دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

لنز جدید 50 میلی‌متری f/1.4 GM سونی کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز در کلاس خود

اخبار عکاسی
لنز جدید 50 میلی‌متری f/1.4 GM سونی کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز در کلاس خود

سونی لنز جدید 50 میلی‌متری f/1.4 GM  را معرفی کرده است ، یک لنز پرایم استاندارد که سونی می‌گوید برای عکاسی پرتره ، مسافرت، خیابان و ویدئو عالی است.

 

پتاپیکسل چندین هفته است که این لنز را بررسی کرده است و مانند سایر لنزهای GM سونی ، کیفیت تصویر عالی را با فوکوس خودکار رعد و برق ارائه می دهد. برای جزئیات بیشتر به بررسی کامل ما مراجعه کنید.

 

این لنز از 14 عنصر در 11 گروه ساخته شده است، از جمله 2 عنصر XA غیر کروی و یک عنصر ED پراکندگی فوق العاده کم که سونی می گوید این لنزهای تخصصی برای کاهش انحرافات طراحی شده اند. علاوه بر این ، پوشش Nano AR II این شرکت بر روی عناصر لنز اعمال می شود تا شعله ور شدن و شبح را به حداقل برساند. دیافراگم 11 پره منجر به عدم فوکوس پس زمینه نرم می شود که مشخصه لنزهای پرتره با دیافراگم باز است.

 

لنز جدید 50 میلی‌متری f/1.4 GM سونی کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز در کلاس خود معرفی شد

 

المنت جلویی دارای پوشش فلوئور است تا گرد و غبار ، روغن ، آب و سایر آلاینده ها را از چسبیدن به لنز کاهش دهد.

 

لنز FE 50mm f/1.4 GM که یک لنز نسبتا کوچک است ، در حدی که سونی ادعا می‌کند کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز در کلاس خود است ، توسط سونی با وزن 516 گرم ، بدون کاپوت و بدون درپوش بدنه و ابعاد 80.6 در 96.0 میلی متر ارائه شده است.

 

لنز جدید 50 میلی‌متری f/1.4 GM سونی کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز در کلاس خود معرفی شد

 

مطابق با ابعاد FE 24mm f1/1.4 GM و FE 35mm 1/1.4GM، FE 50mm f/1.4 GM دارای قطر فیلتر 67 میلی متری و کنترل های خارجی است . دو دکمه قابل برنامه ریزی برای نگه داشتن فوکوس روی لنز و یک دکمه دستی و سوئیچ جابجایی فوکوس خودکار ، در نقاط مشابهی در سراسر لنزها قرار دارند

 

لنز جدید 50 میلی‌متری f/1.4 GM سونی کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز در کلاس خود بررسی شد

 

لنز Sony 50mm f/1.4 GM دارای فاصله فوکوس نزدیک 0.14 متر  و حداکثر بزرگنمایی 0.16x در حالت فوکوس خودکار و 0.18x در حالت فوکوس دستی است.

 

مانند تمام لنزهای اخیر سونی ، بشکه لنز دارای حلقه پاسخ خطی ، برای کشیدن فوکوس قابل تکرار و دقیق است . یک حلقه دیافراگم اختصاصی امکان تنظیمات دستی دیافراگم را فراهم می‌کند و حلقه برای عملکرد ویدیوی بی‌صدا با قابل کلیک کردن است . یک سوئیچ قفل عنبیه از خارج شدن تصادفی حلقه دیافراگم از تنظیم خودکار جلوگیری می کند.

 

لنز جدید 50 میلی‌متری f/1.4 GM سونی کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز ازائه شد

لنز جدید 50 میلی‌متری f/1.4 GM سونی کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز معرفی شد

 

به گفته سونی ، موتورهای خطی بی صدا XD و کشش فوکوس خطی ، این لنز را برای فیلمبرداری عالی کرده است . در آزمایش PetaPixel ، لنز در حین فوکوس و عملکرد کاملاً بی صدا بود و فوکوس خودکار و فوکوس دستی در هنگام استفاده از ویدیو صاف و بی صدا بودند.

 

سونی می‌گوید این لنز در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است و درزها، دکمه‌ها و سوئیچ‌های آن دارای واشر لاستیکی است. یک حلقه لاستیکی پایه لنز را در برابر گرد و غبار و رطوبت می‌بندد.

 

در حالی که یک مقاله مقایسه کامل در راه است ، Sony FE 50mm F1.4 GM کوچکتر و سبک تر از Sony Planar T* FE 50mm f/1.4 ZA  با وزن 780 گرم ، Sony FE 50mm F1.2 GM با وزن 778 گرم  و لنز جدید Sigma 50mm f/1.4 DG DN Art با وزن 660 گرم است.

 

لنز جدید 50 میلی‌متری f/1.4 GM سونی کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز موجود در بازار

 

در زمان انتشار ، سونی اعلام نکرده بود که سونی 50 میلی‌متری f/1.4 GM چه زمانی برای خرید در دسترس خواهد بود ، اما زمانی که وارد قفسه‌های فروشگاه شود، قیمت آن 1299 دلار خواهد بود.

 

منبع خبر : petapixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط