دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

آغاز پذیرش ورودی های رویداد سالانه عکاسی دبلیو یوجین اسمیت

اخبار عکاسی
آغاز پذیرش ورودی های رویداد سالانه عکاسی دبلیو یوجین اسمیت

صندوق همایتی دبلیو یوجین اسمیت، این بار همراه با اعلام شروع زمان پذیرش برای رویداد سالانه عکاسی خود، اعلام کرد که مبلغ امسال چیزی در حدود سی هزار دلار است، که در مقایسه با سال های گذشته، افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

رویداد سالانه صندوق همایتی دبلیو یوجین، مسابقه ای است که سالیانه یک بار برگذار شده و عکاسان بسیاری از سرتاسر دنیا در این مسابقه شرکت می کنند. موضوع اصلی این مسابقه، عکاسی و نمایش آثار نادرست فرایند های غیر انسانی به خصوص جنگ است. این گونه تصاویر و سبک عکاسی در واقع برگرفته از کارهای عکاس معروف دوران جنگ جهانی دوم، یعنی ویلیام یوجین اسمیت است که به نمایش واضح آثار و پیامد های جنگ و عواقب بعد از آن پرداخت. این عکاس آمریکایی سه مرتبه در طول زندگی خود موفق به کسب کمک هزینه گوگنهایم شده و همچنین توسط مجله معروف عکاسی به عنوان یکی از ده عکاس برگزیده جهان لقب گرفته است.

 

آغاز پذیرش ورودی های رویداد سالانه عکاسی دبلیو یوجین اسمیت

آغاز پذیرش ورودی های رویداد سالانه عکاسی دبلیو یوجین اسمیت

 

عمده شهرت او به دلیل نمایش بی پرده ویرانی ها و چهره واقعی جنگ بود. اگرچه به عقیده بسیاری او اصول و قوانین عکاسی حرفه ای را زیر پا گذاشته و باید از نمایش کامل و بدون سانسور آثار جنگ خودداری کرد. ولی با وجود مخالفت های بسیار به او لقب عکاس انسان گرا داده شد و صندوق دبلیو یوجین اسمیت که برگرفته از نام اوست، هرساله مبلغ بالایی را برای مسابقه بهترین عکاس انسان گرا در نظر می گیرد، که یکی از ارزشمند ترین کمک های مالی برای عکاسان جهان است. علاوه بر مبلغ نامبرده، مبلغ 10000 دلار نیز به عنوان کمک هزینه تحصیلی به نفر دوم اعطا می شود و در مقام سوم نیز مبلغی چون 5000 دلار در نظر گرفته شده است. ماکسیم دوندیوک، نیکولو فیلیپو روسو و سابیها جیمن به ترتیب افرادی بودند که طی سه سال اخیر موفق به کسب این جایزه ارزشمند شده بودند.

 

این صندوق از سال 1979 مشغول به همایت و کمک به این چنین عکاسانی است و تا به حال مبلغ قابل توجه 1.2 میلیون دلار را به عکاسان و پروژه های پیشنهادی اهدا کرده است. به گفته این صندوق، جایزه هرساله به فردی اهدا می شود که بتواند از سنت های ویلیام یوجین اسمیت پیروی کرده و تصاویر و محتواهایی همچون آثار او در زمینه انسان گرایی و نمایش هایی از قبیل را ارائه دهد. شاید برایتان جالب باشد که انسان گرایی در واقع یک رویکرد فلسفی و همچنین، مکتبی است که روی عوامل انسانی تاکید فراوان داشته و معتقد است هر انسانی در طول زندگی خود یک مسئولیت اخلاقی دارد. مسئولیتی که باید بر طبق ارزش ها و اصول آن زندگی کرده و اهمیت فراوانی برای ارزش ها و کرامت انسانی قائل است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
ترور ترامپ در قاب تصویر عکاسان
2 هفته پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه