برند کنون

دوربین‌های کانن به انواع DSLR، بدون آینه، بریج و کامپکت تقسیم می‌شوند. در جدول زیر به تفاوت مدل‌ها اشاره می‌کنیم:

انواع دوربین‌های کنون
برند کانن تنوع بسیاری در مدل های دوربین عکاسی دارد.
دوربین DSLRدوربین و لنز بزرگتر دارد و در بسیاری از مدل‌ها، اندازه‌ها و قیمت‌ها ارائه می‌شود. دوربین dslr کانن به انواع دوربین DSLR فول فریم، دوربین APS-C و دوربین APS-H تقسیم می‌شود.
دوربین بدون آینه (Mirrorless)کوچکتر از دوربین‌های DSLR هستند، اما با پیشرفته‌ترین تکنولوژی ساخته شده‌اند. مجموعه دوربین‌ها و لنزهای بدون آینه کانن به سرعت در حال محبوبیت است.
دوربین بریج (BRIDGE)ظاهر و احساسی شبیه یک DSLR کوچک را دارد، اما با سنسور کوچک‌تر و بدون لنزهای قابل تعویض ارائه می‌شود. محدوده زوم شگفت انگیزی دارد و انواع مدل عکاسی را انجام می‌دهد.
دوربین کامپکت (Compact)در اندازه بسیار کوچک و بدون لنزهای قابل تعویض ارائه می‌شود. دوربین‌های کامپکت محبوبیت کمی دارند، زیرا تلفن‌های همراه جای آنها را گرفته‌اند.

راهنمای خرید دوربین عکاسی کنون

اکثر دوربین‌های مدرن کانن برای انواع عکاسی خوب هستند. دوربین‌های بدون آینه با توجه به اندازه و کارایی که دارند محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. این دوربین‌ها می‌توانند کیفیت تصویر نزدیک به دوربین‌های DSLR را در ابعاد و وزن کمتر ارائه دهند. دوربین‌های بدون آینه همچنین لنزهای قابل تعویض و سیستم فوکوس خودکار فوق العاده سریعی دارند.

راهنمای خرید دوربین کنون
میتوانید از راهنمای خرید دوربین عکاسی کنون استفاده کنید.

محبوبیت دوربین‌های دیجیتال تک لنز رفلکس یا DSLR در حال کاهش است و فروش آنها به دلیل محبوبیت دوربین‌های بدون آینه کمتر شده است. جدا از تفاوت بین دو این دوربین، لنزهایی که استفاده می‌کنید همیشه تفاوت اصلی را در عکاسی و کیفیت تصویر تعیین می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم لنزهای باکیفیت و دوربین ارزان را به جای لنزهای ارزان‌ و دوربین گران در نظر بگیرید. لنزهای کانن شامل لنزهای پرایم، لنزهای زوم، لنزهای ماکرو، لنزهای تله فوتو، لنزهای زاویه باز و لنزهای چشم ماهی هستند.

برخی از عکاسان استدلال می‌کنند که هر چه سنسور بزرگتر باشد، بهتر است. این موضوع تا حدی درست است. سنسورهای بزرگ تصاویر با کیفیت و با دامنه دینامیکی عالی و همچنین عملکرد بهتر را در نور کم ارائه می‌دهند. اندازه سنسور را براساس نوع نیاز خود انتخاب کنید.

کانن به عنوان یک برند معتبر در دنیای دوربین‌های حرفه‌ای شناخته می‌شود که طیف مختلفی از نیازهای کاربران را برای داشتن دوربین مناسب پوشش می‌دهد. افراد اغلب دوربین‌های کانن را به خاطر کیفیت تصویر بالا، طراحی ارگونومی، کاربرپسند بودن، فناوری‌های پیشرفته، ارائه حالت‌های مختلف تصویر و فروش انواع لنز، فلاش و سایر لوازم جانبی خریداری می‌کنند. یکی از مهمترین مزیت‌های دوربین‌های کانن، لنزهای با کیفیت آنهاست که دلایل مهمی هستند برای اینکه ما دوربین کانن بخریم.

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری کانن

زمانی که به دنبال دوربین برای فیلمبرداری می‌گردید، باید رزولوشن ویدیو و نرخ فریم دوربین را در نظر بگیرید. امروزه FULL HD و 4K حداقل استانداردها برای فیلمبرداری هستند. رزولوشن 4K چهار برابر پیکسل‌های بیشتری نسبت به FULL HD دارد؛ بنابراین اگر محتوایی را برای صفحه نمایش‌های بزرگ تولید می‌کنید، ارزش آن را دارد که روی دوربین کانن با کیفیت 4K سرمایه گذاری کنید. نرخ فریم بالاتر (60 فریم در ثانیه) برای فیلمبرداری روان ضروری است. اگر می‌خواهید جلوه‌های حرکت آهسته (اسلوموشن) ایجاد کنید، داشتن نرخ فریم بالاتر مانند 120 یا 240 فریم در ثانیه بهتر خواهند بود.

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری کانن
دوربین فیلمبرداری کانن تفاوت هایی با دوربین عکاسی از جمله ظاهر و قابلیت دارد.

اگر فیلمساز هستید، ممکن است به دوربینی با یک سنسور بزرگ و امکاناتی برای درجه بندی رنگ سینمایی نیاز داشته باشید، در حالی که به عنوان یک ولاگر شاید دوربینی با فوکوس خودکار عالی و وزن سبک را در اولویت قرار دهید. انتخاب بین دوربین بدون آینه (MILC) و دوربین DSLR نه تنها بر کیفیت ویدیوها بلکه بر سبک کاری و میزان راحتی شما در هنگام عکاسی تأثیر می‌گذارد. دوربین بدون آینه سبک‌تر است، اما بهترین مدل‌های دوربین DSLR کانن می‌توانند کیفیت فیلمبرداری خوبی ارائه دهند.

اگر در حال ساخت فیلم هستید، سنسورهای بزرگتر مانند فول فریم یا APS-C بهتر هستند. عملکرد آنها در شرایط کم نور بیشتر است. همچنین توانایی دستیابی به عمق میدان کمتر را دارند. این ویژگی‌ها باعث تولید ویدیو به سبک سینمایی و حرفه‌ای‌تر می‌شود و همچنین سوژه به وضوح از پس‌زمینه متمایز خواهد شد.

راهنمای خرید بهترین دوربین کنون برای مبتدیان

هیچ راهی بهتر از خرید دوربین بدون آینه برای یادگیری و شروع عکاسی وجود ندارد. برای مبتدیان دوربین Canon EOS R100 توصیه می‌شود. منظره یاب و صفحه نمایشگر Rear screen دقیقاً نشان می‌دهد که تصاویر شما دقیقاً چه شکلی هستند. تنظیمات نوردهی این دوربین به شما کمک می‌کنند مواردی مانند دیافراگم و سرعت شاتر را درک کنید. ویژگی مهم R100 این است که یک رابط کاربری ساده دارد که باعث می‌شود خیلی سریع کار با دوربین را یاد بگیرید.

راهنمای خرید بهترین دوربین کنون برای مبتدیان
دوربین Canon EOS R100 بدون آیینه، کوچک و قابل حمل است که امروزه برای تولیدکنندگان محتوا طراحی شده ­است.

در حالی که R100 یک دوربین مبتدی است، هنوز هم توانایی شگفت انگیزی دارد. سنسور 24.1 مگاپیکسلی APS-C تصاویری را ارائه می‌دهد که در دوربین‌‌های بسیار پیشرفته‌تر این برند دیده می‌شود. اگر هم می‌خواهید با این دوربین فیلم بگیرید، این امکان را دارید با استفاده از یک میکروفون اختصاصی صدایی با کیفیت عالی دریافت کنید. دوربین Canon EOS R100 یک محصول فوق العاده کوچک و جمع و جور است که با لنزهای مشابه RF-S قابل استفاده خواهد بود.

در جدول زیر مشخصات دوربین Canon EOS R100 آماده است:

نوعبدون آینه
سنسورAPS-C size
مگاپیکسل24.1
فوکوس خودکارDual-Pixel 
نوع صفحهFixed 3-inch (non-touch)screen, 1.04m dots  
سرعت عکسبرداری پی‌درپی6.5fps (3.5fps with AF)
کیفیت فیلمبرداری4K up to 25p (1.55x crop)
سطح کاربریمبتدی

انتخاب بهترین دوربین کانن برای حرفه‌ای‌ها

در حال حاضر دوربین Canon EOS R3 پرچمدار برند کانن است. این محصول با داشتن یک دستگیره عمودی یکپارچه و باتری بزرگتر، بهترین گزینه در هنگام استفاده از لنزهای حرفه‌ای و تله فوتوهای طولانی است. این دوربین همچنین مملوء از انواع ویژگی‌های مختلف است. هشت بلستر مادون قرمز در منظره یاب وجود دارد که حرکت چشم شما را ردیابی می‌کند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا نقطه فوکوس را به سادگی با نگاه کردن به یک سوژه جابجا کنید.

انتخاب بهترین دوربین کانن برای حرفه‌ای‌ها
در طراحی این دوربین نیز یک ال سی دی صفحه لمسی 3.2 اینچی 5.76 میلیون نقطه OLED EVF به کار رفته که رزولوشن بالایی دارد.

قابلیت منظره یاب سریع‌تر از حرکت جوی استیک یا فوکوس خودکار است. برای مثال، اگر از یک فرد مشهور در میان جمعیت عکس می‌گیرید، فوکوس خودکار لزوماً نمی‌داند روی چه کسی فوکوس کند، اما با این دوربین می‌توانید فقط به شخص مشهور نگاه کنید. با این کار نقطه فوکوس خودکار را به آن فرد منتقل می‌کنید و سپس می‌توانید شاتر را تا نیمه فشار دهید.

البته، EOS R3 یک دوربین ورزشی است، بنابراین شما عکاسی فوق العاده 30 فریم در ثانیه برای هر دو فرمت JPEG و RAW دریافت می‌کنید که با همان فوکوس خودکار موجود در EOS R5 قدرت می‌گیرد. همچنین قابلیت‌های ویدیویی این دوربین به خصوص 6K 60p و 4K 120p و تثبیت کننده تصویر می‌توانند فیلم‌های بسیار با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهند.

در جدول زیر مشخصات دوربین Canon EOS R3 آماده است:

نوعبدون آینه
سنسورفول فریم CMOS
مگاپیکسل24.1
فوکوس خودکارDual-Pixel 
نوع صفحهTFT LCD
سرعت عکسبرداری پی‌درپی30fps
کیفیت فیلمبرداری6K 60p
سطح کاربریمتوسط/پیشرفته

انتخاب بهترین دوربین ارزان قیمت کنون

برای دانشجویان عکاسی یا تازه کاران، یک دوربین DSLR مقرون به صرفه می‌تواند بهترین گزینه باشد. برای مثال، دوربین Canon EOS 250D (Rebel SL3) از فناوری DSLR قدیمی بهره می‌برد، بنابراین فاقد ویژگی‌ها و ظرافت‌های دوربین‌های بدون آینه است، اما همچنان کارتان را راه میندازد. پس این تصور را نداشته باشید که چون قیمتش کم است، پس کیفیت خوبی ندارد!

راهنمای خرید بهترین دوربین کنون برای مبتدیان
Canon EOS 250D دوربینی ایده‌آل برای ولاگری، عکاسی و سفر با قیمتی مناسب است.

شما می‌توانید با سنسور 24.1 مگاپیکسلی APS-C تصاویری بگیرید که مشابه با دوربین‌های گران قیمت است. همچنین این دوربین ابعاد کوچک و وزن کمی دارد و به دلیل ارگونومی خوب، حداکثر راحتی را به شما ارائه می‌دهد. به طور کلی، دوربین 250D کانن یک دوربین سطح پایه فوق العاده با قیمتی عالی است. شما می‌توانید لنزهای EF و EF-S همراه این محصول را در دوربین‌‌های بدون آینه EOS R کانن استفاده کنید؛ بنابراین وقتی مهارت‌‌های شما افزایش پیدا کردند و به سراغ دوربین دیگری رفتید، امکان استفاده از این لنزها را دارید.

در جدول زیر مشخصات دوربین Canon EOS 250D آماده است:

نوعDSLR
سنسورAPS-C
مگاپیکسل24.1
فوکوس خودکارDual-Pixel 
نوع صفحه3in vari-angle touchscreen, 1,040,000 dots
سرعت عکسبرداری پی‌درپی5fps
کیفیت فیلمبرداری4K UHD at 25p
سطح کاربریمبتدی

انتخاب بهترین دوربین کانن در عکاسی پرتره

دوربین Canon EOS R50 یک محصول جمع و جور و قابل حمل است که برای خبرنگاران مناسب خواهد بود. این دوربین در نگاه اول شبیه مدل M50 به نظر می‌رسد، اما تغییرات زیادی در عملکرد آن وجود دارد. یک ویژگی قابل توجه این دوربین، عدم برش در هنگام فیلمبرداری 4K است؛ اگرچه شما هنوز برش 1.6 برابری حسگر APS-C را دارید. کانن از سیستم Dual Pixel CMOS AF II در این دوربین استفاده کرده است تا ضبط ویدیوهای کوتاه به صورت عمودی نیز امکان پذیر شود.

انتخاب بهترین دوربین کانن در عکاسی پرتره
canon EOS R50 یک دوربین جمع وجور و سبک وزن و دوربینی بدون آینه می باشد.

دوربین Canon EOS R50 برای عکس‌برداری مناسب است، زیرا با سنسور 24.2 مگاپیکسلی عکس‌های خیره‌ کننده‌ای می‌گیرد. منظره یاب این دوربین در مقایسه با گزینه‌های فول فریم از نظر رزولوشن (2.36 میلیون نقطه) و هم از نظر رفرش ریت (60 فریم در ثانیه) کمی ضعیف‌تر است، اما به سختی متوجه آن می‌شوید. این دوربین مانند مدل R100 فاقد تثبیت کننده تصویر است؛ اما قیمت مناسب R50 مهمترین مزیت آن محسوب می‌شود. اگر هم دوربین پرتره بهتری می‌خواهید، مدل Canon EOS R5 را تهیه کنید.

در جدول زیر مشخصات دوربین Canon EOS R50 آماده است:

نوعبدون آینه
سنسورAPS-C
مگاپیکسل24.2
فوکوس خودکارDual Pixel CMOS AF II
نوع صفحه2.95-inch articulating touchscreen, 1.62 million dots
سرعت عکسبرداری پی‌درپی15fps
کیفیت فیلمبرداری4K 30p
سطح کاربریمبتدی

راهنمای خرید دوربین کنون برای عکاسی از طبیعت

بهترین دوربین کانن برای طبیعت و حیات وحش Canon EOS R7 است. مدلR7  بهترین دوربین APS-C کانن محسوب می‌شود و آنقدر قدرتمند است که نسبت به برخی از دوربین‌‌های فول فریم، حدود 32.5 مگاپیکسل بیشتر را ارائه می‌دهد. این دوربین یک سنسور APS-C با ضریب برش 1.6 دارد که فاصله کانونی معادل لنز را افزایش می‌دهد. وقتی لنز Canon RF 600mm را روی R7 نصب کنید، تبدیل به یک لنز 960 میلی‌متری می‌شود؛ بنابراین فاصله کانونی و وضوح بیشتر به شما کمک می‌کند تا بهترین تصاویر را از طبیعت و حیات وحش بگیرید.

راهنمای خرید دوربین کنون برای عکاسی از طبیعت
EOS R7 یکی از حرفه‌ای‌ترین دوربین‌های عکاسی بدون آینه برند کانن محسوب می‌شود.

دوربین Canon EOS R7 تا 30 فریم بر ثانیه عکس می‌گیرد، بنابراین شما هرگز لحظه‌ خاصی را از دست نخواهید داشت. این دوربین سیستم فوکوس خودکار مشابه R5 را دارد. اگر هم قصد فیلم گرفتن دارید، دوربین می‌تواند 4K را برای ارائه حداکثر جزئیات تا کیفیت 7K ضبط کند. این دوربین کانن دو کارت حافظه و جوی استیک را در خود جای داده است و ویژگی تثبیت تصویر نیز دارد.

در جدول زیر مشخصات دوربین Canon EOS R7 آماده است:

نوعبدون آینه
سنسورAPS-C size
مگاپیکسل32.5
فوکوس خودکار651-area Dual Pixel AF         
نوع صفحهArticulating LCD, 1.62million dots
سرعت عکسبرداری پی‌درپی30fps electronic, 15fps mechanical
کیفیت فیلمبرداری4K 60p
سطح کاربریمتوسط/پیشرفته

راهنمای خرید دوربین کنون برای عکاسی ورزشی

سری 6 کانن جایگاه خوبی در بین دوربین‌های ورزشی دارد. دوربین Canon EOS R6 Mark II جانشین شایسته‌ای برای Canon EOS 6D Mark II محسوب می‌شود که در هر بخش ارتقا یافته است. شما بدون شک از سرعت پشت سر هم 40 فریم در ثانیه شگفت زده خواهید شد که حتی از دوربین پرچمدار EOS R3 نیز سریع‌تر است؛ بنابراین این دوربین برای گرفتن تصاویر ورزشی و حیات وحش عالی است.

راهنمای خرید دوربین کنون برای عکاسی ورزشی
دوربین همه کاره Canon EOS R6 Mark II با بدنه بدون آیینه و عملکرد قوی عکسبرداری

سنسور 24.2 مگاپیکسلی می‌تواند کیفیت 6K را برای فیلمبرداری در اختیارتان قرار دهد. یکی از ویژگی‌های خوب این دوربین، امکان گرفتن 0.5 ثانیه عکس یا ضبط حداکثر 5 ثانیه فیلم قبل از ضبط کامل محتوا و فشردن شاتر است. همچنین توجه داشته باشید که دوربین بعد از 40 دقیقه فیلمبرداری با کیفیت 4K 60p یا 6 ساعت با کیفیت 4K 30p خاموش می‌شود.

در جدول زیر مشخصات دوربین Canon EOS R6 Mark II آماده است:

نوعبدون آینه
سنسورFull frame CMOS
مگاپیکسل24.2
فوکوس خودکار6072 AF points   
نوع صفحه3-inch fully articulating touchscreen, 1,620k dots
سرعت عکسبرداری پی‌درپی12fps mechanical shutter, 40fps electronic shutter
کیفیت فیلمبرداری4K 60p, 1080p 180p
سطح کاربریمتوسط/پیشرفته

راهنمای خرید دوربین کنون برای عکاسی خبری

دوربین Canon EOS R5 هر کاری بخواهید انجام می‌دهد. این دوربین نه تنها به صورت استاندارد عکس‌های 45 مگاپیکسلی با وضوح بالا می‌گیرد، بلکه می‌توانید تا 400 مگاپیکسل را در حالت ویژه عکس بگیرید. این دوربین عکاسی پیاپی سریع (حالت عکاسی متوالی) را نیز ارائه می‌دهد و تا 20 فریم در ثانیه عکس‌برداری می‌کند. درحقیقت، دوربین EOS R5 را باید بهترین دورین کانن دانست که برای همه کاربردها به ویژه برای عکاسی خبری گزینه بسیاری خوبی است.

انتخاب بهترین دوربین کانن برای حرفه‌ای‌ها
Canon EOS R5 ویژگی‌های زیادی دارد که بتوان آن را به عنوان بهترین دوربین کانن حرفه‌ای ارزیابی کرد.

این دورین قابلیت فیلمبرداریRAW 8K 30p  را ارائه می‌دهد و می‌توان ویدیوهایی با کیفیت 4K HQ گرفت که بسیار خیره کننده است. فوکوس خودکار این دوربین به قدری خوب است که می‌توان آن را نسبتSony A9 III  و NIkon Z8 / Z9 گزینه بهتری دانست. از ویژگی‌های دیگر این دوربین می‌توان مقاومت در برابر آب و هوا، تثبیت کننده تصویر در بدنه تا 8 توقف و پشتیبانی از کارت حافظه CFexpress B فوق‌سریع و کارت‌های SD استاندارد اشاره کرد.

در جدول زیر مشخصات دوربین Canon EOS R5 آماده است:

نوعبدون آینه
سنسورFull frame CMOS
مگاپیکسل45
فوکوس خودکارDual Pixel CMOS
نوع صفحه3.15-inch fully articulating touchscreen, 2,100k dots
سرعت عکسبرداری پی‌درپی12fps mechanical shutter, 20fps electronic shutter
کیفیت فیلمبرداری8K DCI or UHD at 30p
سطح کاربریمتوسط/پیشرفته

انتخاب بهترین دوربین کانن برای یوتیوب

اگر می‌خواهید ویدیویی در یوتیوب قرار دهید، به سراغ R50 بروید؛ اما اگر می‌خواهید به عنوان یک یوتیوبر حرفه‌ای نشان دهید دو گزینه از جمله دوربین Canon EOS R5C و دوربین EOS C70 را در نظر بگیرید. از بسیاری جهات،R5C  در واقع دوربین بهتری است، زیرا ویدیوهای 8K فول فریم و آخرین فناوری را ارائه می‌دهد. از طرفی، مدلC70  یک دوربین سینمایی عالی است. شما اتصالاتی مانند mini XLR و Time Code BNC / HDMI و یک حسگر خروجی دوگانه با 16 استاپ محدوده دینامیکی با این دوربین دریافت می‌کنید.

انتخاب بهترین دوربین کانن برای یوتیوب
توانایی ثبت ویدیو با کیفیت‌های 5.9K30، 4K120، FHD240 و همچنین رزولوشن‌های 2K

دوربین C70 همچنین بدنه‌ای بزرگ دارد، اما شما تمام کنترل‌‌ها، ورودی‌‌ها و دکمه‌‌های مورد نیازتان را در دسترس دارید. مهمتر از همه یک باتری بزرگ دریافت می‌کنید که به ویژه در فیلمبرداری طولانی مدت گزینه عالی است. می‌توان گفت، دوربین C70 در واقع Canon EOS C300 Mark III در بدنه کوچک‌تر با پایه RF است.

به طور کلی، این دوربین قیمت بالایی دارد، اما تمام ویژگی‌های لازم برای یوتیوبرها را ارائه می‌دهد.

در جدول زیر مشخصات دوربین Canon EOS C70 آماده است:

نوعبدون آینه
سنسورSuper 35 mm CMOS5
مگاپیکسل8.8
فوکوس خودکارDual Pixel CMOS
نوع صفحه3.5-inch articulating LCD touch, 2.76 million dots
سرعت عکسبرداری پی‌درپی12fps mechanical shutter, 20fps electronic shutter
کیفیت فیلمبرداریDCI 4K 60p
سطح کاربریحرفه‌ای

جدیدترین دوربین‌های کانن سال 2024

جدیدترین دوربین‌های کانن سال 2024
دوربین EOS R1 برای عکاسان و فیلمسازان حرفه‌ای در طیف وسیعی از زمینه‌ها، از جمله ورزش، خبرنگاری و تولید ویدیو، طراحی شده است.

کانن آخرین بار در ماه می 2023 یک دوربین جدید روانه بازار کرد که یک وقفه طولانی برای برندی است که برخی از بهترین دوربین‌های جهان را می‌سازد. خوشبختانه، طرفداران کانن که به دنبال دوربین‌های جدید هستند، نیازی نیست صبر کنند. کانن در سال 2024 مجموعه‌ای از انواع دوربین‌ها را بری کاربردهای مختلف روانه بازار کرده است. در ادامه به دوربین‌هایی که تا به امروز، یعنی 6 ژوئن 2024 توسط کانن معرفی شده‌اند اشاره می‌کنیم:

  • Canon EOS R1
  • Canon R5 Mark II
  • Canon rp Mark II
  • Canon R10 Mark II
  • Canon EOS R6 Mark II
  • Canon V100

سخن پایانی

تنوع محصولات کانن بالاست و شما با دست پر از بازار بیرون می‌آیید. اینکه می‌پرسید: «کدام دوربین کنون را بخرم؟» باید ببینید چه دوربینی نیازهای شما را برآورده می‌کند. اگر به عکاسی در طبیعت علاقه دارید، Canon EOS R7 گزینه خوبی است. اگر در حوزه عکاسی اکشن و ورزشی فعال هستید، دوربین Canon EOS R6 Mark II را تهیه کنید. به طور کلی، بهترین دوربین کانن برای اکثر کارها مدل Canon EOS R5 است. با این حال، برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمای خرید دوربین کنون با تیم کارشناسان ما در وبسایت نورنگار تماس بگیرید.

سارا اسماعیلی

نویسنده :  سارا اسماعیلی

نوشتن در فضای وب به هنر همراه با تخصص نیاز دارد؛ تجربه سال‌ها نوشتن به عشق خلق محتوای کاربردی برای شما، هر روز علاقه و اعتماد به نفس را در من افزایش می‌دهد تا کلمات را دقیق‌تر برایتان کنار هم بچینم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *