دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

عکاسی عید؛ 20 ژست عکاسی نوروزی برای عید امسال

ایده عکاسی
عکاسی عید؛ 20 ژست عکاسی نوروزی برای عید امسال

عید نوروز بهترین فرصت برای عکاسی از لحظات خاطره‌انگیز خانوادگی است. حس صمیمیت و شادی از بودن در جمع خانوادگی را می‌توان با عکس‌هایی زیبا، در آلبوم خاطرات ماندگار کرد. برای ثبت لحظات بی نظیر نوروزی، تجهیزات پیشرفته و دوربین حرفه‌ای نیاز نیست؛ بلکه گرفتن چند ژست عکاسی نوروزی خلاقانه می‌تواند عکس‌هایی زیبا خلق کند. مهم‌ترین چیزی که باید برای عکاسی عید بدانیم، ایده‌های جدید برای ژست عکس نوروزی هستند. ژست‌ها و ایده‌های اصولی و خلاقانه نتایج خارق‌العاده‌ای در عکاسی نوروزی شما ایجاد می‌کنند.  برای اینکه بدانید در دوران تعطیلات عید چگونه عکس‌هایی متفاوت از دیگران داشته باشید، تا انتهای مطلب با نورنگار همراه باشید و بهترین ژست‌ها و ایده‌های عکاسی عیدانه را بشناسید.

 20  ژست عکاسی نوروز

ژست‌های عکاسی عید می‌توانند به صورت تکی، دونفره یا دسته‌جمعی و خانوادگی باشند. هر کدام از این ژست‌ها زیبایی خاص خود را دارند و حس خوبی به مخاطب منتقل می‌کنند. تعدادی از این ژست‌ها جهت ایده گرفتن شما در ادامه آمده‌اند.

ژست عکاسی نوروز دخترانه

اینکه دخترها عاشق عکس گرفتن هستند، حقیقت دارد. اگر شما نیز عید نوروز را دوست دارید و دلتان می‌خواهد عکس‌های زیبا و خلاقانه بگیرید و در اینستاگرامتان پست و استوری کنید، می‌توانید از چند ژست‌ عکاسی دخترانه که در ادامه آمده‌اند برای زیباتر شدن عکس‌هایتان استفاده کنید.

  • ژست عکاسی با سفره هفت‌سین: لباس‌های زیبا، رنگی و شاد بپوشید و در حال چیدن سفره یا در حالی که کنار آن نشسته‌اید و به آیتم‌های هفت‌سین نگاه می‌کنید، عکس بگیرید.
عکاسی عید با سفره هفت سین
یکی از رایج ترین ایده های عکاسی عید، عکاسی در کنار سفره هفت سین است.
  • عکاسی با تخم مرغ‌های رنگی عید: برای این کار می‌توانید از سوژه در حین رنگ کردن تخم مرغ‌های عید عکاسی کنید یا از او بخواهید یک تخم مرغ رنگی در دست بگیرد و به سمت دوربین دراز کند. فوکوس دوربین باید روی تخم مرغ باشد و سوژه را در بک‌گراند عکس قرار دهید.
عکاسی عید با تخم مرغ‌های
تخم مرغ‌های رنگی یکی از نمادهای عید نوروز است عکاسی با آنها را فراموش نکنید.
  • ژست عکس در طبیعت بهاری: یکی از زیباترین ژست‌های دخترانه نوروزی، عکاسی در طبیعت و میان شکوفه‌های سفید و صورتی درختان است. از سوژه بخواهید کنار یک درخت پرشکوفه بایستد یا شاخه‌ای را در دست بگیرد و به آن نگاه کند. لباس‌های سوژه باید با تم بهاری مطابقت داشته باشند.
ژست عکاسی نوروز در طبیعت بهاری
در طبیعت بهار و میان شکوفه‌های درختان ژستهای عکاسی زیبایی میتواند خلق کنید.
  • ژست عکاسی با آینه و شمعدان: اگر مثل تمام دخترها از نگاه کردن به آینه و دیدن انعکاس تصویر خود در آن لذت می‌برید، این ژست خلاقانه را از دست ندهید! شما می‌توانید در حالی که به آینه سفره هفت‌سین نگاه می‌کنید، یک عکس سلفی زیبا از خود بگیرید. به طوری که تمام آیتم‌های هفت‌سین در آن مشخص باشند و فقط چهره شما در آینه معلوم باشد.
هنگام عکاسی با سفره هفت سین به آینه نگاه کنید، این ژست زیبا بیانگر گذر عمر نیز میتواند باشد.

ژست عکاسی پسرانه نوروزی

ژست‌های زیبا و خلاقانه‌ای برای عکاسی پسرانه نوروزی وجود دارند که عبارتند از:

  • ژست عکس پسرانه در طبیعت عید: از سوژه بخواهید در حالی که لباس‌های اسپرت روشن و زیبا پوشیده است در میان گل‌های بهاری دراز بکشد، چشم‌های خود را ببندد و دست‌هایش را زیر سر قلاب کند. این عکس باید از بالا گرفته شود.
به طبیعت بروید و از شکوفه های بهاری در عکسهایتان استفاده کنید.
  • ژست هنری خلاقانه در کنار نمادهای نوروز: اگر نمادگرا هستید و می‌خواهید آن را در عکس‌های خود بازتاب دهید، می‌توانید در کنار مجسمه‌های نمادین عید نوروز مانند حاجی فیروز یا عمو نوروز، عکسی زیبا و خلاقانه بگیرید. استفاده درست از نور و سایه می‌تواند عکس شما را تبدیل به یک اثر هنری کند.
  • ژست عکاسی نوروزی با دوچرخه: عکس‌های آیرودینامیک می‌توانند حس شادمانی و نشاط را به مخاطب منتقل کنند. برای این ژست از سوژه بخواهید که لباس‌های اسپرت بپوشد و در کنار دوچرخه خود در طبیعت یک عکس نوروزی شاد بگیرد.
  • استفاده از سکه‌های عید برای عکاسی: سکه در سفره هفت‌سین نماد رزق و روزی و برکت است. می‌توانید از سوژه درخواست کنید تعدادی از سکه‌های هفت‌سین را در دستان خود بگیرد و با فوکوس روی سکه‌ها، یک عکس مفهومی و خلاقانه نوروزی بگیرید.
عکاسی عید از سکه‌های هفت‌سین
برای عکاسی عید از سکه‌های هفت‌سین استفاده کنید، را در دستان خود بگیرد و یک عکس خلاقانه نوروزی بگیرید.

ژست عکاسی نوروزی دونفره

عکس‌های نوروزی دونفره جذابیت خاصی دارند. به‌خصوص اگر سوژه یک زوج باشند که به تازگی ازدواج کرده‌اند و اولین عید خود را کنار هم سپری می‌کنند. تعدادی از این ژست‌های زیبا عبارتند از:

  • ژست‌های عاشقانه کنار هفت‌سین: از سوژه‌ها بخواهید ژست‌های عاشقانه بگیرند. مثلاً یکدیگر را در کنار سفره هفت‌سین در آغوش بکشند و با لبخند به دوربین خیره شوند. یا از آن‌ها بخواهید به چشمان هم خیره شوند و دست‌های یکدیگر را در دست بگیرند. با فوکوس روی سوژه‌ها یک بوکه با پس‌زمینه هفت‌سین ایجاد کنید و به این ترتیب به عکس خود عمق ببخشید.
  • شات‌های دونفره نوروزی در حین چیدن هفت‌سین: یکی از خلاقانه‌ترین ژست‌های عکاسی عید دونفره عکاسی از زوجین در حال چیدن سفره‌ هفت‌سین است. شما می‌توانید در حالی که هر یک از زوجین یکی از آیتم‌های هفت‌سین را در دست دارد و آن را روی میز قرار می‌دهد، از آن‌ها عکاسی کنید.
  • ژست عکاسی نوروزی با کتاب حافظ: از سوژه‌ها بخواهید در حالی که دیوان حافظ را در دست دارند و مشغول گرفتن فال هستند، لبخندی به لب داشته باشند و به صفحات کتاب نگاه کنند. در این حالت بهتر است که تم سفره هفت‌سین و لباس سوژه‌ها سنتی باشد.
  • ژست آشپزی در حال پختن شیرینی‌های عید: این ژست بسیار زیبا و خلاقانه است. شما می‌توانید تصویر پختن شیرینی‌های نوروزی در کنار پارتنر یا همسر خود را در حالی که کلاه و پیشبند آشپزی پوشیده‌اید، ثبت کنید. تخم مرغ‌ها را با همزن دستی هم بزنید یا شیرینی‌ها را به کمک هم قالب بزنید. این عکس صمیمیت، نشاط و عشق را به تصویر می‌کشد.

ژست عکاسی نوروز نوزادی

عکاسی از نوزاد، ماهیت نوروز را به‌خوبی نشان می‌دهد. هر دوی آن‌ها نماد تولد، تازگی و نو شدن هستند. بنابراین یکی از بهترین سوژه‌ها برای عکاسی عید، عکس گرفتن از نوزاد است. چند ژست زیبا برای نوزادان در ادامه آمده‌اند.

  • ژست نوزاد در آغوش پدر و مادر: از پدر و مادر نوزاد بخواهید کودک خود را در آغوش گرفته و در کنار سفره هفت‌سین بنشینند و از ژست خانوادگی، صمیمانه و عاشقانه آن‌ها چند شات بگیرید.
  • ژست نوزاد خوابیده در سبد: سبدی را از اسباب‌بازی و گل‌های بهاری پر کنید و نوزاد را درون آن قرار دهید. لباس‌ او می‌تواند صورتی، سفید یا به رنگ‌های شاد بهاری باشد. اگر از نوزاد با چشمان بسته و در هنگام خواب عکس بگیرید، زیبایی تصویر را دوچندان کرده‌اید.
  • ژست عکس نوروزی نوزاد با لباس‌های سنتی: به تن نوزاد خود لباس‌های سنتی نوروزی بپوشانید و از او در کنار سفره هفت‌سین عکس بگیرید. از نورهای طبیعی مانند نور ساعات طلایی روز برای عکاسی استفاده کنید.
  • عکاسی ماهگرد نوروزی: نوزاد را روی پارچه‌های ماهگرد قرار دهید و از تخم مرغ‌های رنگی و سایر نمادهای نوروز برای چیدمان عکس استفاده کنید.

ژست عکاسی خانوادگی نوروزی

ثبت لحظات به‌یادماندنی در کنار خانواده همیشه جذاب و زیبا است. ژست‌های مختلفی وجود دارند که گرمای کانون خانواده را در ایام نوروز می‌توانید با کمک آن‌ها به تصویر بکشید. این ژست‌های عکاسی نوروزی عبارتند از:

  • عکاسی از آداب و رسوم نوروزی: از جمله زیباترین آداب و رسوم نوروز، دید و بازدید از بزرگترهای فامیل یا تفریح در دامان طبیعت در روز سیزده به در است. عکاسی از پدر خانواده در کنار منقل و پخت ناهار برای اعضای خانواده، عکاسی از نوه‌ها که به دور پدربزرگ حلقه زده‌اند و عیدی می‌گیرند، یک شات زیبا از مادربزرگ در کنار دخترها و عروس‌های خود و خوردن چای، شیرینی و آجیل در حالی که همه به خاطرات بزرگترها گوش سپرده‌اند، زیباترین ژست‌های عکاسی خانوادگی نوروزی هستند.
عکاسی از یک عده در حال رقص و پایکوبی، ایده زیبایی برای عکاسی نوروز میباشد.
  • عکاسی از بازی‌های سنتی و دسته‌جمعی: خانواده‌های ایرانی وقتی دور هم جمع می‌شوند، بازی‌های مختلفی انجام می‌دهند، مانند تخته نرد، مار و پله و اسم فامیل. شما می‌توانید از اعضای خانواده در حالی که غرق لذت و نشاط بازی هستند عکاسی کنید.
  • ژست عکاسی خانوادگی در کنار سفره هفت‌سین: لحظه سال نو یکی از بهترین لحظاتی است که می‌توانید آن را با کمک دوربین خود ثبت کنید. هنگامی که خانواده دور سفره هفت‌سین حلقه زده‌اند و دعای یا مقلب القلوب می‌خوانند، پدر خانواده قرآن را گشوده است و مادر خانواده شمع‌ها را روشن می‌کند، از آن‌ها عکس بگیرید.
  • عکاسی از آماده‌شدن برای عید: معمولاً اعضای خانواده ساعاتی قبل از لحظه تحویل سال در حال آماده شدن هستند. لباس‌های نو می‌پوشند و موهای خود را شانه می‌کنند. چند نفر سفره هفت‌سین را می‌چینند یا شاید لحظاتی قبل از تحویل سال به دعا و نیایش مشغول شوند. تمام این لحظات فرصت خوبی برای ثبت عکس‌های طبیعی و پراحساس نوروزی هستند.

5  ایده عکاسی عید نوروز

ایده برای عکاسی نوروز بسیار زیاد است. در میان این ایده‌ها تعدادی از آن‌ها ملموس‌تر و جذاب‌تر هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ایده عکاسی سفره هفت‌سین

شما می‌توانید از زوایای مختلف از هفت‌سین نوروزی عکس‌های زیبا و خلاقانه بگیرید. از نورپردازی‌های مناسب برای برجسته کردن آیتم‌های سفره استفاده کنید و فوکوس عکس را روی هر یک از آیتم‌ها قرار دهید. چیدمان سفره می‌تواند خاص، خلاقانه و زیبا باشد. حتماً از گل‌های طبیعی رنگارنگ و بهاری در چیدمان سفره استفاده کنید تا به عکس‌های شما روح بهاری ببخشند.

ایده عکاسی از رسوم نوروز

عیدی دادن، دید و بازدید، طبیعت‌گردی، رنگ کردن تخم مرغ‌های سفره هفت‌سین، گره زدن سبزه و پخت شیرینی‌های عید از جمله آداب و رسوم نوروزی هستند که می‌توانید شات‌های زیبا و خاطره‌انگیزی از آن‌ها ثبت کنید.

پرتره‌های نوروزی

عکس‌های پرتره‌ای از سوژه‌هایی که لباس‌های بهاری شاد و رنگی پوشیده‌اند، در کنار سفره هفت‌سین نشسته‌اند، یا در دامان طبیعت و در کنار شکوفه‌های بهاری هستند، همراه با ژست عکاسی نوروزی می‌تواند یکی از بهترین ایده‌های عکاسی عید باشد.

ثبت عکس‌های ماکرو از نماد‌های نوروزی

یکی از زیباترین ایده‌ها برای عکاسی عید نوروز ثبت عکس‌های ماکرو از جزئیات نمادهای نوروز مانند تخم مرغ رنگی، هر یک از ظروف هفت‌سین و شکوفه‌های بهاری است. نورپردازی در این نوع عکس از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سنبل یکی از نمادهای سفره هفت سین، سوژه مناسبی برای عکاسی ماکرو است.

ایده‌های طنز برای عکاسی نوروزی

عید نوروز فرصتی برای شادی و تغییر روحیه افراد در کنار یکدیگر است. بنابراین شوخی‌های بسیاری بین دوستان یا اعضای خانواده در این ایام رواج دارند. هنگامی که در حال شوخی، قهقهه و بازی هستید، چند شات خلاقانه و جذاب می‌تواند بهترین راه برای ثبت این لحظات خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی باشد.

 نکات حرفه‌ای برای عکس گرفتن در روز عید

اگر می‌خواهید عکس‌های نوروزی شما زیبا و خلاقانه باشند، باید از ایده‌های نو و بدیع برای خلق لحظات خاطره‌انگیز استفاده کنید. اما رعایت یک سری نکات حرفه‌ای نیز برای زیباتر شدن عکس‌ها به شما کمک می‌کند. این نکات در ادامه آمده‌اند.

  • سعی کنید از نور طبیعی روز استفاده کنید. حتی اگر عکاسی را در منزل انجام می‌دهید باز هم نور طبیعی می‌تواند عکس‌های شما را زیباتر کند.
  • استفاده از ژست‌های خلاقانه و جدید، فضای عکس‌ها را متفاوت و زیباتر می‌کند.
  • استفاده از آیتم‌ها و سمبل‌های نوروزی، لباس‌های رنگی و شاد یا لباس‌های سنتی ایرانی در زیباتر شدن عکس‌ها بسیار موثر هستند.
  • تنظیمات صحیح دوربین عکاسی یا گوشی تلفن همراه به شما کمک می‌کند عکس‌های نوروزی حرفه‌ای‌تری ثبت کنید.
  • عکاسی از سوژه‌ها از زوایای مختلف در ثبت جزئیات و جذاب‌تر شدن عکس‌ها بسیار موثر است.
  • به کمک نرم‌افزارهای ادیت عکس در شات‌های خود از جلوه‌های ویژه استفاده کرده و آن‌ها را تبدیل به عکس‌های انتزاعی از عید نوروز کنید.
  • کنتراست عکس‌ها را به کمک نرم‌افزارهای ویرایش عکس تنظیم کنید و تصاویر سیاه و سفید و جذابی خلق کنید که حسی نوستالژیک و هنری به عکس‌هایتان ببخشند.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

ترکیب ایده‌ها و ژست‌های خلاقانه برای عکاسی عید می‌تواند به ثبت لحظات خاطره‌انگیز این ایام کمک کند. بنابراین باید خلاق باشید، از تنظیمات مناسب دوربین و نور روز برای عکاسی استفاده کنید و سمبل‌های نوروزی را در عکس‌های خود بگنجانید. عکس‌ها می‌توانند به صورت تکی یا ژست‌های خانوادگی و دونفره گرفته شوند، که هر یک از آن‌ها زیبایی خاص خود را دارند. اگر شما نیز برای ثبت با هم بودن‌های عید، چند ایده یا ژست عکاسی نوروزی در ذهن دارید؛ خوشحال می‌شویم آن‌ها را در بخش نظرات با ما و کاربران نورنگار به اشتراک بگذارید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *