آموزش تولید محتوای ویدئویی و تدوین

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

Sony ZV-E1 و Panasonic S5 IIX : دو دوربین با کاربرد های متفاوت

اخبار عکاسی
Sony ZV-E1 و Panasonic S5 IIX : دو دوربین با کاربرد های متفاوت

با فاصله‌ای تنها چند هفته و با قیمت یکسان ، دوربین‌های Sony ZV-E1 و Panasonic S5 IIX دو دوربین فول فریم بهینه شده برای ویدیوسازان هستند که به تازگی وارد فروشگاه‌ها شده‌اند . بدون شک ، من هیچ گزینه‌ی دیگری نداشتم جز مقایسه آنها!

 

من به دنبال یک آزمایش واقعی بودم ، بنابراین قسمتی از Leica M11 Monochrom را با استفاده از دوربین ZV-E1 و قسمتی را با استفاده از دوربین S5 IIX فیلمبرداری کردم .

 

اما اگر بخواهم یک نکته کلی را در هنگام فیلمبرداری از این دو دوربین بیان کنم ، آن این است که هر دو دوربین جذابیت خاص خود را برای دو نوع متفاوتی از ویدیوسازان دارند.

 

دوربین Panasonic S5 IIX در واقع نسخه‌ای از بدنه با قابلیت‌های بسیار قدرتمند S5 II است ، اما با چندین ویژگی اضافی در زمینه ویدیو . ضبط ProRes ، فشرده‌سازی All-I ، ضبط به صورت USB to SSD ، قابلیت استریمینگ زنده بهبود یافته و ضبط ویدیو RAW خارجی همگی ویژگی‌های مفیدی در زمینه ویدیو هستند که ممکن است قیمت دوربین S5 II را افزایش دهند ، بنابراین Panasonic این دوربین را برای خریداران عکاس و ویدیوگرافان با این ویژگی‌های مفید ، به قیمت 200 دلار بیشتر عرضه کرده است.

 

سال‌هاست که دوربین‌های Panasonic به عنوان دوربین‌های محبوب ویدیوگرافان از جمله خودم برای کیفیت تصویر عالی ، کنترل‌های ساده و ابزارهای کمکی مفید شناخته شده‌است . تا سال گذشته ، توانایی فوکوس خودکار ضعیف یا وابستگی به فوکوس دستی بود. اما S5 II و حالا S5 IIX همه این موارد را تغییر داده‌اند و همراه با قابلیت فاز دتکت فوکوس به همراه تمام قوای قدیمی لومیکس به بازار عرضه شده‌اند . اگرچه رزولوشن سنسور و نرخ خواندن آن با مدل قبلی S5 تغییری نکرده است ، اما اضافه شدن فوکوس خودکار قابل استفاده و برخی از ابزارهای جدید GH6 ، احساس می‌کنید که با یک دوربین کاملاً جدید روبرو هستید.

 

اگر شما تجربه‌ی فیلم‌برداری دارید ، استفاده از دوربین S5 IIX برای شما لذت بخش خواهد بود . فکر می‌کنم اپراتورهای دوربینی که به تصویربرداری از انواع موضوعات می‌پردازند ، این دوربین را بهترین گزینه در این قیمت خواهند یافت.

 

Sony ZV-E1 و Panasonic S5 IIX : دو دوربین قوی

متن سیاه روی بدنه‌ی سیاه نشان می‌دهد که این دوربین برای افراد جدی و حرفه‌ای است.

 

دوربین Sony ZV-E1 به شیوه‌ای کاملاً متفاوت عمل می‌کند . با از دست دادن پنل دید از طریق عینک الکترونیکی (EVF) ، اسلات‌های کارت حافظه دوگانه و پورت HDMI با ابعاد کامل موجود در دوربین a7S III ، سونی یک دوربین فول فریم بسیار سبک و کوچک ساخته است . سنسور با رزولوشن 12 مگاپیکسل (در واقع 48 مگاپیکسل quad-bayer، اما نگران این نباشید) بسیار سریع ، ضبط 4K/60P با عرض کامل را ممکن می‌سازد و مشکلی مانند rolling shutter  را به حداقل می‌رساند. این سنسور قبلاً تنها در دوربین‌های گرانقیمت‌تر مانند Alpha 7S III ، FX3 و FX6 موجود بود و برای ولاگینگ و فیلمبرداری در سفر مناسب است.

 

دوربین ZV-E1 از قابلیت‌های ویدئویی حرفه‌ای بهره مند است ، اما سونی واقعاً تمرکز خود را بر روی ساختن یک دوربین قابل دسترس برای خالقانی که ممکن است از اصطلاحات ویدئویی ترس داشته باشند ، گذاشته است. در منوی لمسی جدید ، روشنایی به جای تعریض ، محو شدن پس زمینه به جای دیافراگم و رنگ به جای تعادل رنگ قرار گرفته است . دکمه‌های اختصاصی برای نمایش محصول (که باعث تمرکز بر روی اشیاءی می‌شود و در دوربین نشان داده می‌شوند) و محو شدن پس زمینه نیز باعث می‌شود دوربین ZV-E1 کمتر ترسناک به نظر برسد . میکروفون داخلی و پوشش فومی که همراه با دوربین عرضه می‌شود ، امکان دارد صدای قابل استفاده را بدون نیاز به خرید میکروفون خارجی فراهم کند.

 

دو دوربین Sony ZV-E1 و Panasonic S5 IIX

 

با وجود اینکه دو دوربین Sony ZV-E1 و Panasonic S5 IIX  هر دو برای خالقان ویدیو طراحی شده‌اند و دارای سنسور فول فریم هستند ، اما هر کدام بهترین انتخاب برای گروه کاربران متفاوتی خواهند بود . افرادی که تجربه‌ی قبلی در زمینه تولید ویدئو دارند ، به سرعت با دوربین پاناسونیک آشنا خواهند شد و ویژگی‌هایی که به‌طور خاص به S5 IIX اضافه شده‌اند ، تمامی نیازهای تحویل پروژه‌هایشان را برطرف خواهند کرد.

 

کاربران حرفه‌ای می‌توانند با استفاده از دوربین ZV-E1 نتایج بسیار خوبی را به دست آورند ، اما آن‌ها ممکن است در جستجوی ویژگی‌های مورد نیاز خود در منوی عمیق دوربین ، از طریق امکاناتی که برای سهولت کار با دوربین طراحی شده‌اند ، ناراحت شوند . من به طور شخصی پیدا کردم که استفاده از دوربین ZV-E1 نسبت به Alpha 7S III یا FX3 بسیار سنگین‌تر است.

 

با این حال ، خالقانی که تجربه‌ی قبلی در زمینه تولید ویدئو ندارند ، احتمالاً خواهند یافت که Panasonic S5 IIX در ابتدا می‌تواند ترسناک باشد . به طور قطع ، برای بهره‌برداری کامل از مجموعه قدرتمند ویژگی‌های آن ، باید کمی دانش و تجربه داشت . این جایی است که Sony عالی عمل می‌کند . بسیاری از ویژگی‌هایی که در هنگام تست دوربین برای من در راه قرار گرفت ، به خالقان کمک می‌کند تا سریع خلاق شوند . من پیش‌بینی می‌کنم که هر دو دوربین می‌توانند مخاطبان بزرگی را جذب کنند ، اما هر یک برای جامعه‌ی خاص خود مناسب‌تر هستند و امیدوارم اکنون شما بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید که کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

 

مطالبی که نورنگار پیشنهاد می کند مطالعه کنید :

به روزرسانی دوربین SDK سونی : تجربه‌ی جدیدی از عملکرد و یکپارچگی

سنسور جدید سونی با دینامیک بیشتر و نویز کمتر معرفی شد

لنز سونی 16 میلی‌متری f/1.8 Viltrox : فوکوس خودکار و LCD بزرگ

دوربین پاناسونیک LX100 II با سنسور ۲۱ مگاپیکسلی

معرفی دوربین پاناسونیک بدون آینه مدل Lumix DC-GX850
هر آنچه باید درباره پاناسونیک Lumix G9 بدانید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط