021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

انتقال عکس از دوربین نیکون به گوشی با وای فای

انتقال عکس از دوربین نیکون به گوشی با وای فای

کاربرد وای‌فای (Wifi) در دوربین عکاسی نیکون

قابلیت وای‌فای در دوربین‌های نیکون این امکان را فراهم می‌کند تا عکس‌های خود را بین دوربین و گوشی همراهتان به اشتراک بگذارید و پس از انتقال به دستگاه هوشمند خود، عکس مورد نظر خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، ایمیل کنید یا در سایت خودتان آپلود کنید.

اشتراک گذاری عکس با وای فای نیکون

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب وای‌فای در دوربین‌های نیکون این است که نیازی نیست برای برقراری ارتباط بین دوربین و تلفن همراه خود از WiFi hotspot استفاده کنید؛ این بدان معنی است که می‌توانید با خیال راحت داخل یک جنگل عکس‌های خود را از دوربین به گوشی منتقل کنید و هیچ نیازی به یک مودم یا شبکه اینترنتی خارجی نداشته باشید.

با کیفیت نیکون عکس بگیرید، به آسانی موبایل اشتراک گذاری کنید!

mobile-cameraاحتمالاً گوشی هوشمند خودتان هم می‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد چراکه در نسل جدید گوشی‌های هوشمند شاهد پیشرفت چشمگیری در عکاسی موبایل بوده‌ایم. اما مسلماً برخی اوقات شما به عکس‌های باکیفیت‌تری نیاز دارید که باید با دوربین نیکون این کار را انجام دهید.

یکی از دلایلی که باعث کیفیت بالاتر دوربین‌های دیجیتال نسبت به گوشی‌های هوشمند می‌شود وجود حسگرهای بزرگ و پردازشگرهای قوی به کار برده شده در دوربین‌های دیجیتال است.

حسگر این دوربین‌ها به‌نوعی طراحی‌شده‌اند که می‌تواند موجب ثبت عکس‌هایی با وضوح‌بالا و محدود داینامیکی گسترده شوند همچنین تنظیمات ایزو (ISO) و حساسیت به شما کمک می‌کند تا در شب هم بتوانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید. لنزهای ساخته‌شده توسط نیکون هم با قابلیت‌های ویژه خود توانسته نقش بزرگی در ثبت عکس‌های فوق‌العاده داشته باشد.

 

وای‌فای در دوربین‌های نیکون

انتقال تصاویر به تلفن همراه

تصاویری که ثبت کرده‌اید را می‌توانید توسط برنامه (Wireless Mobile Utility (WMU به گوشی هوشمندتان منتقل کنید. این برنامه به‌صورت رایگان برای سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS موجود است و از طریق لینک‌های زیر می‌توانید آن را دانلود کنید.

لینک دانلود WMU برای سیستم عامل اندروید

لینک دانلود WMU برای سیستم عامل iOS

پیش از انتقال به گوشی، کیفیت عکس را مشخص کنید!

اشتراک گذاری عکسنکته دیگری که حتما باید درنظر داشته باشید، این است که می‌توانید قبل از عکاسی، با توجه به نیاز خود فرمت و کیفیت عکس خود را تعیین کنید مثلاً برای انتقال عکس به گوشی همراه از آنجایی‌ که فایل خام حجم زیادی از دستگاهتان را اشغال می‌کند می‌توانید از فرمت JPG استفاده کنید و حتی کیفیت تصویر خود را از  Large به medium یا small تغیر دهید. با انتقال تصاویر به گوشی همراه خود به راحتی می‌توانید آنها را با نرم‌افزارهای متنوعی که برای این دسنگاه‌ها آمده است ویرایش کنید.

[relatedpost post=”71679″]

برای مواقعی که می‌خواهید تمام عکس‌هایتان را با کیفیت بالا ثبت کنید اما در گوشی هوشمندتان هم آن‌ها را ببینید، از طریق تنظیمات منوی اپلکیشن می‌توانید از دوربین بخواهید تا با هر عکس رزولوشن بالا همان عکس را با رزولوشن پایین دخیره کند تا در صورتی که مایلید عکستان را توی گوشی همراه خود ببینید از نسخه کیفیت پایین استفاده کنید.

کنترل از راه دور توسط  وای‌فای در دوربین‌های نیکون

شما می‌توانید با گوشی هوشمند و یا تبلت خود سوژه خود را کنترل و فوکوس کنید، قاب خود را معین کنید و هر وقت صحنه نابی از حیات‌وحش به چشمتان خورد از همان فاصله دور عکس خود را بگیرید.

این موضوع واقعاً جالب و کاربردی است که بتوانید همان چیزی که در دوربین شما نمایش داده می‌شود را درون صفحه ال اس دی گوشی خود ببینید، آن را کنترل کنید و بتوانید توسط گوشی همراهتان به دوربین فرمان بدهید تا شات بزند و عکسی زیبا ثبت کند.

کنترل دوربین نیکون با گوشی

توسط دوربین‌های نیکون دارای وای‌فای داخلی به‌راحتی عکس‌های خود را با خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید و یا حتی ویدیوی دلخواهتان را برای آن‌ها بفرستید.

استفاده از قابلیت وای‌فای در دوربین‌های نیکون

به‌منظور استفاده از امکان وای‌فای موجود در دوربین خود نیاز است که برنامه رایگان “Wireless Mobile Adapter Utility” را دانلود کنید.برای افرادی که از سیستم‌عامل اتصال دوربین به گوشیاندروید استفاده می‌کنند می‌توانند از Google Play این برنامه را دریافت کنند و همچنین برای افرادی که از سیستم‌عامل IOS استفاده می‌کنند می‌تواند از Play Store این نرم‌افزار را دانلود و استفاده کنند.

در دوربین خود کارت حافظه را قرار دهید. برای دسترسی به دوربین خود از گوشی همراه توسط وای فای حتماً به یک کارت حافظه نیاز دارید تا بتوانید به منو و تنظیمات به‌طور کامل دسترسی پیدا کنید. برای دوربین‌های COOLPIX فراموش نکنید که حتماً باید باتری‌تان حداقل تا نیمه شارژ باشد تا بتوانید از قابلیت وای فای دوربینتان استفاده کنید.

[relatedpost post=”96038″]

اتصال اندروید و IOS به دوربین عکاسی نیکون

سه‌راه مختلف برای کاربران اندرویدی و یک راه برای کاربران IOS وجود دارد که توسط آن‌ها می‌توانند دوربین و گوشی خود را همگام‌سازی کنند. در ادامه این مطلب دستور العمل هایی آمده است که توسط آن‌ها می‌توانید هم از اندروید و هم از iOS با دوربین خود ارتباط را برقرار کنید.

 یکی از راه‌های برقراری ارتباط که هم راحت و هم سریع است استفاده از WI-FI NETWORK روی سیستم هوشمند شماست چرا که این روش رمز گذاری نشده است و می‌توانید به راحتی به دوربین خود دسترسی پیدا کنید.

برای کاربران اندرویدی همچنین در صورتی که دستگاه هوشمندشان از دکمه WPS پشتیبانی کند می‌توانند از طریق همین دکمه یعنی (WPS (Wi-Fi Protected Setup هم اتصال خود را برقرار کنند. برای اطلاع از تنظیمات دقیق می‌توانید به دفترچه راهنمای دوربین خود مراجعه کنید.

حالا توسط این برنامه می‌توانید به دوربین خود دسترسی داشته باشید. بعد از انتخاب گزینه کنترل عکس، لایو ویو به‌طور خودکار فعال می‌شود و به شما این اجازه را خواهد داد که هرآنچه داخل دوربینتان اتفاق میافتد را داخل گوشی هوشمندتان ببینید.

آموزش اتصال دوربین و دستگاه هوشمند

۱) وای فای داخلی دوربین خود را فعال کنید: در مدل‌های جدید دوربین‌های نیکون دکمه خارجی جداگانه‌ای برای فعال کردن وای فای وجود دارد که همان کار را می‌توانید از طریق تنظیمات منو در مدل‌های قدیمی هم انجام دهید.

۲) به تنظیمات وای فای گوشی هوشمند خود بروید و دوربین خود را در لیست Networks پیدا کنید. احتمالاً اسم دستگاهتان با یک Nikon و در ادامه یک سری حروف و اعدادی مشخص می‌شود.

وای‌فای در دوربین‌های نیکون

برای گوشی‌های هوشمند اندروید وقتی یک‌بار به دوربین خود متصل شوید برای ارتباطات بعدی به‌طور خودکار ارتباط بینشان برقرار می‌شود. ولی برای کاربران آیفون و اپل این مرحله را باید هر بار اجرا کنید.

۳) برنامه WMU را روی گوشی هوشمندتان اجرا کنید.

ارتباط گوشی همراه و دوربین از طریق NFC

برای افرادی که از اندروید نسخه ۴ یا بالاتر استفاده می‌کنند و یک دوربین نیکون با قابلیت NFC دارند می‌توانند به سادگی بین دستگاه هوشمند خود و دوربین اتصال برقرار کنند. اگر در راه‌اندازی وای‌فای در دوربین‌های نیکون به سوالی برخوردید می‌توانید به مشاورین ما در چت آنلاین راجعه کنید.

جمع‌بندی از انتقال عکس از دوربین نیکون به گوشی با وای فای

همانطور که در این مطلب خواندیم، راه‌های متنوعی برای انتقال عکس از دستگاه‌های اندرویدی و ios به دوربین نیکون وجود دارد. اما نکته‌ی حائز اهمیت اینجاست که شما به عنوان یک فردی که به حیطه‌ی عکاسی علاقه دارید، باید آموزش عکاسی را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید تا بتوانید از دستگاهی که در حال حاضر دارید، بهترین نتیجه و کارایی را بگیرید. اگر هم نیازی به آموزش فیلمبرداری یا عکاسی ندارید، می‌توانید تنها در دوره‌ی آموزش منوی دوربین کانن ، منوی دوربین سونی و منوی دوربین نیکون را شرکت کنید تا بتوانید از تمامی امکاناتی که دوربین دارد، به خوبی استفاده کنید. آموزش‌های آکادمی نورنگار تنها به این موارد محدود نیست و تمامی دوره‌های آموزش نورپردازی، آموزش فیلمبرداری، ندوین، ادیت و هرآنچه که شما از یک آموزشگاه معتبر انتظار دارید را برآورده خواهد کرد.

 

88 دیدگاه

  • عرفان گفت:

    سلام من دوربین نیکون d3300 دارم تو دوربین من
    فقط گرینهwireless mobile adapter هست اونو روشن میکن نه وای فای میاد نه چیزه دیگه ای

  • امید گفت:

    سلام دوربین پایه فیلم تو رسته نیکون،،،
    فقط نیکون 7300 هستش؟؟؟

    سوال بعدی، ببخشیدموقع فیلم گرفتن یا عکس چرا قسمت های مشکی تصویر درقاب دوربین. دون دون سیاه رنگ ریز نمایش داده میشه بایدچطور دون دون هارو حذف کنیم؟؟
    ممنون میشم پاسخ دهید

    • نورنگار - آ.ف گفت:

      سلام با بیشتر کردن نور و کاهش ایزو باید اصلاح بشه

  • نیکون گفت:

    سلام
    گوشی موبایل حتما باید کارت حافظه داشته باشه؟

    • نورنگار - آ.ف گفت:

      سلام اگر حافظه داخلی داره نیاز نیست

  • امیر گفت:

    سلام کدام مدل های نیکون وای فای دارند ؟ مثلاً دی ۷۲۰۰ و یا دی ۵۳۰۰ و غیره ؟

    • نورنگار - آ.ف گفت:

      سلام مدل های جدید اکثرا دارن ، اگر مدل مد نظرتون رو بگید می تونیم بگیم دارن یا خیر

  • Saber گفت:

    سلام من مدل دوربین هم d7100 گزینه‌ی network فعال نیست اگه میشه بگید چجوری باید فعال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *