دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دست دومش را بخرید

راهنمای انتخاب
دست دومش را بخرید

چرا باید به خرید دوربین دست دوم فکر کنیم؟

حتما لازم نیست که دوربینی که می‌خرید آخرین مدل و نوی نو باشد! برخی دوربین ها مثل برند های معروف Nikon D700 یا Canon 5D Mark II که واقعا دوربین های خوب و کار‌آمدی هستند،‌ سال‌هاست که گوشه ی فروشگاه های دوربین خاک می خورند و به فروش نمی روند. فقط چون قدیمی شده اند،اما مطمئنا این دوربین ها ویژگی های بی نظیری در خود دارند که کار بسیاری از عکاسان حرفه ای و غیر حرفه ای را راه می اندازد.

همچنین برای خرید دوربین دست دوم، دوربین های سطح مبتدی مثل Nikon D3100 را فراموش نکنید که در قیمت های پایین و مناسب همه جا یافت و به فروش می رسند. نگران قدیمی بودن مدل ها نیز نباشید. هنوز هم دوربین های پیشرفته یا نیمه پیشرفته ای در بازار یا بازار دست دوم فروشی وجود دارند که با وجود قدیمی بودن، برای ثبت تصاویر سنگ تمام می گذارند.

پس با خرید دوربین دست دوم هم می توانید به اهداف خود در ثبت عکس های باکیفیت برسید و هم در پول های خود صرفه جویی کنید.

مطلب مرتبط: چگونه دوربین‌ها و لنزهای قدیمی‌تان را بفروشید؟

خرید دوربین دست دوم یعنی خرید یک دوربین ناقص؟

البته که این طور نیست. دلایل زیادی وجود دارند که یک عکاس تصمیم به فروش دوربین دست دوم و کار کرده ی خود می شود: جور کردن هزینه برای خرید دوربین یا یک لنز جدید، تعویض سیستم یا کاهش تجهیزات اضافه‌ ی عکاسی از شایع ترین دلایل فروش دوربین دست دوم می باشد.

[relatedpost post=”20510″]

اصولا عکاس ها تمایل دارند دوربین های خود را نسبت به لنز ها تعویض کرده یا به فروش برسانند. چون هر لنز کارایی مخصوص به خودش را دارد و تا سال های سال می تواند برای عکاسی در یک شاخه یا چند شاخه ی متنوع به عکاس کمک کند.

البته دقت داشته باشید که در خرید دوربین دست دوم، دوربین سرقتی خریداری نکنید. در نگاه اول ممکن است کالا دزدی به نظر نرسد اما همیشه به خاطر داشته باشید که جعبه و سایر جزئیات آن را چک کنید تا پول خود را صرف خرید کالاها و دوربین های غیرقانونی نکنید.

گاهی نیز برخی تجهیزات مثل باتری ها یا شارژر ها نیز به صورت دست دوم فروش می رسند که ممکن است پیدا یا سرقت شده باشند. پس حتما در خرید این تجهیزات نیز دقت لازم را به جا آورید.

کد تخفیف نورنگار

راهنمایی های عمومی در خرید دوربین دست دوم

در اینجا چند راهنمایی مهم و عمومی را برای خرید دوربین دست دوم ذکر نمودیم که حتما باید آن ها را در نظر داشته باشید.

1از یک فروشگاه معتبر خرید کنیدبرای خرید دوربین های دست دوم، حتما از محلی خرید کنید که مطمئن باشید کالای خریداری شده سالم است و یا جزو کالاهای سرقت شده و غیرقانونی قرار نمی گیرد. اگر به صورت شخصی برای خرید دوربین دست دوم اقدام می کنید، پس از شخص قابل اعتماد و شناخته شده ای خرید کنید.

[relatedpost post=”26481″]

2-حتما ارتباط خود را با فروشنده ی دوربین های دست دوم حفظ کنید. اگر به صورت اینترنتی و مجازی خرید می کنید، حتما از مسیر حمل و نقل و پست کالا مطمئن شوید تا به دوربین آسیبی نرسد.

3-برای خرید دوربین دست دوم، لپ تاپ خود را به همراه داشته باشید. لپ تاپ به شما کمک می کند تا عکس های ثبت شده با دوربین ر ا چک و بررسی کنید و در صورت وجود مشکلات احتمالی، از آن ها مطلع شوید. این مشکلات ممکن است در بخش فوکوس خودکار،‌ سنسور دوربین یا وضوح آن رخ دهد.

4-همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از شروع خرید، حتما درباره ی انواع دوربین ها اطلاعات لازم را کسب کنید. همیشه مقاله ها و اطلاعات زیادی در این باره با یک جستجوی ساده در گوگل یافت می شوند. نورنگار نیز در این راستا مطالبی تهیه نموده که با خواندن آن ها می توانید انتخاب بهتری در خرید داشته باشید:

نویسنده :

9 دیدگاه

  • پیام گفت:

    سلام
    دوربین کانن مدل Sx610 hs ، مشکی رنگ رو میخوام بفروشم خیلی سبک هست لنز قوی
    اصلا باهاش عکس نگرفتم شاید ۱۰۰ تا عکس
    واتسآپ پیام بدین در خدمتتون هستم
    در ضمن جعبه اش تو اسباب کشی گمشده

  • Milad musavi گفت:

    سلام تقاضای فروش دوربین Gopro hero7 black
    در حد نو(کلا ۲بار استفاده کردم)
    دارای ۲عدد باتری
    مونوپاد
    هداسترپ
    گارد
    کیف کوچک مخصوص دوربین
    کیف دوربین و لوازم جانبی
    بند آویز گردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *