021-7356

راهنمای گام به گام عکاسی از لباس برای فروشگاه اینترنتی و اینستاگرام

راهنمای گام به گام عکاسی از لباس برای فروشگاه اینترنتی و اینستاگرام

برای تضمین موفقیت یک فروشگاه لباس اینترنتی، نیاز است که محصولاتتان را با بهترین کیفیت ممکن به مخاطب ارائه کنید و صد البته با تصاویری که برای ترغیب مشتری به خرید بقدر کافی جذاب باشند؛ عکاسی از لباس ، تفاوت بین دو فروشگاه اینترنتی موفق و ناموفق در همین است!

در شاخه های دیگر عکاسی محصول، بطور مثال عکاسی از جواهرات، نیازمند توجه بسیار به جزییات، در نظر گرفتن جلوه و درخشندگی، و حتی انعکاس های روی محصول هستیم، اما خوشبختانه در عکاسی از پوشاک اینطور نیست؛ اگرچه باید تمامی جنبه های عکاسی تبلیغاتی شما از پوشاک هم به شکلی باشد که مخاطب حس کند می تواند آن را از نزیک لمس کند! کاری که با انجام دقیق مراحل این آموزش عکاسی موفق به انجام آنها خواهید شد.

آموزش عکاسی از لباس

 

گام اول: انتخاب اینکه چطور لباس خود را در عکس به نمایش بگذارید

اولین تصمیمی که لازم است بگیرید این است که می خواهید محصول پوشاک شما چگونه به مخاطب نشان داده شود؟!

برای این کار دو تکنیک پرکاربرد در نحوه عکاسی از لباس وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها پرداخته ایم:

 

الف) تکنیک مانکن نامرئی در عکاسی از لباس

فراموش نکنید که در عکاسی از کالا و در حالت خاص این مقاله عکاسی از البسه، هر چقدر بیشتر بتوانید حس واقعی و حقیقی بودن را به مخاطبتان القا کنید موفق‌تر خواهید بود. یکی از این ترفندهای عکاسی از پوشاک در واقعی نشان دادن محصولات استفاده از تکنیک مانکن نامرئی است.

 

آموزش عکاسی از لباس

انتظار بسیاری از خریداران پوشاک در فروشگاه های اینترنتی دارند این است که بتوانند با دیدن عکس لباس، آن را در تن خود تصور کنند تا انتخاب بهتری داشته باشند.

 

برای تصویرسازی بهتر در ذهن مخاطب و کمک به تجسم لباس در بدن، می‌توانید به خرید یک مانکن فکر کنید. همچنین با خرید مانکن خیال شما از دغدغه ی پیدا کردن مدل‌های واقعی برای هر عکس هم راحت خواهد شد. با استفاده از تکینک مانکن نامرئی در عکاسی از پوشاک، می توانید با حذف پس زمینه عکس، به راحتی یک تصویر حرفه ای برای سایت خود داشته باشید. مثالی برای عکاسی از لباس با تکنیک مانکن نامرئی را در زیر مشاهده می کنید.

تکینک مانکن نامرئی در عکاسی از لباس

[relatedpost post=”122927″]

ب) استفاده از مدل در عکاسی از لباس

اگر برای عکاسی تبلیغاتی تان بقدر کافی بودجه در اخیتار دارید حتما یک مدل استخدام کنید. همکاری با یک مدل در عکاسی از لباس می تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد. برای مثال مدل شما می تواند در هر ژست و حالتی که شما بخواهید بایستد و به عکس شما روح ببخشد. این نوع عکاسی از پوشاک در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و به خصوص pinterest بسیار محبوب است.

در این تکنیک عکاسی تبلیغاتی، پرداختن به ژشت های مدل نباید باعث شود شما و مخاطب توجه به محصول خود را فراموش کنید. توجه داشته باشید تنها هدف کمک گرفتن از مدل این است که خریداران می خواهند جزییات لباس را در حالی که آن را پوشیده اند تجسم کنند.

نور مناسب برای عکاسی از لباس

 

طبیعتا استخدام یک مدل حرفه ای برایتان بیشتر از خرید مانکن عکاسی خرج بر می دارد و البته زمان بندی مناسب با مدل هم می تواند کار را دشوار کند؛ اما قطعا کیفیت عکس های شما در این دو حالت هم بسیار متفاوت خواهد بود.

گام دوم: آماده کردن تجهزات مورد نیاز

تجهیزاتی که برای عکاسی تبلیغاتی و حرفه ای از پوشاک نیاز دارید لزوما نباید گران قیمت باشند. حتی شما می توانید عکاسی از پوشاک با موبایل را نیز امتحان کنید و تصاویری جذاب برای فضای اینترنتی تهیه نمایید. در ادامه برخی از تجهیزات مناسب برای اینکار را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. دوربین عکاسی

داشتن یک دوربین با لنز مناسب می تواند فرق بین یک عکس آماتور و حرفه ای را مشخص کند. دوربین های بدون آیینه برای عکاسی از لباس می توانند بسیار مناسب باشند. البته فراموش نکنید این فقط یک پیشنهاد است و حتی یک گوشی هوشمند مناسب هم می تواند عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشد.

[relatedpost post=”111809″]

  1. نورپردازی

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی از پوشاک بسیار مهم است. خریداران شما نیاز دارند تا تمام جزییات لباس را ببینند و این کار با نورپردازی مناسب قابل انجام است. برای شروع می توانید از یک کیت نور، و یا خیمه عکاسی با سایز مناسب استفاده نمایید.

اگر تصمیم دارید از گوشی هوشمند خود برای عکاسی از پوشاک استفاده کنید، استفاده از از اتاقک نور هم انتخاب مناسبی است؛ چرا که دیگر نیازی به تنظیمات جزئی نورپردازی نخواهید داشت.

  1. پس زمینه مناسب عکاسی از لباس

علاوه بر نورپردازی، استفاده از پس زمینه مناسب هم اهمیت بسیاری دارد. پیشنهاد ما استفاده از یک پس زمینه سفید و بسیار تمیز است.

برای مشاهده فون های بک گراند سفید در سایت نورنگار، کلیک کنید

  1. سه پایه عکاسی

برای عکاسی استفاده از سه پایه عکاسی می تواند بسیار به شما کمک کند و از لرزش دست جلوگیری نماید تا تصویر تار نشود.

[relatedpost post=”107920″]

  1. خرید مانکن عکاسی و یا استخدام مدل

همانطور که گفتیم استفاده از تکنیک مانکن نامرئی و خرید مانکن می تواند هزینه های شما را بسیار پایین بیاورد. و اما استخدام یک مدل در عین گران بودن می تواند سودمند هم باشد چرا که وجود مدل می تواند به عکس شما روح ببخشد.

گام سوم: آماده سازی لباس ها 

آماده کردن لباس ها برای انجام عکاسی می تواند کارهای شما را بسیار جلو بیندازد. زمانی که اینکار را درست انجام دهید نیازی به ادیت عکس بعد از تصویربرداری بسیار کمتر خواهد شد.

اتو کردن لباس ها را فراموش نکنید! در واقع این اولین کاری است که شما باید آن را انجام دهید. این کار را با دقت کافی انجام دهید بطوریکه هیچ بخش چروک خورده و اتو نشده‌ای باقی نماند.

سعی کنید برای تمامی تنظیمات نورپردازی و جایگاه سه پایه و دوربین خود در همین مرحله تصمیم‌گیری کنید. اگر برنامه شما استفاده از تکینیک مانکن نامرئی است، حتما در اولین قدم لباس ها را با دقت به تن مانکن‌ها کنید و مطمئن شوید بدون چین و چروک هستند.

عکاسی تبلیغاتی از لباس

گام چهارم: تنظیمات استودیو و نورپردازی

چیزی که باید دراین مرحله به آن توجه کنید این است که آیا قرار است این عکاسی را در یک استودیو حرفه ای انجام دهید یا یکی از اتاق های منزلتان را برای عکاسی از لباس با گوشی در نظر گرفته اید!؟ البته زیاد نگران نباشید چون این موضوع تا زمانی که نورپردازی و البته لنز دوربین مناسبی داشته باشید، مسئله مهمی نیست.

کار را با انتخاب و نصب یک پس زمینه مناسب شروع کنید و به تناسب و هماهنگی این پس زمینه با مدل و فضا و رنگ بندی لباس هایتان دقت کنید. وقتی که این کار را انجام دادید نوبت به ایجاد یک نورپردازی مناسب و انجام تنظیمات دوربین می رسد.

در نور پردازی برای عکاسی تبلیغاتی از لباس بهتر است از سه نور استفاده نمایید. برای شروع نور اول (نور اصلی یا Key Light) را در کنار دوربین خود و بر روی سوژه تنظیم کنید. این نور می تواند بسیار اساسی عمل کند.

نور دوم (نور پرکننده یا Fill Light) که به عنوان یک مکمل در این نورپردازی به شمار می رود باید نسبت به مانکن با زاویه 45 درجه قرار بگیرد و البته از نور اول فاصله مناسبی داشته باشد. و اما در آخر قرار گیری نور سوم (نور بالاسر یا Back Light) بین مانکن و پس زمینه خواهد بود.

در تصویر زیر می توانید نحوه درست قرارگیری نور ها را ببینید.

نورپردازی در عکاسی از لباس

 

گام پنجم: انجام تنظیمات دوربین در عکاسی از لباس

  1. دهانه دیافراگم

از ترفندهای عکاسی از لباس می توان به تنظیم درست گشودگی دهانه دیافراگم اشاره کرد. بیشترین مقدار این فاکتور می تواند بین f/8 و f/11 باشد که در ایجاد زوم و فوکوس بیشتر بر سوژه به شما کمک کتد.

  1. سرعت شاتر

سرعت شاتر پیشنهادی ما در این آموزش عکاسی از پوشاک چیزی حدود 1/25 است.

پیشنهاد ما :    سرعت شاتر چیست؟

  1. ایزو درعکاسی تبلغاتی از لباس

در این نوع از عکاسی، ایزو مناسب عددی بین 400 تا 800 خواهد بود. البته این موضوع از تعداد منایع نورپردازی که دارید تاثیر می پذیرد. اگر از نور خورشید استفاده می نمایید، ایزو می تواند 600 تا 800 باشد تا نویز های تصویر را کم کند.

[relatedpost post=”115493″]

آموزش عکاسی از لباس برای سایت

گام آخر : عکس شما آماده است

حالا وقت آن است تا عکس مدل لباس خود را در سایت فروشگاهی و یا شبکه های مجازی خود منتشر کنید و تاثیر حرفه‌ای بودن در آن را ببنید. یادتان باشد اگر عکاسی از لباس به درستی انجام شود حتی با گوشی موبایل‌تان هم امکان پذیر است و کسب و کارتان را با تحول رو به رو خواهد کرد.

آیا شما هم تجربه‌ای در عکاسی از محصول داشته‌اید؟ اگر اینطور است حتما نظرات و تجربیات خودتان را در این خصوص برای ما بنویسید. ?

 

جمع‌بندی از عکاسی از لباس برای سایت و یا پیج فروشگاهی

عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخه های مهم عکاسی است و به همین دلیل آموزش عکاسی تبلیغاتی نیز از طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر تصمیم دارید تا به عنوان یک عکاس حرفه‌‌ای در این زمینه فعالیت کنید، باید آموزش عکاسی صنعتی را جدی بگیرید. در صورتی که می‌خواهید برای فروشگاه خود عکاسی کنید و نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی کنید، بهتر است آموزش عکاسی با موبایل را انتخاب کنید تا بتوانید با همان موبایلی که در دست دارید، میزان فروش خود را افزایش دهید. تمامی دوره‌های آکادمی نورنگار توسط برترین و مشهورترین اساتید برگزار می‌شوند و در انتها اگر عملکرد قابل قبولی داشته باشید، گواهینامه‌ی معتبری از سمت سازمان فنی و حرفه ای کشور به شما اعطا خواهد شد. در صورتی که امکان شرکت در کلاس حضوری عکاسی و فیلمبرداری را ندارید، می‌توانید در دوره‌های آنلاین و یا دانلودی شرکت نمایید.

 

15 دیدگاه

  • مهدی گفت:

    سلام بنده برای عکاسی از پارچه به تازگی شروع به استفاده از موبایلم که مدلa52s هست کردم اما در بعضی از رنگ ها تفاوت زیادی با واقعیت هست با اینکه روی حالت اورجیناله. مثلا رنگ سبز پسته ای بسیار نزدیک به سبز اسمانی می شه لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • fereshtehbabakzad گفت:

      سلام وقتتون بخیر شاید مشکل از نورتون هستش

    • علیزضا گفت:

      از فتوشاپ استفاده کنین

    • هاشیرا گفت:

      سامسونگ ب صورت خودکار عکسارو ادیت میزنه

  • مشعلی گفت:

    مطالب خوبی ارائه دادید ولی کامل نیستن.مثلا اینکه برای عکاسی از لباس ک روی زمین چیده میشن چه نوری لازمه؟نورپردازی چطور باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *