دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

ارور 05 در دوربین کانن چیست؟ راه حل ERR 05 در دوربین کنون

ارور 05 در دوربین کانن چیست؟ راه حل  ERR 05 در دوربین کنون

اگر به تازگی یک دوربین کانن تهیه کرده‌اید، نکات زیادی برای یادگیری درباره دوربین‌تان وجود دارد. یکی از همین نکات شناختن و رفع کد ارورهای دوربین‌های کانن است. این کد ارورها در موارد زیادی شما را از اختلال عملکردی دوربین آگاه می‌کنند و کمک می‌کنند دقیق‌تر به مشکل دوربین خود پی ببرید. یکی از همین کد ارورها، ارور 05 دوربین کانن است که در ادامه به شرح و بررسی آن می‌پردازیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ارور 05 دوربین کنون و علت آن

ارور 05 دوربین کانن، یک ارور اختصاصی برای دوربین‌های DSLR این شرکت و به‌طور خاص برای سری EOS کانن است. این ارور به اختلال در عملکرد فلاش پاپ‌ آپ یا داخلی دوربین اشاره دارد. زمانی که ارور 05 در دوربین کنون نمایش داده می‌شود به این معنی است که دوربین قادر به آزاد کردن فلاش نیست. این مشکل دلایل مختلفی دارد که در ادامه مطلب آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • انسداد مکانیکی: انسدادهای فیزیکی مانند گرد و غبار و کثیفی، یا هر چیزی که مانع خروج فلاش شود مثل مکانیسم نامناسب فلاش، می‌تواند مانع از بالا آمدن و عملکرد صحیح فلاش پاپ‌آپ شود که در نتیجه ارور 05 دوربین کنون را به دنبال دارد.
  • مشکلات باتری: شارژ کم دوربین و سطح پایین باتری و همچنین خرابی باتری می‌تواند یکی دیگر از دلایل ارور 05 دوربین کانن باشد. باتری خراب یا کم شارژ به دلیل اینکه به منبع تغذیه فلاش به میزان کافی انرژی نمی‌رساند، منجر به (ERR 05) می‌‎شود.
  • کثیفی بخش کانتکت: خوردگی یا کثیفی روی کانتکت‌های الکتریکی بین بدنه دوربین و مکانیسم فلاش می‌تواند جریان سیگنال‌های الکتریکی را مختل کند و موجب ارور 05 دوربین کانن شما شود.
  • ایرادهای نرم‌افزاری: در برخی موارد ایرادهای سیستم عامل یا نقص نرم‌افزار در سیستم عامل دوربین می‌تواند باعث ایجاد کد خطاهایی مانند ارور 05 در دوربین کنون شود.
  • خرابی سخت‌افزار: اگر در مدار فلاش یا اجزای آن نقصی مانند خازن آسیب‌دیده یا لامپ فلاش معیوب وجود داشته باشد، ممکن است ارور 05 دوربین در نمایشگر ظاهر شود.
  • خطای کاربر: در برخی موارد ممکن است خطا بر اثر عملکرد نادرست یا تنظیمات اشتباه انتخاب شده توسط کاربر ایجاد شود. به عنوان مثال، تلاش برای استفاده از فلاش در حالتی که قرار نیست آن را فعال کنید، ممکن است باعث ارور 05 دوربین کنون شود.
  • عوامل محیطی: دمای زیاد، خیس شدن یا قرار گرفتن در معرض رطوبت می‌تواند بر عملکرد الکترونیک دوربین تاثیر بگذارد و به‌طور بالقوه منجر به خطاهایی مانندERR 05  در دوربین کانن شود.
  • ضربه به دوربین: افتادن یا قرار دادن دوربین در معرض ضربه‌های فیزیکی می‌تواند باعث جدا شدن یا آسیب دیدن قطعات داخلی شود که یکی از این قطعات، فلاش پاپ آپ است و در نهایت منجر به ارور 05 دوربین کانن می‌شود.
باتری خراب و ERR 05
باتری خراب یا کم شارژ به دلیل اینکه به منبع تغذیه فلاش به میزان کافی انرژی نمی‌رساند، منجر به (ERR 05) می‌‎شود.

رفع ارور 05 در دوربین کانن

برای رفع ارور 05 در دوربین کانن راه حل‌هایی وجود دارند که می‌توان با انجام آن‌ها مشکل فلاش را رفع کرد. قدم اول همیشه خاموش و روشن کردن دوربین است، با این حال اگر این کار جواب نداد می‌توانید راه حل‌های زیر را برای رفع ارور 05 در دوربین کنون دنبال کنید.

  • رفع انسداد موجود: برای مطمئن شدن از وجود هر گونه مانع و کثیفی، بخشی که فلاش در دوربین قرار می‌گیرد را بررسی کنید. اگر مانع یا کثیفی قابل دیدی در آن قسمت وجود داشت، با استفاده از یک دستمال تمیز و با آرامش سعی در پاک کردن و برداشتن مانع کنید.
  • رفع مشکلات باتری: از پر بودن شارژ باتری اطمینان حاصل کنید. شارژ کم باتری یکی از دلایل ارور 05 در دوربین کانن و مانع بیرون آمدن فلاش است. با این حال اگر باتری دوربین سابقه خرابی یا ضعیف بودن نیز دارد، می‌توانید با تعویض آن بسیاری از مشکلات را حل کنید.
  • پاک کردن کانتکت‌ها: اتصالات الکتریکی بین دوربین و فلاش را پاک کنید. البته این کار نیازمند آشنایی با سیستم دوربین است. پس اگر با قطعات دوربین آشنایی ندارید بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید.
  • ریست کردن دوربین: مشکلاتی از قبیل گلیچ نرم‌افزاری و باگ‌های دوربین گاهی موجب خطاهایی مانند ارور 05 در دوربین کانن می‌شوند. می‌توانید با ریست کردن به حالت کارخانه یا آپدیت کردن میان‌افزار، ارور 05 دوربین کانن و بسیاری از باگ‌ها را برطرف کنید.
  • مراجعه به تعمیرکار: اگر با خاموش و روشن کردن دوربین یا ریست کردن آن و همچنین بررسی احتمال انسداد و رفع آن، همچنان مشکل خطای 05 دوربین کنون شما برطرف نشد، بهتر است به یک کارشناس و متخصص دوربین کانن مراجعه کنید.
اگر با خاموش و روشن کردن دوربین یا ریست کردن آن مشکل ارور 05 دوربین کنون شما برطرف نشد، بهتر است به یک کارشناس و متخصص دوربین کانن مراجعه کنید.

مشکلاتی از قبیل آب‌خوردگی، آسیب فیزیکی، آسیب به مکانیسم فلاش یا اتصالات آن، نیاز حتمی به عیب‌یابی و بررسی توسط یک متخصص دارند. پس بهتر است بدون دستکاری و در اولین فرصت با مراجعه به یک مرکز تعمیرات تخصصی دوربین کانن، از مشکل اصلی دوربین خود آگاه شوید و آن را حل کنید. یکی از بهترین مراکز تعمیر دوربین برای رفع چنین مشکلاتی، مرکز تعمیرات دوربین نورنگار است.

بسیار مهم است که بدانید ارور 05 در دوربین کانن می‌تواند اشاره به اختلالات و آسیب‌های جدی در بخش سخت‌افزاری یا الکترونیکی دوربین داشته باشد و حتی ممکن است منحصر به آسیب دیدن فلاش نباشد. پس پیش از طی کردن مراحلی که گفته شد، اگر تغییری حاصل نشد و همچنان ERR 05 در دوربین کانن شما به نمایش درآمد، برای بررسی دقیق آن اقدام کنید.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

به یاد داشته باشید در هنگام تصویربرداری و عکاسی با دوربین، آن را با احتیاط حمل کنید و مراقب ضربات احتمالی و همچنین سقوط دوربین باشید. گاهی اولین اشتباه آخرین اشتباه است و می‌تواند خسارات غیرقابل بازگشتی را برای شما به دنبال داشته باشد. در صورت بروز هر گونه مشکل یا ظاهر شدن ارور 05 در دوربین کنون خود می‌توانید به مرکز تعمیرات تخصصی نورنگار مراجعه نمایید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

4 دیدگاه

  • tashkini72 گفت:

    اگه می‌تونید به این مقاله یه بخش ویدئویی هم اضافه کنید
    تا کاربران بتونن به صورت تصویری نحوه رفع مشکل ارور 05 رو یاد بگیرن.
    ممنون از مطالب مفیدتون.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      چشم حتما! پیشنهاد شما رو به تیم محتوا منتقل می‌کنم
      تا در صورت امکان، یه بخش ویدئویی هم به مقاله ارور 05 در دوربین کانن اضافه بشه.
      ممنون از ثبت نظرتون دوست عزیز و اینکه مطالب ما رو دنبال می‌کنید.

  • ghiasi66 گفت:

    درود و مهر
    مقاله بسیار کامل و مفیدی بود. با مطالعه این مقاله تونستم
    مشکل ارور 05 دوربین کانن خودم رو حل کنم. ممنون از نویسنده و سایت خوبتون.

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      درود دوست عزیز نورنگاری
      خیلی خوشحالم که مقاله ارور 05 در دوربین کانن برای شما مفید بود
      و تونستین مشکل دوربین خود را حل کنید. تلاش ما اینه
      که با ارائه مقالات مفید و کاربردی، به کاربران در حل مشکلاتشون کمک کنیم. موفق باشید دوست عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *