دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

ارور 20 در دوربین کانن؛ راه حل رفع ERR 20 دوربین کنون

مشکلات رایج
ارور 20 در دوربین کانن؛ راه حل رفع ERR 20 دوربین کنون

دوربین‌های برند کنون یکی از پرطرفدارترین دوربین‌ها در دنیای عکاسی هستند. بروز مشکل و خطا در همه دوربین‌های عکاسی یک اتفاق رایج است. کد ارورهایی که برند کانن برای دوربین‌های خود درنظرگرفته است، به شما کمک می‌کند راحت‌تر دوربین کنون خود را عیب‌یابی و تعمیر کنید. ارور 20 در دوربین کانن یکی از ارورهایی است که احتمالا شما هم با آن برخورد کرده‌اید. این ارور به بروز یک مشکل مکانیکی در دوربینتان اشاره می‌کند. برای بررسی معنای دقیق ERR 20 کنون و راه حل تعمیر آن در ادامه این مطلب از نورنگار همراه ما باشید.

ارور 20 دوربین کانن چیست؟

ارور 20 یکی از ارور کدهای دوربین‌های کانن مخصوصاً در سری EOS است که به خرابی در قسمت‌های مکانیکی دوربین اشاره دارد. قسمت‌های مکانیکی دوربین شامل شاتر، آینه و همچنین دیافراگم دوربین می‌شود که آسیب به هر کدام از این بخش‌ها نیازمند عیب‌یابی و تعمیر یا تعویض قطعه دارد. با این حال برای شناسایی بهتر علت ظاهر شدن ارور 20 در دوربین کانن، بهتر است با منشا این مشکل آشنایی داشته باشیم.

دلایل ارور 20 در دوربین کانن

خوشبختانه چندین سال است کانن با ارائه ارور کدهای مختلف برای دوربین‌های خود ، کار کاربران و همچنین کارشناسان و متخصصان تعمیر دوربین را برای شناسایی ایراد عملکردی دوربین راحت کرده‌است. ارور 20 یکی از این کد ارورها است که به خرابی بخش‌های بسیار مهم دوربین اشاره می‌کند و کاربر را قبل از آسیب بیشتر دوربین مطلع می‌سازد. در این بخش به بررسی علل این ارور می‌پردازیم.

نقص مکانیکی

مکانیسم‌های شاتر و آینه جزو اجزای اصلی یک دوربین dslr هستند. آینه نور را به منظره‌یاب منعکس می‌کند و به دوربین امکان ثبت تصویر را می‌دهد، همچنین زمانی که عکس می‌گیرید، آینه از مسیر خارج می‌شود و شاتر باز شده، حسگر تصویر در معرض نور قرار می‌گیرد.

اگر مشکل مکانیکی در هر یک از این بخش‌ها وجود داشته باشد، مانند ناهماهنگی، انسداد یا عدم حرکت صحیح، عملکرد دوربین مختل می‌شود و باعث پدیدار شدن ارور 20 در دوربین کانن می‌شود.

دلایل ارور 20 در دوربین کانن نقص مکانیکی
مشکلات مکانیکی در دوربین باعث پدیدار شدن ارور 20 در دوربین کانن می‌شود.

خرابی در بخش برق رسانی

دوربین‌های دیجیتال مدرن دستگاه‌های الکترونیکی پیچیده‌ای هستند که برای عملکرد صحیح به انواع اجزای الکتریکی، مدارها و اتصالات متکی هستند. خرابی‌ الکتریکی دوربین‌ها نیز می‌تواند به دلیل شل بودن سیم‌کشی، مدارهای آسیب دیده و همچنین قطعات الکترونیکی معیوب اتفاق بیوفتد. همین اشکال در بخش‌های مهم الکترونیکی است که می‌تواند ارتباط موثر و درست بین بخش‌های مختلف دوربین را مختل کند و منجر به خطاهایی مانند کد خطای 20 شود.

دلایل ارور 20 در دوربین کانن خرابی در بخش برق رسانی
قطعات الکترونیکی معیوب یکی از علل خطای 20 در دوربین کنون است..

گلیچ در سیستم عامل

سیستم عامل دستگاه‌های دیجیتال مرکز کنترل و عملکرد آن‌ها هستند. این بخش که مانند هر نرم‌افزاری ممکن است دچار باگ یا اشکالاتی شود، عملکرد دوربین را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است منجر به بروز هر اروری در دوربین شود. اگر هر اشکالی در سیستم عامل وجود داشته باشد، مانند خرابی یا بروزرسانی ناموفق، ممکن است به عنوان ارور 20 در دوربین کانن پدیدار شود.

دلایل ارور 20 در دوربین کانن گلیچ در سیستم عامل
اگر سیستم عامل دوربین دچار باگ یا اشکالاتی شود، منجر به بروز ارور 20 در دوربین کانن میشود.

آسیب فیزیکی

دوربین‌ها نیز همانند تمامی ابزاری که با مدار کار می‌کنند و نیازمند برق‌رسانی هستند، در معرض آسیب‌های ناشی از ضربه، رطوبت، دمای شدید و سایر خطرات هستند. آسیب فیزیکی می‌تواند بر هر بخش دوربین از بدنه خارجی گرفته تا اجزای داخلی مانند آینه، شاتر و بخش‌های الکترونیکی اثر بگذارد.

چون دوربین‌ها دستگاه‌هایی دقیق و البته شکننده هستند، قرار گرفتن در موقعیت‌های خطرناک و ضربه‌های سنگین می‌تواند به بخش‌های مهم آن‌ها آسیب برساند و مکانیسم‌های ظریف را مختل کند که باعث خطاهایی مانند ارور 20 در دوربین برند کانن می‌شود.

دلایل ارور 20 در دوربین کانن آسیب فیزیکی
یکی دیگر از دلایل بروز خطای 20 در دوربین کانن آسیب‌های ناشی از ضربه، رطوبت، دمای شدید است.

راه حل‌های رفع ارور 20 در دوربین کانن

هنگام بروز خطای 20 در دوربین کانن، راه حل‌های ساده و راه حل‌های حرفه‌ای برای رفع این ارور وجود دارد. با انجام راه حل‌های ساده می‌توانید در بعضی از موارد بدون نیاز به مراجعه به متخصص برای تعمیر، دوربینتان را خودتان تعمیر کنید. با این حال اگر مشکل دوربین عمیق و جدی باشد نیاز به عیب‌یابی و بررسی و تعمیر دقیق دارد. در این بخش به معرفی راه حل‌های رفع ارور 20 در دوربین کانن می‌پردازیم.

خاموش و روشن کردن دوربین

یکی از روش‌های بسیار رایج برای رفع تمام کد ارورهای دوربین‌های کانن، ری‌استارت کردن دوربین یا همان خاموش و روشن کردن آن است. در هنگام بروز ارور 20 در دوربین کنون نیز می‌توانید از این روش استفاده کنید.

دوربین را خاموش کرده و باتری آن را برای چند دقیقه از دوربین جدا کنید. بعد از چند دقیقه مجدداً باتری را به دوربین متصل کرده و آن را روشن کنید. در بعضی موارد با همین روش دوربین شما از حالت ارور خارج می‌شود.

راه حل رفع ارور 20 دوربین کنون خاموش و روشن کردن دوربین

چک کردن لنز

با اینکه برای اتصال ضعیف و اشتباه لنز به دوربین‌های کانن کد ارور مخصوص وجود دارد، گاهی نیز ممکن است اتصال بد لنز  دلیل ارور 20 در دوربین کانن باشد. پس، از اتصال دقیق لنز خود به دوربین اطمینان حاصل کنید. می‌توانید با جدا کردن لنز، تمیز کردن بخش‌های اتصال لنز به دوربین و همینطور کانکتورهای دوربین و اتصال مجدد لنز، از مشکل دوربین کانن خود مطلع شوید.

راه حل ارور 20 دوربین کنون چک کردن لنز

آپدیت کردن سیستم عامل

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، یکی از دلایل ارور 20 دوربین کنون می‌تواند اشکال در سیستم عامل آن باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت کانن و بررسی آپدیت‌های سیستم عامل مخصوص مدل دوربین خود،  برای آپدیت دوربین اقدام کنید و بسیاری از باگ‌ها و عملکردهای دوربین کنون را بهبود ببخشید. در بعضی از شرایط این کار به رفع ارور کمک می‌کند.

ریست کردن دوربین

اگر راه حل‌هایی که گفته شد در رفع ارور 20 دوربین کانن مؤثر نبود می‌توانید با ریست کردن دوربین به حالت کارخانه، تنظیماتی که ممکن است باعث بروز این ارور شده را پاک کنید و دوربین را به حالت اولیه در بیاورید.

مراجعه به تعمیرات

چون کد ارور 20 در دوربین کانن اشاره به آسیب در بخش‌های مکانیکی دارد، در صورتی که مراحل قبل را انجام دادید ولی همچنان کد خطای 20 نمایش داده شد، بهتر است هرچه سریع‌تر به یک مرکز تعمیرات یا متخصص دوربین‌های کانن مراجعه کنید.

آسیب به بخش‌های مکانیکی می‌تواند هزینه‌های زیادی در بر داشته باشد پس بهتر است در همان مراحل اولیه ظاهر شدن ارور 20، با مراجعه به متخصص از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کنید و دوربین خود را به طور کامل و با خیالی آسوده تعمیر کنید.

راه حل‌های رفع ارور 20 در دوربین کانن مراجعه به تعمیرات
در همان مراحل اولیه ظاهر شدن ارور 20، با مراجعه به متخصص از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کنید.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

دوربین‌ها ابزار مهمی برای عکاسان هستند. به همین دلیل است که هر آسیب و ارور کوچکی می‌تواند اختلالات زیادی را در فعالیت حرفه‌ای یک عکاس به وجود بیاورد. اگر با Err20 در دوربینتان روبه‌رو هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر و رفع تضمینی ارور 20 در دوربین کانن خود، به متخصصان خبره مرکز تعمیرات نورنگار مراجعه کنید. مرکز تخصصی تعمیرات دوربین کانن نورنگار با ارائه تعمیرات تخصصی و عیب‌یابی دقیق، مشکلات دوربین کانن شما را به بهترین شکل رفع می‌کند.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *