021-7356

نکات و ترفندهای عکاسی فلت (تخت)

نکات و ترفندهای عکاسی فلت (تخت)

ژانر عکاسی تخت می‌تواند با ترکیب چند شئ کلیدی که به خوبی ترکیب‌بندی شده‌اند، مینیمالیست و ساده باشد. یا می‌تواند شامل ده ها شئ کوچک باشد که یک شلوغی سازمان یافته را تشکیل داده‌اند.

بیایید با من دینا بلنکو نگاهی به چند ایده‌ عکاسی تخت برای پروژه عکاسی بی‌جان خلاقانه شما بیاندازیم.

[relatedpost post=”140691″]

چگونه شروع کنیم؟

مهم‌ترین چیز در عکاسی تخت ، داستان آن است.

خب، چگونه یک عکس تخت خوب ایجاد می‌کنید؟ اول باید به داستان فکر کنید. چند شئ خاص جمع‌آوری کنید و طرح عکاسی خود را بچینید. من شما را تشویق می‌کنم که از قبل طرح‌هایی برای عکس تخت خود تهیه کنید. استفاده از چند شئ زیبا و تلاش برای چیدمان آنها در یک ترکیب معنی دار ممکن است مفید باشد. اما تصور عکس خود و زنده کردن آن باعث صرفه جویی در وقت و انرژی می‌شود. بسیار کارآمدتر است که بدانید چه کاری انجام می‌دهید.

فصل‌ها را ثبت کنید

بهترین عکس‌های فصل‌ها می‌توانند احساسات عکاس را انتقال دهند.

فصل زمستان می‌تواند فصل مناسبی برای شکلات داغ و مارشمالو باشد. یا می‌تواند با تزئینات سرزمین های شمالی، رنگ‌های کم رنگ و دکوراسیون سفید برفی، سرد و مینیمالیستی باشد.

فصل مورد علاقه من پاییز است: کدوحلوایی های نارنجی، برگ‌های افتاده قرمز و آخرین توت‌ها، برای عکاسی بی جان مناسب‌ هستند! خب چگونه از آن‌ها از بالا عکاسی کنیم؟

کمی چایی دم کنید و برگ‌های پائیزی را در اطراف آن قرار دهید. کتاب مورد علاقه خود را در وسط ترکیب قرار دهید. مطمئن شوید که ترکیب بندی در مورد هالووین یا پایان تابستان باشد.

به موارد مورد علاقه خود فکر کنید و یک لیست 10 – 20 تایی از اشیاء را انتخاب کنید. احساسی را که به نظر می‌رسد آسان‌ترین تجسم را دارا است انتخاب کنید.

در آخر، برخی از اشیا را برای نمایش این احساس انتخاب کنید. آنها را در یک ترکیب ساده مرتب کنید و یک عکس بگیرید.

دست‌ها را به قاب اضافه کنید

روی هرچیزی‌ که که کار می‌کنید، قرار دادن دست در کادر، تصویر شما را زنده می‌کند.

آیا در حال عکاسی از غذا هستید؟ دست‌ها را هنگام سرو کردن غذا یا مرتب کردن دستمال ها ثبت کنید.

یا ممکن است سعی داشته باشید از یک نفر در کارگاه عکاسی کنید؟ عالی است! بگذارید دست‌های هنرمند، نجار یا قهوه‌چی ستاره شما باشد.

سرگرمی ها نیز تعداد زیادی فرصت داستان گویی را برای عکاسی ایجاد می‌کنند!

برای مثال از مادر خود زمانی که در حال کاشت نهال است عکاسی کنید.

اگر ریموت کنترل شاتر ندارید، عکاسی از دست خودتان می‌تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین  از یکی از دوستان خود کمک بخواهید! ترکیب بندی و نورپردازی را آماده کنید و از مدل خود بخواهید برای عکس ژست بگیرد. زمانی که همه چیز آماده باشد. مدل مجبور خواهد فقط چند دقیقه برای ثبت عکس ژست بگیرد تا شما عکس مورد نظر خود را ثبت کنید!

با قهوه خلاق باشید

قهوه عنصر مورد علاقه من برای هر پروژه‌ای است. اما همچنین یک مدل خوب برای عکاسی تخت است! هیچ محدودیتی در استفاده از قهوه به عنوان قهرمان اصلی عکاسی تخت شما نیست.

بیایید نگاهی به چند تا از آن‌ها بیاندازیم.

تنظیم کردن کاراکتر

قهوه می تواند شما را به همه جا برساند. یک گیاه شناس می‌تواند یک فنجان قهوه بنوشد که توسط ظروف سفالی و گیاهان عجیب احاطه شده است.

یک هنرمند می‌تواند در کنار پالت‌های رنگی لاته و اسپرسو، برای الهام گرفتن قهوه بنوشد.

استعاره ایجاد کنید

مانند یک دایره تخت از یک فنجان قهوه استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا استعاره‌هایی برای عکس‌های خلاقانه از عکاسی اشیاء بی‌جان پیدا کنید.چه چیزی می‌تواند توسط یک دایره نشان داده شود؟ یک بادکنک؟ خوب، یک سری فنجان قهوه را به عنوان یک دسته بادکنک مهمانی ثبت کنید.

یک سیاره؟ منظومه شمسی خود را با سیارات فنجان قهوه، سیارک‌های کلوچه‌ای و کیک خورشید ایجاد کنید. حداقل به مدت 15 دقیقه فکر کنید، متعجب خواهید شد که تهیه داستان برای عکاسی بعدی چقدر آسان است.

از زیور آلات تزئینی ساخته شده از خوراکی ها استفاده کنید

در صورتی که تایپوگرافی غذا را دوست دارید، ولی به نظرتان خلق یک ترکیب‌بندی کامل با حروف خوراکی به نظرتان زیاده‌‎روی است، می‌توانید برخی از عناصر آن را در عکاسی تخت خود بگنجانید.

در اینجا یک ترفند ساده وجود دارد. اگر نمی توانید کاری کنید که عسل فرم خود را حفظ کند، یک الگوی کاغذی درست کنید و آن را با عسل بپوشانید.

نقاشی با آرد

همیشه وقتی به آردهای پخش شده نگاه می‌کنم راه شیری به ذهنم خطور می‌کند. به نظر من ایده خوبی است که تجسمی ازستاره‌ها و سفینه‌های فضایی را در یک عکاسی تخت قرار دهم.

چند قالب کاغذ درست کنید و آنها را در مکان‌های حساب شده در ترکیب خود قرار دهید. پس از آماده شدن همه چیز، آرد را روی الگوهای خود پراکنده کنید و آنها را با استفاده از موچین بردارید تا جای آن‌ها خالی بماند.

لازم نیست سفینه های فضایی درست کنید. بجای آرد این ترفند را با ادویه یا کاکائو امتحان کنید. از ظرف و موادی که می‌خواهید با آن آشپزی کنید یک نیمرخ درست کنید.

 با اشیاء کوچک اشکال بزرگ درست کنید

اشیاء می‌توانند خیلی چیزها را در مورد صاحب خود بازگو کنند. آنچه آنها دیده‌اند، چه کسی آنها را نگه داشته، چه کسی آنها را به طور تصادفی شکسته، چه کسی با عشق آنها را جمع و تعمیر کرده است.

پس چرا از آنها برای ایجاد عکاسی تخت مفهومی استفاده نمی‌کنید؟

سیلوئت ایجاد کنید

اولین راه برای ایجاد عکاسی تخت تصور یک شکل نمادین و پر کردن آن با اجسام بسیار کوچک است. یک سیلوئت را انتخاب کنید. چیزی سرگرم کننده انتخاب کنید. من یک قلعه انتخاب کردم.

این سیلوئت را با مداد روی زمینه خود بکشید. و سرانجام آن را با مقدار زیادی اشیا کوچک پر کنید، به طریقی که به موضوع شما مربوط باشند.

نگاره یک قایق بادبانی را با شن و ماسه، صدف‌های دریایی، نقشه و قطب نما پر کنید.

کتاب‌ها، مقالات، مدادها و پیش نویس‌های اولیه یک رمان را با یک قلعه فانتزی ترکیب کنید. از کبریت‌های سوخته اژدها درست کنید.

 

حتی می‌توانید به نوعی عکس سلفی در عکاسی از اشیاء بی جان ایجاد کنید. چیزهای مورد علاقه خود را جمع کنید. و آن ها را درون یک نیمرخ نمادین یا درون طرح کلی تصویر پروفایل خود مرتب کنید

از فضای خالی استفاده کنید

این ایده برای فضای منفی نیز عالی عمل می‌کند. پس زمینه را با اشیا پر کنید و سیلوئت را خالی بگذارید. من قصد دارم از اشیا حروفی به عنوان مثال استفاده کنم.

حروف را از روی کاغذ می‌برم تا از آنها به عنوان الگو استفاده کنم. پس از آن، من شروع به پر کردن فضای اطراف آنها با چیزهای کوچک مختلف کردم. وقتی آیتم‌های شما به محتوای نوشته مربوط شود جالب‌تر است.

به عنوان مثال، می توانید کلمات Drink Me را از معجون، بطری‌های کوچک، کلیدها و سایر چیزهای مربوط به داستان آلیس در سرزمین عجایب بسازید.

 

به عنوان کار نهایی، فضای باقیمانده را با اشیا کوچکتر پر کنید. بنابراین قسمت های بزرگی از پس زمینه فقط در زیر حروف قابل مشاهده خواهد بود. سپس الگوها را بردارید. من این کار را با استفاده از نوار چسب انجام دادم تا چیزی را جابجا نکنم.

از اشکال هندسی رنگی استفاده کنید

تعدادی مثلث‌، دایره‌ و مربع‌ را از ورق‌های کاغذی رنگی یا وینیل برش دهید. روی فرم های اساسی هندسی تمرکز کنید و طیف رنگی خود را محدود کنید. اطمینان حاصل کنید که رنگ‌هایی که انتخاب کرده اید در کنار هم خوب به نظر برسند.

می توانید از رنگ های غلیظ زیادی استفاده کنید، اما آنها را در یک پالت هماهنگ استفاده کنید.

من می‌توانم از یک مجموعه عکس «چای فوق‌العاده خودم» به عنوان نمونه استفاده کنم. برش‌های دایره ای لیمو به نظر سرزنده رسیده و شکل واضحی دارند.

بنابراین من آنها را با شکل‌های هندسی ساخته شده از کاغذ استفاده کردم.

شروع به چیدمان ترکیب خود از بزرگترین لکه‌های رنگی و مهمترین اشیا (فنجان‌های چای و لیمو) کردم. پس از آن، من توجه خودم را به جزئیات کوچک جلب کردم.

 

عکاسی تخت

این ممکن است پیچیده به نظر برسد، چون جزئیات ریز زیادی وجود دارد، اما در واقع، تمام مراحل کار بسیار آسان و فوق العاده سرگرم کننده است!

 

عکاسی تخت

جمع بندی

این فقط مقدار کمی از عکاسی تخت بود. این ایده‌ها را همانطور که هستند امتحان کنید، با آنها بازی کنید، آنها را تغییر دهید، تحریف کنید.

از آنها به عنوان زمینه‌ای برای پروژه‌های منحصر به فرد خود یا سایت‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. الهام پذیر باشید و از شانس بهترین استفاده را برای ایجاد عکاسی تخت بی نقص ببرید

 

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *