دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

چاپ
مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

دوربین‌های DSLR فول‌فریم را می‌توان مهم‌ترین دوربین‌های رده حرفه‌ای نامید. این دوربین‌ها اغلب مورد علاقه کسانی هستند که شغل عکاسی را به عنوان حرفه‌ خود در پیش گرفته‌اند و سعی دارند از خروجی چاپی این عکس‌ها کسب درآمد کنند. کیفیت بسیار بالا، تنوع لنز‌های مختلف، کاهش قابل توجه نویز در نور کم و ایجاد پس‌زمینه محو در عکس‌های پرتره، از دلایل اصلی مورد توجه بودن این رده از دوربین‌ها است. دو برند کانن و نیکون در زمینه دوربین‌های فول‌فریم، مدل‌های بسیار خوبی را در بازار دارند و بیشترین انتخاب‌ کاربران از میان یکی از این دو برند است. دوربین EOS 6D کانن به عنوان ارزان‌قیمت‌ترین دوربین فول فریم این شرکت طرفداران زیادی در بین کاربران کاننی برای خود جمع کرده است، اما خاطره خوب دوربین ESO 5D Mark II کانن به عنوان نخستین دوربین فول‌فریم با امکان فیلمبرداری Full HD 1080p باعث شده تا علی‌رغم عرضه دوربین فوق‌العاده پیشرفته EOS 5D Mark IV این شرکت، همچنان نسخه سوم این دوربین یعنی EOS 5D Mark III طرفداران زیادی داشته باشد. از سوی دیگر نیکونی‌ها که چند سالیست با بدنه‌های پیشرفته جدید نیکون اخت شده‌اند، دوربین فول‌فریم دیگری به نام Nikon D750 در اختیار دارند که با قیمت کمتر از EOS 5D Mark III امکانات مشابهی دارد و اغلب به عنوان رقیب اصلی این دوربین معرفی می‌شوند. اگرچه پیشتر در مطلبی که از یکی از عکاسان بزرگ ترجمه کرده بودیم به مقایسه این دو دوربین پرداختیم، اما در ادامه مطالب مقایسه‌ای قصد داریم به مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750 بپردازیم.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750. چرا بخریم؟

چرا باید یکی از این دو دوربین را بخرید؟ سوال خوبیست. هر دوی این دوربین‌ها دارای حسگر بزرگتر از دوربین‌های DSLR میان‌رده مانند کانن EOS 80D هستند و همانطور که گفتم کیفیت عکس‌های آنها بسیار بالاست. رزولوشن 22 و 24 مگاپیکسل (به ترتیب برای کانن و نیکون) ابعاد کافی برای چاپ عکس در اندازه‌های خیلی بزرگ (مانند تابلو‌های 90×120 سانتی‌متری) را فراهم می‌کند و قطعا برای یک آلبوم عروسی اندازه بزرگ نیز کافی خواهد بود.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

هر دوی این دوربین‌ها دارای بدنه‌های قدرتمندی هستند و می‌توانند برای عکاسی در شرایط سخت، مانند عکاسی ورزشی، خبری و تصویربرداری‌های کوتاه مدت برای کلیپ‌های اسپرت و عروسی مورد استفاده قرار بگیرند. وجود منظره‌یاب چشمی با منظور پنج وجهی و پوشش 100% به شما امکان می‌دهد تا مانند یک فیلمبردار حرفه‌ای، حتی در نور زیاد یک کویر هم کادربندی تصویر را به خوبی ببینید. در بالای بدنه دوربین هم یک نمایشگر تک‌رنگ وجود دارد تا بتوانید بدون نیاز به استفاده از LCD پشت دوربین، تمامی تنظیمات دوربین را روی آن بررسی کنید. هر دو دوربین دارای نمایشگر 3.2 اینچی هستند و طبیعتا مصرف بالای باتری توسط این نمایشگر موجب می‌شود تا کاربران تا حد ممکن سعی کنند کمتر از آن استفاده کنند.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

بسیاری از عکاسان، از این دوربین‌های برای تصویربرداری در داخل مجالس نیز استفاده می‌کنند. بنابراین احتمالا مجهز بودن این دو بدنه به درگاه‌‌های استاندارد HDMI و میکروفون می‌تواند برای آنها بسیار کاربردی باشد. زیرا هم می‌توانید ویدئو‌های ضبط شده را از طریق HDMI به رکوردر‌های خارجی ارسال کنید و هم آن‌ها را روی نمایشگر‌های بزرگ مانند تلوزیون‌های 50 اینچی نیز ببینید. ضمنا می‌توانید برای فیلم‌برداری در محیط‌های پر همهمه از میکروفون‌های اکسترنال مانند مدل Rode VideoMicro Compact  استفاده کنید که باعث می‌شود تا صدای بسیار شفاف‌تری را بدون نویزهای اضافی ضبط کنید که جلوه حرفه‌ای‌تری به ویدئو‌هایتان می‌دهد. همچنین با هر دو دوربین می‌توانید به صورت همزمان در هنگام ضبط فیلم، صدای آن را نیز با هدفون گوش کنید و کنترل بهتری روی صدا داشته باشید.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

سرعت عکس‌برداری پی‌درپی بالا (6 فریم برای EOS 5D Mark III و 6.5 فریم برای D750) در کنار قابلیت نوردهی خودکار براکتینگ، این دوربین‌ها را به گزینه فوق‌العاده‌ای برای عکاسی HDR تبدیل می‌کند. با این سرعت بالا می‌توانید حتی روی دست نیز عکس‌های پی‌درپی با نوردهی مختلف بگیرید و عکس‌های HDR فوق‌العاده‌ای با آنها بسازید. نگران شات‌های پی‌درپی در این دوربین‌ها نیز نباشید، عمر شاتر هر دو دوربین تا 150هزار شات تضمین شده است و احتمالا حتی بیش از این مقدار نیز کار می‌کند، پس با خیال راحت تا سال‌ها می‌توانید از این سرعت بالای عکس‌برداری پی‌درپی استفاده کنید.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

طبیعتا دوربین‌های در این رده  دارای بدنه‌های مقاوم در برابر آب هستند. یعنی اگرچه نمی‌توانید آنها را زیر آب ببرید، اما برای عکاسی در آب و هوای نامساعد و بارانی با مشکلی مواجه نمی‌شوند. امکان عکاسی با فلاش اکسترنال و امکان ذخیره‌سازی فایل با فرمت خام هم از قابلیت‌های مهم برای عکاسان تازه‌کار است که در هر دو دوربین وجود دارد. ضمنا هر دو بدنه، دارای دو اسلات کارت حافظه هستند که به شما امکان می‌دهد از آنها به صورت پی‌درپی یا موازی (برای گرفتن نسخه پشتیبان همزمان) استفاده کنید.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750. چرا نخریم؟

دلایل نخریدن این دوربین‌ها نیز به اندازه دلایل خریدشان متعدد هستند. شاید اولین دلیلی که برای نخریدن این لنز‌ها به نظرتان بیاید قیمت آنهاست. طبیعتا این دوربین‌ها در رده حرفه‌ای هستند و اگر تازه شروع به عکاسی کرده‌اید یا تصور می‌کنید در آینده با پیشرفت بیشتر می‌خواهید برند انتخابی‌تان را عوض کنید، بهتر است از همین ابتدا با یک دوربین فول‌فریم آغاز نکنید. همچنین اگر قبلا یکی از دوربین‌های غیر فول‌فریم همین شرکت‌ها مانند Canon EOS 80D یا Nikon D7200 را تهیه کرده‌اید، باید در نظر داشته باشید که فقط برخی از لنز‌های قبلی شما به دوربین فول‌فریم‌تان می‌خورد. از سری لنز‌های کانن فقط سری EF و از سری لنز‌های نیکون فقط سری مانت F آنها برای این دوربین‌ها مناسب است. بنابراین در صورت به روز‌رسانی از دوربین‌های پایین‌تر، شاید مجبور باشید لنز جدیدی نیز بخرید. ضمن اینکه برخلاف دوربین‌هایی مانند سری سونی آلفا، نیکون و کانن به طور کلی در داخل بدنه خودشان لرزشگیر ندارند و در صورت نیاز به لرزشگیر باید حتما لنزی بخرید که در داخل خودش لرزشگیر داشته باشد که چندان هم ارزان‌قیمت نیستند.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

دلیل دوم برای نخریدن این دوربین‌ها وزن و اندازه آنهاست. دوربین‌های فول‌فریم بسیار بزرگ هستند و بسیاری از عکاسانی که دوربین‌های فول‌فریم دارند نیز در مهمانی‌ها و مجالس شخصی دوربین‌های کوچک‌تری مانند Canon PowerShot IXUS 180  را همراه می‌برند. همچنین اگر در سفر و گردشگری به کیفیت و زوم بالا احتیاج داشته باشید استفاده از دوربین‌هایی مانند  Canon Powershot SX720 HS بسیار راحت‌تر است. دست کم دوربین‌های کوچکتر دارای وضعیت عکاسی پانوراما هستند که برای عکاسی در سفر بسیار لذت‌بخش است و معمولا در دوربین‌های حرفه‌ای مانند همین دوربین‌های فول‌فریم دیده نمی‌شود. بنابراین اگر واقعا قرار نیست کار حرفه‌ای بکنید احتمالا انتخاب‌های ارزان‌تر و منطقی‌تری پیش رویتان است.

بحث سفر شد. باید بدانید که هیچکدام از این دوربین‌ها GPS ندارند و طبیعتا نمی‌توانید مسیر و منطقه جغرافیایی سفرتان را همراه عکس‌ها ثبت کنید. ضمنا هیچکدام دارای بلوتوث نیستند و نمی‌توانید مانند دوربین ارزان‌قیمت‌ D5600 نیکون، در تمام طول روز ارتباط کم‌مصرف SnapBridge با تلفن همراهتان را حفظ کنید و از GPS گوشی استفاده کنید. در زمینه فیلمبرداری نیز (اگرچه Canon EOS 5D Mark III اعتبار زیادی یافته است)، هیچکدام از این دوربین‌ها نمی‌توانند فوکوس در حالت LiveView و فوکوس فیلمبرداری شبیه به فوکوس پرسرعت EOS 80D کانن را داشته باشند. زیرا در هیچکدام از آنها حسگر‌های تشخیص فوکوس در داخل خود حسگر دوربین قرار نگرفته است و این دوربین‌ها بیشتر برای فوکوس فیلمبرداری به صورت دستی مناسب هستند.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

نکته ای که در مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750 مهم است این است که اصولا این دوربین‌ها برای عکاسی پرتره و نور کم طراحی شده‌اند و برای عکاسی پرسرعت مانند ورزشی یا خبری چندان مناسب نیستند. جدای از اینکه لنز‌های تله بلند برای آنها چندان زیاد نیستند، سرعت عکاسی پی‌درپی آنها برای یک مسابقه ورزشی کافی نیست و اگر بخواهید یک دوربین پرسرعت فول‌فریم داشته باشید، احتمالا باید به سراغ گزینه‌های گران‌تری مانند EOS 1D X Mark II کانن یا D5 نیکون بروید. اگر هم بتوانید به حسگر‌های کوچک‌تری بسنده کنید گزینه‌های خوبی مانند Nikon D500 یا EOS 7D Mark II نیز پیش رویتان قرار دارد.

از سوی دیگر این دو دوربین هیچکدام دارای نمایشگر بازشو و لمسی نیستند. بنابراین برای عکاسی در زوایای خاص (مثلا موازی سطح زمین) یا برای فیلمبرداری غیر مستقیم کاربرد راحتی ندارند. البته نمایشگر Nikon D750 می‌تواند کمی رو به بالا و پایین تا شود که تا حدی برای عکاسی در زاویه‌های بالا و پایین شرایط بهتری دارد، اما به طور کلی، عکاسی با این دوربین‌ها برای روی سه‌پایه یا جلوی چشم مناسب‌تر است.

مزیت‌های EOS 5D Mark III نسبت به  Nikon D750

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

مزیت‌های این دوربین فول‌فریم کانن نیست به همتای نیکونی خودش چندان پرتعداد نیست و شرایط این دو از این لحاظ شبیه به اغلب بدنه‌ای کانن و نیکون هم‌تراز یکدیگر است. کانن EOS 5D Mark III با 61 نقطه فوکوس، کمی پوشش‌دهی بهتری نسبت به 51 نقطه فوکوس همتای نیکونی خودش دارد. البته 10 نقطه بیشتر در چنین سطحی، نسبت به تعداد 153 نقطه فوکوس در Nikon D500 چندان اختلاف زیادی به چشم نمی‌آید. اما تعداد نقاط فوکوس ضربدری یا کراس در دوربین EOS 5D Mark III بیشتر است. نقاط فوکوس ضربردری این دوربین 41 نقطه است که در برابر 15 نقطه فوکوس ضربدری در Nikon D750 می‌توانند در هنگام فوکوس، خصوصا روی سوژه‌های خطی، دقیق‌تر و سریع‌تر عمل کنند. به جز این دو مورد، تنها مزیت مهم دیگری که می‌توان برای کانن برشمرد، سرعت عکس‌برداری 1/8000 ثانیه در برابر 1/4000 ثانیه در نیکون است که برای عکس‌برداری از سوژه‌های خیلی نورانی مانند نور خورشید، یا عکاسی تبلیغاتی با سرعت‌های خیلی بالا عملکرد بهتری دارد.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

مزیت‌های Nikon D750 نسبت به EOS 5D Mark III

احتمالا اولین گزینه‌ای که بین این دو دوربین می‌خواهیم درباره آن بدانیم، مورد کیفیت عکس‌ها است. در این زمینه بدون شک برد با نیکون است. حسگر نیکون D750 در هر زمینه‌ای یک سر و گردن بالاتر از همتای کاننی خودش قرار می‌گیرد. نه تنها رزولوشن عکس‌های نیکون 2 مگاپیکسل بیشتر از کانن است، بلکه کیفیت آن نیز حدود 10 درصد بیشتر، میزان نویز موجود در عکس کمی پایین‌تر و عمق رنگ آن کمی بالاتر از کانن است. براساس گزارش‌های DxO، حداقل میزان نویز قابل قبول برای کانن برابر 2,293 ISO و برای نیکون برابر 2,956 ISO است و عمق رنگ آن 24.8 bit در برابر 24 bit می‌باشد.

اما جدای از این تفاوت‌ها، برای کاربر حرفه‌ای که با فایل خام کار می‌کند، تفاوت dynamic range دوربین نیکون با مقدار 14.5 EV در برابر 11.7 EV کانن، که حدود 1.3 دیافراگم می‌شود، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و قابل چشم‌پوشی نیست. به این ترتیب کیفیت عکس‌برداری نیکون D750 را باید کاملا بالاتر از کانن EOS 5D Mark III در نظر گرفت.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

شاید بسیاری از کاربران اینطور تصور می‌کنند که نیکون در زمینه فیلمبرداری ضعیف‌تر از کنن عمل کرده است. اگرچه این پیشداوری در مورد دوربین‌های DSLR رده متوسط مانند 80D که حسگر Dual Pixel AF دارد کاملا صحیح است، اما در مقام مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750 باید بگویم که این گفته چندان صحیح نیست. در هنگام فیلمبرداری با Nikon D750، علاوه بر اینکه می‌توانید از مزایای پرشمار حسگر قدرتمندی که در بالا اشاره شد استفاده کنید، می‌توانید از سرعت بالای پردازشگر این دوربین برای ضبط ویدئو‌های Full HD 1080p نیز بهره‌مند شوید. سرعت فیلم‌برداری 60 فریم بر ثانیه با رزولوشن Full HD قابلیت مهمی است که متاسفانه کانن EOS 5D Mark III فاقد آن است و در صورت نیاز به فیلمبرداری اسلوموشن با آن مجبورید رزولوشن دوربین را تا HD 720p کاهش دهید. ضمن اینکه اگرچه نمایشگر Nikon D750 به طور کامل به بیرون باز نمی‌شود، اما باز هم با کمی تا شدن در جهت عمودی، در هنگام فیلمبرداری، امکان کادربندی بهتری نسبت به همتای کاننی خودش دارد. سبک بودن بدنه نیکون D750 با 750 گرم وزن، که حدود 20 درصد سبک‌تر از EOS 5D Mark III با 950 گرم وزن است، برای فیلمبرداری روی دست، موجب هندلینگ بهتر آن می‌شود.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

در زمینه صدا نیز کانن با میکروفون مونو، از همتای نیکونی خودش که از میکروفون استریو بهره‌مند است عقب‌تر است. ضمنا کانن EOS 5D Mark III تنها می‌تواند ویدئو‌ها را با فرمت H.264 ضبط کند، در حالیکه در مورد D750 می‌توانید بین دو فرمت‌ H.264 یا MPEG-4 یکی را انتخاب کنید.

پس چرا با تمام این مزایا، همچنان عکاسان از Canon 5D Mark III برای فیلمبرداری استفاده می‌کنند؟ دلیل این انتخاب به یک نقطه ضعف بزرگ در Nikon D750 برمی‌گردد. در هنگام فیلمبرداری با کانن، می‌توانید در حین ضبط، دیافراگم و سرعت دوربین را تغییر داده و نوردهی را به صورت دستی کنترل کنید. در حالی که نیکون فاقد این قابلیت کلیدی است و کنترل دیافراگم باید قبل از شروع کلیپ انجام شود. به این ترتیب در صورت نیاز به تغییر دیافراگم، باید ویدئو را قطع کرده و پس از تغییر دیافراگم، مجددا ضبط را ادامه دهید.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

خیلی از عکاسان دلیل عدم انتخاب نیکون در برابر کانن را به محدود بودن تعداد لنز‌های آن می‌دانند. جالب است بدانید تا امروز، تعداد لنز‌های قابل استفاده نیکون در برابر کانن، 171 لنز در برابر 165 لنز است و جالب‌تر اینکه Nikon D750 با دارا بودن موتور فوکوس در داخل بدنه خودش، امکان استفاده از تمامی لنز‌های بدون موتور فوکوس نیکون را نیز دارد. این در حالیست که کانن EOS 5D Mark III دارای موتور فوکوس داخلی نیست و اگر از لنز‌های قدیمی‌تری که خودشان دارای موتور فوکوس نیستند استفاده کنید، مجبور هستید فوکوس را به صورت دستی کنترل کنید. البته این لنز‌ها خیلی قدیمی هستند و شامل لنز‌های غیر EF (یا همان Electronic Focus) می‌شوند که احتمالا باید در کوچه‌ پس‌ کوچه‌های خیابان ناصر خسرو تهران آنها را جستجو کنید!

نیکون در زمینه کنترل مصرف باتری D750 خیلی خوب عمل کرده و با هر بار شارژ می‌توانید 1230 عکس با آن بگیرید (طبق استاندارهای CIPA) که در برابر 950 شات قابل عکس‌برداری کانن، حدود 30 درصد عمر باطری بیشتری دارد. به همین ترتیب حتی اگر از نمایشگر رزولوشن بالای نیکون استفاده کنید، می‌توانید در هنگام فیلمبرداری با آن نیز بیشتر به شارژ بودن باطری دوربین اطمینان کنید. رزولوشن نمایشگر 3.2 اینچی این دوربین با 1229 هزار نقطه، حدود 20 درصد بیشتر از رزولوشن 1040 نقطه‌ای کانن با همین ابعاد است.

جدای از این، چیزی که شخصا درباره دوربین‌ها اهمیت زیادی به آن می‌دهم، بدنه دوربین است. بدنه دوربین نیکون علاوه بر سبک‌تر بودن، حدود 10 درصد نیز کوچک‌تر از همتای کاننی است و یکی از امکانات فوق‌العاده کاربردی را که کانن EOS 5D Mark III از روی بدنه حذف کرده، یعنی فلاش را در اختیارتان می‌گذارد. فلاش روی دوربین نیکون D750، اگرچه به پای فلاش‌های اکسترنال حرفه‌ای مانند Nikon SB-5000 یا Canon Speedlite 600EX II-RT نمی‌رسد، اما حداقل می‌توان از آن به عنوان فلاش Master برای فرماندهی فلاش‌های اکسترنال دیگر استفاده کرد یا دست‌کم آن را به عنوان نور پرکننده سایه‌های تند، یا فلاش ساده برای عکس‌های یک مهمانی به کار گرفت. خودداری کانن از ارائه فلاش روی دوربین در سری دوربین‌های تک رقمی خودش، موضوع عجیبی است که انتقادهای زیادی را به عملکرد و سیاست‌های این شرکت وارد می‌کند. نیکون D750 علاوه بر فلاش روی دوربین، یک لامپ کمکی فوکوس هم دارد که برای فوکوس کردن در نور کم بسیار کاربردی است. متاسفانه کانن EOS 5D Mark III با وجود اینکه فلاش ندارد، لامپ کمکی فوکوس را نیز ندارد و در صورت نیاز باید از فلاش‌های اکسترنال که دارای این لامپ هستند استفاده کنید.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

یکی دیگر از امکانات فوق‌العاده در Nikon D750 که Canon 5D Mark III فاقد آن است، قابلیت تایم لپس (Time Lapse) در این دوربین است. برای ضبط ویدئو‌های پرسرعت از صحنه‌هایی با حرکت آهسته از عکسبرداری زمانبندی شده استفاده می‌شود و این روز‌ها به شدت مورد علاقه عکاسان قرار گرفته است. بنابراین اگر شما نیز علاقمند به این شاخه جدید عکاسی هستید، برای عکس‌برداری با فاصله زمانی در نیکون به وسیله دیگری نیاز ندارید، اما احتمالا برای انجام این کار با Canon 5D Mark III باید از تجهیزات جانبی مانند ریموت هنل مدل Hahnel Captur Timer Kit for Canon که پیش از این در مجله نورنگار درباره نحوه استفاده از آنها توضیح داده‌ام.

تکنولوژیکی ترین تفاوت این دو دوربین نسبت به یکدیگر، امکان ارتباط بی‌سیم WiFi دوربین نیکون D750 در برابر Canon 5D Mark III است. تقریبا تمام تجهیزات هوشمندی که این روز‌ها وارد بازار می‌شود به قابلیت WiFi مجهز هستند و برقراری ارتباط بین تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها با یک دوربین dslr به معنی ارتباط و انتقال سریعتر عکس‌ها و کنترل از راه دور دوربین می‌باشد. کنترل از راه دور دوربین برای عکاسان نجوم، حیات وحش، ورزشی و خبری اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. زیرا می‌توانند بدون نزدیک شدن به سوژه، دوربین را از فاصله دور کادربندی و کنترل کنند. همچنین می‌توانند بلافاصله عکس‌های گرفته شده را روی یک نمایشگر بزرگ نمایش دهند که برای عکس‌برداری مد و آتلیه کودک کاربرد زیادی دارد. اگرچه کانن می‌تواند با وسیله جانبی Wireless File Transmitter WFT-E7 این کار را انجام دهد، اما باید آن را جداگانه خریداری و تنظیم کنید.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750

آخرین و شاید مهم‌ترین مزیت Nikon D750 نسبت به Canon 5D Mark III قیمت ارزان‌تر آن است. این دوربین با تمام مزایای ذکر شده، حدود 1.5 میلیون تومان ارزان‌تر از همتای کاننی خودش است که همین نکته به تنهایی می‌تواند به اندازه کافی وسوسه کننده باشد تا کاربرانی که دلبستگی خاصی به هیچکدام از این دو برند دوربین‌سازی ندارند، به سراغ نیکون D750 بروند و با ما به تفاوت هزینه این دو، تجهیزات جانبی دیگری مانند یک لنز یا یک فلاش اکسترنال خوب تهیه کنند.

مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750، نتیجه‌گیری

نتیجه مقایسه این دو دوربین چندان مبهم نیست. واضح است که برنده این مقایسه Nikon D750 است و شاید تنها دلیلی که ممکن است برای خرید Canon 5D Mark III منطقی به نظر برسد، وابستگی به تجهیزاتی است که پیشتر از همین برند تهیه کرده‌اید. بسیاری از عکاسانی که این دوربین را می‌خرند، عکاسان حرفه‌ای هستند و احتمالا در کیف دوربینشان چند ریموت کنترل، لنز و فلاش کانن را نیز می‌توان دید. طبیعی است که خرید دوربین Nikon D750 برای این دسته از عکاسان به معنی بی‌مصرف شدن تجهیزات کاننی شان است و می‌بایست مجددا تمامی این تجهیزات را با انواع مخصوص نیکون جایگزین کنند. اما اگر بار اولی است که یک دوربین DSLR می‌خرید یا ضرر فروش و تعویض تجهیزات جانبی دیگر برای‌تان اهمیت چندانی ندارد، احتمالا می‌توانید از داشتن دوربینی قدرتمند‌تر با امکانات بیشتر لذت ببرید.

نویسنده : امیر یاری

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
8 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه