دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

ارور 99 در دوربین کانن چیست؟ آموزش رفع کد خطای ERR 99 کنون

ارور 99 در دوربین کانن چیست؟ آموزش رفع کد خطای ERR 99 کنون

برای هر عکاس، دغدغه اصلی مشکلاتی است که ممکن است برای دوربین پیش بیاید. با این حال شرکت کانن با دوراندیشی برای دوربین‌های خود کد ارورهایی طراحی کرده‌است که از طریق آن‌ها برای کاربران تشخیص وضعیت دوربین راحت‌تر می‌شود. اما از طرف دیگر یکی از پردردسرترین این کد ارورها، ارور 99 در دوربین کانن است. در ادامه این مقاله به بررسی و دلیل دردسرساز بودن این ارور می‌پردازیم.

علت ارور 99 در دوربین کانن

به جرات می‌توان گفت هیچ اروری در هیچ دوربینی به اندازه خطای 99 دردسرساز و کلافه‌کننده نیست. اگر کاربر دوربین کانن هستید و هنوز با این ارور مواجه نشده‌اید باید به شما بگوییم که به زودی با آن ملاقات خواهید داشت. قطعاً هیچ شرکتی بدون اشتباه نبوده و کانن نیز از این قضیه مستثنی نیست، اما ارور 99 در دوربین‌های کنون می‌تواند یکی از ایرادات اساسی وارده به این برند باشد.

ارور 99 در دوربین کانن به یک خطای عمومی اشاره دارد. این خطا برعکس سایر ارورهای کنون به مشکل دوربین اشاره خاصی نمی‌کند، فقط مدام به شما اخطار می‌دهد و این در حالی است که شما را در سردرگمی بزرگی رها کرده‌است. این که در حین عکاسی مدام با یک ارور روبه‌رو شوید و ندانید که مشکل از کجاست بسیار کلافه‌کننده است.

ارور 99 در دوربین کانن

با این حال نگران نباشید چون در این مقاله به‌طور کاملاً مفصل به ERR 99 دوربین کنون می‌پردازیم تا سوالات و ابهامات شما را رفع کنیم. دلایلی که ممکن است منجر به ارور 99 در دوربین کانن شوند عبارتند از:

  • اتصال لنز: با اینکه برای مشکل اتصالات لنز در دوربین کانن کد خطای مشخصی وجود دارد، ممکن است در صورت نصب نادرست لنز یا اتصال ضعیف بین لنز و دوربین، ارور 99 در دوربین کنون شما پدیدار شود.
  • مشکلات باتری: ولتاژ پایین باتری، کم بودن شارژ یا خرابی باتری می‌تواند دلیل دیگر ظاهر شدن کد خطای 99 دوربین کنون باشد. باتری آسیب‌دیده به این دلیل که موجب اختلال در عملکرد بخش‌های مختلف دوربین می‌شود، گاهی برای دوربین نیز دردسرساز شده و قابل تشخیص نیست که ایراد از کدام بخش است، به همین دلیل ارور 99 را به دنبال دارد.
  • ایراد در کارت حافظه: کارت حافظه آسیب‌دیده یا ناسازگار با دوربین نیز می‌تواند دلیل ارور 99 در دوربین کانن باشد.
  • سیستم عامل قدیمی: سیستم عامل و میان‌افزار قدیمی یکی دیگر از عوامل خطای 99 دوربین کانن است. سیستم عامل به‌روز نشده معمولاً موجب بروز باگ، گلیچ و اختلال عملکردی و بروز ارورهای مختلفی در دوربین می‌شود که ارور 99 یکی از همین ارورها است.
  • مکانیسم شاتر: مشکلات مکانیسم شاتر مانند ساییدگی، پارگی یا ناهماهنگی آن در هنگام عکاسی می‌تواند منجر به ERR 99 دوربین کانن شود.
  • اختلالات عمومی: سایر مشکلات داخلی دوربین مانند خرابی قطعات الکترونیکی یا مشکلات مدار نیز می‌توانند علت ارور 99 در دوربین‌های کنون باشند.

راه‌حل‌های رفع ارور 99 در دوربین کانن

چون ارور 99 دوربین کنون یک ماهیت متناوب دارد و ممکن است به‌صورت پراکنده ظاهر شود، تشخیص علت اصلی آن نیز سخت است. همچنین این ارور در مدل‌های مختلف دوربین‌های کانن به ایرادات متفاوتی اشاره دارد، به همین دلیل در برخی موارد حتی تکنسین‌ها را نیز دچار سردرگمی می‌کند. با این حال مراحلی برای رفع این ارور وجود دارد که در ادامه به ترتیب به آن‌ها می‌پردازیم.

ری‌استارت کردن دوربین

معمولاً در تمام ارورهای دوربین، اولین راه حل خاموش و روشن کردن دوربین است. پس ابتدا دوربین را خاموش کرده، باتری آن را خارج کنید و برای چند دقیقه صبر کنید، سپس دوباره باتری را جا بزنید و دوربین را روشن کنید. گاهی ارور 99 دوربین کانن با همین راه حل رفع می‌شود و نیاز به کارهای دیگر نیست.

بررسی وضعیت باتری

سطح شارژ دوربین را بررسی کنید. اگر باتری دوربین کم شارژ است بهتر است آن را شارژ کرده و دوباره وضعیت دوربین را چک کنید.

بررسی اتصال لنز

در صورتی که خاموش و روشن کردن و شارژ باتری کمکی به ارور 99 دوربین کانن نکرد، در مرحله بعد اتصالات لنز را بررسی کنید. ابتدا لنز را باز کرده و جدا کنید. پین‌های اتصال لنز به دوربین و کانکتورهای خود دوربین را برای وجود موانع و کثیفی چک کنید. همچنین می‌توانید این پین‌ها را با یک پارچه خشک و نرم تمیز کنید و مجدداً لنز را به‌درستی جا بزنید.

ارور 99 دوربین کانن و لنز دوربین

چک یا تعویض مموری کارت

همانطور که گفته شد ممکن است یکی از دلایل ارور 99 در دوربین کانن ایرادات کارت حافظه باشد، پس دوربین را خاموش کنید، کارت حافظه را خارج کرده مجدداً به درگاه کارت خوان وارد کنید. همچنین می‌توانید با کارت حافظه دیگری نیز وضعیت ارور 99 را چک کنید که آیا مربوط به کارت حافظه است یا خیر.

به‌روزرسانی سیستم عامل

با چک کردن سایت شرکت کانن و سرچ کردن مدل دوربین خود می‌توانید از آخرین آپدیت‌های سیستم عامل و میان‌افزار دوربین خود مطلع شوید. با دانلود و نصب آپدیت روی دوربینتان می‌توانید بسیاری از باگ‌ها و ارورهای دوربین مانند ارور 99 را نیز رفع کنید.

ریست کردن دوربین

اگر پس از طی تمامی مراحل بالا همچنان Err 99 در دوربین کانن شما به نمایش درآمد، می‌توانید ریست کردن آن به حالت کارخانه را نیز امتحان کنید. ارور 99 در دوربین کنون گاهی به دلیل خطای کاربر و تنظیمات پدیدار می‌شود؛ به همین دلیل ریست کردن می‌تواند به دوربین کمک کند.

مراجعه به تکنسین

در مرحله آخر و پس از انجام تمام مراحلی که گفته شد اگر همچنان با کد خطای 99 در دوربین کانن خود مواجه شدید بهتر است به یک تکنسین حرفه‌ای مراجعه کنید. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، ارور 99 دوربین کانن ممکن است به دلیل خرابی مدار و قطعات داخلی باشد. پس بهتر است قبل از اینکه مشکل بیشتر شود و آسیب بیشتری به دوربین شما وارد شود، با مراجعه به یک تعمیرکار از وضعیت سلامت دوربین خود اطلاع پیدا کنید و در صورت نیاز آن را به دست تعمیر بسپارید. مرکز تعمیرات دوربین کانن از جمله مراکز معتبری است که می‌تواند در حل این مشکل به شما کمک کند.

رفع ارور 99 در دوربین کانن

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

انجام دادن روش‌های نگهداری پیشگیرانه، مانند تمیز نگه داشتن دوربین و لنز، حمل دوربین و لنز در کیف‌های محافظتی مخصوص، به‌روزرسانی سیستم عامل، استفاده از کارت حافظه و باتری باکیفیت می‌تواند احتمال مواجهه با ارور 99 در دوربین کانن را به حداقل برساند. همچنین عمر مفید دوربین شما را افزایش داده و نیاز مراجعه برای تعمیر دوربین را کاهش می‌دهد. پس با مراقبت از دوربین هزینه‌های خود را کاهش داده و از پیش آمدن مشکلات فنی دوربین جلوگیری کنید. لطفا در صورتی که تجربه‌ای در این زمینه دارید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

8 دیدگاه

  • NAVID28 گفت:

    درود و عرض ادب
    من همیشه از دوربین کانن استفاده می‌کنم. این مقاله به من کمک کرد
    تا با مشکلات احتمالی دوربینم آشنا بشم و بتونم اونها رو حل کنم. ممنون از نورنگار 🙏

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز نورنگاری
      سپاس از حسن توجه شما ممنون از ثبت نظرتون 🌹🙏

  • PEYMAN456 گفت:

    راه حل‌های ارائه شده در این مقاله خیلی ساده و کاربردی بودند. خیلی ممنون از سایت خوبتون !

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      خوشحالم که مطالب براتون کاربردی بوده ممنون از ثبت نظرتون دوست عزیز ! 🌹🙏

  • keshvari69 گفت:

    مقاله خیلی کامل و مفیدی بود. با مطالعه این مقاله تونستم
    مشکل ارور 99 دوربین کانن خودم رو حل کنم. ممنون از نویسنده و سایت خوبتون.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      خیلی خوشحالم که این مقاله برای شما مفید بوده
      و تونستین مشکل دوربین خود را حل کنید. تلاش ما
      در اینه که با ارائه مقالات مفید و کاربردی،
      به کاربران در حل مشکلاتشان کمک کنیم.
      از نظرات و پیشنهادات شما برای بهبود این مقاله سپاسگزاریم.
      در نظر داریم با استفاده از این نظرات، مقالات خود را به روزتر و کامل‌تر کنیم.
      موفق باشید دوست عزیز !

  • bahrami77 گفت:

    سلام و عرض ادب
    این مقاله بهترین مقاله‌ای بود که در مورد ارور 99 دوربین کانن خوندم.
    خیلی جامع و کامل بود و به تمام سوالات من پاسخ داد. ممنون از زحمات شما.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز نورنگاری
      سپاس از حسن توجه شما موفق باشید 🌹🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *