دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

علت ارور 50 در دوربین کانن چیست؟ راه حل رفع ERR 50 کنون

علت ارور 50 در دوربین کانن چیست؟ راه حل رفع ERR 50 کنون

یکی از ارورهای پیچیده در دسته کد ارورهای دوربین‌های کنون، ارور 50 است. این ارور که همانند سایر ارورهای دوربین به مشکلاتی در عملکرد دوربین اشاره دارد، امکان عکاسی و کارکرد صحیح را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ERR 50 برعکس بیشتر ارورهای دوربین کانن، به مشکل دقیقی اشاره نمی‌کند و به همین دلیل است که ممکن است باعث سردرگمی شما شود. اگر شما هم با این خطا در دوربینتان روبه‌رو شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن علت و راه حل ارور 50 در دوربین کانن این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

معنای ارور 50 دوربین کانن چیست؟

ارور 50 در دوربین کانن به اختلال در کنترل الکترونیک دوربین اشاره دارد. چالش اصلی هنگام نمایش ارور 50 این است که این ارور دقیقاً مشخص نمی‌کند که ایراد در کدام بخش الکترونیکی است. به همین دلیل رفع ERR 50 کنون به عیب‌یابی دقیق و کمک گرفتن از متخصصان تعمیرات نیاز دارد. با این حال بهتر است با شناخت علت‌ها و روش‌های رفع این ارور تا حد امکان از به وجود آمدن آن جلوگیری کنید.

دلایل ارور 50 در دوربین کانن

ارور 50 کانن که به اختلال در کنترل الکترونیک اشاره دارد، می‌تواند در مدل‌های مختلف دوربین‌های این شرکت متفاوت باشد و همین موضوع باعث سردرگمی می‌شود. با این حال در این بخش به معرفی دلایلی که می‌توانند منجر به این ارور شوند می‌پردازیم تا پیش‌زمینه‌ای برای راه حل‌های رفع ارور باشد.

اشکالات مکانیکی

ارور 50 در دوربین کانن می‌تواند به دلیل مشکلات مکانیکی در دوربین مانند مشکلات مربوط به مکانیسم شاتر، مجموعه آینه دوربین و سیستم فوکوس خودکار رخ دهد. اختلال در عملکرد هر کدام از این بخش‌ها می‌تواند منجر به بروز کد ارورهایی مانند ارور 50 در دوربین کنون شود.

ارور 50 در دوربین کانن با اشکالات مکانیکی
مشکلات مکانیکی در دوربین یکی از دلایل بروز ارور 50 در دوربین کنون است.

خطاهای الکتریکی

مشکلات اجزای الکتریکی دوربین از جمله سیم‌کشی آسیب‌دیده، مدار معیوب یا مشکلات مربوط به منبع تغذیه می‌تواند باعث ارور 50 کنون شود. این نقص‌های الکتریکی می‌توانند ارتباط بخش‌های مختلف سیستم کنترل الکترونیکی دوربین را مختل کنند و عملکرد دوربین را تحت تاثیر قرار دهند.

دلایل ارور 50 در دوربین کانن خطاهای الکتریکی

مشکلات سیستم عامل

دوربین‌های کنون نیز مانند تمام دستگاه‌های دیجیتال و نرم‌افزارمحور، با مشکلاتی در بخش نرم‌افزاری و سیستم عامل مواجه می‌شوند. مشکلات نرم‌افزاری نه تنها عملکرد صحیح دوربین کنون را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه موجب بروز خطاهایی مانند ارور 50 نیز می‌شوند. سیستم عامل به عنوان نرم‌افزاری عمل می‌کند که عملکرد دوربین را تحت کنترل دارد و خطاهای موجود در آن می‌تواند منجر به اتفاق غیر منتظره‌ای از جمله نمایشERR 50 شود.

دلایل ارور 50 در دوربین کانن مشکلات سیستم عامل
مشکلات نرم‌افزاری عملکرد صحیح دوربین کنون را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب بروز خطاهایی نیز می‌شوند.

عوامل محیطی

قرار گرفتن در معرض دمای بالا، آب‌خوردگی یا رطوبت شدید می‌تواند به اجزای داخلی دوربین آسیب برساند و منجر به کد خطاهای مختلفی از جمله ارور 50 در دوربین کانن شود. در مواردی مانند اختلال در کنترل الکترونیک یکی از عوامل محیطی که می‌تواند به دوربین آسیب زیادی بزند رطوبت بالاست. سطح رطوبت بالا به طور خاص می‌تواند باعث خوردگی یا اکسیداسیون تماس‌های الکترونیکی شود و سیستم کنترل الکترونیک دوربین را مختل کند.

دلایل ارور 50 در دوربین کانن عوامل محیطی

آسیب فیزیکی

افتادن دوربین یا ضربه فیزیکی به آن می‌تواند باعث ایجاد آسیب داخلی به قطعات الکترونیک دوربین شود و کد خطاهایی مانند ERR 50 ظاهر شود. حتی ضربه‌های بسیار ضعیف و جزئی نیز می‌توانند تعادل ظریف سیستم کنترل الکترونیکی دوربین را مختل کنند و منجر به اختلالاتی در عملکرد آن شوند. پس در هنگام استفاده از دوربین دقت بسیاری بالایی به خرج دهید.

دلایل ارور 50 در دوربین کانن آسیب فیزیکی

کد تخفیف نورنگار

راه حل‌های رفع ارور 50 در دوربین کانن

برای رفع مشکل ERR 50 در دوربین کانن می‌توانید با انجام روش‌های زیر این ارور را رفع و مشکل اختلال عملکردی دوربین خود را حل کنید.

راه حل‌های رفع ارور 50 در دوربین کانن

خاموش و روشن کردن دوربین

یکی از روش‌هایی که برای تمام خطاها از جمله ارور 50 در دوربین کانن پیشنهاد می‌شود بررسی و قطع و وصل چرخه برق‌رسانی دوربین است. دوربین خود را خاموش کرده، باتری آن را خارج کنید و سایر لوازمی که به آن متصل شده مانند لنز را نیز جدا کنید. پس از چند دقیقه مجدداً باتری را به دوربین متصل کرده آن را روشن کنید. گاهی یک قطع و وصل ساده چرخه برق می‌تواند تجهیزات الکترونیکی دوربین را بازنشانی کند و خطاهای موقتی مانند این ارور را رفع کند.

بررسی اتصالات دوربین

مطمئن شوید که همه کابل‌ها، کارت حافظه، باتری و سایر لوازم جانبی به طور ایمن به دوربین متصل هستند. اتصالات شل گاهی می‌تواند منجر به ارور 50 شود.

به‌روز رسانی سیستم عامل

همانطور که گفته شد یکی از عوامل ارورها در دوربین‌های کانن می‌تواند باگ‌های سیستم عامل باشد. می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت کانن و بررسی آخرین آپدیت‌های مدل دوربین خود، در صورت وجود هر گونه آپدیت، دوربین خود را به آخرین به‌روزرسانی ارتقا دهید. نصب آخرین آپدیت می‌تواند مشکلات مربوط به نرم‌افزار را حل کند و عملکرد کلی دوربین را نیز بهبود ببخشد.

تعمیرات حرفه‌ای

اگر پس از طی مراحل بالا همچنان کد ERR 50 نشان داده شد، بهتر است بدون معطلی به یک مرکز تخصصی تعمیرات مراجعه کنید. مشکلات سخت‌افزاری یکی از دلایل بروز ارور 50 در دوربین کانن هستند و رفع آن‌ها توسط کسی به جز متخصص تعمیر دوربین کنون امکان‌پذیر نیست. پس بهتر است برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر و عیب‌یابی دقیق دوربین خود را به دست کارشناسان بسپارید.

رفع تضمینی ارور 50 در دوربین کانن

به یاد داشته باشید که در هنگام بروز خطاهایی در دوربین یا هر دستگاه دیجیتالی تا حدودی شما می‌توانید برای حل آن چاره‌اندیشی کنید ولی در بیشتر موارد دستگاه شما نیاز به رسیدگی و بررسی تخصصی دارد پس حتماً مشکلات دوربین خود را با یک متخصص در میان بگذارید تا از بروز آسیب‌های جدی جلوگیری کنید. مرکز تعمیرات تخصصی نورنگار در کنار شماست تا با مشاوره رایگان و تعمیر حرفه‌ای، ارور 50 در دوربین کانن شما را رفع کرده و لذت عکاسی بی‌دردسر را به شما هدیه کند.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *