دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

ارور 40 در دوربین کانن چه معنایی دارد؟ آموزش رفع کد ERR 40 کنون

ارور 40 در دوربین کانن چه معنایی دارد؟ آموزش رفع کد ERR 40 کنون

دوربین‌ها امروزه علاوه بر بخش‌های مکانیکی، بخش‌های دیجیتالی و نرم‌افزاری متنوعی دارند که بسته به شرکت و مدل‌های آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به همین دلیل است که شرکت‌ها علاوه بر ارائه دفترچه راهنما برای استفاده صحیح، کدهای ارور و اطلاع رسانی مختلفی را نیز برای دوربین‌های خود تنظیم کرده‌اند. شرکت کانن در زمینه کد ارورهای دوربین یکی از دقیق‌ترین شرکت‌هاست و در این مقاله نیز به بررسی ارور 40 در دوربین‌های کانن می‌پردازیم.

ارور 40 دوربین کانن چیست؟

فرقی نمی‌کند که دوربین شما در چه سایز و مدلی باشد، همه دستگاه‌های دیجیتال در معرض انواع مشکلات مکانیکی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قرار می‌گیرند.

ارور 40 در دوربین کانن نیز به یکی از مشکلات سخت‌افزاری دوربین اشاره می‌کند. ارور 40 کنون به خرابی باتری دوربین یا اشکال در برق‌رسانی از باتری به دوربین اشاره دارد.

این ارور نه تنها عملکرد دوربین را با اختلال مواجه می‌کند بلکه در مواردی دوربین به طور کلی کارآیی خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل است که بعد از بروز اولیه این ارور بهتر است با بررسی و عیب‌یابی هرچه سریع‌تر، آن را رفع کنید تا از آسیب به سایر بخش‌های دوربین جلوگیری شود.

دلایل ارور 40 در دوربین کانن

هر کد اروری دلایل بروز خاص خود را دارد و ارور 40 در دوربین کانن نیز از این قضیه مستثنی نیست. هر عکاس برای استفاده راحت‌تر از دوربین و همچنین سردرگمی کمتر نیاز دارد تا با بخش‌های مختلف دوربین آشنایی داشته باشد و همچنین برای جلوگیری از آسیب به دوربین دلایل بروز ارور و خطاهای مختلف را بداند. در این بخش به علت نمایش ارور کد 40 کانن اشاره می‌کنیم.

اشکال در باتری

اگر ایرادی در باتری دوربین وجود داشته باشد یا باتری به درستی شارژ نشده باشد، مشکلاتی در دوربین به وجود می‌آید که از قبیل آن‌ها می‌توان به روشن نشدن دوربین کانن، خالی شدن ناگهانی شارژ دوربین و همچنین کد ارورهایی مانند ERR 40 در دوربین کانن اشاره کرد. هر اشکالی در باتری دوربین می‌تواند منجر به آسیب‌های بیشتر مخصوصاً در بخش‌های مکانیکی دوربین مانند شاتر و همچنین بخش‌های الکترونیکی آن مانند مدارهای دوربین شود.

علت نمایش ارور کد 40 کانن
از باتری Canon اصلی و سازگار با دوربین خود استفاده کنید.

اشکال در منبع تغذیه

گاهی ایراد ارور 40 در دوربین کنون مربوط به منبع تغذیه باتری یا همان آداپتور و شارژ است. هر اشکال و ایرادی که برای منبع تغذیه به وجود بیاید مانند آسیب به سیم شارژ یا خرابی آداپتور آن، باعث می‌شود که دوربین به درستی شارژ نشود و دریافت انرژی لازم برای عملکرد صحیح را نداشته باشد. به همین دلیل ممکن است شما به طور مداوم با کد خطای 40 مواجه شوید.

علت خطای 40 در دوربین کانن
در دوربین‌های کانن، خطای 40 نشان‌دهنده‌ی مشکل در منبع تغذیه است که معمولاً به باتری مربوط می‌شود.

ایراد در مدارهای داخلی

نقص در مدارهای داخلی دوربین مانند قطعات آسیب‌دیده یا اتصالات شل ممکن است باعث اشکالاتی در برق‌رسانی دوربین شود و خطاهایی مانند روشن نشدن دوربین و همچنین کد ارور 40 در دوربین کانن را ایجاد کند.

خطای 40 در دوربین کانن
درست است که نقص در مدارهای داخلی دوربین می‌تواند منجر به خطای 40 در دوربین کانن شود.

داغ شدن بیش از حد دوربین

در برخی از موارد به دلیل کار کردن بیش از حد دوربین یا قرار گرفتن در شرایط دمایی بالا، ممکن است دمای داخلی دوربین بالا برود و همین مشکل باعث بروز ارور و حتی اختلال عملکردی دوربین شود. در چنین موقعیت‌هایی مکانیسم داخلی دوربین از انجام فعالیت‌های بیشتر جلوگیری می‌کند تا با ادامه‌دار شدن گرما، آسیب به بخش‌های ظریف دوربین وارد نشود. تا زمان سرد شدن دوربین، امکان ظاهر شدن انواع ارورها و خطای عملکردی وجود دارد.

گرم شدن بیش از حد دوربین می‌تواند منجر به خطای 40 در دوربین کانن شود.

باگ‌های سیستم‌عامل

در بعضی از موارد ممکن است مشکلات نرم‌افزاری یا باگ‌های سیستم‌عامل موجب بروز ارورهای مختلف شود و عملکرد بخش‌های مختلف دوربین را دچار مشکل کند. ارور 40 در دوربین کانن نیز می‌تواند به دلیل همین باگ‌های سیستم‌عامل ظاهر شود.

راه حل‌های رفع ارور 40 در دوربین کانن

همانند هر کد اروری برای ارور 40 در دوربین کانن نیز راه حل‌هایی وجود دارد که در ادامه به بررسی و معرفی آن‌ها می‌پردازیم. این راه حل‌ها کار شما را در رفع مشکلات دوربینتان راحت‌تر می‌کند. در صورت بروز این ارور، مراحل زیر را برای عیب‌یابی دوربین  انجام دهید.

بررسی باتری و منبع تغذیه

  1. دوربین را خاموش کرده و باتری آن را خارج کنید. چند دقیقه صبر کنید. سپس مجدداً باتری را به دوربین متصل کنید و آن را روشن کنید.
  2. از کامل بودن شارژ دوربین و اتصال صحیح باتری به دوربین اطمینان حاصل کنید.
  3. در صورت امکان باتری دیگری را روی دوربین امتحان کنید یا با شارژر دیگری باتری را شارژ کنید تا از سلامت بخش باتری دوربین و شارژر آن مطلع شوید.
  4. آسیب‌های ظاهری احتمالی به باتری، کابل برق و کانکتورهای دوربین به باتری را بررسی کنید.
  5. اتصالات دوربین به باتری و همچنین بخش اتصال باتری به دوربین را تمیز کنید تا از اتصال بدون مشکل آن‌ها مطمئن شوید.
بررسی باتری و منبع تغذیه
اگر باتری دیگری از همان مدل دارید، آن را روی دوربین خود نصب کنید و ببینید آیا خطای 40 برطرف می‌شود یا خیر.

به‌روزرسانی سیستم‌عامل دوربین

سیستم عامل دوربین را به آخرین به‌روزرسانی آن ارتقا دهید تا از هرگونه مشکل مربوط به بخش نرم‌افزاری که موجب ارورهایی از قبیل ارور 40 در دوربین کانن می‌شود جلوگیری کنید.

ریست فکتوری

ریست فکتوری تمام تنظیمات دوربین را به تنظیمات کارخانه برمی‌گرداند. قبل از انجام این کار، از اطلاعات خود بک‌آپ تهیه کنید و سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به منوی تنظیمات دوربین بروید و گزینه “ریست فکتوری” را پیدا کنید.
  2. دستورالعمل‌های روی صفحه را برای انجام ریست فکتوری دنبال کنید.
ریست فکتوری تمام تنظیمات دوربین
ریست فکتوری یا بازنشانی به تنظیمات کارخانه، می‌تواند گاهی اوقات در رفع مشکلاتی مانند خطای 40 در دوربین‌های کانن موثر باشد.

مراجعه به مرکز تعمیرات کنون

اگر پس از طی کردن تمامی مراحل بالا همچنان ERR 40 در دوربین کانن شما ظاهر شد بهتر است با مراجعه به یک مرکز تعمیرات دوربین از ایراد اصلی دوربین خود اطلاع پیدا کنید. مرکز تخصصی تعمیرات دوربین کنون نورنگار برای عیب‌یابی و رفع ارور 40 دوربین کانن به شما کمک می‌کند و دیگر نیازی نیست نگران آسیب بیشتر یا تکرار ارور در دوربینتان باشید.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

ارور در بخش‌های مختلف دوربین کنون می‌تواند دردسر ساز باشد تا جایی که آسیب جدی به دوربینتان وارد کند. در صورت بروز هر مشکلی مانند ارور 40 در دوربین کانن می‌توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات تخصصی نورنگار از وارد شدن آسیب‌های جدی‌تر به دوربین جلوگیری کرده و با عیب‌یابی دقیق، ایرادات و مشکلات دوربین‌تان را رفع کنید. اگر سوالی درباره خطای ERR 40 دارید، در بخش نظرات بپرسید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *