دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

عکاسی گل‌های بهاری؛ آموزش عکاسی از شکوفه‌های فصل بهار

ایده عکاسی
عکاسی گل‌های بهاری؛ آموزش عکاسی از شکوفه‌های فصل بهار

عکاسی گل‌های بهاری و شکوفه‌هایی که در فصل بهار درخت‌ها را تزیین می‌کنند، کار لذت‌بخشی است که به تجهیزات عجیب و پیچیده‌ای نیاز ندارد. با اندکی خلاقیت و پیدا کردن زاویه مناسب برای عکاسی می‌توانید عکس‌هایی کارت‌پستالی از این سوژه‌های رنگارنگ بگیرید. اگر عاشق ثبت زیبایی‌های طبیعت بهار هستید، آموزش عکاسی از شکوفه‌ها و گل‌های بهاری را در ادامه مطلب دنبال کنید.

اصول عکاسی از شکوفه‌های بهاری

برای گرفتن عکس‌های باکیفیت و زیبا از شکوفه‌های بهاری باید اصول کلی زیر را دنبال کنید تا نتیجه دلخواه خود را به دست بیاورید.

به جزییات دقت کنید

سعی کنید از لنز مناسب برای عکاسی از شکوفه‌ها استفاده کنید. به کمک تکنیک ماکرو می‌توانید روی سوژه که ممکن است شاخه‌ای پر از شکوفه بهاری یا چند شکوفه نیمه‌شکفته باشد فوکوس کنید. پس‌زمینه عکس تار می‌شود و یک بوکه زیبا ایجاد خواهد شد.

به جزییات دقت کنید
به کمک تکنیک ماکرو روی یک شاخه‌ گل فوکوس کنید و یک تصویر زیبا خلق کنید.

تکنیک‌های مختلف را امتحان کنید

می‌توانید حالت‌های مختلف عکاسی را برای عکس گرفتن از شکوفه‌های فصل بهار امتحان کنید. اما بهترین حالت‌ها نشسته یا درازکش و عکس گرفتن از پایین است. با این تکنیک، عکس عمق بیشتری پیدا می‌کند و نتیجه کار، تصویری هنری و زیبا خواهد بود.

روی سوژه اصلی فوکوس کنید

شکوفه‌ها در حقیقت گل‌های ریز و مینیاتوری هستند که برای نشان دادن زیبایی آن‌ها، فوکوس کافی مورد نیاز است. سوژه باید در کانون توجه قرار بگیرد و پس‌زمینه آن صاف، یکدست و تمیز باشد تا باعث حواس‌پرتی از شکوفه که مرکز عکس است نشود. با حرکت دادن دوربین اندکی به چپ یا راست، در پس‌زمینه یک حالت محوشدگی رنگ ایجاد کنید تا تمرکز اصلی روی سوژه قرار بگیرد.

روی سوژه اصلی فوکوس کنید

خلاقیت را فراموش نکنید

شاید انتخاب شکوفه به عنوان سوژه عکاسی بهاری، در نگاه اول ساده و معمولی به نظر برسد اما حقیقت این است که عکاسی گل‌های بهاری بسیار زیبا و جذاب است و می‌توان با استفاده مناسب از نور، پس زمینه‌ای خلاقانه برای سوژه ایجاد کرد. حتی می‌توانید با استفاده از شاخه پرشکوفه دیگری با رنگ مشابه یا متفاوت، عمق ایجاد کنید.

خلاقیت را فراموش نکنید
می‌توان با عکاسی از گل‌های بهاری در کنار یک فنجان چایی و کتاب، تصویری خلاقانه ایجاد کنید.

تجهیزات محدودکننده را کنار بگذارید

عکاسی از شکوفه‌ها به کمک دوربین در حالت دستی راحت‌تر است و برای این کار حتما نیازی به استفاده از سه‌پایه نیست. برخی از تجهیزات عکاسی ممکن است دامنه حرکات یا زوایای شما را محدود کنند. پس پیشنهاد می‌کنیم خلاقیت و هنر خود را به عنوان مهم‌ترین ابزار عکاسی به کار بگیرید و تجهیزات دست‌وپاگیر را کنار بگذارید.

تاثیر ادیت عکس را نادیده نگیرید

عکس‌هایی که با فرمت RAW  گرفته شده‌اند معمولا صاف و یکدست هستند. برای تغییر رنگ، نور، ایجاد عمق و بوکه در عکاسی از گل و شکوفه‌های بهاری حتما از نرم‌افزارهای ادیت استفاده کنید تا عکس‌هایی حرفه‌ای و جذاب داشته باشید.

تاثیر ادیت عکس را نادیده نگیرید
مقایسه قبل و بعد ادیت عکس‌ از شکوفه‌ها

۱٠ ایده برای عکاسی گل‌های بهاری

ایده‌های مختلفی برای عکس گرفتن از گل و شکوفه‌های رنگی و زیبا در فصل بهار وجود دارند که ۱٠ تا از بهترین‌های آن‌ها عبارتند از:

عکاسی از جزئیات گل‌های بهار

جزئیات گل‌ها مانند پرچم، گلبرگ‌های رنگارنگ، برگ‌های سبز و غنچه‌های نشکفته سوژه‌های خوبی برای عکاسی ماکرو از گل‌ها و شکوفه‌های بهاری هستند. می‌توانید با زوم کردن روی هر یک از این جزئیات جذاب، عکس‌هایی خلاقانه بگیرید.

عکاسی از جزئیات گل‌های بهار
عکاسی از جزئیات گل‌ها سوژه‌های مناسبی برای عکاسی ماکرو از گل‌ها و شکوفه‌های بهاری هستند.

عکاسی از حشرات کنار گل‌های بهاری

هنگامی که زنبور، پروانه یا هر حشره دیگری به گل‌ها نزدیک می‌شود یا شهد آن‌ها را می‌خورد، روی گل و حشره فوکوس کنید. پس‌زمینه می‌تواند تصویر محوی از باغ یا چمنزار باشد.

عکاسی از حشرات کنار گل‌های بهاری
عکاسی از زنبور عسل در حال خوردن شهد گلها، سوژه جذابی برای عکاسی از گلهای بهاری میباشد.

عکاسی از گل‌ها با شبنم صبح‌گاه

ساعات اولیه صبح و هنگام طلوع آفتاب، بهترین زمان برای عکاسی از گل‌ها و شکوفه‌های بهاری است. شبنمی ملایم روی گلبرگ‌های لطیف آن‌ها نشسته است و حس طراوت و تازگی به عکستان می‌بخشد.

عکاسی از گل‌ها با شبنم صبح‌گاه
شبنمی که روی گلهای بهاری نشسته است، یک سوژه شگفت انگیز برای عکاسی است.

عکاسی از دشت پر از گل‌های بهاری

ایده جالب دیگر، عکاسی از یک دشت زیبا و سرسبز پر از گل زرد، سفید یا قرمز است. نمای باز این عکس جذاب و زیبا است و می‌تواند همراه با پس‌زمینه کوه یا جنگل گرفته شود.

عکاسی از دشت پر از گل‌های بهاری
یکی دیگر از ایده های جالب، عکاسی از یک دشت زیبا و پر از گل است.

عکاسی پرتره‌ با گل‌های بهاری

یک ایده زیبا برای عکس گرفتن از گل‌های بهاری، ترکیب آن با سوژه انسانی و خلق یک عکس پرتره زیبا است. سوژه می‌تواند نشسته میان گل‌های بهاری یا ایستاده در کنار درختی پرشکوفه باشد.

عکاسی پرتره‌ با گل‌های بهاری
ترکیب شکوفه های بهاری با سوژه انسانی و خلق یک عکس پرتره زیبا یکی دیگر از ایده های عکاسی از گلهای بهاری است.

عکاسی از جاده با درختان پرشکوفه

عکاسی از جاده‌ای مشابه جاده گرین گیبیل در سریال آن شرلی که دو طرف آن را درختانی با شکوفه‌های سیب و گیلاس احاطه کرده‌اند، ایده‌ای جالب و منحصربه‌فرد است که رویایی و لطیف به نظر می‌رسد.

عکاسی از جاده با درختان پرشکوفه

بازی با نور برای عکاسی گل‌های بهاری

نور عنصر مهمی برای عکس گرفتن از گل‌ها و شکوفه‌های زیبای بهاری است. اگر نور را به درستی در عکس خود استفاده کنید، به عکستان عمق مناسب را می‌بخشد و پس‌زمینه‌ای مناسب و زیبا ایجاد می‌کند.

بازی با نور برای عکاسی گل‌های بهاری

ایجاد بوکه در پس‌زمینه با گل‌های دیگر

از گل‌های اطراف سوژه اصلی برای ایجاد بوکه در پشت آن استفاده کنید. تضاد رنگ‌ها می‌تواند عکس را زیباتر کند. پس از بازی رنگ‌ها غافل نشوید.

ایجاد بوکه در پس‌زمینه با گل‌های دیگر

عکاسی از گل‌های کوچک بهاری

گل‌های ریز بهار و گل‌های خودرو در دشت‌ها زیبا و تاثیرگذار هستند. از آن‌ها در عکس خود خلاقانه استفاده کنید. حتی یک گل بسیار کوچک سفید که در کوهستان روی تخته‌سنگی روییده است، می‌تواند زیبایی بهار را به تصویر بکشد.

عکاسی از گل‌های کوچک بهاری

عکاسی از شکوفه‌های پرپر شده رها در هوا

هنگامی که نسیم ملایم بهار، چند شکوفه صورتی را از شاخه جدا و در هوا رها می‌کند، فرصت خوبی است تا دوربین خود را روی شکوفه‌های پرپر شده زوم کنید و چند شات پیاپی بگیرید. این ایده حس رهایی را القا می‌کند.

عکاسی از شکوفه‌های پرپر شده رها در هوا

ژست عکاسی با شکوفه‌ها و گل‌های فصل بهار

ژست گرفتن در کنار گل‌های زیبا و شکوفه‌های رنگارنگ بهاری عکس‌های پرتره‌ زیبایی به وجود می‌آورد. این ژست‌های خلاقانه عبارتند از:

ژست عکاسی دخترانه با گل‌های بهاری

از سوژه بخواهید در کنار شاخه‌ای پرشکوفه بایستد و در حالی که شکوفه‌ها را لمس می‌کند از نیمرخ او عکس بگیرید. بهتر است لباس او رنگ روشن باشد و به موهای باز و بلندش چند گل بهاری صحرایی سنجاق کرده باشد. فوکوس را روی سوژه و شکوفه‌ها قرار دهید و پس‌زمینه را محو کنید.

ژست عکاسی دخترانه با گل‌های بهاری

ژست عکاسی پسرانه با گل‌های فصل بهار

از سوژه بخواهید در دشتی پر از گل روی سبزه‌ها و گل‌ها دراز بکشد، یک دست خود را زیر سرش قرار دهد و چشم‌های خود را ببندد. عکس را از زاویه بالا بگیرید و فوکوس، روی چهره سوژه باشد.

ژست عکاسی پسرانه با گل‌های فصل بهار

ژست کودکانه در کنار گل و شکوفه‌های بهاری

از کودکان شاد و زیبا در حال چرخیدن به دور خود یا رقصیدن زیر بارانی از گل و شکوفه میان باغی سرسبز یا دشتی پر از گل عکس بگیرید. لباس سوژه‌ها را رنگ‌های بهاری و شاد انتخاب کنید.

ژست کودکانه در کنار گل و شکوفه‌های بهاری

ژست عکاسی عاشقانه با گل‌های بهاری

بهتر است خانم و آقا با دسته گلی از شکوفه سیب یا گل بابونه سفید، در دشتی پر از گل روبه‌روی هم بایستند و در حالی که خانم تاجی از شکوفه بر سر دارد، سر بر شانه همسر یا پارتنرش بگذارد. پیراهن بلند و لباس رسمی برای این ژست عکاسی گل‌های بهاری مناسب‌تر هستند.

کد تخفیف نورنگار

نکاتی برای عکس گرفتن از شکوفه‌ها و گل‌ها در فصل بهار

رعایت نکات عکاسی از شکوفه در بهار، باعث می‌شود عکس‌های شما حس طراوت و تازگی را منتقل کنند و در نهایت تصاویری زنده و منحصربه‌فرد خلق شوند. اگر به عکاسی از زیبایی‌های طبیعت بهار علاقه دارید، هنگام عکس گرفتن گل‌های بهاری، نکات زیر را رعایت کنید.

  • به کمک یک لنز تله فوتو کوتاه یا متوسط، پس‌زمینه را محو و گل را که سوژه اصلی است، ایزوله کنید. به این ترتیب، فوکوس را شارپ‌تر و عمق میدان را هنگام عکاسی بیشتر کنید.
  • کادربندی مناسب و تمیزی داشته باشید و از هر گونه حرکت اضافه حین عکاسی جلوگیری کنید. برای این منظور می‌توانید به کمک گیره‌های مخصوص، ساقه گل‌ها را ببندید تا ثابت بمانند و حرکت نکنند.
  • از فوکوس دستی و دیافراگم بسته هنگام عکاسی از گل و شکوفه بهاری استفاده کنید. بهتر است تنظیمات دوربین روی live view قرار بگیرد.
  • از نرم‌افزارهای ادیت عکس برای زیباتر نشان دادن رنگ‌ها، ایجاد نور یا سایه‌روشن مناسب و کنتراست عکس استفاده کنید.

سخن پایانی

عکاسی گل‌های بهاری و شکوفه‌های زیبا و لطیف درختان بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. به شرطی که زاویه مناسب عکاسی را پیدا کنید، از تکنیک‌های عمق بخشیدن به میدان و محو کردن پس‌زمینه استفاده کنید و از ایده‌های خلاقانه برای عکاسی استفاده کنید. کادربندی دقیق، نور کافی و فوکوس کامل روی سوژه که می‌تواند یک گل ریز بهاری آبی باشد، از عکس شما تصویری کارت‌پستالی یا اثری هنری و ماندگار خواهد ساخت. اگر ایده جالبی در زمینه عکاسی ازگل و شکوفه در بهار به ذهنتان می‌رسد، آن را در بخش نظرات با کاربران نورنگار به اشتراک بگذارید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *