دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

عکاسی روز پدر 1402؛ برای عکس روز مرد چگونه ژست بگیریم؟

ایده عکاسی
عکاسی روز پدر 1402؛ برای عکس روز مرد چگونه ژست بگیریم؟

در فرهنگ ما ایرانیان، پدر به عنوان پشتوانه خانواده و پشت و پناه فرزندان، در بنیاد خانواده از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. تمام اعضای خانواده در این روز، برای پدر کادو می‌خرند و با شیرینی و یک وعده شام جذاب، یک شب به یادماندنی برای او خلق می‌کنند. یکی دیگر از فعالیت‌هایی که می‌تواند خاطراتی به یادماندنی از این روز خاص به جای بگذارد، عکاسی از روز پدر است. تصاویر به جا مانده از عکاسی روز پدر، محبت و تعلق قلبی اعضای خانواده را به پدر، به یاد ما می‌آورند. در این بین، لحظات زیادی هستند که پتانسیل ثبت شدن توسط دوربین عکاسی را دارند.

از آنجایی که روز پدر در ایران، مصادف با 13 رجب، روز تولد امام علی (ع) می‌باشد، قمری بودن این تاریخ باعث می‌شود این روز در تقویم شمسی جای ثابتی نداشته باشد و هر سال کمی جابه‌جا شود. در سال 1402، روز پدر پنجشنبه ، 5 بهمن خواهد بود. نورنگار به همین بهانه، ایده و ژست‌های خلاقانه‌ای برای عکاسی در روز پدر پیشنهاد می‌کند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

عکاسی از روز پدر
برای عکاسی از روز پدر، بهتر است کودک و پدر را آزاد بگذارید تا لحظاتی صمیمانه را فی‌البداهه خلق کنند.

8 ژست‌ عکس روز پدر؛ راز عکس‌های خاطره‌انگیز

حال و هوای خانواده در روز پدر، بستگی به تعداد فرزندان، سن و سال آن‌ها و والدین، جمعیت خانواده و غیره دارد. با این حال ما در این مطلب، ژست‌هایی پیشنهاد می‌کنیم که بسیار مینیمال هستند و بیشتر بر ارتباط بین پدر و کودک تأکید دارند.

1.    پیک‌نیک و بازی در طبیعت

از جذاب‌ترین ژست‌ها برای عکاسی روز پدر، وضعیت‌هایی هستند که ارتباط شاد و بازیگوشانه بین پدر و فرزندان را به تصویر می‌کشند. یک میهمانی پیک‌نیک یا گردش در طبیعت، پتانسیل زیادی برای خلق این نوع ژست‌ها دارد. برای عکاسی در این ژست، کارهای مختلفی هستند که می‌توانید انجام دهید. اگر چندین فرزند دارید، آن‌ها را به یک بازی گروهی دعوت کنید و از عکاس بخواهید که در حین بازی، ناغافل از شما عکس بگیرد.

عکاسی روز پدر پیک و نیک و بازی عکاسی روز پدر عکاسی برای روز پدر عکاسی روز پدر عکاسی روز پدر
arrow
arrow

اگر خانواده شما تک‌فرزند است، می‌توانید یک بازی دونفره با کودک خود تدارک ببینید و از عکاس بخواهید جذاب‌ترین لحظات این بازی را شکار کند. برنامه درست کردن کباب و باربیکیو، چیدن سفره پیک نیک، آب‌بازی در کنار رودخانه یا دریاچه، چیدن برنامه شکار، گل کوچیک و دیگر بازی‌های فیزیکی، انتخاب‌هایی هستند که می‌توانید بدین منظور انجام دهید.

عکاسی روز پدر
از جذاب‌ترین ژست‌های عکاسی روز پدر، وضعیت‌هایی هستند که ارتباط شاد و بازیگوشانه بین پدر و فرزندان را به تصویر می‌کشند.

2.    مینیمالیسم

از دیگر ژست‌های خلاقانه برای عکاسی روز پدر، می‌توان به فیگورهای مینیمالیستی و مفهومی اشاره کرد که نسبت بین پدر و فرزندان را منعکس می‌کند. این ژست می‌تواند شامل مشت کردن همزمان دست‌ها و زدن آن‌ها به هم، در دست گرفتن دست‌های همدیگر، راه رفتن پدر و فرزند در کنار هم، عکاسی از کفش‌ها، عکاسی از لباس‌های یک‌شکل ولی در سایز متفاوت، عکاسی از ماگ‌های کوچک و بزرگ با شکل پدر و فرزند و… باشد.

عکاسی مینیمالیست روز پدر عکاسی مینیمالیست روز پدر عکاسی مینیمالیست برای روز پدر عکاسی مینیمالیست برای روز پدر عکاسی مینیمالیستی برای روز پدر عکاسی مینیمالیست روز پدر
arrow
arrow

این ژست عکاسی در روز مرد، پدر را مانند یک کوه پشت فرزند قرار می‌دهد و جنبه حمایتگرانه حضور او را در خانواده برجسته می‌سازد. استفاده از نسبت طلایی فیبوناچی در این عکس‌ها، بسیار توصیه می‌شود.

3.    ژست عکاسی پدر و نوزاد؛ ابراز محبت

در صورتی که خانواده دارای یک فرزند بسیار کم سن و سال یا نوزاد باشد، امکانات زیادی برای ژست عکاسی از روز پدر به وجود می‌آید که اکثر این ژست‌ها به رابطه و عشق بین پدر و نوزاد تأکید می‌کنند. در آغوش گرفتن نوزاد به شیوه‌های مختلف و بوسیدن گونه، سر، دست و اعضای مختلف بدن او، تصاویر زیبا و پراحساسی به وجود می‌آورند که قابلیت ماندگار شدن دارند.

ژست عکاسی پدر و نوزاد ژست عکاسی پدر و نوزاد ژست عکاسی پدر و نوزاد ژست عکاسی پدر و نوزاد ژست عکاسی پدر و نوزاد عکاسی روز پدر با نوزاد
arrow
arrow

رعایت کردن نسبت طلایی و سایر قواعد عکاسی مانند پرسپکتیو، عمق تصویر و غیره در قاب‌بندی این عکس‌ها، سوژگی را بر پدر و فرزند معطوف می‌دارد و نقطه تماس بین پدر و فرزند را برجسته می‌سازد. از این رو توصیه می‌شود در این کار حداکثر دقت را به خرج دهید.

4.    ژست عکاسی پدر و نوزاد؛ حمایتگری پدر

ژست عکاسی پدر و نوزاد، امکانات وسیعی را برای عکاس به همراه دارد که نمی‌توانستیم آن را در یک مورد خلاصه کنیم. از دیگر قاب‌بندی‌هایی که می‌توان بدین منظور طراحی کرد، خوابیدن پدر روی تخت و خوابیدن نوزاد روی بدن او است. نقطه تأکید چنین ژست‌هایی، قرار دادن پدر و نوزاد در آرام‌ترین وضعیت ممکن است تا حس آرامش، به بهترین شکل ممکن منتقل شود.

ژست عکاسی پدر و نوزاد؛ حمایتگری پدر ژست عکاسی پدر و نوزاد؛ حمایتگری پدر ژست عکاسی پدر و نوزاد؛ حمایتگری پدر ژست عکاسی پدر و نوزاد؛ حمایتگری پدر ژست عکاسی پدر و نوزاد؛ حمایتگری پدر
arrow
arrow

این وضعیت نیز حمایتگری پدر از خانواده را منعکس می‌کند و نسبت فضای اشغال‌شده توسط او نسبت به فرزندش، بزرگی و اقتدار او در محافظت از فرزندش را به رخ می‌کشد. رعایت نسبت طلایی در قاب‌بندی این ژست نیز بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر این، بهتر است فضای بک‌گراند فلو، و فوکوس روی چهره پدر و فرزند باشد.

5.    قدم زدن پدر و فرزندی

یکی دیگر از ژست‌های جذاب برای عکاسی در روز پدر، قدم زدن در یک پس‌زمینه منتهی به افق است. تقاطع خط افق فرضی و ایستایی پدر و فرزند، نسبت جذابی در این عکس‌ها خلق می‌کند و به خصوص اگر فرزندان نوجوان یا بزرگسال باشند، قاب از نظر زیبایی‌شناختی بسیار زیبا خواهد شد. داستان این تصاویر روایتگر انتقال تجربه و آموختن خط مشی زندگی است و سرعت قدم زدن پدر و فرزند، میزان حرکت را در آن‌ها مشخص می‌کند.

قدم زدن پدر و فرزندی عکاسی روز پدر قدم زدن پدر و فرزندی عکاسی روز پدر قدم زدن پدر و فرزندی قدم زدن پدر و فرزندی
arrow
arrow

در این ژست عکاسی روز مرد، فاکتورهای زیادی باعث تغییر داستان می‌شوند. مثلاً اگر پدر و فرزند پشت به دوربین به سمت افق حرکت کنند، تصویر بیانگر رشد و بلوغ فرزند و حرکت خانواده به سمت افق‌های نو است. اگر هم پدر و فرزند رو به دوربین قدم بزنند و از افق دور شوند، این عکس روایت پشت سر گذاشتن یک تجربه خاص را بیان می‌کند.

ژست عکاسی پدر و فرزند در حال قدم زدن
ژست عکاسی پدر و فرزند در حال قدم زدن رو به دوربین، روایت پشت سر گذاشتن یک تجربه خاص است.

6.    آغوش باز پدر

یکی از پراحساس‌ترین و زیباترین ژست‌های عکاسی روز پدر، نمایش آغوش باز پدر در برابر فرزندش است که به سمت او حرکت می‌کند. این عکس همچنین می‌تواند به صورت مرحله به مرحله گرفته شود، به طوری که مراحل مختلف دویدن کودک به سمت آغوش پدر تا در آغوش گرفته شدن او به تصویر کشیده شود. رعایت قواعد فلو / فوکوس و نسبت‌های طلایی در قاب‌بندی این ژست، بسیار حائز اهمیت است.

آغوش باز پدر آغوش باز پدر آغوش باز پدر آغوش باز پدر
arrow
arrow

7.    عشق بین پدر و دختر

همانطور که بیشتر پسرها به مادران خود وابسته هستند، دخترها نیز به اصطلاح «بابایی» هستند و معمولاً در این دنیا کسی را بیشتر از پدرشان دوست ندارند. استفاده از احساسات خالصانه موجود میان پدر و دختر، گزینه‌ای جذاب برای خلق ژست‌های خلاقانه در عکاسی روز مرد خواهد بود. برای عکاسی از این ژست‌ها، بهتر است کودک و پدر را آزاد بگذارید تا لحظاتی صمیمانه و پر از عشق را به انتخاب خود و فی‌البداهه خلق کنند. نتیجه معمولاً رضایت‌بخش خواهد بود.

عشق بین پدر و دختر عشق بین پدر و دختر عکاسی عشق بین پدر و دختر عشق بین پدر و دختر عشق بین پدر و دختر عشق بین پدر و دختر عشق بین پدر و دختر
arrow
arrow

8.    رسیدن به ژست از جزء به کل

گاهی اوقات یک بخش کوچک از یک ژست، از کل آن ژست جذاب‌تر خواهد بود و در قاب‌بندی، سوژه چشم‌نوازتر و گیراتری ایجاد می‌کند. برای مثال، در تصویر پایین کودکی روی پاهای پدرش ایستاده و او را در آغوش گرفته است. به نظر می‌رسد که عکاسی از پاهای پدر و فرزند، سوژه جذاب‌تری به عکاس ارائه می‌دهد تا عکاسی از کل این ژست. البته بهتر است در قاب‌بندی این ژست‌ها، به جای کراپ کردن تصویر یا استفاده از قابلیت زوم، دوربین را به سوژه نزدیک کنید.

ژست عکاسی برای روز پدر
قرار گرفتن پاهای کودک روی پای پدر، این ژست عکاسی جنبه حمایتگرانه پدر را برجسته می‌سازد.

عکس‌های سری؛ یک ایده جالب برای عکاسی از روز پدر

یکی از ایده‌های جذابی که می‌توانید برای عکاسی در روز مرد استفاده کنید، گرفتن عکس‌های سری از مجموعه کنش و واکنش‌های محبت‌آمیز بین پدر و فرزند است. در این عکس‌ها، یک داستان با سیر وقایع ترتیبی روایت می‌شود و احساسات بین پدر و کودکش را نمایان می‌سازد. چنین عکس‌هایی هم به صورت استودیویی (آتلیه‌ای) و هم در فضای باز قابل تهیه هستند، و گاهی اوقات می‌توان در آن‌ها از اکسسوار مختلف مانند عروسک کودکانه استفاده کرد.

واکنش‌های محبت‌آمیز بین پدر و فرزند
یکی از ایده‌های جذابی که می‌توانید برای عکاسی در روز مرد استفاده کنید، گرفتن عکس‌های سری از مجموعه کنش و واکنش‌های محبت‌آمیز بین پدر و فرزند است.

در تهیه این مدل عکس‌ها، لازم است که یک ژست متحرک به کودک و پدر داده شود یا از آن‌ها خواسته شود به صورت آزادانه، به تداعی احساسات خود بپردازند. عکاس نیز شات‌های پرتعدادی از این لحظات می‌گیرد و در نهایت، با کنار هم قرار دادن مجموعه‌ای از این عکس‌ها، داستان مدنظر خود را روایت می‌کند.

جذاب‌ترین ژست‌ها برای عکاسی روز پدر
از جذاب‌ترین ژست‌ها برای عکاسی روز پدر، وضعیت‌هایی هستند که ارتباط شاد و بازیگوشانه بین پدر و فرزندان را به تصویر می‌کشند.

تجهیزات مورد نیاز عکاسی از روز پدر

پاسخ به این سؤال که برای عکاسی از روز پدر چه تجهیزاتی مورد نیاز است، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از جمله این فاکتورها می‌توان به داخلی، خارجی یا استودیویی بودن لوکیشن عکاسی روز پدر، ترجیحات والدین، میزان بودجه و غیره اشاره کرد. گاهی اوقات شما می‌توانید با یک گوشی هوشمند، عکس‌های خاطره‌انگیزی از لحظات شیرین خود در روز پدر خلق کنید و گاهی اوقات برای دریافت بهترین خروجی از ژست عکاسی روز پدر، تصمیم می‌گیرید که از دوربین‌های عکاسی خانگی یا پیشرفته استفاده کنید.

دوربین‌های عکاسی خانگی مانند Sony ZV-1  و Canon SX70HS معمولاً کار شما را در این زمینه راه می‌اندازند. اگر هم مایل به عکاسی در آتلیه هستید، بدین منظور می‌توانید با عکاسان و متخصصین استودیو مشورت نمایید. برای گرفتن لرزش دوربین، ممکن است شما به یک سه‌پایه عکاسی نیاز داشته باشید. گاهی اوقات هم برای تأمین نور مورد نیاز، نورهای عکاسی و رینگ‌لایت‌ها به کار شما می‌آیند. برای تهیه هر کدام از این تجهیزات می‌توانید روی فروشگاه نورنگار حساب کنید.

سخن پایانی

در فرهنگ ما ایرانیان، پدر در خانواده از ارج و قرب بسیار بالایی برخوردار است و مادر و فرزندان، برای خوشحال کردن او در روزهای خاصی چون روز پدر، تدارکات ویژه‌ای می‌بینند. عکاسی از روز پدر یکی از اقداماتی است که می‌توانید به وسیله آن لحظات به‌یادماندنی روز مخصوص پدران را در قلب اعضای خانواده نقش ببندید.

ما در این مطلب چندین ژست و ایده خلاقانه برای عکاسی در روز مرد را پیشنهاد کردیم که هر کدام، داستان خاص خود را روایت می‌کنند. در صورتی که شما هم پیشنهادی برای ژست‌های خلاقانه و ایده عکاسی روز پدر دارید، لطفاً آن‌ها را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

2 دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *