021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

11 نکته ضروری در زمینه عکاسی با موبایل

11 نکته ضروری در زمینه عکاسی با موبایل

گوشی های هوشمند محبوبیت بیشتری نسبت به هر زمان دیگری دارند و بسیاری از افراد برای گرفتن عکس‌های فوری در تعطیلات و پر کردن آلبوم‌های عکس خانوادگی، به آنها مراجعه می‌کنند. بهترین گوشی های دوربین دار کوچک، راحت و همیشه با ما هستند، اما برخی از آن‌ها کیفیت تصویر خوبی ندارند
ما می‌گوییم قدرت در اختیار عکاس است. در دستان مناسب، تصاویر زیبایی را می توان با هر وسیله هوشمندی که در جیب دارید، ثبت کرد. تنها چیزی که برای بهبود عکس‌های گوشی شما لازم است این است که با چند نکته و ترفند برای بهتر شدن با عکاسی از گوشی هوشمند خود آشنا شوید. بنابراین در اینجا نکات ضروری در زمینه عکاسی با موبایل آورده شده است تا نتایج هوشمندانه‌تری به دست آورید.

1- نوردهی صحیح انجام دهید

زمینه عکاسی با موبایلمعمولاً تنها چیزی که برای نوردهی صحیح عکس شما لازم است، زدن دکمه شاتر است. اما گهگاه می بینید  که آنچه از آن عکس می‌گیرید (یعنی سوژه) بسیار تاریک یا بسیار روشن است. این مسئله به ویژه اگر بعضی از قسمت‌های تصویر شما بسیار روشن‌تر (یا تیره‌تر) از قسمتهای دیگر باشند، یک مشکل است

برای تنظیم این مورد در اکثر گوشی های هوشمند، کافی است به سادگی بر روی صفحه‌ای که سوژه در آن قرار دارد ضربه بزنید و دوربین شما به صورت خودکار نوردهی را تنظیم می‌کند تا تعادل نور برقرار شود. از مناطق اطراف روشن که به حدی روشن هستند که جزئیات آنها از بین می‌رود ، آگاه باشید. گاهی اوقات این پدیده کیفیت تصویر را افزایش می‌دهد، اما ممکن است لازم باشد برای حذف هر چیزی که باعث حواس پرتی می‌شود ، دوباره ترکیب بندی کنید.

2- نزدیک شوید، اما نه خیلی نزدیک

زمینه عکاسی با موبایلاکثر گوشی های هوشمند می‌توانند نزدیک به سوژه فوکوس کنند، اما همه لنزها یک حداقل فاصله فوکوس دارند، یعنی یک نقطه در مقابل لنز که از آن نزدیکتر فوکوس انجام نمی‌شود.

[relatedpost post=”114937″]

اگر خیلی نزدیک هستید و سوژه شما هنوز تار است، تا زمانی که واضح شود، عقب بروید. خیلی طول نخواهد کشید، شاید چند سانتی متر یا بیشتر. به این ترتیب شما یک تصویر واضح از سوژه خود خواهید داشت و می‌توانید بعداً آن را برش دهید تا اندازه ظاهری آن افزایش یابد.

3- از خطوط متقاطع استفاده کنید

زمینه عکاسی با موبایلدر اکثر دوربین های گوشی‌های هوشمند یک شبکه خطوط متقاطع وجود دارد که صفحه نمایش را به سه بخش تقسیم می‌کند و این از مشهورترین قوانین عکاسی ناشی می‌شود: قانون یک سوم.

در اینجا منظور این است که اگر سوژه خود را در امتداد یکی از این خطوط یا در یکی از تقاطع ها قرار دهید، در انتها با ترکیبی قوی‌تر مواجه خواهید شد. به عنوان مثال، با مناظر، سعی کنید افق را طوری قرار دهید که یا در یک سوم بالای کادر یا در یک سوم پایین کادر قرار بگیرد. و اگر از شخصی که در یک مکان زیبا ایستاده است عکس می گیرید، نباید او را درست در وسط کادرقرار دهیدبلکه سعی کنید وی را در کنار کادر قرار دهید.

4- از نور پنجره استفاده کنید

نور فلاش موجود در گوشی هوشمند شما خشن و نامطلوب است و یکی از نکات عکاسی با موبایل عدم استفاده از آن است. فلاش به طور معمول در کنار لنز قرار دارد، نور فلاش مستقیم به سوژه تابیده و هیچ گونه بُعد یا برجستگی در تصویر ایجاد نمی کند.

ارزان ترین و سریع ترین راه برای به دست آوردن تصاویر زیبا استفاده از نور پنجره است. اگر می‌توانید از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کرده و پنجره سایه دار را انتخاب کنید. نور نرم، پخش شده و پوشاننده بهتر از هر نور تُند و مستقیم سوژه شما را تکمیل می‌کند. بنابراین ساده‌ترین راه برای گرفتن پرتره‌های عالی در داخل خانه این است که از سوژه خود بخواهید به قسمت بهتر اتاق از لحاظ نورپردازی برود.

5- از زاویه پایین عکاسی کنید

زمینه عکاسی با موبایلبیشتر ما عادت داریم با تلفن همراه در حین راه رفتن سریعاً یک عکس بگیریم و به پیاده روی خود ادامه دهیم، با این حال، وقتی صحبت از عکاسی با موبایل از کودکان یا حیوانات خانگی می‌شود، به ندرت بهترین روش است.

با پایین نگاه کردن به کودک یا حیوان خانگی، همان زاویه را تکرار می‌کنیم که در آن بیشتر ما این سوژه‌ها را مدام می‌بینیم. اما اگر پایین بیایید تا در همان سطح آنها باشید، دیدگاهی شبیه به دیدگاه سوژه به شما می‌دهد.

به عنوان مثال لنز دوربین را هم سطح گربه خود قرار دهید و بلافاصله به دنیای آن‌ها وارد شوید زانو زدن یا حتی دراز کشیدن روی زمین، اغلب باعث ایجاد تصاویر پویاتری می شود.

6- از درخشش درون لنز(Flare) جلوگیری کنید

زمینه عکاسی با موبایلاینکه چه هنگامی فرصت گرفتن یک عکس خوب ایجاد می شود قابل پیش بینی نیست، با توجه به اینکه دوربین گوشی هوشمند را تقریباً همیشه به همراه دارید امکان گرفتن عکس در شرایط نوری نامطلوب نیز وجود دارد

به عنوان مثال، یک غروب خورشید ممکن است میزان زیادی درخشش داخل لنز را برای شما فراهم کند. راه حل؟ به سادگی با قرار دادن دست در کنار لنز این نور مزاحم را مسدود کنید، فقط مراقب باشید انگشتان شما در عکس قرار نگیرند. به همین ترتیب، چراغ های خیابانی پس از تاریکی هوا صحنه های شهری را خراب می‌کند ، مگر اینکه تصویر را برای به حداقل رساندن مشکل مجدداً ترکیب بندی کنید.

ممکن است کمی ترکیب بندی مجدد لازم باشد تا بتوانید بدون قرار گرفتن دست شما در کادر، از درخشش درون لنز جلوگیری کنید، اما این یک روش مطمئن برای از بین بردن درخشش و تابش خیره کننده درون لنز در یک لحظه است.

7- استفاده بهتر از تکنیک‌های سلفی

زمینه عکاسی با موبایلبرای ساختن عکس پروفایل جدید خود فقط به آن لنز روبرو اعتماد نکنید، برای عکسبرداری از مکان‌های غیر قابل دسترسی نیز بسیار مفید است.

به عنوان مثال، تلاش برای گرفتن تصویری از سقف یا سوژه دیگری در سطح زمین، می‌تواند هنگام استفاده از دوربین عقب ناخوشایند باشد، زیرا اغلب ممکن است لازم باشد در حالت بدی خم شوید. اما ، با دوربین جلویی می‌توانید چنین ترکیبی را به خوبی مشاهده کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید چرا که همه کنترل‌ها به راحتی در دسترس هستند.

8- لنز را پاک کنید

زمینه عکاسی با موبایلیکی دیگر از نکات عکاسی با موبایل به پاک کردن لنز بر می‌گردد. تولیدکنندگان تلفن های هوشمند ادعا می‌کنند که محصولاتشان در طول عمر مقاوم در برابر خراش و لک نسبتاً مقاوم هستند و این امر به ویژه در مورد لنز دوربین بیشتر است. یک خراش کوچک، همه عکس‌ها را خراب می‌کند، بنابراین جای تعجب نیست که پوشش لنز نسبت به بقیه اجزای گوشی مقاوم تر باشد

با این حال، اگرچه لنز در برابر خراش مقاوم است، اما باید گاهی اوقات آن را تمیز کنید. یک نفس گرم و یک دستمال مرطوب یا پیراهن معمولاً این کار را انجام می‌دهد ، اما شیشه پاک کن و یک پارچه میکرو الیاف کار تمیز کردن لنزهای گوشی را بهتر انجام می‌دهد. و فراموش نکنید که هر دو لنز جلو و عقب را تمیز کنید.

9- فضای خالی را جستجو کنید

زمینه عکاسی با موبایلبا لنزهای زاویه دید عریض ثبت همه چیز در صحنه آسان است. دقیقاً به همین دلیل است که باید نواحی با فضای منفی بزرگ را جستجو کنید، یعنی زمینه‌های ساده. به عنوان مثال: با اولویت قرار دادن یک فضای بزرگ از آسمان آبی، سوژه را هنگامی که در پایین تصویر قرار دارد، برجسته تر می کنید.

10- گوشی را بی حرکت نگه دارید

تصاویر تار ناخواسته می‌توانند یک مشکل خاص در زمینه عکاسی با موبایل در شرایط کم نور باشند. اما لازم است در هر شرایطی به تکنیک عکاسی خود توجه کنید. در حین حرکت گوشی عکس نگیرید، آن را ثابت نگه دارید و دکمه شاتر را به آرامی فشار دهید. به این ترتیب اطمینان حاصل خواهید کرد که در لرزش دوربین مقصر نیستید.

سوژه‌های متحرک (مانند عکس‌های دوستان و خانواده) می‌توانند مشکلات تاری خود را به همراه داشته باشند … و یکی از بهترین ترفندها در اینجا گرفتن چندین عکس است. تقریباً یكی واضح‌تر و شارپ تراز سایرین خواهد بود. قبل از اینکه عکس خوب را به سایرین نشان دهید می توانید عکس های تار شده را پاک کنید

و در برخی شرایط، مانند مناظر شهری پس از تاریکی هوا، تقریباً همیشه با استفاده از سه پایه گوشی هوشمند بهترین تصاویر گرفته می‌شود. و اگر سه پایه ندارید، گوشی را روی یک سطح قرار دهید (یا خود را به یک دیوار تکیه دهید) که تا جایی که ممکن است گوشی ثابت باشد.

11- زوایای مختلف را امتحان کنید

زمینه عکاسی با موبایلیکی دیگر از نکات عکاسی با موبایل استفاده از زوایای مختلف است. گوشی های قدیمی فقط یک لنز در عقب دارند. اما بهترین گوشی های دوربین دار امروزه معمولاً یک لنز زاویه دید عریض و تله را نیز برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید از آن استفاده کنید. این انتخاب فاصله کانونی به شما این امکان را می‌دهد تا طیف وسیع‌تری از سوژه‌ها را به خوبی عکاسی کنید و به آلبوم عکس خود تنوع دهید.

اما نیاز ضروری به ارتقاء گوشی نیست. لنزهای الحاقی زیادی برای گوشی های هوشمند وجود دارد که به شما امکان می‌دهد کمی از نزدیک بزرگنمایی کنید یا قسمت بیشتری از ساختمان را در کادر قرار دهید. اینها سرمایه گذاری خوبی برای کسانی است که می‌خواهند از خلاقیت بیشتری در عکاسی برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *