021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

عکاسی HDR با استفاده از لنز ۱۲۰ میلی‌متری f/1.0

عکاسی HDR با استفاده از لنز ۱۲۰ میلی‌متری f/1.0

عکاس مارکوس هوفستاتر با استفاده از یک لنز فوق سریع ۱۲۰ میلی‌متری f/1.0 یک پروژه منحصر به فرد عکاسی را ایجاد کرد : او با استفاده از این لنز یک تین‌تایپ با دامنه دینامیکی بالا (HDR) ایجاد کرد.

 

وبسایت PetaPixel قبلاً بارها از کارهای هوفستاتر پرده برداری کرده است ، از جمله آخرین پروژه ای که او از یک لنز f/1 دیگر بر روی یک دوربین فرمت بزرگ فوق العاده استفاده کرده بود ، عکاسی ماکروی حاشیه‌های چشم انسان و بازسازی جالب یک دوربین فرمت بزرگ قدیمی صد ساله.

 

مارکوس هوفستاتر توضیح می‌دهد : در هنگام عکاسی از پلیت‌های مرطوب ، شما با یک فرآیند بسیار حساس به نور سر و کار دارید ، تقریباً ISO 0.5 ، بنابراین بیشتر هنرمندان عکاسی پلیت مرطوب عاشقانه به دنبال یک لنز سریع هستند.

 

یکی از شرکت‌کنندگان سابق در یکی از کارگاه‌های هوفستاتر به نام ولفگانگ ، یک “لنز بسیار سریع” را به هوفستاتر ارسال کرد . این لنز با نام Delta HD-6C ML است و در سال‌های گذشته در پروژکتورهای قدیمی استفاده می‌شده است . لنز 140 میلی‌متری f/1 که هوفستاتر در دوربین فرمت بزرگ فوق العاده استفاده کرده بود

، یک لنز پروژکتور بود.

 

عکاسی HDR با استفاده از لنز

ولفگانگ | © مارکوس هافستتر

 

لنز Delta HD-6C ML یک “هیولای” لنز است و هوفستاتر همان کاری را کرد که اغلب انجام می‌دهد ، یک میله لنز سفارشی برای اتصال لنز به دوربین فرمت بزرگ خود ایجاد کند . از آنجایی که لنز بسیار سنگین است ، هوفستاتر نیاز به ساختاری برای نگهداری از لنز و دوربین خود داشت . هوفستاتر می‌گوید : یکم شبیه ساختار هیولای فرانکنشتاین به نظر می‌رسد، در حالی که اعتراف می‌کند که این تنظیمات به او متصل شده است.

 

عکاسی HDR آموزش عکاسی HDR با استفاده از لنز ۱۲۰ میلی‌متری f/1.0

 

دیافراگم f/1 باعث ایجاد بوکه‌ی فوق‌العاده و رویایی می‌شود . وقتی هوفستاتر یک گل را با کیت “هیولای فرانکنشتاین” خود عکس‌برداری کرد ، متوجه شد که بخشی از گل نور فرابنفش بیشتری جذب می‌کند ، بنابراین وقتی هوفستاتر صفحه را به طور معمول برای نوردهی باز می‌کند ، بخشی از گل تاریک به نظر می‌رسد. برای مقابله با این موضوع ، او چندین عکس با فرآیندهای مختلف گرفت و سپس آن‌ها را به صورت دیجیتالی ترکیب کرد تا یک “تصویر دیجیتال HDR” ایجاد کند.

 

آموزش عکاسی HDR با استفاده از لنز

 

استفاده از دیافراگم فوق‌العاده سریع برای عکاسی پلاک‌های تر نه تنها باعث ایجاد بوکه‌ی نرم می‌شود ، بلکه به معنای دیفت عمق نیز “بسیار نازک” است ، بنابراین استفاده از این لنز ممکن است مشکل باشد . هوفستاتر می‌گوید: اگر بتوانید آن را کنترل کنید ، می‌توانید نتایج منحصر به فرد و بسیار رویایی بدست آورید . من به استفاده مجدد از آن بسیار مشتاقم.

 

آموزش عکاسی HDR

 

برای اولین بار ، هوفستاتر برخی از پلاک‌های تر خود را در حراجی ایبی برای فروش گذاشته است ، با قیمتی ابتدا از یک یورو یا یک دلار بیشتر.

 

کارهای مارکوس هوفستاتر در وبسایت و اینستاگرام او قابل دسترسی است.

 

مطالب پیشنهادی نورنگار:

7 روش برای ایجاد تصاویر HDR رئالیسم

براکتینگ در عکاسی چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

نگاهی به اهمیت و نقش اخلاق در عکاسی
عکاسی ادیتوریال و تفاوت آن با عکاسی دیجیتال
آموزش عکاسی از ساختمان‌های تاریخی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *