دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

لنز Meike 85mm f/1.4 : اولین لنز فوکوس خودکار شخص ثالث برای Canon RF

اخبار عکاسی
لنز Meike 85mm f/1.4 : اولین لنز فوکوس خودکار شخص ثالث برای Canon RF

مایک اعلام کرده است که یک لنز اتوفوکوس جدید با فاصله کانونی 85 میلی‌متر و دیافراگم f/1.4 برای دوربین‌های سونی E ، نیکون Z ، لایکا L و به طرز شگفت‌انگیزی برای نصب روی دوربین‌های کانن RF موجود خواهد بود . اگر این موضوع تأیید شود ، مایک اولین سازنده شخص ثالث با لنز دارای اتوفوکوس برای نصب بر روی دوربین‌های کانن RF خواهد بود.

 

اگرچه مایک اولین سازنده لنز شخص ثالث با اتوفوکوس برای دوربین کانن RF نیست ، اما در صورت تأیید ، اولین شرکتی خواهد بود که موفق به فروش این لنز شود.

 

به عنوان مثال ، شرکت سامیانگ تلاش کرد لنز اتوفوکوس 14 میلی‌متری f/2.8 را برای دوربین‌های کانن RF عرضه کند و ویلتروکس نیز تعدادی لنز اتوفوکوس را برای نصب بر روی دوربین‌های بدون آینه‌ کانن عرضه کرد ، اما این شرکت‌ها به سرعت از سوی وکلای کانن اخطار دریافت کردند و تولید خود را متوقف کردند.

 

در ماه سپتامبر سال گذشته ، کانن تأیید کرد که در حال پیگیری قانونی در برابر تولید کنندگانی است که لنزهای اتوفوکوس برای مونت RF را تولید می‌کنند . هنوز مشخص نیست که آیا هر کسی که این لنزها را خریداری کرده است ، آن‌ها را دریافت کرده است و تاکنون هیچ سازنده شخص ثالثی تلاشی برای تولید لنزی با اتوفوکوس بعد از آن نکرده است ، زیرا دپارتمان حقوقی کانن بسیار پرخاشگر است و شرکت به طور مکرر نشان داده است که به جز دوربین‌های خود در بخش پرینتر ، در برابر شرکت‌های دیگر نسبت به حقوق مالکیت فکر می‌کند.

 

تنها لنز شخص ثالث RF که تأیید رسمی از کانن دریافت کرده است ، لنز کوسینا وویتلندر نوکتون 50 میلی‌متری f/1 aspherical است که یک لنز اتوفوکوس نیست.

 

لنز Meike 85mm f/1.4 : عرضه اولین لنز فوکوس خودکار شخص ثالث برای Canon RF

 

در حال حاضر ، Meike وعده پشتیبانی از مونت RF ادامه می دهد . لنز Meike 85mm f/1.4 به عنوان یک لنزی توصیف شده است که پشتیبانی از دوربین‌های فول فریم را دارد و بازه دیافراگم f/1.4 تا f/16 را از طریق یک دیافراگم ۱۲ تیغه دارد .

 

مایک می گوید که این لنز از ۱۳ المان تشکیل شده است که در پنج گروه قرار دارند ، اگرچه شرکت از جزئیات بیشتری در مورد المان های خاص آن یاد نمی کند.

 

لنز Meike 85mm f/1.4 دارای قطر نخ‌فیلتر جلویی ۷۷ میلی‌متر ، فاصله کانونی کمینه ۰.۹۸ متر و زاویه قطری دید ۲۸.۸۷ درجه ، افقی ۲۴.۱ درجه و عمودی ۱۶.۱۴ درجه است.

 

به علاوه ، مایک قصد دارد این لنز با فوکوس خودکار درایو موتور قدیمی را در دسترس سونی E ، نیکون Z و لنزهای L مانت لایکا قرار دهد.

 

در زمان انتشار این متن ، مایک هنوز قیمت نهایی یا تاریخ عرضه را تعیین نکرده است . این لنز در حال حاضر در نمایشگاه NAB در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده است. هنوز نمی‌دانیم که آیا کانن به مایک اجازه تولید نسخه مانت RF این لنز را خواهد داد یا خیر.

 

مطالب مرتبط در نورنگار :

معرفی بهترین‌ لنز‌های نیکون برای عکاسی معماری

راهنمای خرید لنز 24-70 میلیمتر

علت صدا دادن لنز دوربین عکاسی

معرفی لنزهای سینمایی Athena شرکت NiSi و فیلترهای ND

اسکن آسان فیلم با دوربین و لنز ساده Valoi Easy35

 

منبع خبر : پتاپیکسل

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *