021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

در عکاسی از محصولات حرفه ای شوید!

در عکاسی از محصولات حرفه ای شوید!

منظور اصلی عکاسی از محصولات چیست؟

لطفا همین حالا کیف و یا حتی یکی از وسایل دکوراتیوی که می خواهید آن برای خود بخرید، تصور کنید! چه چیزی نظر شما را در خرید این محصول بیشتر جلب کرده است؟ شاید این نقطه، احساسی باشد که درباره مرغوبیت مواد به کار رفته در آن دارید و یا حتی تنها شکل زیبای آن نظر شما را جلب کرده است! یا شاید جزییات خوب و مورد نظر شما به خوبی در این کیف دیده می شوند.  در این مقاله به شما یاد خواهیم داد تا بتوانید در عکاسی حرفه ای از محصولات فروشی خود تمامی این جزییات را به خوبی نمایش دهید.

منظور از عکاسی از محصولات چیست

عکاسی از محصولات تلفیق هنر و تجارت

قبل از هر چیزی باید بدانید که عکاسی حرفه ای از محصولات، تلفیقی زیبا بین تجارت و هنر است. برای هر خلاقیتی که شما در عکاسی فروشگاهی به کار می گیرید بدون شک یک نفر خریدار را جذب جزییات زیبای عکستان خواهد کرد و این یعنی ارتباطی سازنده برای کسب و کاری بهتر در فضای الکترونیک این روزها! تنها کافی است یاد بگیرید چطور از محصولات فروشگاهی عکاسی کنید که مخاطب جذب آن شود و بتواند ارتباط برقرار کند.

آموزش حرفه ای عکاسی از محصولات

فراموش نکنید خریداران دوست دارند محصول را لمس کنند و البته یک فروشگاه الکترونیکی این مزیت را ندارد و تنها می تواند با عکاسی حرفه ای ، مشتری را مجذوب نورپردازی و جزییات دیگر عکس نماید!

مهم ترین تکنیک در عکاسی از محصولات برای فروش

اگر یک عکاس حرفه ای باشید و یا حتی تنها به عکاسی علاقمند هستید بدون شک می دانید این حرفه ترکیبی از به کار گیری دوربین های عکاسی، لنزهای حرفه ای و نورپردازی است. اما آیا در عکاسی حرفه ای محصولات برای فروشگاه اینترنتی نیز اینها کافی است؟ پس سه پایه دوربین، خیمه عکاسی و یا پس زمینه مناسب چه می شوند؟ این ها سوالاتی است که در ادامه به صورت بخش بخش به آنها پاسخ خواهیم داد که بتوانید برای یک عکاسی از محصولات با موبایل و دوربین عکاسی آماده شوید.

[relatedpost post=”113987″]

عکاسی از محصولات تلفیق هنر و عکاسی

1) از نگاه طراح و یا مشتری از محصولات فروشگاهی عکس بگیرید

اولین نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این موضوع است. اگر از محصول تولید کننده آن عکس می گیرید سعی کنید با ارتباط موثر با او و سوال در مورد اصل ایده تولید محصول بتوانید جزییات آن را بشناسید تا عکاسی حرفه‌ای از محصولات آن تولید کننده برایتان راحت تر و مناسب تر باشد.

و البته اگر خودتان قصد عکس برداری از محصولات را دارید بهتر است از چشم یک خریدار به تصویرتان نگاه کنید تا بتوانید جذاب تر عکس بگیرید.

آموزش عکاسی از محصولات

2) پس زمینه در عکاسی محصولات

شاید عجیب باشد اما بهتر است بدانید توجه به پس زمینه در برخی مواقع از خود محصول نیز مهم تر است! برای مثال برای عکاسی محصولات براق و یا عکاسی از محصولات غذایی بهتر است از یک خیمه عکاسی کوچک( light box) استفاده نمایید. استفاده از اتاق نور در عکاسی محصولات بهترین انتخاب است.

در این مورد می توانید به راحتی پس زمینه سفید و یا پس زمینه هایی مناسب تر برای عکاسی خود انتخاب نمایید.

پس زمینه در عکاسی از محصولات

3) نور پردازی در عکاسی محصولات

در عکاسی محصولات، نور پردازی یک اصل بسیار مهم است. نورپردازی مناسب می تواند جزییات تصویر شما را به خوبی به مشتری نشان دهد و علاوه بر آن تصویر را جذاب تر نیز کند.

برای نور پردازی حرفه ای تر و عکاسی از محصولات با موبایل می توانید همانطور که در مورد قبل اشاره کردیم از اتاق نور عکاسی استفاده نمایید. در استفاده از light box شما قادر خواهید بود نور را به مقدار مناسب کم و زیاد کنید و البته با تنظیم فاصله خود از آن بهترین عکس برداری از محصولات را انجام دهید. البته این کار استفاده از نور سخت مانند نور چراغ است.

نور پردازی در عکاسی از محصولات

فراموش نکنید می توانید از نور خورشید که اصطلاحا نور نرم نام دارد نیز برای این کار در فضای باز استفاده نمایید. عکاسی در فضای باز نیاز ویژه ای به تنظیم پس زمینه مناسب با محصول خواهد داشت.

[relatedpost post=”115868″]

4) انتخاب دوربین مناسب برای عکاسی محصولات

انتخاب دوربین شاید در بسیاری از انواع عکاسی حرفه ای اولین نکته باشد اما در عکاسی فروشگاهی توجه بیشتر به سوژه و زاویه مناسب اهمیت بیشتری خواهند داشت. اگر شما نحوه عکس برداری درست از محصولات برای فروش را یاد بگیرید می توانید با هر دوربینی عکس مناسب را بگیرید. حالا این دوربین می تواند یک i-phone ، یک دوربین هوشمند و یا یک دوربین حرفه ای DSLR باشد.  این روزها حتی بسیاری عکاسی حرفه ای محصولات با موبایل را ترجیح می دهند!

دوربین مناسب برای عکاسی از محصولات

5) انتخاب لنز مناسب برای عکاسی محصولات

شاید عکاسی از محصولات با موبایل هم امکان پذیر باشد اما فراموش نکنید، کیفیت مهم ترین اصل در این نوع تصویر برداری است و لنز انتخابی شما در نتیجه نهایی عکاسی از محصولات تاثیر بسیاری خواهد داشت.  توجه داشته باشید اگر سوژه شما ابعاد کوچکی دارد بهتر است از لنز های ماکرو که فاصله ی کانونی 70 تا 200 ملی متر دارند استفاه نمایید  و اگر سوژه شما بزرگ است می توانید از لنز های معمولی با فاصله کانونی 35 تا 50 میلی متر استفاده کنید.

آموزش عکاسی از محصولات با موبایل

همانطور که گفتیم شما می توانید حتی با گوش همراه هوشمند خودتان هم یک عکس خوب از محصولتان برای فروش بیشتر بگیرید اما این کار نیازمند توجه به نکات مهم و تکنیک های لازم است. اگر می خواهید کم هزینه تر عکاسی حرفه ای محصولات را انجام دهید با ما همراه باشید.

کدام گوشی هوشمند مناسب برای عکاسی حرفه ای محصولات است؟

این روزها بسیاری از گوشی های هوشمند دارای دوربین های عکاسی حرفه ای با وضوح تصویر بسیار بالا هستند. حتی در جدید ترین انواع این گوشی های همراه، از نه تنها یک لنز بلکه چند لنز برای بالا بردن کیفیت تصویر استفاده شده است.

شما نیز برای اولین نکته در آموزش عکاسی از محصولات با موبایل باید بدانید، به دوربینی با بهترین کیفیت لنز نیاز خواهید داشت.

عکاسی حرفه ای از محصولات با موبایل

برخی از گوشی های هوشمند مناسب برای عکاسی از محصولات موارد زیر هستند:

  • iPhone8
  • Google Pixel 2
  • Huawei p20 pro
  • Samsung Galaxy S8

گام های لازم برای آموزش عکاسی از حرفه‌ای محصولات با موبایل

گام اول: مقدمات عکس برداری از محصولات با موبایل

آموزش عکاسی از محصولات با موبایل

  1. انتخاب یک سطح صاف که علاوه بر جای سه پایه عکاسی، فضای مناسب برای پس زمینه را نیز داشته باشد.
  2. برای عکاسی از محصولات با موبایل استفاده از پس زمینه سفید و یا خاکستری انتخاب خوبی خواهد بود.
  3. نورپردای مناسب با فضا که پیشنهاد ما به شما استفاده از یک کیت نور عکاسی است تا بتوانید هر طور می خواهید نور مناسب برای عکاسی از محصول فروشگاهی خود را تنظیم نمایید.

گام دوم: سوژه را در مکان درست قرار دهید

سوژه خود را در جایی قرار دهید که کمترین سایه ایجاد شود و البته زاویه دیدی مناسب برای جزییات هم وجود داشته باشد. ممکن است نیاز داشته باشید سوژه را کمی در ارتفاع بالاتر و یا روی سطح قرار دهید، این موضوع به نگاه شما در عکاسی محصولات بستگی خواهد داشت.

تکنیک های عکاسی حرفه ای از محصولات

گام سوم: گوشی هوشمند خود را آماده کنید

حالا وقت عکاسی از محصولات با موبایل است. اولین کاری که می کنید ، لنزتان را تمیز کنید. حالا گوشی  را روی سه پایه قرار دهید و سعی داشته باشید مکان آن را در مرکز و البته بهترین موقعیت نسبت به سوژه قرار دهید. حالا عکستان آماده است و می توانید از آن در فروشگاه الکترونیکی خود استفاده کنید.

سوژه عکاسی حرفه ای از محصولات با موبایل

کارهایی که نباید در عکاسی محصولات با موبایل انجام دهید!

  1. از زوم دیجیتال استفاده نکنید.
  2. در عکاسی حرفه ای محصولات با موبایل از فلش استفاده نکنید.
  3. به هیچ عنوان در عکس برداری از محصولات خود از فیلتر ها استفاده نکنید.

اینها برخی نکات در انجام عکس برداری حرفه ای محصولات با گوشی هوشمند بودند. امیدواریم در این مقاله با این نوع عکاسی نیز به طور کامل آشنا شده باشید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در خصوص عکاسی محصولات، از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *