دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

ژست عکاسی در طبیعت بهار؛ راهنمای کامل عکاسی در فصل بهار

ایده عکاسی
ژست عکاسی در طبیعت بهار؛ راهنمای کامل عکاسی در فصل بهار

طبیعت زیبا و دلفریب بهار بهترین فرصت برای گرفتن عکس‌هایی با ژست‌های بهاری خاص و بی‌نظیر است که می‌توانند زینت‌بخش آلبوم خاطرات شما باشند. علاقه‌مندان به طبیعت و طبیعت‌گردی همیشه عکس‌های زیبایی از لحظات ناب خود در دامان طبیعت ثبت می‌کنند و چه چیزی بهتر از عکس گرفتن با تم بهاری؟ با گرفتن چند ژست عکاسی در طبیعت بهار حس و حال یک روز به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز را برای همیشه ماندگار کنید. اگر ژست خاصی برای گرفتن عکس‌های بهاری در ذهن ندارید، تا انتهای این مطلب با نورنگار همراه باشید و از این ژست‌های خلاقانه ایده بگیرید.

ژست دخترانه در طبیعت بهار

تنوع ژست‌های عکاسی دخترانه در طبیعت بهاری آن‌قدر زیاد است که انتخاب بین آن‌ها اندکی مشکل می‌شود. یک قاعده کلی برای عکاسی دخترانه در دامان طبیعت و در فصل بهار این است که استایل مناسبی را انتخاب کنید. آرایش ساده، موهای باز یا دم اسبی، پیراهن‌های دخترانه سفید یا گلدار، شومیزهای رنگ روشن و شاد و استفاده از کلاه آفتابی به دلنشین‌تر شدن این تصاویر کمک می‌کنند. محبوب‌ترین ژست‌های دخترانه عکاسی در طبیعت بهار عبارتند از:

ژست عکاسی دخترانه با شکوفه‌های بهاری

از سوژه بخواهید در حالی که تاجی از شکوفه‌های بهاری بر سر دارد یا گلی زیبا به موهای خود سنجاق کرده‌است، در کنار درختی پر از شکوفه‌های رنگارنگ بایستد. سوژه می‌تواند نقطه فوکوس باشد یا در بک‌گراند عکس قرار بگیرد. علاوه بر این چند شات از سوژه در حین بو یا پرپر کردن شکوفه‌ها و پرتاب گلبرگ‌ها به سمت دوربین می‌تواند نتیجه جالبی داشته باشد.

ژست عکاسی دخترانه با شکوفه‌های بهاری
در میان درختان پر از شکوفه بایستید و چشمان خود را ببندید و عمیقا بوی بهار را حس کنید، این یک ژست شاعرانه عکاسی در فصل بهار است

ژست عکس دخترانه در دشت پر از گل

سوژه می‌تواند در دشتی پر از گل دراز بکشد و عکاسی از زوایای مختلف مانند پهلو یا بالا انجام شود. یک ژست مناسب دیگر برای عکاسی در دشت پر از گل به این صورت است که سوژه میان گل‌ها می‌چرخد، دست‌های خود را از هم باز می‌کند یا به سمت آسمان می‌گیرد. استایل بهاری شیک برای او پیراهنی بلند و گلدار است و می‌تواند کلاه آفتابی بر سر و دسته‌ای گل‌ وحشی در دست داشته باشد.

ژست عکس دخترانه در دشت پر از گل
در حال چیدن گلهای بهاری از سوژه خود عکاسی کنید.

ژست عکاسی در طبیعت بهار دختر شاد

به تصویر کشیدن یک دختر شاد که در طبیعت بهاری قدم می‌زند، می‌رقصد یا با لبخندی بر لب گل‌ها را بو می‌کند، یکی از زیباترین ژست‌های عکاسی است. این شات بهاری حس آرامش، شادی و نشاط را به مخاطب منتقل می‌کند. بهتر است سوژه رو به سمت دوربین باشد و حالت چهره او شادی درونیش را نشان دهد.

ژست عکاسی در طبیعت بهار دختر شاد
در میان شکوفه های بهاری انرژی و شادابی طبعیت بهار را به تصویر بکشید.

ژست دخترانه آزاد و رها در دل طبیعت بهاری

دختری که با چتری در دست زیر باران بهاری در جنگل قدم می‌زند، با فراغ بال به شکوفه‌های بهاری دست می‌کشد، با آرامش خاصی روی چمن‌های خیس دراز کشیده یا به انعکاس چهره خود در آب زلال رودخانه نگاه می‌کند، آزادی و رهایی را به تصویر می‌کشد.

ژست دخترانه آزاد و رها در دل طبیعت بهاری
روی چمن دراز بکشید و به آسمان آبی لبخند بزنید، این یک ژست فوقالعاده است.

ژست عکاسی دخترانه با قاصدک

از سوژه بخواهید در حالی که دسته‌ای از گل‌های قاصدک جمع‌آوری کرده است، آن را مقابل صورت خود بگیرد و گل‌های قاصدک را فوت کند. می‌توانید از روبه‌رو شات‌های پیاپی بگیرید و از بین آن‌ها بهترینشان را انتخاب کنید. بک‌گراند عکس، دشت یا جنگل با درختان سرسبز است.

ژست عکاسی دخترانه با قاصدک
فوت کردن به قاصدک بهاری یک ژست زیبا برای عکاسی است.

 ژست پسرانه در طبیعت بهار

ژست عکاسی در طبیعت بهار برای پسرها اندکی متفاوت است، اما شباهت‌هایی با ژست‌ دخترانه نیز دارد. در عکس‌های پسرانه می‌توانید از اکسسوری‌هایی مانند کلاه و ساعت استفاده کنید. از سوژه بخواهید لباس‌های اسپرت با رنگ‌های شادی مانند سفید، آبی و زرد بپوشد. می‌توانید عکس‌ها را به صورت تمام قد، نشسته یا حتی درازکش از سوژه بگیرید. در ادامه چند ژست عکاسی پسرانه بهاری در طبیعت را برای شما آورده‌ایم.

ژست عکس پسرانه در طبیعت بهار کنار آتش

از سوژه بخواهید در حالی که لباس‌های اسپرت به تن دارد، در کنار آتش روی تنه درختی میان جنگل بنشیند، با تکه چوبی میان شعله‌های آتش کندوکاو کند یا به شعله‌ها خیره شود.

ژست عکس پسرانه در طبیعت بهار کنار آتش
کنار آتش بنشینید و در حال خوردن یک فنجان چایی عکاس بهاری خود را ثبت کنید.

ژست عکس با گیتار در جنگل

هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از صدای موسیقی در دل طبیعت بهاری نیست. حس و حال ژست عکس پسرانه در حال نواختن گیتار، زیبا و آرامش‌بخش است. از سوژه بخواهید روی تکه سنگ یا تنه درختی بنشیند و گیتار بنوازد یا بایستد و با گیتاری در دست به درختی تکیه کند.

ژست عکس با گیتار در جنگل
از سوژه خود در حال نواختن گیتار در جنگل عکاسی کنید.

ژست عکاسی کنار آب

از سوژه بخواهید کنار رودخانه بنشیند. فوکوس عکس را روی سوژه قرار دهید و با ایجاد یک بوکه به تصویر عمق ببخشید. یک ژست مناسب دیگر کنار آب در جنگل بهاری، نشستن لب رودخانه و خیره شدن به آسمان غروب است. بهتر است سوژه لباس‌های اسپرت بپوشد.

ژست عکاسی کنار آب
از سوژه بخواهید کنار دریا بنشیند. فوکوس عکس را روی سوژه قرار دهید و با ایجاد یک بوکه به تصویر عمق ببخشید.

ژست درازکش در جنگل بهاری

یک ژست عکاسی در طبیعت بهار برای آقایان دراز کشیدن روی چمن‌های خیس از باران بهاری، روی علف‌های بلند یک علفزار یا روی یک تنه درخت پوشیده از خزه است.

ژست درازکش در جنگل بهاری

ژست ایستاده در دشت سرسبز

از سوژه بخواهید سر خود را با زاویه‌ای اندکی به پایین نگه دارد، دست خود را میان موهایش فرو ببرد و پشت به جنگل میان دشت سرسبزی بایستد. در این حالت از او عکاسی کنید.

ژست ایستاده در دشت سرسبز

 ژست کودکانه در طبیعت بهار

کودکان و ژست‌های جذابشان در طبیعت بهار، زیبایی رنگارنگ طبیعت در این فصل را چند برابر می‌کنند. عکاسی از آن‌ها اندکی مشکل و چالشی است، اما ارزشش را دارد. زیباترین ژست‌های کودکانه در طبیعت بهار عبارتند از:

ژست کودکانه با گل‌های بهاری

از کودک در میان گل‌های وحشی بهاری عکس بگیرید. تاجی از گل بر سر کودک بگذارید یا از او بخواهید دسته گلی مقابل چهره خود بگیرد به طوری که گل‌ها نیمی از چهره‌اش را بپوشانند. همچنین می‌توانید از دختربچه‌ها در حال چیدن گل یا بوییدن آن عکاسی کنید.

ژست کودکانه با گل‌های بهاری
عکاسی از کودکان در حال دویدن در چمنزار، یکی از ایده های عکاسی بهاری است.

ژست با بادکنک در دشت پرگل

از کودک با چند بادکنک رنگی در دست و لباس‌های شاد با رنگ‌های گرم و بهاری بر تن در میان دشتی سرسبز و پر از گل عکاسی کنید. لوکیشن، استایل و بادکنک‌ها یک هارمونی چشم‌نواز بهاری ایجاد می‌کنند.

ژست با بادکنک در دشت پرگل
کودک را روی چمن سبز بهاری گذاشته و بادکنک رنگارنگ دستش دهید و در حال بازی کردن با انها از او عکاسی کنید.

ژست کودکان در حال بازی در دامان طبیعت

از چند کودک که در حال دویدن به دنبال هم در دشت یا جنگل هستند و از سر شوق و هیجان می‌خندند چند شات زیبا بگیرید.

ژست کودکان در حال بازی در دامان طبیعت
از کودکان در حال بازی کردن در طبیعت بهار عکاسی کنید.

عکاسی در کنار والدین در جنگل

از والدین کودک بخواهید دستان او را بگیرند و در حالی که به سمت دوربین قدم برمی‌دارند از آن‌ها عکس بگیرید. مادر می‌تواند پیراهن رنگ روشن بپوشد و موهایش را با گل‌های بهاری بیاراید.

ژست عکاسی عاشقانه در فصل بهار

طبیعت بهار آدم‌ها را عاشق می‌کند. پس چه چیزی بهتر از اینکه چند ژست عاشقانه بگیرید و لحظات رمانتیک خود را ثبت کنید. تعدادی از این ژست‌های دونفره عبارتند از:

ژست عکاسی عاشقانه در فصل بهار

ژست عاشقانه در آغوش هم

از سوژه‌ها بخواهید در یک لوکیشن بهاری مثلا باغی پر از درختان پرشکوفه، یکدیگر را در آغوش بگیرند. از آن‌ها بخواهید سر بر شانه هم بگذارند یا دست‌های یکدیگر را بگیرند.

قدم‌زدن در جاده با حاشیه گل‌های بهاری

از سوژه‌ها بخواهید دست در دست هم در جاده‌ای سرسبز که دو طرفش را گل‌های خودرو رنگارنگ احاطه کرده‌اند قدم بزنند و با هم صحبت کنند. از آن‌ها چند شات در حالات مختلف بگیرید.

قدم‌زدن در جاده با حاشیه گل‌های بهاری
ژست عکاسی در میان جاده ای رویایی از ژستهای عکاسی بهاری است.

ژست عکس عاشقانه در دشت پر از گل

از سوژه‌ها بخواهید در میان دشتی سرسبز و پر از گل دست‌های یکدیگر را بگیرند و رقصی دونفره و رمانتیک داشته باشند. اگر لباس آن‌ها ست باشد، عکس جذاب‌تر خواهد شد. این ژست عکاسی در طبیعت بهار بسیار طبیعی جلوه می‌کند و نتیجه آن دلنشین‌تر خواهد بود.

پیشنهاد ازدواج در طبیعت بهاری

زیباترین و عاشقانه‌ترین ژست عکاسی در طبیعت حالتی است که مرد در مقابل پارتنر خود در دشتی سرسبز زانو زده و حلقه‌ای را با جعبه‌ای تزیین شده با شکوفه‌های بهاری به سمت او گرفته است. بهتر است لباس خانم پیراهن بلندی با رنگ روشن باشد.

پیشنهاد ازدواج در طبیعت بهاری
یکی از عاشقانه‌ترین ژست عکاسی در طبیعت این است که لحظه درخواست ازدواج را در میان شکوفه‌های بهاری عکاسی کنید.

ژست عکس دونفره در چمنزار

از زوجین بخواهید روی چمنزار یا میان گل‌های بهاری دراز بکشند و با لبخندی بر لب‌هایشان از چهره آن‌ها در قاب دوربین عکاسی کنید.

ایده عکاسی در طبیعت بهار

بهار آن‌قدر رنگارنگ و زیبا است که ایده‌های مختلفی برای عکاسی بهاری در طبیعت وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها تصاویر زیبایی ثبت کنید. بدون آنکه نیاز به فیلتر یا لباس و استایل خاصی داشته باشید. دشت‌های سرسبز و پر از گل‌های وحشی، درختان سبز با تاجی از شکوفه بر سر، آسمان آبی و بدون ابر، پرستوهایی که پیام‌آور بهار هستند، چشمه‌های جوشان از دل طبیعت، همه و همه عکس شما را به پوستری زیبا و طبیعی تبدیل می‌کنند.

با این وجود داشتن یک استایل خاص بهاری با لباس‌های روشن و رنگ‌های شاد به زیباتر شدن عکس شما کمک می‌کند. فاکتورهای زیادی وجود دارند که عکس‌های شما را زیبا و خلاقانه می‌کنند. چند ایده و ترفند خاص و منحصربه‌فرد در جدول زیر آمده‌اند.

ایده عکاسی در طبیعت بهار

نحوه اجرا

عکس پرتره با بک‌گراند طبیعت بهار

روی سوژه فوکوس کنید. بک‌گراند می‌تواند درخت پرشکوفه یا جنگل سبز باشد.

عکس بهاری در دشتی پر از شقایق و بابونه

فوکوس عکس را روی سوژه قرار دهید. یک بوکه از دشت پر از گل ایجاد کنید.

عکاسی از جزئیات فصل بهار

از قطرات شبنم روی گل‌های بهاری یا حشرات کوچک میان سبزه‌ها عکس بگیرید.

عکس از پیک‌نیک خانوادگی در طبیعت بهار

از سوژه زیر سایه درخت یا لب رودخانه، در کنار سبد پیک‌نیک عکاسی کنید. سوژه می‌تواند در حال ریختن چایی باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی در طبیعت فصل بهار

برای عکاسی در طبیعت بهار تجهیزات خاصی مورد نیاز نیست. شما می‌توانید عکس‌های بهاری خود را به کمک یک دوربین عکاسی ساده یا گوشی موبایل خود ثبت کنید. بهتر است برای گرفتن عکس‌ها از نور طبیعی روز استفاده کنید. بنابراین تجهیزات نورپردازی خاصی نیز نیاز ندارید.

با این حال اگر به گرفتن عکس‌های ماکرو یا بوکه کردن عکس‌ها علاقه دارید، می‌توانید از یک لنز قوی برای دوربین عکاسی خود استفاده کنید. عکاسی با تجهیزات پیشرفته و دوربین حرفه‌ای قطعا عکس‌ها را به آثار هنری منحصربه‌فردی تبدیل می‌کنند. بهتر است برای جلوگیری از لرزش دست هنگام عکاسی از سه‌پایه دوربین استفاده کنید. به همراه داشتن کیف دوربین هم می‌تواند برای عکاسی در طبیعت بهاری کار شما را هنگام رفت‌و‌آمد و جابه‌جایی راحت‌تر کند. به طور کلی تمام وسایل مورد نیاز عکاسی فضای باز ممکن است برای شما کاربردی باشند.

کد تخفیف نورنگار

نکات تجربی برای عکس گرفتن با طبیعت بهار

رعایت چند نکته مهم زیر باعث می‌شود که بتوانید عکس‌های خاص و زیبایی از طبیعت بهار بگیرید. این نکات حاصل تجربه چندین ساله عکاسان حرفه‌ای هستند که آن‌ها را با آزمون و خطا آموخته‌اند.

  • عکس پرتره در فضای باز به‌خصوص طبیعت زیبای بهاری بهتر است طوری گرفته شود که نور خورشید به یک طرف بدن سوژه و مایل به پشت او بتابد.
  • زمان طلوع و غروب آفتاب برای عکاسی در طبیعت بهار بسیار بااهمیت است. نور صبحگاهی حتی هوای مه‌آلود سحر برای گرفتن عکس در طبیعت بهار فوق‌العاده است.
  • تعادل رنگ سفید را هنگام عکاسی در طبیعت بهار در نظر بگیرید.
  • از فیلترهای پلاریزه و قطبی برای زیباتر شدن عکس‌ها در طبیعت بهاری استفاده کنید.

سخن پایانی

عکاسی در فصل بهار با حال و هوای پرانرژی و لطیفش به ثبت لحظات زیبا کمک می‌کند. برای داشتن عکس‌هایی زیباتر باید با چند ایده و ژست عکاسی در طبیعت بهار آشنایی داشته باشید تا نتیجه کار حرفه‌ای و طبیعی باشد. سعی کنید ژست و استایل سوژه را هماهنگ با محیط انتخاب کنید. بسیاری از ژست‌ها در دشت‌های پر از گل شقایق، جنگل‌های باران‌خورده بهاری و در کنار درختان غرق شکوفه گرفته می‌شوند. اگر شما هم تجربه‌ای از عکاسی در فصل بهار دارید، آن را در بخش نظرات برای دوستان دیگرمان بنویسید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *