عکاس فرانسوی و درخت سیب

اخبار
عکاس فرانسوی و درخت سیب

عکاس فرانسوی و درخت سیب

روستای محل استقرار چند ماهه ی امام روح الله در فرانسه نوفل لو شاتو نام دارد. این روستا پر است از درختان سیب. چند تا از این درختان هم در حیاط منزلی که امام در آن جا مستقر بود قرار داشت. حضرت امام ساعاتی از روز را که به استفاده از هوای آزاد اختصاص داده بود ، زیر یکی از این درختان می نشست و عکاسان ، زیباترین عکس های ایشان را زیر همین درخت گرفته اند. درخت سیب دیگری هم بود که گاه گداری دیدارهای عمومی و کنفرانس های مطبوعاتی در زیر آن برگزار می شد.

«میشل ستبون»، عکاس فرانسوی‌ است که در پاریس همراه امام خمینی بوده و تعدادی از عکس‌های مشهور ایشان را ثبت کرده است. او در سال 95 به دعوت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس به ایران آمد. او می گوید: «امام در قالب دوربین برای من یک شخصیت باور نکردنی بود، شخصیتی که در سراسر جهان درباره ایشان بحث می‌کردند، در خانه‌ای در حاشیه شهر وارد شدند. ایشان در خانه‌ای با باغچه‌ای کوچک که هنوز طناب رخت به آن آویزان است، زندگی می‌کردند. افراد کمی دور ایشان بودند. در اولین روزها موقع نماز جماعت فقط پنج نفر پشت‌سر ایشان بودند. من از امام عکس‌هایی در حالت‌های عادی گرفتم مثل لحظه‌ای که عمامه‌شان را می‌پیچیدند. وقتی می‌خواستند برای بازگشت به ایران سوار هواپیما شوند، خیلی آرام و عادی روی صندلی نشسته بودند، درحالی که اطرافیانش هیجان‌زده بودند. امام طوری بودند که انگار اتفاقی نیفتاده است. در تمام عکس‌ها می‌دیدیم که لباس ساده تن ایشان بود.»

«من از ایشان خواستم تنها زیر درخت سیب بنشینند. هفته‌های بعد تعداد جمعیت آنقدر زیاد بود که امکان‌پذیر نبود چنین عکسی از ایشان بگیرم. ایشان به من نگاه کردند و دستی به محاسن خود کشیدند و بعد من این عکس را از ایشان گرفتم.

نویسنده : مریم فیروزی

مقالات مرتبط

اطلاعیه لغو جشنواره
2 سال پیش - زمان مطالعه : 1 دقیقه
بهبود عکاسی
چند روش ساده برای بهبود عکاسی
2 سال پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
نورپردازی رامبراند
نورپردازی رامبراند چیست ؟
2 سال پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
عکاسی سیاه و سفید
چگونه بر عکاسی سیاه و سفید مسلط شویم
2 سال پیش - زمان مطالعه : 8 دقیقه
جشنواره عکس ایران من
جشنواره عکس ایران من چگونه شکل گرفت؟
2 سال پیش - زمان مطالعه : 4 دقیقه
شرکت در جشنواره عکس
نکات مهم هنگام شرکت در جشنواره‌های عکاسی
2 سال پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه
دوربین سینمایی جدید سونی
دوربین سینمایی جدید سونی FX30
2 سال پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه
مسابقه عکاسی GLF
جشنواره و مسابقه بین المللی عکس GLF
2 سال پیش - زمان مطالعه : 3 دقیقه