دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لنز جدید نیکون DX 12-28mm : عریض ترین لنز برای Z Mount

اخبار عکاسی
لنز جدید نیکون DX 12-28mm : عریض ترین لنز برای Z Mount

نیکون ، لنز Nikkor Z DX 12-28mm f/3.5-5.6 PZ VR را معرفی کرده است ، یک لنز فوق‌عریض زاویه‌ای طراحی شده برای خالقان محتوا و ولاگرها . این لنز سبک ، عریض‌ترین لنز فرمت DX نیکور Z است.

 

لنز Z DX 12-28 میلی‌متر f/3.5-5.6 ، نخستین لنز پاورزوم (PZ) نیکون پس از لنزهای PD شرکت برای سری کامپکت میرورلس 1 خود است.

 

للنز جدید نیکون DX 12-28mm ، با نسبت زوم 2.3 برابر با لنز 18-42 میلی‌متری در دوربین فول فریم FX می‌باشد . حداکثر زاویه دید لنز در دوربین APS-C DX حدود ۹۹ تا ۵۳ درجه است.

 

معرفی لنز جدید نیکون DX 12-28mm : عریض ترین لنز برای Z Mount

لنز Nikon Z DX 12-28mm f/3.5-5.6 PZ VR در Nikon Z30

 

نیکون اظهار می‌دارد: این لنز برای هر ولاگر یا خالقی  که می‌خواهد تمام داستان را در یک تصویر گرفته و با پویایی فریم را به طور هموار و مداوم تغییر دهد ، الزامی است. شرکت باور دارد که این لنز برای چشم‌اندازها ، داخلی‌ها ، عکس‌های میز و سلفی گروهی مناسب است.

 

رونمایی لنز جدید نیکون DX 12-28mm : عریض ترین لنز برای Z Mount

 

این لنز با وزن ۲۰۵ گرم ، برای یک لنز فوق‌عریض زوم محسوب می‌شود . طول این لنز ۶۳.۵ میلی‌متر و دارای نخ فیلتر ۶۷ میلی‌متری است.

 

عرضه معرفی لنز جدید نیکون DX 12-28mm : عریض ترین لنز برای Z Mount

 

بدنه لنز نسبتاً اسپارتانی است و فقط دارای حلقه‌های زوم و کنترل است . هیچ سوئیچ فیزیکی برای جابجایی بین فوکوس خودکار و دستی وجود ندارد . این لنز به لطف مهر و موم های متعدد در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است.

 

معرفی و رونمایی لنز جدید نیکون DX 12-28mm : عریض ترین لنز برای Z Mount

 

دربارهٔ بخش پاور زوم این لنز ، زوم از طریق یک درایو خطی ارائه شده ، زوم اپتیکالی صاف و بی‌دردسر را ارائه می‌دهد . نیکون می‌گوید: عملکرد پاور زوم به آسانی و بدون تلاش به شما امکان زوم کردن به نزدیکی یا دوری از سوژه را می‌دهد تا صحنه را برجسته کنید.

 

زوم با چرخش حلقهٔ زوم قابل تنظیم روی بدنهٔ لنز ، با دکمه‌های مشخص روی بدنه دوربین و یا با استفاده از کنترل از راه دور Nikon ML-L7 که در Nikon Z30 Creator’s Accessory Kit قرار دارد ، فعال می‌شود . همچنین ، کاربران می‌توانند با استفاده از برنامه Nikon SnapBridge روی کامپیوتر یا تلفن همراه ، زوم را از راه دور کنترل کنند . نرخ زوم با استفاده از ۱۱ تنظیم سرعت ، از ۰.۵۵ تا ۳۶ ثانیه برای زوم از ۱۲ میلی‌متر تا ۲۸ میلی‌متر قابل تنظیم است.

 

رونمایی و معرفی لنز جدید نیکون DX 12-28mm : عریض ترین لنز برای Z Mount

 

اتوفوکوس با استفاده از درایو موتور STM لنز ، تیز ، قابل اعتماد و سریع است. حداقل فاصلهٔ فوکوس لنز فقط ۰.۱۹ متر است که منجر به حداکثر نسبت تولید تصویر ۰.۲۱x می‌شود.

 

لنز جدید نیکون DX 12-28mm شامل ۱۲ المان ، سازماندهی شده در ۱۱ گروه است که شامل یک المان پراکندگی پایین اضافی و یک المان آسفریکال است.

 

نیکون متعهد است تا با ارائه ابزارهای لازم ، به خالقان محتوا کمک کند تا ویدیوها و عکس‌هایی بسیار عالی بسازند و ما بسیار هیجان زده از این افزودنی آخر به سامانه رو به رشد دوربین‌ها و لنز‌های متمرکز بر خالقان هستیم . اگر شما ولاگر هستید و فقط به دنبال یک لنز بسیار سبک و قابل حمل برای چشم اندازها و عکاسی خیابانی هستید ، لنز نیکور Z 12-28mm همان لنزی است که به دنبال آن بوده‌اید.

 

عکاسان از لنز جدید Power Zoom Nikon اطلاع داشتند ، زیرا نیکون در نقشه جادویی لنز خود آن را از ماه سپتامبر سال گذشته معرفی کرده بود . در آن زمان جزئیات این لنز کمی نامشخص بود ، چرا که نیکون تنها فاصله کانونی و اینکه یک لنز PZ خواهد بود را فاش کرد . اما اعلام امروز شامل مشخصات کامل ، قیمت و توانایی های این لنز می باشد.

 

در گزارشی از سایت PetaPixel آمده است : لنزهای Power Zoom برای تولید ویدیو بسیار مفید هستند زیرا علاوه بر کنترل دیجیتالی بر روی تنظیمات دیافراگم ، این لنزها با استفاده از موتوری که در آن قرار دارد ، می‌توانند به صورت ریموت کنترل شده زوم شوند . به دلیل کنترل توسط موتور ، عملیات زوم با این لنزها به صورت ثابت و صاف انجام می‌شود که با لنزهای زوم دستی دشوار است.

 

معرفی و عرضه لنز جدید نیکون DX 12-28mm : عریض ترین لنز برای Z Mount

 

سونی در اواخر تعداد زیادی از لنزهای PZ را عرضه کرده است ، از جمله لنز FE 16-35mm f/4 PZ G برای دوربین‌های فول‌فریم آلفا بدون آینه و لنز 10-20mm f/4 PZ G شرکت برای دوربین‌های APS-C.

 

لنز جدید نیکون به اندازه‌ی لنز زوم 10-20 میلی‌متری سونی گسترده نیست ، اما این لنز نیکون توانایی بیشتری در بخش فوکوس و قیمت کمتری نسبت به لنز سونی دارد.

 

اولین لنز PZ نیکون با نام 12-28 میلی‌متر ، چهارمین لنز DX طراحی شده برای دوربین‌های APS-C بدون آینه Z است و در کنار لنزهای Nikkor Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR ، Z DX 18-140mm f/3.5-6.3 VR و Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 VR به کار می‌رود . لنز جدید نیکون DX 12-28mm ، گسترده‌ترین لنز DX شرکت تاکنون است و همچنین سریعترین لنز DX نیز با بازتاب حداکثر f/5.6 در مقایسه با حداکثر بازتاب f/6.3 در لنزهای زوم DX دیگر است.

 

صاحبان دوربین‌های DX نیکون همچنین می‌توانند از لنزهای فول فریم استفاده کنند ، با این حال با ضریب برشی 1.5 برای این دوربین‌ها ، لنزهای Nikkor Z 14-30mm f/4 S و Nikkor Z 14-24mm f/2.8 S فاصله کانونی فوق‌العاده وسیعی را در دوربین‌های فول فریم ارائه می‌دهند که معادل 21 میلی‌متر در لنزهای APS-C و 3 میلی‌متر بیشتر از لنز جدید DX نیکون هستند.

 

لنز جدید Nikkor Z DX 12-28mm f/3.5-5.6 PZ VR نیکون در ماه می با قیمت 360 دلار در دسترس خواهد بود.

 

مطالب پیشنهادی نورنگار :

مقایسه لنز نیکون AF-S Nikkor 70-200mm F2.8E FL ED VR با نسخه قبلی خودش + نمونه عکس‌ها

نیکون از دو لنز جدید رونمائی کرد

نقد و بررسی دوربین نیکون Z30

برنامه جدید نیکون رقیب لایتروم شد

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *