دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

ارور ۷۰ در دوربین کانن به چه معناست؟ راه حل رفع ERR 70

ارور ۷۰ در دوربین کانن به چه معناست؟ راه حل رفع ERR 70

تمام دستگاه‌های الکترونیکی از طریق کد‌های خطا یا ارور مشکلات خود را به شما منتقل می‌کنند و در واقع، کدهای خطا، زبان دستگاه شماست تا ایراد را به شما گوشزد کند. این مطلب از مجله نورنگار به بررسی ارور ۷۰ دوربین کانن (ERR 70) اختصاص دارد. خطای ۷۰ در دوربین‌های کانن ایراد رایجی است که در ادامه به نحوه رفع این ارور می‌پردازیم.

معنای ارور ۷۰ دوربین کانن چیست؟

ارور ۷۰ در دوربین کانن نشان میدهد که ذخیرهسازی تصویر در دوربین شما مشکل دارد. در صورت بروز این مشکل امکان ثبت تصویر در دستگاه وجود ندارد و به همین دلیل، این ارور مدام روی صفحه دوربین ظاهر می‌شود. پس به هر دلیلی که دوربین شما نتواند تصاویر را ذخیره کند، ارور ۷۰ یا (ERR 70) را به شما نشان می‌دهد.

دلایل ارور ۷۰ در دوربین کانن چیست؟

ارور ۷۰ در دوربین کنون ممکن است به بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دوربین مربوط باشد. به همین دلیل،  عیب‌یابی آن کمی طول می‌کشد. با این حال، آشنایی با علل بروز این ارور و نحوه رفع آن شما را از کلافگی نجات می‌دهد.

دلایل ایجاد ERR70 در دوربین کانن:

 ایراد در کارت حافظه

بخش اصلی ذخیره‌سازی دوربین، کارت حافظه است که می‌تواند دلیل اصلی خطا یا ارور ۷۰ در دوربین کانن باشد. تقریباً تمام دوربین‌های دیجیتالی جدید بدون حافظه داخلی عرضه می‌شوند و به همین دلیل برای استفاده از آن‌ها حتماً به نصب یک کارت حافظه نیاز دارید.

نبود کارت حافظه در درگاه، خراب بودن کارت حافظه، پر بودن آن، آسیب به کارتخوان دوربین و ویروسی شدن کارت حافظه می‌تواند مانع از ذخیره‌سازی اطلاعات شود و به دنبال آن، دوربین کانن ارور ۷۰ را به شما نشان دهد.

کارت حافظه است که می‌تواند دلیل اصلی خطا یا ارور ۷۰ در دوربین کانن باشد.

باگ‌های نرم افزاری

تمام دستگاه‌هایی که سیستم عامل دارند، اغلب با مشکلات نرم‌افزاری متعددی روبه‌رو می‌شوند که به دلیل استفاده از نرم‌افزار‌ها و به‌روزرسانی‌های مداوم اجتناب‌ناپذیر است. یکی از دلایل بروز ارور ۷۰ در دوربین کانن نیز می‌تواند همین باگ‌های نرم‌افزاری و اختلالات در سیستم عامل دوربین باشد.

باگ‌های نرم‌افزاری یکی از دلایل بروز ارور ۷۰ در دوربین کانن است.

 آسیب فیزیکی

یکی از دلایلی که می‌تواند به ارور‌ها و ایرادات مختلف در دوربین‌ها منجر شود، آسیب فیزیکی به دوربین است. ارور ۷۰ در دوربین کانن نیز می‌تواند به دلیل ضربه خوردن دوربین و آسیب به بخش‌های مختلف از قبیل کارت حافظه دوربین ، درگاه آن یا حتی مدار‌های الکترونیک دوربین به وجود بیاید.

عوامل محیطی

قرار گرفتن دوربین در معرض تغییرات دمایی شدید، آب‌خوردگی، رطوبت بالا و شوک‌های الکتریکی می‌تواند خسارات بسیاری را به بخش‌های سخت‌افزاری دوربین وارد کند. همین خسارت‌ها به آسیب و ایجاد خطا‌هایی مانند ارور ۷۰ در دوربین کانن منجر می‌شود.

تغییرات دمایی شدید میتواند باعث ایجاد ارور ۷۰ در دوربین کانن می‌شود.

بیشتر بخوانید: ارور 10 در دوربین کانن (ERR 10) چیست؟

راه‌حل‌های رفع ارور ۷۰ در دوربین کانن

خطای ۷۰ در دوربین کانن نیز همانند تمام خطا‌ها راه حل‌هایی دارد که با انجام این راه‌ها می‌توانید به راحتی به عکاسی یا فیلم‌برداری خود ادامه دهید. روش‌های رفع ارور ۷۰ در دوربین کنون عبارت‌اند از:

  • ریاستارت کردن دوربین:دوربین را خاموش و باتری آن را خارج کنید. پس از یک دقیقه مجدداً باتری را در دوربین بگذارید و آن را روشن کنید.
  • بررسی کارت حافظه:کارت حافظه دوربینتان را به یک دستگاه مانند رایانه متصل کرده و با استفاده از یک آنتی‌ویروس، تمام فایل‌های آن را بررسی کنید. اگر خطا یا ویروسی در کارت حافظه پیدا کردید، آن را پاک‌سازی کنید.
  • فرمت کردن کارت حافظه:با ذخیره‌سازی تمام فایل‌ها در یک رایانه، هارد اکسترنال یا فضای ابری می‌توانید کارت حافظه دوربین را فرمت کنید و دوباره آن را روی دوربین امتحان کنید. گاهی ارور ۷۰ در دوربین کانن به دلیل پر بودن کارت حافظه رخ می‌دهد.
  • به‌روزرسانی سیستم عامل:به سایت شرکت کانن بروید و آخرین نسخه سیستم عامل دوربین خود را پیدا کنید و روی دوربینتان بریزید تا هم عملکرد کلی آن را بهبود ببخشید و هم در مواردی، ارور‌هایی مثل ارور ۷۰ را رفع کنید.
  • ریست کردن تنظیمات:گاهی یک تنظیم دستی خاص می‌تواند عکاسی را مختل و عملکرد دوربین شما را با مشکل روبه‌رو کند. با ریست کردن دوربین به حالت کارخانه می‌توانید از این مورد نیز اطمینان حاصل کنید.
  • تعمیرات تخصصی:اگر پس از طی کردن تمامی موارد بالا همچنان ارور ۷۰ در دوربین کانن شما ظاهر شد، بهتر است به یک متخصص تعمیرات دوربین برای عیب‌یابی دقیق و رفع مشکل مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : ارور 06 در دوربین کانن (ERR 06) چیست؟

کد تخفیف نورنگار

تعمیر تخصصی نورنگار برای رفع ارور 70

امیدواریم که با استفاده از روش‌های ارائه شده در این مطلب توانسته باشید ارور ۷۰ را از دوربین کانن خود حذف کنید. ولی اگر با روش‌های بالا همچنان کد ارور ۷۰ در دوربین کانن شما نشان داده شد، باید به یک فرد متخصص مراجعه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای عیب‌یابی و برخورداری از تعمیرات همراه با ضمانت به مرکز تعمیرات تخصصی دوربین کنون نورنگار مراجعه کنید.

نویسنده : سارا خاکسار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *