دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

پاناسونیک از دوربین فوق‌کامپکت LUMIX S9 و لنز 26 میلی‌متری رونمایی کرد

اخبار عکاسی
پاناسونیک از دوربین فوق‌کامپکت LUMIX S9 و لنز 26 میلی‌متری رونمایی کرد

پاناسونیک از جدیدترین دوربین سری S خود، LUMIX S9، به همراه یک لنز 26 میلی‌متری جدید رونمایی کرد. S9 یک دوربین بدون آینه فول‌فریم است که برای عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای طراحی شده است. این دوربین دارای یک سنسور 61 مگاپیکسلی و یک سیستم فوکوس خودکار سریع و دقیق است. همچنین می‌تواند با سرعت 60 فریم در ثانیه با وضوح 4K  و سرعت 30 فریم در ثانیه با وضوح 8K  فیلمبرداری کند.

دوربین ایده‌ال و جمع‌وجور

برای عکاسان و فیلمبردارانی که به دنبال مشخصات عالی در یک بدنه کوچک هستند، دوربین جدید Panasonic Lumix S9 می‌تواند همان چیزی باشد که نیاز دارند. این دوربین بدون آینه، یک سنسور فول‌فریم 24.4 مگاپیکسلی را در اولین طراحی کامپکت سری Lumix S جای داده است و وزن آن تنها 404 گرم (14.2 اونس) است. S9 همچنین شامل سیستم فوکوس خودکار پیشرفته Phase Hybrid پاناسونیک، لرزشگیر داخلی و کدک‌های ویدیویی 6K می‌شود. برای افرادی که به دنبال ارتقا از تلفن هوشمند یا کوچک‌تر کردن دوربین حجیم‌تر خود هستند، S9 به خصوص با لنز پنکیک جدید Lumix S 26mm f/8، باید تمام نیازهایشان را برآورده کند.

دوربین ایده‌ال و جمع و جور
این دوربین به گونه‌ای طراحی شده‌است که به راحتی در دست شما جای می‌گیرد.

سنسور دوربین

سنسور S9 مشابه سنسوری است که در Lumix S5 II محبوب سال گذشته استفاده شده است و بسیاری از مشخصات و فرمت‌های ضبط موجود در آن دوربین به این مدل منتقل شده‌اند. برای کاهش اندازه بدنه، منظره‌یاب حذف شده است، اما صفحه‌نمایش لمسی ۱۸۴۰ هزار نقطه‌ای با قابلیت چرخش و زاویه دید بالا در S9 برای کادربندی و تنظیمات باید کافی باشد. می‌توانید باتری دوربین را از طریق درگاه USB-C روی بدنه شارژ کنید و پاناسونیک آن را به طور خاص برای کار با پاور بانک‌های قابل حمل طراحی کرده است. گفته می‌شود یک باتری کامل در شرایط استاندارد قدرت ثبت 470 عکس را دارد. پاناسونیک این دوربین را بیشتر برای تولیدکنندگان محتوا نسبت به گروه‌های حرفه‌ای بزرگ، هدف قرار داده است، بنابراین در این دوربین تنها یک درگاه کارت SD وجود دارد و فاقد فن خنک کننده‌است.

سنسور دوربین
صفحه نمایش چرخشی این دوربین دسترسی راحتری را به کاربران ارئه می‌دهد.

امکانات عکاسی با فناوری پیشرفته

دوربین Lumix S9 با قابلیت‌های فوکوس خودکار، عکاسی پیاپی و لرزشگیر در سطح بالا، گرفتن عکس‌های خام را آسان و لذت‌بخش می‌کند. پاناسونیک در چند سال اخیر گام‌های بلندی در زمینه فناوری فوکوس خودکار برداشته است و S9 با الگوریتم‌های جدیدی که قابلیت تشخیص افراد، حیوانات، ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها را دارد، مجهز شده است. این دوربین هر دو فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و فناوری تشخیص عمق از فوکوس (DFD) مبتنی بر کنتراست استفاده می‌کند تا یک سیستم فوکوس خودکار فوق‌العاده قابل اعتماد را ایجاد کند که بتواند سوژه‌های در حال حرکت سریع مانند ورزشکاران و خودروهای اسپورت را به خوبی ردیابی کند.

امکانات عکاسی پیشرفته
پاراسونیک دوربین جدید خود را در رنگبندی‌های جدید برای مخاطبان عرضه می‌کند.

بدنه و ساختار

بدنه‌ S9 دارای لرزشگیر داخلی ۵ محوره است که هنگام استفاده با لنزی سازگار، به لرزشگیر دوگانه‌ داخلی ۵ محوره با کارایی ۶.۵ استاپ ارتقا پیدا می‌کند. برای عکس‌هایی که به جزئیات بسیار بالا نیاز دارند، حالت عکاسی ۹۶ مگاپیکسل با رزولوشن بالا و قابلیت عکاسی با در دست امکان‌پذیر است، اما به دلیل زمان نوردهی طولانی‌تر، استفاده از سه‌پایه همچنان توصیه می‌شود.

ابزار عالی دیگری برای شرایط عکاسی دشوار، حالت Pre-Burst (پیش‌عکس‌برداری) با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است که می‌تواند لحظه‌ درست قبل از فشار دادن دکمه‌ شاتر را ثبت کند، حتی در هنگام استفاده از فوکوس خودکار. همچنین فناوری Synchro Scan محبوب پاناسونیک می‌تواند سرعت شاتر را با فرکانس سوسو زدن نور محیط برای حذف نوارهای ناخواسته (banding)همگام‌سازی کند.

فرمت‌های ویدئویی انعطاف‌پذیر

حالت‌های ضبط در S9 یک امتیاز فروش اصلی خواهد بود، زیرا این غول کوچک، همان فرمت‌های محبوب ویدیویی موجود در S5 II را حفظ کرده است. انتظار ضبط ویدیو با کیفیت C4K 60 فریم در ثانیه با نمونه‌برداری رنگ ۴:۲:۲ ۱۰ بیت، و همچنین ضبط 6K کامل در نسبت تصویر ۳:۲ یا ۱۷:۹ با نمونه‌برداری رنگ ۴:۲:۰ ۱۰ بیت تا ۳۰ فریم در ثانیه را داشته باشید. ضبط 6K با در باز (Open Gate) در نسبت تصویر ۳:۲ به طور خاص در این دوربین یک مزیت بزرگ است، زیرا به برش پویاتر و کادربندی بهتر برای کلیپ‌های شبکه‌های اجتماعی، با حفظ اطلاعات اضافی در بالا و پایین تصویر امکان منجر می‌شود. لرزشگیر داخلی Lumix باکیفیت که پیش از این به آن اشاره شد، برای ویدیو نیز یک مزیت بزرگ است و عملا لرزش‌های ریز را از بین می‌برد و به فیلمبرداری دستی به شکل قابل توجهی کمک می‌کند. حالت آهسته و سریع امکان فیلمبرداری با سرعت فوق آهسته ۱۸۰ فریم در ثانیه و همچنین تنظیمات تایم‌لپس با قابلیت شخصی‌سازی بالا را فراهم می‌کند.

اشتراک‌گذاری آسان

قابلیت LUT زمان واقعی (Real Time LUT) با اپلیکیشن گوشی هوشمند جدید Lumix Lab که پاناسونیک قصد دارد همزمان با S9 راه‌اندازی کند، هماهنگ شده است. Lumix Lab به شما کمک می‌کند تا به سرعت و به طور قابل اعتمادی عکس‌ها و فیلم‌ها را از دوربین به گوشی منتقل کنید، به راحتی ویرایش‌ها را قبل از آپلود مستقیم به پلتفرم شبکه اجتماعی مورد نظر خود اعمال کنید. این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد LUT‌های اورجینال ایجاد کنید، آنها را در دوربین و گوشی خود ذخیره کنید. با دانلود LUT‌های سایر سازندگان، به مجموعه‌ای بی‌پایان از سبک‌ها و جلوه‌ها دسترسی پیدا کنید. حالت ضبط MP4 Lite با تمرکز بر برنامه در S9 فایل‌های H.265 50Mbps را ضبط می‌کند که برای اشتراک‌گذاری آسان ساخته شده‌اند.

لنزهای ایده‌آل

همانطور که انتظار می‌رود، دوربین به مانت L مجهز شده است که امکان استفاده از لنزهای متنوع از تولیدکنندگان مختلف را فراهم می‌کند. برای تکمیل سایز کوچک بدنه، پاناسونیک لنز پنکیک Lumix S 26mm f/8 را معرفی کرده است. این لنز با ابعاد تنها ۲.۶ در ۰.۷ اینچ و وزن فقط ۲ اونس، کوچک و قابل‌حمل است. این ویژگی آن را برای عکس‌های فوری، عکاسی خیابانی و کار میدانی ایده‌آل می‌کند. این لنز فقط فوکوس دستی دارد، اما با دیافراگم f/8، تنظیم فوکوس نباید مشکلی ایجاد کند. شما باید انتظار شارپنس گوشه به گوش و حداقل فاصله فوکوس چشمگیر ۰.۲۵ متر (۰.۸۲ فوت) را از این لنز داشته باشید. پاناسونیک همچنین توسعه‌ لنز کامپکت Lumix S 18-40mm f/4.5-6/3 را با میدان دید اولتراواید تا استاندارد و حداقل فاصله فوکوس کمتر از نیم فوت اعلام کرده است. این لنز احتمالا گزینه‌ی محبوبی برای تولیدکنندگان محتوا خواهد بود، اما هنوز تاریخ عرضه‌ دقیقی برای آن مشخص نشده است.

لنزهای ایده‌آل
لنز 26 میلی‌متری جدید پاراسونیک به خوبی با قابلیت‌های دوربین جدید هماهنگ می‌شود.
شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

منابع : bhphotovideo.com
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
2 هفته پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه