دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چگونه فونت های اینستاگرام را تغییر دهیم

چاپ
چگونه فونت های اینستاگرام را تغییر دهیم

شاید شما هم از جمله کسانی هستید که قصد تغییر فونت های اینستاگرام مانند فونت بیو را دارید. تغییر فونت های اینستاگرام راهی ساده و آسان برای شخصی سازی پروفایل است. خبر خوب آن است که شما می‌توانید به جای استفاده از فونت های استاندارد این اپلیکیشن از فونت های متنوع دیگری نیز استفاده کنید.

[relatedpost post=”73520″]

چرا فونت اینستاگرام را تغییر دهیم؟

استفاده از فونت مناسب برای پروفایل اینستاگرام یکی از عوامل تأثیرگذار در جذاب تر کردن بیو و جلب مخاطب بیشتر است ولی برای این کار باید فونت ها را هوشمندانه انتخاب کنید. برای مثال اگر می‌خواهید جملات انگیزشی بنویسید باید فهرستی از فونت‌ها را بررسی کرده و موارد مورد نظر را انتخاب کنید؛ پس از انتخاب فونت مورد نظر باید از یک ابزار تولیدکننده فونت اینستاگرام استفاده کنید که بتوان با استفاده از آن، استایل فونت‌ها را شخصی سازی کرد.

بیو اینستاگرام باید کوتاه و موجز باشد و همه لینک های حساب های کاربری تحت مدیریت شما و همچنین هشتگ های مربوط را در خود داشته باشد. بهتر است برای این کار از تعدادی کلمات کلیدی استفاده کنید و از به کار بردن جملات بلند بپرهیزید. ایموجی های عجیب و متنوع هم می‌تواند جذاب باشد و بیو را رنگارنگ کند ولی اگر جلوی متن بیو قرار بگیرد خواندن آن را دشوار خواهد کرد.

باید بدانید که تغییر بیو اینستاگرام با استفاده از یونیکد انجام می شود و به خاطر همین پس از استفاده از فونت های جدید،‌ بیو برای کسانی که از نرم افزارهای صفحه خوان استفاده می‌کنند در دسترس نخواهد بود. بنابراین نباید همه متن های بیو را با فونتی متفاوت بنویسد. اغلب کاربران از فونت های مختلف تنها برای تغییر فونت نام یا قسمت کوچکی از توضیحات استفاده می کنند.

اپلیکیشن تغییر فونت اینستاگرام

تغییر فونت بیو از فونت استاندارد روشی ساده و سریع است که می تواند فیدهای اینستاگرام شما را منحصر به فرد کند. همچنین بعدها در صورت تغییر عقیده می‌توانید به آسانی آن را به شکل سابق درآورد. استفاده از فونت ها نیز مجانی است و هیچ هزینه‌ای ندارد. در ادامه با چگونگی تغییر فونت بیو و دیگر فونت های اینستاگرام و اپلیکیشن های کاربردی تغییر فونت آشنا خواهیم شد. برای تغییر فونت بیو مراحل زیر را به صورت گام به گام انجام دهید.

۱) فونت مورد نظر را انتخاب کنید

ابزارهای تغییر فونت متنوعی برای استفاده در اینستاگرام وجود دارد. می‌توانید از اپلیکیشن های تغییر فونت Instagram Fonts، Insta Fonts و Lingoram استفاده کنید. همچنین اپلیکیشن تغییر فونت Cool Symbol نیز تجربه خوبی به همراه داشته ولی رابط کاربری شلوغ‌تری نسبت به مابقی موارد دارد.

متنی را که می‌خواهید فونت آن را تغییر دهید وارد کرده تا ابزار فونت هایی را به شما پیشنهاد دهد که می توانید در اینستاگرام استفاده کنید و پیش نمایشی از متن تغییر فونت داده شده را نیز به شما نشان دهد.

برخی از فونت ها بسیار ساده هستند در حالی که مابقی از ایموجی ها و نشانه های مختلف استفاده می‌کنند. برخی دیگر از فونت ها نیز آنقدر شلوغ هستند که خواندن آنها تقریباً غیرممکن است. زمانی که فونت مورد علاقه خود را پیدا کردید آن را کپی کنید.

۲) فونت مورد نظر را در اینستاگرام درج کنید

اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و به قسمت ویرایش پروفایل بروید و فونت جدید را در آنجا پیست کنید. زمانی که کار تمام شد روی دکمه Submit کلیک کنید. اگر ظاهر فونت انتخاب شده را نمی‌پسندید به راحتی می توانید به گام اول بازگشته و فونت دیگری را انتخاب کنید.

اگر دوست دارید فونت های متنوع‌تری داشته باشید بهتر است اپلیکیشن های دیگر را نیز امتحان کنید. در فهرست پایین بهترین اپلیکیشن‌های تغییر فونت را با هم مرور خواهیم کرد.

تغییر فونت نوشتاری اینستاگرام

اپلیکیشن تغییر فونت Adobe Spark Post

اگر بخواهید کیفیت تصاویر اینستاگرامی را بهبود دهید و فونت ها و استایل های  متنوعی را روی آن اجرا کنید Adobe Spark Post یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار است. این اپلیکیشن قابلیت‌های مختلفی دارد که می‌توان با استفاده از آنها تنها با چند کلیک تصاویر را زیر و رو کرد. ناگفته پیداست که به جز اعمال تغییرات در تصویر، فونت ها و استایل های زیادی نیز با این اپلیکیشن همراه است.

بنابراین تنها کافی است که پست مورد نظر را باز کرده یا از بین صدها گزینه موجود در اپلیکیشن یکی را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب تصویر روی گزینه Font کلیک کرده و با دنیایی از فونت ها و استایل‌های متنوع به تصاویر خود جلوه‌ای متفاوت دهید.

طبیعی است که با انتخاب فونت‌هایی مانند Mountain یا Storybook می‌توانید اندازه و شکل آنها را نیز تغییر دهید. زمانی که تغییرات مورد نظر را اعمال کردید تنها باید آن را ذخیره کرده و به استوری یا پست‌ها خود اضافه کنید.

اپلیکیشن Canva

اپلیکیشن Canva برای سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. در اولین استفاده از این اپ، تعداد بیشمار فونت‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. یکی از بهترین مزیت‌های این اپلیکیشن آن است که می‌توانید نوع الگوی مد نظر را برای استوری یا پست اینستاگرام انتخاب کنید.

بعد از انتخاب پس زمینه مناسب تنها کافی است که فونتی را انتخاب کنید. برای این کار یا باید به صورت مستقیم فونت مورد علاقه را جست و جو یا از منوی کشویی آن را انتخاب کنید.

اپلیکیشن Canva گزینه‌های بیشتری را نسبت به Spark Post در اختیار شما می‌گذارد و برای مثال می‌توانید ارتفاع و اندازه فونت را به دلخواه تغییر دهید. پس از انتخاب گزینه‌های مورد نظر و اعمال تغییرات، تصویر را ذخیره کرده و آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

فونت نستعلیق در اینستاگرام

اپلیکیشن Typography Master

اپلیکیشن Typography Master که در ژولای سال ۲۰۱۸ منتشر شده یکی از جدیدترین اپ‌های ویرایش تصویری است که فونت ها و استایل های مختلفی را ارائه می‌دهد. تعداد فونت‌هایی که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌دهد حیرت‌انگیز است.

با استفاده این اپلیکیشن از فونت های گرافیکی گرفته تا اشکال پس زمینه، می‌توانید استایل‌های متنوعی را انتخاب کنید.

یکی از مزیت های این اپلیکیشن آن است که می‌توان در آن نسبت تصویر را با توجه به نسبت تصویر پست‌‌های اینستاگرام تنظیم کرد؛ ۳:۴ یا ۴:۳. زمانی که نسبت تصویر را انتخاب کردید، روی آیکون Text کلیک کنید تا پروسه آغاز شود. شاید یکی از معایب این اپلیکیشن، نمایش تبلیغات تمام صفحه باشد که گاهی ایجاد مزاحمت می‌کند.

اپلیکیشن Pixlr

اگرچه Pixlr بیشتر یک اپلیکیشن ویرایش تصاویر است ولی قابلیت های کاربردی جالب دیگری هم دارد. این اپلیکیشن دارای فونت‌های متنوعی با استایل‌ها و افکت‌های فراوان است. شما می‌توانید از بین استایل های کلاسیک و مدرن هر کدام را باب میل خود انتخاب کنید. همچنین می‌توان میزان تاری و رنگ متن را هم در این اپلیکیشن تغییر داد.

شاید یکی از معایب این اپلیکیشن آن است که نمی‌توان شکل متن پس زمینه را در آن انتخاب کرد. قبل از استفاده از این اپلیکیشن بهتر است همه استایل های آن را دانلود کرده و از گزینه‌های موجود به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.

اپلیکیشن COOL FONTS برای بیو اینستاگرام

اپلیکیشن Cool Fontsهم دارای طرح‌های مجانی است و هم پولی و با استفاده از فونت ها و استایل‌های آن می‌توانید استوری‌ها و پست‌های خود را شخصی سازی کنید.

برای استفاده از این اپلیکیشن باید ابتدا متن مورد نظر را بنویسید، فونت آن را تغییر دهید و آن‌گاه آن را در اینستاگرام پیست کنید. همان طور که گفتیم استایل‌های Cool Fonts بر اساس یونیکد ایجاد شده‌اند و این بدین معناست که فالوورهای شما بدون در نظر گرفتن پلتفرم مورد استفاده، متن را مشاهده خواهند کرد ولی اپلیکیشن های صفحه خوان قادر به خواندن آن نخواهند بود. استفاده از این اپلیکیشن مجانی است و به خاطر همین گاهی تبلیغاتی را خواهید دید.

تایپ نستعلیق در اینستاگرام

اپلیکیشن تغییر فونت Text Font Generator

این اپلیکیشن تا حدود زیادی مشابه اپ‌های معرفی شده در بالا است و  طرح‌ها و فرمت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تنها کافی است که متن مورد نظر را وارد کرده و اپلیکیشن استایل‌های متنوعی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

مزیت این اپلیکیشن آن است که می‌توانید همه فونت‌ها را فهرست‌وار ببینید که این حالت از انتخاب یک فونت خاص و آن‌گاه مشاهده نتیجه بهتر است. همچنین تعداد فونت‌ها محدود به ۳۰ عدد است. یکی از زبانه‌های این اپلیکیشن هم فونت‌هایی را به صورت تصادفی انتخاب می‌کند و تعدادی کاراکتر بامزه را به ابتدا و انتهای متن می‌افزاید.

اپلیکیشن Stylish Text

اپلیکیشن Stylish Text نیز مانند دو مورد قبلی یک تولیدکننده فونت است. مزیت این اپلیکیشن آن است که می‌توان به صورت مستقیم در واتس‌اپلیکیشن از فونت‌های ایجاد شده استفاده کرد. اگر گوشی هوشمند شما به سیستم عامل اندروید اوریو مجهز است می‌توانید گزینه‌های دیگری را نیز در این اپلیکیشن باز کنید.

استفاده از این اپلیکیشن بسیار آسان است. متنی را در آن تایپ کنید و استایل‌های متنوعی به صورت فوری به نمایش در خواهد آمد. اگر از فونت خاصی خوشتان آمد روی آن کلیک کرده و دکمه Copy را بزنید.

[relatedpost post=”91292″]

نتیجه‌گیری

اینستاگرام طی یک سال گذشته تعدادی قابلیت‌ جدید به این اپلیکیشن افزوده ولی این گزینه‌ها شاید پاسخگوی نیاز همه کاربران نباشد. اگر از طریق صفحه اینستاگرام، محصولات خود را تبلیغ می‌کنید توصیه می‌کنیم که از تعدادی اپلیکیشن دیگر نیز برای ایجاد تصاویر و فونت‌های جدید برای بیو استفاده کنید. اپلیکیشن های معرفی شده در بالا به شما در جذاب‌تر کردن تصاویر استوری، پست‌ها و فونت بیو کمک خواهد کرد.

نویسنده : نورنگار - آ.ف

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
8 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه