دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چرا فلش دوربین کنون کار نمی‌کند؟ علت فلاش نزدن دوربین کنون

تکنیک و ترفند
چرا فلش دوربین کنون کار نمی‌کند؟ علت فلاش نزدن دوربین کنون

یکی از مشکلاتی که ممکن است در دوربین‌های کنون پیش بیاید، کار نکردن فلش آن‌ها است. در این صورت، فلش دوربین کنون که روی براکت هات‌شو قرار گرفته است، ناگهان کار نمی‌کند. بیشتر اوقات این مسئله به‌دلیل ویژگی خاصی است که در Live View دوربین‌های کنون وجود دارد. بروز این مشکل، فرآیند عکاسی در شب را مختل خواهد کرد، به‌ویژه اگر تجهیزات نوری مناسبی همراه نداشته باشید. بسته به اینکه از چه مدل دوربینی استفاده می‌کنید، گزینه‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

علت بروز مشکل در فلش دوربین کنون

گاهی اوقات همه چیز برای عکاسی آماده است و می‌خواهید اولین شات را بگیرید که ناگهان فلش دوربین کنون شما روشن نمی‌شود! اما این مشکل چرا رخ می‌دهد؟ در این بخش، نکاتی وجود دارند که قبل از جدا کردن فلش خود برای بررسی و تعمیرات، می‌بایست درنظر بگیرید. این مشکل بسته به سری و مدل دوربین کنون شما، راه حل‌های متفاوتی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

علت بروز این مشکل در فلش دوربین‌های کنون سری REBEL

اگر یک دوربین کنون سری REBEL در مدل‌های 750Dیا 760D (aka T6i, T6s) دارید و می‌خواهید با فلاش عکاسی کنید، باید نور کافی در طول شمارش معکوس داشته باشید، در غیر این صورت یک Live View بسیار تاریک خواهید داشت. این از آن بابت است که این دوربین‌ها از تنظیمات اکسپوژر متفاوت برای Live View و عکس پشتیبانی نمی‌کنند.

علت بروز مشکل در فلش دوربین‌های کنون رده متوسط به بالا

در دوربین‌های کنون رده متوسط به بالا چند علت مختلف باعث بروز مشکل در فلش دوربین می‌شوند که عبارتند از:

باتری دوربین

فلش دوربین می‌تواند باتری‌های شما را به مرور زمان از بین ببرد، به‌خصوص اگر با قدرت فلش بالاتر عکاسی می‌کنید یا در مدت زمانی کوتاه، عکس‌های زیادی می‌گیرید. برای حل این مشکل، به شما توصیه می‌شود که از باتری‌های باکیفیت و قابل شارژ استفاده کنید. چرا که باتری‌های Energizer و سایر برندهای ضعیف، بنا به تجربه دوام نمی‌آورند!

بیش از حد روشن ماندن فلش دوربین کنون

آیا فلش دوربین کنون شما روشن بوده و فراموش کرده‌اید آن را خاموش کنید؟ گاهی اوقات اگر فلش دوربین برای مدت خیلی طولانی روشن بماند، به حالت Sleep شیفت می‌کند و برای صرفه‌جویی در عمر باتری، دیگر روشن نمی‌شود.

بروز مشکل در تریگرهای فلش دوربین کنون

یکی دیگر از مواردی که باید بررسی کنید، این است که آیا تریگر به‌درستی نصب شده است؟ بدین منظور فلاش دوربین کنون خود را بررسی کنید و ببینید که آیا به‌طور کامل روی تریگر گیرنده است یا اینکه تریگر فرستنده کاملاً روی دوربین شما قرار دارد یا خیر. اگر این اتفاق به طور کامل رخ ندهد، فلش دوربین شما روشن نخواهد شد.

بروز مشکل به خاطر نادرست بودن حالت فلش

اگر فلش دوربین کانن شما در حالت نادرست و نامناسبی قرار گرفته باشد، فلش دوربین شما کار نمی‌کند.

انواع راه حل برای روشن نشدن فلش دوربین کنون

همانطور که پیشتر گفتیم، دلایل مختلفی برای روشن نشدن فلش دوربین کنون وجود دارند و این دلایل، بسته به مدل دوربین شما متفاوت هستند. طبیعتاً هر مشکل، راهکاری دارد و هر راهکار بستگی به دلیل بروز آن مشکل خواهد داشت. در ادامه، انواع راه حل برای رفع این مشکل را بر اساس دلایل مختلف بروز آن بررسی خواهیم کرد.

اگر فلش دوربین کانن شما در حالت نادرست و نامناسبی قرار گرفته باشد، فلش دوربین شما کار نمی‌کند.

راه حل مشکل در فلش دوربین‌های کنون سری REBEL

شما می‌توانید Live View را در Wifibooth غیر فعال کنید. این کار از مسیر زیر ممکن است:

event settings -> Taking Photos

راه حل مشکل در فلش دوربین‌های کنون رده متوسط به بالا

اگر از کنون 60D، 7D یا سایر کنون‌های رده متوسط به بالا استفاده می‌کنید، می‌توانید با WiFibooth و فلش دوربین از امکان Live View استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنظیماتی به نام Silent LV shoot را در دوربین خود غیرفعال کنید. این اتفاق در دوربین‌های قدیمی‌تر مانند 40/50/60D، به‌وسیله فعال‌سازی تنظیمات Exposure Simulation رخ می‌دهد. تصویر زیر، تنظیماتی را نشان می‌دهد که می‌بایست بدین منظور تغییر دهید.

اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، لطفاً به دفترچه راهنمای دوربین کنون خود مراجعه نمایید تا نحوه غیرفعال کردن عکاسی Silent Live-View را بیاموزید. در آنجا سه گزینه Mode1، Mode2 و Disable وجود دارند. شما می‌بایست Disable را انتخاب کنید.

راه حل مشکل باتری

Duracell یکی از بهترین باتری‌هایی است که برای دوربین کنون خود می‌توانید استفاده کنید. بنابراین، در صورتی که فلش دوربین کنونتان کار نمی‌کند، یکی از اولین چیزهایی که باید بررسی کنید باتری دوربین شماست.

در صورتی که فلش دوربین کنونتان کار نمی‌کند، یکی از اولین چیزهایی که باید بررسی کنید باتری دوربین شماست.

راه حل بیش از حد روشن ماندن فلش دوربین کنون

برای حل این مشکل دوربین خود را روشن و خاموش کنید و یک بار دیگر فلش آن را روشن نمایید!

راه حل مشکل در تریگرهای فلش دوربین کنون

کار با تریگرها می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد. در ابتدا باید مطمئن شوید که فرستنده و گیرنده روی یک کانال و گروه تنظیم شده‌اند. یکی از بهترین تریگرهایی که برای پیشگیری از بروز مشکلات مختلف می‌توانید از آن استفاده کنید، محصولات برند Phottix است که سال‌ها جواب می‌دهند.

مطمئن شوید که فرستنده و گیرنده روی یک کانال و گروه تنظیم شده‌اند.

راه حل مشکل نادرست بودن حالت فلش

بررسی کنید که فلش شما در چه حالتی قرار گرفته است. بهتر است وقتی فلش دوربین کنون خود را خاموش می‌کنید، آن را روی حالت دستی قرار دهید. فلش دوربین کنون در حالت‌های دیگر هم کار می‌کند، اما حتی وقتی چندین فلش دارید، می‌بایست از چندین گیرنده استفاده کنید.

بررسی کنید که فلش شما در چه حالتی قرار گرفته است.

دلایل دیگر و راه حل آن‌ها

آیا فلش دوربین کنون شما هنوز کار نمی‌کند؟ هنوز چند مورد دیگر هستند که باید بررسی کنید. آیا دوربین شما روی Live View قفل شده است؟ آیا دوربین شما خاموش است؟ آیا فلش شما یک فلش پرتابل است که از آن فاصله زیادی دارید؟ تمام این موارد را بررسی کنید و در صورتی که باز هم مسئله حل نشد، با پشتیبانی نمایندگی کنون در محل زندگی خود یا مرکز خدمات پس از فروش شرکتی که دوربینتان را از آن‌جا خریده‌اید، تماس بگیرید.

بهترین تنظیمات دوربین چیست؟

اگر تنظیمات را به دقت انجام داده‌اید، مطمئنا ایراد از بدنه فیزیکی دوربین شماست. عوامل متعددی می‌توانند به فلش دوربین شما آسیب رسانده باشند. عواملی چون:

  • نفوذ آب
  • ضربه دیدن
  • شکستگی
  • تماس با حرارت زیاد
  • فشار بیش از اندازه به دوربین

و سایر مواردی که همگی می‌توانند سبب آسیب رسیدن به دوربین شما شوند. در صورت وقوع این شرایط مسیر مشخصی را پیش رو دارید.

نکاتی که باید درنظر بگیرید

روشن نشدن فلش دوربین کنون ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که هر یک از این موارد، راه حل مشخصی دارند. در ادامه، به صورت خلاصه‌وار و نکته به نکته این موارد را شرح می‌دهیم.

  • پیش از تلاش برای یافتن راه حل، مدل دوربین کنون خود را بررسی کنید.
  • ممکن است فلاش دوربین شما بیش از حد روشن مانده باشد. در این حالت باید آن را ری‌استارت کنید.
  • تنظیمات دوربین کنون خود را طبق توضیحات ارائه داده شده بازنمایی کنید.
  • از باتری‌های مرغوب و قابل شارژ استفاده کنید.
  • تریگرهای فلش دوربین کنون را بررسی کنید.
  • در صورت حل نشدن مشکل، احتمال آسیب فیزیکی را بررسی کنید.

تعمیر فلش دوربین کنون در نمایندگی معتبر

در مرحله اول با نمایندگی معتبر کنون، یعنی متخصصان تعمیرگاه نورنگار، ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را با کارشناسان این برند محبوب بیان کنید. کارشناسان زبده، دوربین شما را بررسی و عیب‌یابی می‌کنند و در صورت امکان، فلش شما را در کمترین زمان ممکن تعمیر می‌کنند. اما گا‌هاً پیش می‌آید که آسیب فلش جدی است. در اینصورت راهی ندارید جز تعویض فلش. شاید کمی برای شما هزینه‌بر باشد، اما تمامی قطعات در تعمیرگاه تخصصی کاملا اورجینال هستند و تمامی دستگا‌ه‌های تعمیرشده در نورنگار به مدت 3 ماه گارانتی می‌شوند تا در صورت بروز همان مشکل، بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ای، مشکل برطرف شود.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

روشن نشدن فلش دوربین کنون، یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در عکاسی شما مشکل ایجاد کند. برای حل این مشکل، راهکارهای مختلفی وجود دارند که به موارد مختلفی چون نوع دوربین، مدل دوربین، وضعیت باتری و غیره بستگی دارند. در این مطلب دلایل مختلف بروز مشکل در فلش دوربین کنون و راه حل رفع آن‌ها را بررسی کردیم. در صورتی که هنوز مشکل شما حل نشد، با مرکز گارانتی یا خدمات پس از فروش کنون در محل زندگی خود یا مرکز تعمیر دوربین نورنگار تماس بگیرید. در صورتی که شما هم تجربه‌ای در زمینه این مشکل دارید، و راه حل متفاوتی را پیشنهاد می‌کنید، لطفاً آن را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

نویسنده : نسرین ولی خانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *