دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

سنسور جدید سونی با دینامیک بیشتر و نویز کمتر معرفی شد

اخبار عکاسی
سنسور جدید سونی با دینامیک بیشتر و نویز کمتر معرفی شد

سال گذشته ، سونی اعلام کرد که یک نوع سنسور جدید توسعه داده است که قادر است دو برابر نور سنسورهای معمولی کیفیت داشته باشد و همچنین نویز را کاهش دهد . این سنسور در نهایت به یک محصول مصرف کننده تبدیل شده است و شرکت سونی نحوه عملکرد آن را بیشتر توضیح داده است.

 

در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ ، سونی ادعا کرد که یک سنسور جدید طراحی کرده است که قادر است یک سنسور تصویر را به طور چشم‌گیری بازطراحی کند و باعث بهبود قابل توجهی در تصویربرداری شود. طبق گفته شرکت ، در سنسورهای تصویر معمولی ، فوتودیودها و ترانزیستورهای پیکسل روی یک زیرلایه قرار دارند ، اما در این طراحی جدید ، سونی توانست آنها را بر روی لایه‌های زیرکننده متفاوت قرار دهد.

 

نتیجه این طراحی ، یک سنسور بود که توانایی جمع‌آوری نور آن تقریبا دو برابر شد.

 

در فوریه سال گذشته ، سونی جزئیات بیشتری درباره نحوه ساخت این سنسور را ارائه داد ، اما توضیحاتی درباره نحوه کار این تکنولوژی تنها به صورت ترجمه شده از زبان ژاپنی در دسترس بود . با این حال ، امروز سونی از سبک سامسونگ الگو برده و ویدئویی انیمیشنی جدید منتشر کرده است که به طور خلاصه تکنولوژی را توضیح می‌دهد.

 

این سنسور در تلفن همراه جدید Xperia 1 V که هفته گذشته معرفی شد ، قرار دارد. اندازه فیزیکی آن در ابتدا شاید به نظر بی‌تأثیر برسد ، زیرا به طور قابل توجهی کوچکتر از سنسور Type 1 (یا همان سنسور 1 اینچ) است که معمولاً به عنوان انتظارات پایه برای کیفیت تصویر بالا استفاده می‌شود . با این حال ، سونی می‌گوید که این یک تکنولوژی بسیار قابل اعتماد است که دامنه دینامیکی را به سطحی ارتقا می‌دهد که تا به حال در تلفن های همراه دیده نشده است و همچنین عملکرد عکس در نور کم را بهبود می‌بخشد.

 

سونی می‌گوید: این تکنولوژی جدید در محیط‌هایی با ترکیبی از نور قوی و نور کم (مانند محیط‌های پشت نور) از زیر نوری و بالانوری جلوگیری کرده و تصاویر با کیفیت و با کمترین نویز را حتی در محیط‌های کم نور ، مانند محیط داخلی و شبانه ، فراهم می‌کند.

 

سنسور جدید سونی با دینامیک بیشتر و نویز کمتر معرفی عرضه شد

 

این سنسور تحت برند LYTIA شرکت سونی تولید شده است ، که در زمینه تصویربرداری اسمارتفون‌ها فعالیت می‌کند.

 

سنسور جدید سونی با دینامیک بیشتر و نویز کمتر رونمایی شد

 

شرکت سونی ادعا می‌کند که این فناوری جدید با سطح سیگنال اشباع تقریبا دو برابر سنسورهای تصویر معمول ، توانسته است دامنه دینامیکی یعنی دامنه نواحی تیره و روشنی که می‌تواند توسط دوربین ضبط شود را گسترش دهد. با استفاده از این فناوری ، سنسور تصویر می‌تواند تصاویری را تولید کند که در شرایط نورپردازی کم و زیاد ، از بیش‌اندازه شدن روشنایی و تاریکی شدید جلوگیری کند ، و بدون افزایش اندازه سنسور ، تصاویری را به دست آورد که نزدیکتر به درک چشم انسان هستند.

 

معرفی سنسور جدید سونی با دینامیک بیشتر و نویز کمتر


تصویر شبیه‌سازی شده (SDR) سنسور ، تصویر CMOS معمول با ساختار استک مرتب شده.

 

رونمایی معرفی سنسور جدید سونی با دینامیک بیشتر و نویز کمتر

تصویر شبیه‌سازی شده (SDR) ، سنسور تصویر CMOS با ساختار 2 لایه ترانزیستور پیکسل استک مرتب شده.

 

سونی می‌گوید که به طور معمول تنظیم نوردهی در محیط‌های کم نور فقط منجر به تصاویر روشن‌تر با نویز بیشتر می‌شود . اما این سنسور جدید این تعادل را بهبود می‌بخشد.

 

شرکت می‌گوید: با افزایش اندازه ترانزیستورهای آمپلی‌فایر ، فناوری پیکسل ترانزیستور دو لایه ، موفق به کاهش چشم‌گیر نویزی شده است که ممکن است بر تصاویر گرفته شده در محیط‌های تاریک تأثیر بگذارد . با استفاده از این فناوری ، گرفتن تصاویر با کیفیت و کم نویز داخلی ، شب ، و دیگر محیط‌های تاریک بدون افزایش اندازه سنسور تصویر ممکن شده است.

 

معرفی و رونمایی سنسور جدید سونی با دینامیک بیشتر و نویز کمتر

معرفی و عرضه سنسور جدید سونی با دینامیک بیشتر و نویز کمتر

عکسی گرفته شده با سنسور تصویر 2-Layer Transistor Pixel stacked CMOS

 

سنسور تصویر 2-Layer Transistor Pixel stacked CMOS امکان عکاسی از آسمان شب و پوست انسان با نویز کم را فراهم می‌کند.

 

در حال حاضر این سنسور تصویر فقط در گوشی هوشمند جدید Xperia 1 V سونی موجود است ، اما با توجه به اینکه شرکت سونی در مورد تکنولوژی و بهبود کیفیت تصویر آن بسیار هیجان زده است ، انتظار می‌رود در آینده آن را در گوشی‌های هوشمند دیگری نیز ببینیم.

 

مطالب پیشنهائی نورنگار :

تجربه وضوح بی‌نظیر با لنزهای LensUltra ShiftCam برای گوشی‌های هوشمند

گیمبال Insta360 Flow یک لرزشگیر گوشی با هوش مصنوعی

ژیروسکوپ گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟ (به زبان ساده)
بهترین گوشی های شیائومی، سامسونگ و … در هر بازه قیمتی (فروردین 1401)
فیلمبرداری از بالا با گوشی + معرفی پایه‌های مناسب موبایل

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *