دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

آموزش طرز استفاده از رینگ لایت گوشی به صورت جامع

چاپ
آموزش طرز استفاده از رینگ لایت گوشی به صورت جامع

طرز استفاده از رینگ لایت گوشی

تمامی رینگ لایت‌ها قابل استفاده با موبایل هستند. به عنوان مثال رینگ لایت‌های استاندارد یک هولدر برای نگه داشتن گوشی دارند که برای زمانی که می‌خواهید مدت زمان طولانی‌تری با تلفن هوشمند خود عکس یا ویدیو بگیرید مناسب است. اما مدل دیگر آن که کوچک‌تر و قابل حمل‌تر از نمونه‌های استاندارد است به رینگ لایت سلفی مشهور است که به روی گوشی قرار گرفته و حین عکاسی سلفی برایتان نور بیشتری ایجاد می‌کند؛ بنابراین آموزش طرز استفاده از رینگ لایت گوشی در انواع مختلف را در ادامه خواهیم داشت. اما پیش از هر چیزی اگر هنوز رینگ لایت موردنظرتان را خریداری نکرده‌اید، حتما مروری بر بهترین رینگ لایت گوشی در بازار داشته باشید.

طرز استفاده از رینگ لایت استاندارد همراه با موبایل

فرقی نمی‌کند که برای خرید رینگ لایت موبایل کدام مدل را انتخاب کرده باشید، طرز استفاده از تمامی آن‌ها تقریبا یکسان است. هرچند تنظیم نور رینگ لایت ممکن است با توجه به مدل رینگ لایت‌ها متفاوت باشد. سایر مراحل به شرح زیر است:

1. ابتدا اگر لازم است قطعات مختلف رینگ لایت را به یکدیگر متصل کنید. به عنوان مثال برخی رینگ لایت‌ها به یک سه پایه متصل شده‌اند و برخی دیگر نیاز است که به روی سه پایه‌ای که همراه محصول ارائه می‌شود پیاده شوند.

2. رینگ لایت را روی یک سطح صاف و بدون لرزش قرار دهید تا ویدیو یا عکسی که می‌گیرید بدون هیچ ایرادی باشد. از مستحکم بودن رینگ لایت روی سه پایه اطمینان حاصل کنید.

3. گوشی موبایل خود را در هولدری که اغلب وسط رینگ لایت قرار گرفته است بگذارید. در نظر داشته باشید که برخی رینگ لایت‌ها ممکن است هولدری با سایز خاصی داشته باشند، بنابراین هنگام خرید اطمینان حاصل کنید که تلفن همراه شما در آن قرار خواهد گرفت.

4. اگر می‌خواهید از دوربین سلفی استفاده کنید بهتر است گوشی را طوری در هولدر قرار دهید که صفحه نمایش آن به سمت خودتان قرار بگیرد و اگر می‌خواهید از دوربین اصلی گوشی استفاده کنید، کافیست گوشی را به حالت لنداسکیپ در هولدر قرار دهید.

5. رینگ لایت را روشن کنید و با توجه به تاریکی محیط، نور آن را تنظیم کنید.

6. وقتی همه چیز آماده شد، کارتان را آغاز کنید.

طرز استفاده از رینگ لایت گوشی

رینگ لایت سلفی چیست؟

رینگ لایت‌های سلفی نسخه کوچک‌تری از رینگ لایت‌های معمولی هستند که برخلاف سایر رینگ لایت‌ها، به جای اینکه گوشی روی آن‌ها سوار شود، خودشان به روی گوشی سوار می‌شوند. همانطور که از نامشان پیداست، رینگ لایت‎های سلفی برای عکاسی سلفی مناسب هستند و با توجه به سایز کوچکی که دارند هر زمان که به سفر یا میهمانی می‌روید، می‌توانید بدون دغدغه آن را همراه خود ببرید و تصاویری شفاف‌تر و با نور بیشتر بگیرید. یکی از محبوب‌ترین رینگ لایت‌های سلفی، رینگ لایت موبایل Selfie Ring Light RK-12 است که در 4 رنگ مختلف نیز در بازار وجود دارد.

طرز استفاده از رینگ لایت سلفی موبایل

حال نگاهی به طرز استفاده از رینگ لایت سلفی می‌اندازیم.

1. فرقی نمی‌کند کدام مدل رینگ لایت سلفی را تهیه کرده باشید، این رینگ لایت‌ها سبک و قابل حمل هستند و حالت گیره‌ای دارند که آن‌ها را به روی دوربین سلفی گوشی متصل می‌کند؛ بنابراین به آرامی این گیره را باز کنید تا بتوانید آن را به روی تلفن همراه خود قفل کنید. این گیره به قدری مستحکم است که نگرانی بابت افتادن رینگ لایت نداشته باشید و به قدری با ظرافت طراحی شده است که آسیبی به بدنه گوشی نزند.

2. رینگ لایت را روشن کنید.

3. دوربین جلوی گوشی یا دوربین اصلی آن را باز کنید. برخی از رینگ لایت‌های سلفی طوری طراحی شده‌اند که از هر دو طرف روشن می‎شوند بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای عکاسی با دوربین اصلی گوشی نیز استفاده کنید.

4. دوربین را در جهات مختلف حرکت دهید تا بتوانید بهترین نور را برای عکاسی خود تنظیم کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید می‌توانید از مونوپاد کمک بگیرید.

5. رینگ لایت‌های سلفی با باطری کار می‌کنند بنابراین با توجه به مدت زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کنید نیاز به شارژ کردن خواهند داشت. بنابراین حتما شارژر آن را نیز همراه خود داشته باشید تا به مشکل برنخورید.

طرز استفاده از رینگ لایت گوشی رینگ لایت سلفی

جمع بندی

طرز استفاده از رینگ لایت گوشی بسیار ساده است چرا که رینگ لایت‌ها به خودی خود پیچیدگی خاصی ندارند، چه یک رینگ لایت ساده و معمولی باشند چه یک رینگ لایت مخصوص سلفی گرفتن، شما به راحتی با قرار دادن گوشی و رینگ لایت در کنار هم می‌توانید عکس یا ویدیو بگیرید و فقط کافیست که رینگ لایت مناسب کارتان را بیابید و طبق دستورالعمل پیش بروید. اگر هنوز نسبت به خرید رینگ لایت مردد هستید، نگاهی به 10 رینگ لایت برتر در بازار ایران بیندازید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
1 سال پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
1 سال پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
چاپ عکس پولاروید چیست و چه کاربردی دارد ؟
چاپ عکس پولاروید چیست و چه کاربردی دارد ؟
1 سال پیش - زمان مطالعه : 4 دقیقه