دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

روش‌های عکاسی از خودرو درحال حرکت

تکنیک و ترفند
روش‌های عکاسی از خودرو درحال حرکت

عکاسی از خودرو درحال حرکت ، علاوه بر مصارف تبلیغاتی می‌تواند تجربه‌ای لذتبخش در عکاسی باشد. خودروها معنای زیادی دارند. از زمان اختراع خود، آن‌ها نشان دهنده آزادی و ماجراجویی در جاده‌‌های باز بوده‌اند. در طول مسیر، آن‌ها به نمادهایی تبدیل شدند که بخشی از هویت مردم را تشکیل می‌دهند.

 

عکاسی از خودرو درحال حرکت

 

اما یک چیز در طول زمان ثابت مانده است: آن‌ها سوژه‌های عالی برای عکاسی هستند. عکاسی از خودرو چه برای نشان دادن شکل شیک و کارآمد آن‌ها برای عکس‌های تجاری یا تلاش برای گرفتن بخشی از معنای ورای وسیله نقلیه برای یک پروژه هنری باشد، عکاسی از خودرو می‌تواند شامل انواع مختلفی از عکس‌ها باشد.

 

روش‌های عکاسی از خودرو درحال حرکت

 

بنابراین اگر فکر می‌کنید همه انواع مختلف عکاسی را امتحان کرده‌اید و به دنبال چیز جدیدی هستید، باید مدتی را صرف کاوش در دنیای عکاسی خودرو کنید.

 

روش‌های عکاسی از خودرو درحال حرکت

 

و اگر می‌خواهید روش‌هایی را بیاموزید تا عکاسی خود را به سطح بالاتری برسانید، ما شما را تحت پوشش قرار می‌دهیم. این راهنما شما را به آموزش عکاسی خودرو در حال حرکت می‌برد و برخی از بهترین نکات را برای کمک به شما در شروع کار نشان می‌دهد.

 

روش‌های عکاسی از خودرو درحال حرکت

 

شخصی که به عکاسی علاقه دارد ممکن است لزوماً به اتومبیل علاقه نداشته باشد یا برعکس. با این حال، از طریق عکاسی، این دو اشتیاق متمایز می‌توانند با هم جمع شوند و کنجکاوی شما را برانگیزند و در هر جنبه‌ای که کمترین اطلاعات را دارید، به شما آموزش دهند. چه پشت لنز باشید چه پشت فرمان.

 

عکاسی از ماشین در حال حرکت

 

ابتدا، بیایید آن را به دو دسته تقسیم کنیم: خوردرو پارک شده و خوردو در حال رانندگی، یا نحوه بیان آن در اصطلاحات تخصصی عکاسی: ایستا و در حال حرکت.
تکنیک عکاسی ایستااز خودروهابا تکنیک عکاسی از خودرهای درحال حرکت کاملاً متفاوت است. برای یک خوروی پارک شده، دغدغه عکاس انتخاب زاویه مناسب عکاسی و نورپردازی است و برای این کار فرصت زیادی دارد.

 

 

روش‌های عکاسی از خودرو درحال حرکت

 

اما برای خوردوی در حال حرکت، علاوه بر موارد فوق، سرعت عمل نیز لازم است زیرا ممکن است یک صحنه را دوبار نتوانید تکرار کنید.

 

عکاسی از خودرو

 

در اینجا تمرکز ما بر عکاسی از خودرو درحال حرکت است و می‌خواهیم تکنیک‌های این نوع عکاسی را بررسی کنیم.همچنین به تنظیمات دوربین و نوع لنز مناسب برای نوع عکاسی نگاهی خواهیم انداخت.

 

خودرو درحال حرکت

 

عکاسی از خودرو درحال حرکت از نظر سختی یک مسئله دیگر است، زیرا وسایل نقلیه برای حرکت (و حرکت سریع!)ساخته شده‌اند. شاید بخواهید چند عکس از خودرو کاملاً جدید یا خودرو کلاسیک بازسازی شده در حالت حرکت بگیرید.

 

خودرو درحال حرکت

 

چند نکته در مورد نورپردازی

از آنجایی که خودروها برای برجسته کردن طراحی مخفیانه‌شان رنگ براقی دارند، عکاسی از آن‌ها بدون تابش خیره‌کننده، انعکاس و «نقاط داغ» نامطبوع از نورها می‌تواند چالش ‌برانگیز باشد. قانون عکاسی در ساعت طلایی بسیار مهم است. ساعت بعد از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آفتاب بهترین نور را برای عکس ها ارائه می‌دهد. نور خورشید با زاویه کم، گرما و بافت را به تصویر اضافه می‌کند و نور به طور کلی کم به شما امکان می‌دهد عناصر تصویر را راحت‌تر متعادل کنید.

 

همانطور که می‌دانید سطح خودروها (مخصوصاً نو و براق) مثل آینه است. بنابراین اگر با ساختمان‌ها یا درختان در جلوی خودرو عکاسی کنید، از سطح آن منعکس شده و در عکس‌های شما ظاهر می‌شوند. در عوض، سعی کنید که یک فضای باز در پشت سر خود داشته باشید، مانند یک میدان باز یا یک دریا.

روش‌های عکاسی از خودرو

اگر در مکانی با محیط شلوغ قرار دارید، همیشه می‌توانید سعی کنید نقطه دید خود را تغییر دهید. با پایین آوردن نقطه دید، ممکن است بتوانید از شر عوامل مزاحم انعکاس یافته خلاص شوید و در عوض با انعکاس آسمان در خودرو عکس بهتری بگیرید.

 

روش‌های عکاسی از خودرو درحال حرکت

 

بسیار مراقب باشید که بازتاب خود را در عکس وارد نکنید. اگر مشکل دارید، بهتر است دوربین را روی سه پایه قرار دهید، تایمر خودکار را تنظیم کنید و از کادر عکس خارج شوید.

 

برای عکاسی از خودرو در حال حرکت از چند روش استفاده می‌شود:

 

فریز کردن خودرو درحال حرکت

در این حالت، معمولاً از پرسپکتیو قطری استفاده می‌شود و در عین حالیکه خودرو ثابت به نظر می‌رسد، حس حرکت در عکس کاملاً مشهود است. برای این نوع عکاسی باید از سرعت‌های شاتر سریع استفاده کنید.

 

روش‌های عکاسی از خودرو

 

عکاسی از خودرو درحال حرکت از درون یک خودروی متحرک دیگر

لطفاً هنگام انجام این کار بسیار مراقب باشید؛ قبل از اینکه حتی به عکس گرفتن فکر کنید، مطمئن شوید که هم شما و هم دوربینتان به خوبی ایمن شده‌اید. متأسفانه، نمی‌توانید فقط وارد خودرو خود شوید، زوم کنید و چند عکس از پنجره بگیرید. در عوض، باید سرعت، موقعیت و تنظیمات خود را با دقت انتخاب کنید. توصیه‌های زیر را درنظر بگیرید:

دوربین خود را با استفاده از یک بند در داخل خودرو یا به بدن خود محکم کنید.

دو خودرو باید از نظر سرعت مطابقت داشته باشند، خودرو شما کمی جلوتر و در لاین مجاور باشد. سرعت 60 کیلومتر در ساعت نقطه شروع خوبی است، زیرا حرکت خوبی در جاده و روی چرخ ها خواهید داشت، اما آنقدر سریع نیست که عکسبرداری دشوار شود.

دوربین خود را روی حالت عکاسی پیاپی قرار دهید و سرعت شاتر را روی 1/100 ثانیه یا بیشتر تنظیم کنید. کمی تاری خوب است، زیرا حس حرکت را منتقل می‌کند.

از آنجایی که این نوع عکاسی شامل بسیاری از عوامل متحرک (به معنای واقعی کلمه) است، شما تصاویر ناموفق زیادی خواهید داشت. اما اگر از حالت عکاسی پیاپی استفاده می‌کنید، سرعت‌های شاتر متفاوتی را آزمایش می‌کنید و ساعت‌ها را صرف عکاسی می‌کنید، عکس‌های واقعاً خیره‌کننده‌ای خواهید گرفت.

آموزش عکاسی از خودرو درحال حرکت

 

استفاده از تکنیک پنینگ که بسیار متداول و کارآمد است.

 

قبلاً در مورد عکاسی از خودرو درحال حرکت صحبت کردیم. اما اگر می‌خواهید جلوه‌ای زیبا از حرکت تاری داشته باشید و از ایده عکاسی از پنجره خودرو در حال حرکت خوشتان نمی‌آید، چرا به جای آن، تکنیک پنینگ را امتحان نکنید؟

تکنیک پنینگ

برای شروع، خودرویی را انتخاب کنید که نسبتا کُند حرکت می‌کند. سپس، سرعت شاتر را روی یک میزان نسبتاً آهسته تنظیم کنید – حدود 1/60 ثانیه – و دوربین را همراه با سوژه حرکت دهید. در حین انجام این کار، مطمئن شوید که سوژه را در مرکز کادر قرار دهید.

 

تکنیک عکاسی از خودرو در خال حرکت

 

اگر تضاد بین پس‌زمینه و سوژه وجود داشته باشد، این تکنیک بسیار مؤثر است. به عنوان مثال، اگر از یک خودرو سفید در پس زمینه‌ای تیره عکس می‌گیرید، این افکت بسیار واضح‌تر خواهد بود.

 

 

نکات مهم در تکنیک عکاسی پنینگ:

موقعیت مکانی: خود را در مکانی قرار دهید که هیچ کس یا هیچ چیز دیگری مانع دید شما نسبت به موضوع نشود. پس زمینه عکس خود را نیز در نظر بگیرید. درست است که عوامل مزاحم در پس‌زمینه تار می‌شوند، باز هم می‌توانند باعث حواس پرتی بیننده شوند. پس‌زمینه‌های تک رنگ یا ساده معمولاً بهترین کارکرد را دارند.

روش‌های عکاسی از خودرو درحال حرکت

حرکت با سوژه: با نزدیک شدن سوژه، آن را با دوربین خود به آرامی دنبال کنید. برای پشتیبانی بیشتر از دوربین، اگر از لنز تله بلند استفاده می‌کنید یا کمی لرزش در حرکت احساس می‌کنید، بهتر است از یک تک پایه یا سه پایه با هد چرخان استفاده کنید.
برای کسب بهترین نتایج، احتمالاً متوجه خواهید شد که باید خود را به گونه‌ای قرار دهید که با مسیر سوژه موازی باشید (این مسئله به فوکوس بهتر نیز کمک می‌کند).

 

فوکوس اتوماتیک: اگر دوربینی با تعقیب فوکوس خودکار دارید، می توانید با نیم فشار دادن دکمه شاتر به دوربین اجازه دهید فوکوس را برای شما انجام دهد. اگر دوربین شما فوکوس خودکار به اندازه کافی سریع ندارد، باید دوربین خود را روی نقطه‌ای که در نهایت عکس می‌گیرید، از قبل فوکوس کنید.

عکس گرفتن: هنگامی که شاتر را رها کردید (این کار را تا حد امکان به آرامی انجام دهید تا لرزش دوربین را کاهش دهید) به حرکت با سوژه ادامه دهید، حتی پس از اینکه شنیدید عکس کامل شده است. این تعقیب نرم باعث می‌شود که تاری حرکت از ابتدا تا انتها در عکس شما یکدست و نرم باشد.

روش‌های عکاسی از خودرو درحال حرکت

تاخیر شاتر: اگر دوربین دیجیتال قدیمی‌تری دارید یا دوربینی دارید از نوع آماتوری و ابتدایی است، باید با مشکل «تأخیر شاتر» نیز مقابله کنید. تاخیر شاتر فاصله زمانی بین فشار دادن دکمه شاتر تا زمان گرفتن عکس، وجود دارد.
اگر تاخیر شاتر را تجربه کردید، باید یاد بگیرید که لحظه عکاسی را پیش‌بینی کنید و قطعاً بعد از گرفتن عکس باید به خوبی به حرکت کردن ادامه دهید.

 

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

عکاسی از خودروی درحال حرکت ، علاوه بر مصارف تبلیغاتی می‌تواند تجربه‌ای لذتبخش در عکاسی باشد. هر دو تکنیک فریز نمودن خودرو یا تکنیک پنینگ می‌تواند در انتقال حس دلخواه عکاس به وی کمک کند. آنچه مسلم است استفاده از تکنیک پنینگ مستلزم دقت بیشتر و صرف وقت زیادتری است اما نتیجه کار بسیار چشمگیر خواهد بود.

روش‌های عکاسی از خودرو درحال حرکت

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *