021-7356

ترفندهای عکاسی با موبایل

ترفندهای عکاسی با موبایل

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از گوشی ها به دوربین های بسیار با کیفیتی مجهز شده اند که میتوانند سوژه های مدنظر را با کیفیت بسیار عالی ثبت کنند؛ اگر شما نحوه صحیح استفاده از آن را بدانید میتوانید عکس های با کیفیت بالا، با موبایل خود بگیرید.

هنگام عکاسی باموبایل قبل از هرکاری لنز دوربین خود را تمیز کنید؛ چرا که در اثر تماس مکرر و همیشگی دست و یا به هر دلیلی، ممکن است کثیف باشد و کیفیت عکستان را پایین بیاورد. یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌های گرفتن عکس خوب با موبایل این است که حتما خطوط راهنما را روشن کنید،  این خطوط که بر پایه‌ی قانون عکاسی یک سوم تنظیم شده‌اند این امکان را برای شما فراهم می‌آورند که عکس هایتان تعادل داشته باشند و سوژه‌ی اصلی عکس بیشتر خودنمایی کند.

فوکوس کردن راه دیگری برای گرفتن عکس خوب و با کیفیت هنگام عکاسی با موبایل است.

عکاسی حرفه ای با موبایل

می‌دانید که دوربین موبایل‌های امروزی به صورت خودکار بر روی پیش زمینه، یعنی چیزی که دقیقا جلوی دوربین قرار دارد، فوکوس می‌کنند؛ حتی می‌توان با ضربه بر روی کادر، فوکوس را به طور دلخواه بر روی سوژه‌ی مورد نظر تنظیم کرد. با این کار یک مربع یا دایره بر روی صفحه‌ی گوشی نشان داده می‌شود. دقت داشته باشید که از زوم کردن بر روی عکس خودداری نمایید، زیرا این کار موجب بی کیفیت و تار شدن عکس و یا به هم ریختن فرم پیکسل‌ها می‌شود.

فوکوس با موبایل

آموزش عکاسی با موبایل

[relatedpost post=”106757″]

مبانی عکاسی با موبایل

از ابتدایی‌ترین قواعد و مبانی عکاسی با موبایل می‌توان به نورپردازی کافی و مناسب اشاره کرد، دقت داشته باشید که هر چه نور بیشتر باشد، عکس شما با کیفیت و وضوح بیشتری ثبت می‌شود. مطمئنا همگی عکاسی فوق العاده جذاب در فضای باز و با تابش نور خورشید را تجربه کرده اید، به همین دلیل است که بیشتر عکاسان، عکاسی در فضای باز و در ساعات آفتابی و نزدیک ظهر را ترجیح می‌دهند.

اگر قصد عکاسی در فضای بسته را دارید حتما تمام لامپ‌ها و سیستم‌های روشنایی را فعال کنید تا وضوح تصویر بالا برود.

قاعده‌ی دیگر هنگام عکاسی باموبایل می‌گوید که همیشه فاصله‌ی مناسب خود را از سوژه حفظ کنید.  در صورتی که بیش از ‌اندازه به سوژه نزدیک شوید، لنز دوربین نقطه‌ی زوم و در واقع سوژه اصلی عکس را تشخیص نخواهد داد. هرگز در ثبت عکس هایتان از زوم دیجیتال استفاده نکنید! چرا که به شدت کیفیت و وضوح تصویر را پایین می‌آورد و ترجیحا از زوم اپتیکال (optical) هنگام عکاسی با موبایل بهره بگیرید.  در برخی از موبایل‌ها انتخاب رزولوشن یا کیفیت، به صورت دستی و در منوی تنظیمات وجود دارد، ترجیحا در صورت وجود فضای ذخیره سازی کافی در موبایل، رزولوشن را روی آخرین میزان تنظیم کنید تا عکس هایتان با کیفیت بیشتری ثبت شوند.

با همه‌ی آنچه که از قواعد و مبانی عکاسی با موبایل گفتیم، اما خلاقیت در عکاسی چیزی است که حرف آخر را می‌زند و یک عکاس خوب باید علاوه بر داشتن دانش تئوری و شناخت قوانین حاکم بر عکاسی، خلاقیت فوق العاده‌ای در ثبت عکس داشته باشد.

خلاقیت در عکاسی با موبایل

عکاسی حرفه ای با موبایل

[relatedpost post=”83653″]

مهارت‌های عکاسی با موبایل

از جمله نکات کلیدی در افزایش مهارت‌های عکاسی با موبایل می‌توان به عکاسی پشت سر هم یا Burst mode اشاره کرد که بهترین ترفند برای ثبت عکس‌های لحظه‌ای یا به اصطلاح شکار لحظه هاست؛ این حالت برای عکاسی از سوژه‌های متحرک نظیر عکس‌های کودکان، حیوانات و یا عکس‌های دسته جمعی و ورزشی بسیار مناسب است، همچنین می‌توانید برای انجام این کار، پس از انتخاب کادر و سوژه اصلی، یک ویدیوی 4k از آن ضبط کنید و در آخر تصاویر جدا شده از فیلم را با کیفیتی بیشتر از ۸ مگاپیکسل، در دست داشته باشید.

عکاسی پشت سرهم از سوژه متحرکبرخی از برنامه‌های پخش ویدئویی این قابلیت را دارند که پس از گرفتن ویدیو، هر قابی را که مایل بودید در قالب یک عکس با کیفیت جدا نمایید. دیگر اینکه برای افزایش مهارت در عکاسی باموبایل می‌توانید یک برنامه‌ی عکاسی غیر از برنامه‌ی دوربین اصلی را دانلود و بر روی موبایلتان نصب نمایید.

عکاسی با موبایل در شب

آموزش عکاسی با موبایل

این برنامه‌ها مزیت‌هایی دارند که به افزایش کیفیت عکس و قدرت کنترل شما کمک می‌کنند؛ به طور مثال اپلیکیشن‌هایی نظیر Candy camera،  open camera و google camera HDR+ از جمله برنامه‌های بی‌نظیری هستند که شما را در گرفتن عکس‌های زیبا و خیره کننده هنگام عکاسی باموبایل یاری می‌کنند. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم نورپردازی شاید تاثیرگذارترین عامل در ثبت عکس خوب باشد، اینکه شما بدانید چه زمانی از روز عکس بگیرید که نور طبیعی جلوه‌ی ویژه‌ای به عکس هایتان بدهد و نظر بیننده را جلب کند از جمله مهارت‌های عکاسی با موبایل است که هر عکاسی از آن برخوردار نیست.

[relatedpost post=”93962″]

ترفندهای عکاسی با موبایل

برای عکاسی ماهرانه با گوشی هوشمند علاوه بر آشنایی با قوانین و مهارت‌های اولیه‌ی عکاسی با موبایل ترفندها و تکنیک‌هایی وجود دارد که بدون شک عکس شما را چشمگیرتر خواهند نمود.

شاید سوال شما هم این باشد که چه ترفندهایی به کار ببریم که خوش عکس باشیم و عکس‌های جذاب‌تری بگیریم؟!

از جمله تکنیک‌های عکاسی باموبایل می‌توان به استفاده از لوازم جانبی عکاسی مانند مونوپاد جهت ثابت نگه داشتن گوشی یا لنزهای خارجی برای افزایش محدوده‌ی دوربین، تجهیزات نورپردازی در شب و شاترها اشاره کرد. می‌توان با به کارگیری ترکیبی از دوربین با کیفیت، لوازم جانبی و اپلیکیشن‌های ادیت عکس،  عکس‌هایی فوق العاده زیبا ثبت کرد.

لوازم جانبی موبایل

لوازم جانبی برای عکاسی با موبایل

به یاد داشته باشید که هنگام عکاسی با موبایل فلش گوشی را خاموش کنید؛ چرا که به دلیل نور زیاد فلش اکثرا زمینه‌ی عکس تار شده و چشمان سوژه‌ی عکس قرمز می‌شود، شما می‌توانید برای عکاسی در شب از نرم افزارهای مخصوص آن مانند Night vision camera Apps استفاده کنید و یا یک منبع نور مصنوعی مهیّا کنید.

و در نهایت باید بگوییم که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی هزاران نرم افزار ویرایش عکس وجود دارد که شما می‌توانید با به کارگیری آن‌ها هنگام عکاسی باموبایل عکس‌های خود را به طور دلخواه فیلتر کرده و به نتیجه‌ی مطلوب برسانید.امروزه با پیشرفت تکنولوژی در عرصه‌ی موبایل و دیجیتال و همینطور اپلیکیشن‌های ویرایش عکس، این امکان تقریبا برای همه فراهم شده است که عکس‌های با کیفیت و زیبایی بگیرند. عکاسی باموبایل دیگر مثل گذشته سخت نیست.

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *