021-7356

10 روش برای کسب درآمد از عکاسی

10 روش برای کسب درآمد از عکاسی

قدم‌های اول کسب درآمد از عکاسی خیلی ساده هستند: یک دوربین خوب تهیه کنید، تا جایی که می‌توانید تمرین کنید و یک وبسایت بسازید که بتوانید کارهای خودتان را روی آن نمایش دهید. اما این سه کار تا یک جای خاص می‌توانند به شما کمک کنند. برای اینکه بتوانید سرگرمی خودتان را به یک کار دائمی تبدیل کنید باید زمان و انرژی خیلی زیادی را صرف گسترش مهارت‌های حرفه‌ای خودتان کنید. همچنین باید یک شغل عکاسی مشخص پیدا کنید که بتوانید با استفاده از آن درآمد کسب کنید.

در صورتی که به راهنمایی نیاز دارید، با ما همراه باشید تا با ده شغل پردرآمد عکاسی آشنا شویم.

1- عکاسی عروسی

کسب درآمد از عکاسی

عکاسی عروسی اغلب اوقات یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای کسب درآمد از طریق عکاسی است. به سه دلیل این سبک عکاسی را خیلی از عکاس‌ها دوست دارند: با معنی است، درآمد خیلی خوبی دارد و همیشه برای آن مشتری وجود دارد. علاوه بر این شما قرار است عکس‌هایی بگیرید که مشتری تا آخر عمر از آن‌ها نگه‌داری می‌کند.

متداول‌ترین روش برای شروع عکاسی عروسی از طریق شراکت و همکاری است. برای این کار شما هم باید با عکاس‌هایی که در این عرصه کار می‌کنند همکاری کنید و هم باید با کسب و کارهای دیگر مثل تالارهای عروسی و… ارتباط حرفه‌ای داشته باشید.

البته این حرفه نقاط ضعفی هم دارد وگرنه تمامی عکاس‌ها به عکاسی عروسی می‌پرداختند. برای این کار شما باید روابط عمومی خیلی قوی‌ای داشته باشید و بتوانید با مشتریان پرتوقع و شرایط پراسترس کنار بیایید. همچنین باید برای مواقعی هم که کار کم است و مردم خیلی کم مراسم عروسی برگزار می‌کنند نیز آماده باشید.

2- عکاسی تجاری

عکاسی تجاری به گرفتن عکس‌هایی گفته می‌شود که برای بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات متفاوت از آن استفاده می‌شود. در این حرفه چندین سبک مختلف مثل عکاسی معماری، عکاسی محصول، عکاسی پرتره و عکاسی از غذا دخیل هستند. از اینگونه عکس‌ها در رسانه‌های مختلفی مثل تبلیغات، کاتالوگ، وبسایت و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

برای کسب درآمد در رشته‌های مختلف عکاسی به مهارت‌های مختلفی نیاز دارید و برای اینکه در رشته‌ی عکاسی تجاری موفق باشید باید تمام تمرکز خودتان را روی دانش فنی متمرکز کنید. تقریبا هیچگونه داستانی به جز اینکه کسب و کار مشتری خیلی فوق‌العاده است پشت عکس‌هایی که می‌گیرید وجود ندارد اما این بدین معنی نیست که نمی‌توانید عکس‌هایی بگیرید که مردم عاشق آن‌ها هستند. در واقع تمامی عکس‌های تبلیغاتی و محصولی که در اینستاگرام می‌بینید، زیر مجموعه‌ی عکاسی تبلیغاتی قرار خواهد گرفت.

[relatedpost post=”149362″]

در طول چندین سال گذشته، رشد شبکه‌های اجتماعی تاثیر خیلی زیادی روی این سبک عکاسی گذاشته است. تعداد زیاد فالوور و میزان درگیر شدن بالای فالوورها با این قبیل عکس‌ها گواهی بر این ادعا است. به همین خاطر هر روزه تعداد عکاسان بیشتری برای همکاری در زمینه عکاسی تجاری با برندهای مختلف ارتباط برقرار می‌کنند. همین موضوع باعث شده است عکس‌های تجاری از تصاویری که به صورت دقیق برنامه‌ریزی شده‌اند بیشتر به سمت عکس‌های ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی بروند.

3- عکاسی پرتره

کسب درآمد از عکاسی

عکاسی پرتره یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از عکاسی است و مشتری‌های زیادی هم دارد. این موضوع به دلیل انواع مختلف عکاسی است که زیرمجموعه‌ی این سبک قرار می‌گیرد. از عکس‌های مدرسه تا عکس‌های شرکتی و عکس‌های استودیویی زمینه‌هایی که یک عکاس پرتره حرفه‌ای می‌تواند در آن‌ها کار کند بیشمار است. همچنین نباید دنیای وسیع عکاسی از حیوانات خانگی را هم فراموش کنیم. درست است شما می‌توانید با عکاسی از سگ‌ها و گربه‌ها هم به درآمد خیلی زیادی برسید.

اما فرصت‌های بزرگ با مسئولیت‌های بزرگ هم همراه هستند. برای اینکه به عنوان یک عکاس پرتره، به موفقیت دست بیابید باید مهارت‌های فردی و ارتباط قوی‌ای داشته باشید و یک سبک عکاسی اختصاصی برای خودتان داشته باشید. خیلی از افرادی که از آن‌ها عکاسی می‌کنید ممکن است تجربه بسیار کمی در زمینه مدلینگ داشته باشند و یا حتی از قرار گرفتن جلوی دوربین بترسند. بنابراین جذبه‌ی شما به اندازه‌ی مهارت‌های فنی که دارید حائز اهمیت خواهد بود.

همچنین مذاکره با مشتری را هم باید یاد بگیرید و مطمئن شوید که همیشه از نتایج به دست آمده راضی خواهند بود. درصد خیلی زیادی از مشتری‌هایی که خواهید داشت از طریق معرفی توسط مشتری‌های دیگر خواهند بود.

4- عکاس مسافرتی

عکاسی مسافرتی برای خیلی از افراد یک رویای قدیمی است. علاوه بر اینکه در این سبک عکاسی روزهای خودتان را با کشف لوکیشن‌های جدید می‌گذرانید بلکه برای این کار درآمد هم خواهید داشت. علاقه به این سبک عکاسی به دلیل رشد شبکه‌های اجتماعی خیلی بیشتر شده است. اکنون عکاس‌های خیلی زیادی در سراسر دنیا به دنبال این هستند که رویای خودشان را به واقعیت تبدیل کنند و بتوانند از طریق سفر کردن به درآمد برسند.

در صورتی که واقعا می‌خواهید این سبک عکاسی را امتحان کنید، سعی کنید ابتدا کمی در مورد سختی‌هایی که به دنبال دارد تحقیق کنید. برای این سبک عکاسی باید صبح زود بیدار شوید تا بتوانید از طلوع آفتاب عکاسی کنید و یا برای چندین ساعت تجهیزات خیلی سنگینی را با خودتان حمل کنید یا به جای شنا کردن در استخر هتل داخل اتاق خودتان بمانید و عکس‌هایی که گرفته‌اید را ادیت کنید. نتایج به دست آمده مطمئنا ارزشش را خواهد داشت اما برای دستیابی به این نتایج باید خیلی تلاش کنید.

کسب درآمد از عکاسی مسافرتی کار خیلی آسانی نیست. مخصوصا زمانی که هزینه تولید این عکس‌ها را هم در نظر بگیرید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک آلبوم نمونه کار آماده کنید و بهترین آثار خودتان را داخل آن قرار دهید. به عنوان فریلنسر کار کنید و عکس‌های خودتان را به مجلات و آژانس‌های مسافرتی بفروشید. همچنین ممکن است برخی برندها را پیدا کنید که مایل باشند اسپانسر سفرهای شما باشند و سعی کنید با نویسنده‌های مسافرتی نیز یک ارتباط قوی داشته باشید.

5- عکاسی Stock

کسب درآمد از عکاسی

عکاسی Stock یکی از در دسترس‌ترین سبک‌های عکاسی است و در عین حال سبکی است که بیشتر از همه توسط عکاس‌ها نادیده گرفته می‌شود. احتمال اینکه بتوانید زندگی خودتان را برمبنای این سبک عکاسی بگذرانید خیلی کم است اما روش خیلی خوبی برای کسب درآمد بیشتر است.

شما می‌توانید عکس‌هایی که از قبل دارید را روی پلتفرم‌هایی مثل iStock و Adobe Stock بفروشید. این پلتفرم‌ها محدودیت‌های کمتری برای ورود دارد. بعدا سعی کنید عکس‌های متفاوت‌تری بگیرید که بتوانید کاربردهای تجاری مختلفی را برای آن‌ها تصور کنید. عکاس‌های حرفه‌ای که در این زمینه فعالیت دارند، توصیه می‌کنند ماهیانه چند ده عکس مختلف آپلود کنید تا بتوانید از تمامی قابلیت‌های این پلتفرم‌ها استفاده نمائید.

[relatedpost post=”153111″]

6- فتوژورنالیسم

فتوژورنالیسم یا عکاسی خبری به عمل مستندسازی رویدادها برای نشریه‌ها گفته می‌شود. جمله‌ی معروف «یک عکس به اندازه‌ی هزاران کلمه ارزش دارد» کاملا در این رشته‌ی عکاسی کاربرد دارد زیرا عکاس‌های خبری می‌توانند عکس‌هایی بگیرند که به خوبی یک داستان پیچیده را منتقل می‌کند.

این رشته خبری شما را در خط مقدم اخبار قرار می‌دهد و کمک خواهد کرد به یک داستان سرای بصری تبدیل شوید. نیازی به گفتن نیست که این رشته در مقابل به از خودگذشتگی خیلی زیادی هم نیاز دارد. ممکن است نیاز باشد رویدادهایی که خیلی هیجان‌انگیز نیستند را پوشش دهید و یا به عنوان یک عکاس فریلنسر کار کنید تا بتوانید یک آلبوم نمونه کار قوی جمع‌آوری کنید. با صرف زمان کافی شما می‌توانید آثار خودتان را به نشریات مختلف بفروشید و در یک آژانس خبری معروف مشغول به کار شوید.

برای تبدیل شدن به یک عکاس خبری شما باید عکاس‌های معروفی مثل رابرت کاپا، گردا تارو، دیوید سیمور و البته پیتر پارکر معروف را دنبال کنید و کارهایی که آن‌ها انجام داده‌اند را تقلید نمائید.

7- عکاسی ورزشی

کسب درآمد از عکاسی

عکاسی ورزشی یکی از رشته‌هایی است که کمتر تحت تاثیر پائین آمدن استانداردها قرار گرفته است. در حالی که عکاس‌های حرفه‌ای در دیگر رشته‌ها در حال مقابله با گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی هستند، برای عکاسی ورزشی تصور هرچیزی به جز لنزهای تله رده بالا برای پوشش رویدادهای ورزشی مهم سخت است.

همچنین این سبک یکی از پویاترین شغل‌ها در زمینه عکاسی است زیرا همیشه رویدادهای جدیدی در مقابل دوربین شما رخ خواهد داد. این بدین معنی است که هیچوقت حوصله شما سر نخواهد رفت اما در عین حال باید مهارت‌های فنی خودتان را هم گسترش دهید. تنها خبر بد این است که شما باید برای پوشش تمامی رویدادهای بازی مبلغ نسبتا زیادی را روی لنزهای قدرتمند سرمایه‌گذاری کنید.

یکی از بزرگترین مزایای عکاسی ورزشی این است که این سبک به شدت در دسترس است. شما می‌توانید هر زمانی که مایل باشید در این زمینه کار کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به نزدیک‌ترین زمین فوتبال مراجعه کنید. با بازی‌های آماتور شروع کنید و کم کم با گسترش مهارت‌های فنی به سمت رویدادهای حرفه‌ای‌تر بروید. عکس‌های خودتان را به نشریات محلی بفروشید و یا با تیم‌های ورزشی کار کنید. هر گل، خطا یا سوت پایانی که از آن عکاسی کنید، شما را یک قدم به لیگ‌های حرفه‌ای‌ نزدیک‌تر خواهد کرد.

8- عکاسی حیات وحش

عکاسی حیات وحش در تضاد با خیلی از شغل‌های دیگر عکاسی است. در دنیایی که همه چیز به فعالیت و سرعت منتهی می‌شود، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که یک عکاس حیات وحش باید داشته باشد، صبر زیاد است.

با اینکه برخی عکس‌های خاص به رفلکس‌های سریع و هماهنگی چشم و دست بالا نیاز دارند، اما بخش زیادی از زمان یک عکاس حیات وحش در انتظار برای این می‌گذرد که سوژه پیدا شود و یا حرکت خاصی انجام دهد.

به دلیل تغییرات اقلیمی و در معرض خطر قرار گرفتن گونه‌های حیوانی مختلف، اکنون عکاس‌های حیات وحش حرفه‌ای از عکاسی به عنوان ابزاری برای افزایش آگاهی استفاده می‌کنند. به همین دلیل امروزه محبوبیت عکاسی حیات وحش در بالاترین سطح خودش قرار دارد و احتمال اینکه عکس‌های شما در مجلات و روزنامه‌های مختلف چاپ شود خیلی بیشتر است.

مسیر شغلی موفق با داشتن یک آلبوم نمونه کار قوی شروع می‌شود. شما باید بتوانید این آلبوم را به نشریات مختلف نمایش دهید. تصاویر خودتان را برای نشریات مختلف بفرستید و در رقابت‌های مختلف شرکت کنید تا شانس دیده شدن خودتان را افزایش دهید. سعی کنید یک سبک منحصر به فرد داشته باشید و یا یک داستان بصری خلق کنید تا با استفاده از آن شانس چاپ عکس‌های شما افزایش یابد و یا حتی بتوانید تصاویر خودتان را در گالری‌های مختلف به نمایش بگذارید.

9- عکاسی مد

عکاسی مد مانی‌ترین نقطه بین عکاسی پرتره و عکاسی تبلیغاتی است. در صورتی که مهارت‌های ارتباطی خوبی دارید و لباس‌ها را حداقل نصف عکاسی دوست دارید، این رشته یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب درآمد از عکاسی است.

در کنار عکاسی هنری، عکاسی مد یکی از زمینه‌های حرفه‌‎ای عکاسی است که در آن شما می‌توانید بیشترین بهره را از ایده‌های خلاقانه و هنری خودتان ببرید. درست مثل صنعت مد، عکاسی مد هم به شدت رقابتی است. برای اینکه در این حرفه موفق شوید شما باید در زمینه شبکه‌سازی هم دقیقا به اندازه‌ی عکاسی موفق باشید.

10- عکاسی علمی

کسب درآمد از عکاسی

زمانی که در مورد کسب درآمد از عکاسی صحبت می‌کنیم، عکاسی علمی احتمالا آخرین چیزی است که به ذهن شما خطور می‌کند. با این وجود این سبک یک حرفه‌ی خیلی جالب است که مشتری‌های خیلی زیادی هم برای آن وجود دارد. وظیفه یک عکاس علمی ثبت داده‌ها و به تصویر کشیدن اطلاعات فنی مربوط به داروها، علوم، کسب و کار و اهداف دولتی است.

[relatedpost post=”30004″]

تصاویر ثبت شده توسط یک عکاس علمی به صورت مشترک برای آموزش، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  اساسا هدف این عکس‌ها ثبت نتایج آزمایش‌های مختلف به شکلی است که داده‌های به دست آمده به صورت تصویری قابل مشاهده باشند.

برای تبدیل شدن به یک عکاس علمی شما باید در حد دانشگاهی با زمینه‌ای که می‌خواهید در آن فعالیت کنید دانش داشته باشید. به جای اینکه این موضوع را به عنوان یک مانع بزرگ ببینید بهتر است به چشم یک فرصت برای افزایش دانش و گسترش مهارت‌های عکاسی خودتان نگاه کنید.

سخن نهایی

در این مقاله با انواع سبک‌های عکاسی که می‌توانید از آن‌ها برای کسب درآمد بهره ببرید صحبت کردیم. در صورتی که سوال یا نظر خاصی در مورد این موضوع دارید، از قسمت نظرات همین مطلب با ما در ارتباط باشید، کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی پیام‌های شما پاسخ خواهند داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *