دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

ارور 10 در دوربین کانن (ERR 10) چیست؟ علت و راه حل تضمینی

مشکلات رایج
ارور 10 در دوربین کانن (ERR 10) چیست؟ علت و راه حل تضمینی

Err 10 : اختلال فایل

Err 10 از پیغام خطا در دوربین های کانن به این معنی است که، در نوشتن فایل بر روی کارت حافظه نوعی خطا رخ داده است

شرکت کانن از باسابقه‌ترین و بهترین شرکت‌های عرضه‌کننده دوربین در سطح جهان است که هر ساله با طراحی و عرضه دوربین‌های جدید با امکانات خاص و منحصربه‌فرد در رده‌های برتر جهان قرار دارد. کد ارورهای دوربین‌های کنون، یک بخش خاص و خلاقانه دوربین‌های این شرکت است که کاربر و متخصص تعمیرات دوربین را در هنگام خرابی و نمایش ارور، به مسیر درستی برای حل مشکل هدایت می‌کند. در این مقاله قرار است به ارور 10 در دوربین کانن و علت‌های بروز آن بپردازیم. پس در این مطلب از نورنگار با ما همراه باشید تا بتوانید خطای 10 دوربین کنون خود را رفع کنید.

ارور 10 در دوربین کانن و دلایل بروز آن

ارور 10 در دوربین کانن یکی از ارورهای به نسبت جدید است و به مختل شدن یک فایل در اطلاعات دوربین اشاره می‌کند. بهتر است بدانید زمانی که با ERR10 در دوربین کنون خود مواجه می‌شوید، احتمالاً ایرادی در محل ذخیره یا مموری کارت دوربین پیش آمده‌است و موجب اختلال در عملکرد حافظه و از بین رفتن بخشی از فایل‌ها می‌شود یا احتمال بروز این مشکلات در آینده وجود دارد. دلایل بروز ارور 10 در دوربین کانن به شرح زیر هستند.

1– خرابی فایل

فایل‌های ذخیره شده روی کارت حافظه ممکن است به دلایل مختلف از جمله خارج کردن و ایجکت کردن نامناسب کارت، قطع برق در حین انتقال فایل یا استفاده از کارت حافظه در چندین دستگاه، معیوب شده و آسیب ببینند. همین خرابی فایل‌ها می‌تواند در هنگام چک کردن آلبوم، خطای کد 10 در دوربین کنون را به دنبال داشته باشد.

2- کارت حافظه معیوب

در مواردی ممکن است ایجت نکردن کارت حافظه هنگام خارج کردن از دستگاه‌هایی همچون رایانه و لپ‌تاپ باعث آسیب به مموری و معیوب شدن آن شود. همچنین ضربه خوردن کارت، آسیب فیزیکی، نقص در ساخت یا فرسودگی در طول زمان می‌تواند منجر به مشکلاتی در کارت حافظه از جمله مختل شدن فایل‌ها شود که ارور 10 در دوربین کانن را به دنبال دارد.

ایجت نکردن کارت حافظه در ارور 10 کنون
در بعضی موارد ممکن است ایجت نکردن کارت حافظه هنگام خارج کردن از برخی دستگاه‌ها، باعث ارور 10 در دوربین کانن شود.

3- کارت حافظه ناسازگار

برخی کارت‌های حافظه به دلیل ساختاری که دارند با بعضی دستگاه‌ها سازگاری ندارند. اگر از یک کارت حافظه ناسازگار با دوربین کانن خود استفاده کنید، احتمال بروز اختلالاتی در ذخیره و پردازش فایل‌ها وجود دارد که می‌تواند موجب آسیب رسیدن به عکس‌ها شود و کد ارور 10 دوربین کنون نشان داده شود.

ارور 10 دوربین کانن کارت حافظه ناسازگار
برخی از کارت‌های حافظه با بعضی از دوربین‌ها سازگار نیستند و باعث بروز مشکلاتی مثل ارور 10 دوربین کانن می‌شوند.

4- خطاهای سیستمی فایل

خطاهای موجود در سیستم فایل کارت‌های حافظه می‌توانند مانع از دسترسی دوربین یا خوانش صحیح فایل‌ها شوند.  با فرمت کردن یا استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی می‌توان این مشکل را رفع کرد.

خطاهای سیستمی در ارور 10 کانن
ارور 10 در دوربین کانن یکی از ارورهای به نسبت جدید است و به مختل شدن یک فایل در اطلاعات دوربین اشاره می‌کند.

5- مشکلات میان‌افزار

همانند تمامی ارورهای دوربین کنون، نمایش کد ERR10 در دوربین کنون نیز می‌تواند به دلیل مشکلات سیستم‌عاملی و میان‌افزاری دوربین باشد. سیستم عامل قدیمی و به‌روز نشده دوربین، علاوه بر گلیچ و باگ می‌تواند موجب نمایش ارور 10 شود که با آپدیت دوربین می‌توان آن را حل کرد.

بررسی پیغام های خطا در دوربین های کانن EOS

مقاله مرتبط: بررسی پیغام های خطا در دوربین های کانن EOS

راه‌های رفع ارور 10 در دوربین کنون

بسته به اینکه مشکل ارور 10 دوربین کانن شما مربوط به چه بخشی باشد، رسیدگی و رفع آن نیز متفاوت است. با این حال یک سری مراحل وجود دارد که می‌توان با طی کردن آن‌ها مشکل این خطا را رفع کرد. این راه‌حل‌ها به شرح زیر هستند:

1- اول سعی کنید که مموری کارت را از درگاه دوربین به روشی امن خارج کرده و مجدداً آن را جایگذاری کنید.

2- اگر به رایانه دسترسی دارید می‌توانید برای رفع ارور 10 دوربین کانن با استفاده از یک رم ریدر، مموری کارت را به سیستم رایانه‌ای متصل کنید تا مشکل اصلی را بهتر شناسایی کنید.

3- هر اطلاعات و فایل مهمی که در کارت حافظه دارید را به یک فضای امن مانند یک کامپیوتر، لپ‌تاپ، هارد اکسترنال یا فضای ابری انتقال دهید.

4- به‌وسیله یک سیستم رایانه، مموری کارت را فرمت کنید تا از هر گونه مشکل و فایل خراب پاک شود. سپس مموری کارت را به دوربین برگردانید و وضعیت خطای 10 در دوربین کانن خود را چک کنید.

5- اگر پس از بارگذاری مجدد، همچنان ارور کد 10 در دوربین کنون به نمایش درآمد، از یک مموری کارت دیگر برای بررسی وضعیت استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که مشکل از مموری کارت است یا از خود دوربین.

6- در نهایت اگر هیچ‌کدام از مراحل بالا مشکل ارور 10 در دوربین کانن را رفع نکرد، بهتر است با یک متخصص حرفه‌ای تعمیرات دوربین کانن مشکل خود را در میان بگذارید.

با مراجعه به یک تعمیرکار، پس از انجام فرآیند عیب‌یابی، علت دقیق ارور 10 دوربین کانن شما مشخص می‌شود و اگر نیازی به تعمیر داشته باشد، می‌توان برای آن اقدام کرد.مرکز تعمیرات نورنگار می‌تواند بهترین انتخاب شما برای عیب‌یابی و تعمیر دوربین کانن باشد.

سخن پایانی

در هر حرفه‌ای آشنایی با وضعیت عمومی ابزار کار، مشکلات احتمالی، اختلالات عملکردی و ایرادهایی که ممکن است برای این وسایل به وجود بیاید یک امر ضروری است. در حرفه عکاسی و نیز آشنایی با دوربین، خطاها و ایرادات آن به شما کمک می‌کند تا با رعایت نکات ایمنی و استفاده از دوربین، کمترین آسیب و خسارت را تجربه کنید و در مدت زمان طولانی‌تری از کار خود لذت ببرید. در این مطلب تلاش کردیم علت ارور 10 در دوربین کانن را بررسی کنیم و شما را برای رفع این مشکل راهنمایی کنیم. اگر سوال دیگری در مورد خطای 10 دوربین کنون دارید در بخش نظرات از کارشناسان نورنگار بپرسید.

طاهره ویسی

نویسنده : طاهره ویسی

سال‌هاست که دنیای تکنولوژی را به طور تخصصی دنبال می‌کنم و در حال حاضر با تولید محتوا در صنعت تصویربرداری سعی دارم، اطلاعاتی که طی این سال‌ها به‌دست آوردم را در اختیار همگان قرار دهم.

2 دیدگاه
  • amiryan88 گفت:

    سلام و عرض ادب
    این مقاله مثل یک نجات‌دهنده برای من بود! دوربین من داشت خاک می‌خورد
    و فکر می‌کردم باید روربینم رو عوضش کنم، اما با راه حل‌های
    این مقاله مشکلش حل شد و دوباره می‌تونم از دوربینم استفاده کنم.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیلی خوشحالم که مقاله برای شما مفید بوده و مشکل دوربینتون حل شد!
      حفظ و نگهداری از دوربین و استفاده مجدد از اون حس بسیار خوبی داره.
      امیدوارم از عکاسی با دوربینتون لذت ببرید!
      موفق باشید دوست عزیز !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *