021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

چگونه عکاس کنسرت شویم؟

چگونه عکاس کنسرت شویم؟

راهنمای ورود به عکاسی کنسرت

اگر فکر می کنید آنقدر شجاعت دارید که می توانید وظیفه سنگینی مثل عکاسی کنسرت را بر عهده بگیرید و در میان جمعیت عظیمی که سر از پا نمی شناسند به تصویر پردازی بپردازید، همراه ما باشید تا ناخنکی بزنیم به گوشه کنار این حرفه پویا و جذاب.

 

اگر تمامی حوزه های عکاسی را یک روی سکه در نظر بگیریم، قطعا این عکاسی کنسرت است که روی دیگر همان سکه است، چرا که عکاسی کنسرت تجربه ای متفاوت، سخت و عجیب است که با جرعت می توان گفت که کار هرکسی نیست. از دردسر های مربوط به شلوغی محیط گرفته تا نورپردازی محیط، همه و همه بخشی از اتفاقات عجیب و صد البته لذت بخشی هستند که یک عکاس کنسرت باید با آنها مواجه شود. با تمامی این اوصاف اگر علاقه دارید تا به عکاسی کنسرت بپیوندید، نکاتی وجود دارد که باید پیش از ورود به این میدان با آنها آشنایی پیدا کنید و خودتان را آماده کنید.

 

اگرچه کنسرت محدودیت های بسیاری برای تصویربرداری دارد که دست و بال شما را می بندد، اما خوشبختانه باید گفت که در عکس این حالت، شرایطی وجود دارد که شما می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. تکنیک های مختلفی وجود داره که این امکان را به شما می دهند تا تصاویری را ثبت کنید که در شرایط عادی و موقعیت های دیگر قادر به گرفتن آنها نیستید.

 

این بار نور در اختیار شما نیست

 

بار ها و بار ها این نکته را ذکر کرده ایم که عکاسی تماما بازی با نور و نمایش زیبای اجسام، اشخاص و سوژه ها به وسیله نور است. حالا چه می شود اگر کنترل این نور از دستان عکاس خارج شود. تصور اش هم سخت چون حالا این عکاس است که باید خودش را با شرایط وفق دهد. آن هم با وجود روشنایی های متغیر کنسرت و البته رقص نور های مختلف. البته موردی که ما مثال زدیم در واقع شکل کلی یک نوع کنسرت پاپ است، ممکن است شما به عکاسی یک کنسرت سنتی علاقه داشته باشید که فرقی هم نمی کند. چرا که بسیاری از رویداد ها و اتفاقاتی که معمولا در طول کنسرت ها رخ می دهد یکسان هستند.

 

علاوه بر روشنایی متغیر و رقص نور، معمولا این تاریکی است که در بخش زیادی از کنسرت، بر فضا حاکم است و اگر کم یا بیش با دوربین های عکاسی کار کرده باشید، می دانید که نقطه ضعف دوربین های عکاسی، وفق دادن خودشان با کمبود نور است. پس نکته ای که باید خوب در نظر داشته باشید، داشتن یک دوربین عکاسی مناسب با امکانات حداقلی برای عملکرد مناسب در شرایط تاریک و کم نور است.

 

چگونه عکاس کنسرت شویم؟

– تکنیک سیلوئت را امتحان کنید

افراد تحصیل کرده رشته هنر با این اصطلاح به خوبی آشنا هستند و می دانند که این تکنیک چقدر بر روی زیبایی تصویر اثر گذار است. تکنیک سیلوئت یا ضد نور که به آن سایه نما نیز می گویند، ترفندی است که در آن مرکز نور دقیقا در پشت سوژه قرار می گیرد و نمایی سیاه رنگ و سایه ای شکل را تحویل عکاس می دهد. از آنجایی که همیشه نورپردازی بر روی مرکز کنسرت و محل قرار گیری خواننده و نوازندگان است و بخش تماشاگران در اکثر مواقع در تیرگی به سر می برد، تکنیک سایه نما حرکت مناسبی است که به وسیله آن می توانید عکس های درجه یکی را به ثبت برسانید.

– فرمت Raw بهترین است

فرمت Raw ویژگی است که به شما این امکان را می دهد که همانچیزی را تصویر برداری کنید که چشمانتان از دریچه دوربین می توانند ببینند. با این حال اکثر افراد ترجیح می دهند از این فرمت استفاده نکنند، چرا که مواردی وجود دارند که باید چاشنی کار خود کنید و به اصطلاح قلق دارد. فرمت Raw با وجود مزایایی که دارد، وابستگی خاصی به ابزار های ویرایش تصویر دارد.

 

با این حال محیط کنسرت خوراک آن دسته از افرادی است که می خواهند با گرفتن عکس های Raw و سپس اعمال یک ویرایش و روتوش کوچک، یک اثر زیبا و خارق العاده را بدست بیاورند. پس همانطور که زیبایی مفهومی بدون نیاز به کلمات است، شما هم با کمی کندوکاو می توانید این مفهوم را به خوبی منتقل کنید. مخصوصا در زمانی که ابزار هایی چون فتوشاپ و لایت روم برای انجام این گونه کار هایی می درخشند.

 

چگونه عکاس کنسرت شویم؟

– بهترین محل برای یک نمای کامل

کنسرت بخش بزرگی از جذابیت و زیبایی اش را مدیون عظمت و گستردگی تعداد هواداران و البته شور و تکاپوی آنان است. پس این وظیفه شماست که این عظمت را به تصویر بکشید. ولی از آنجایی که هیچ دوربینی نمی تواند در یک لحظه همه جا را به نمایش بگذارد پس بهتر است در این موقعیت زرنگ باشید و پیش از اینکه کنسرت به حدی شلوغ شود که حتی جای سنگ انداختن نیز نباشد، یک جای مناسب برای خود پیدا کنید که بتوانید نمای زیبا و وسیع سالن را ثبت و ضبط کنید. هرچه فضایی که می توانید برای خود پیدا کنید، بالاتر و بلندتر باشد، به همان اندازه هم کنترل کامل تری بر روی تصویربرداری از محیط خواهید داشت.

 

– خواننده اصلی در مرکز توجه

دیگر همه قبول دارند که خواننده اصلی کنسرت در حکم توت فرنگی کیک تولد می باشد و تمامی توجه ها بر روی اوست. از آنجایی که برگزار کنندگان کنسرت نیز از این موضوع اطلاع کاملی دارند، بهترین های نمایش از نورپردازی تا گریم را برای او فراهم کرده اند. اینجاست که شما هم باید از این فرصت استفاده کرده و حافظه دستگاه خودتان را با تصاویر این شخص پر کنید. اگر نگاه کوچکی به فضای اینترنت داشته باشید، متوجه این قضیه می شوید که محبوب ترین تصاویر مربوط به کنسرت ها معمولا تصاویری هستند که توانسته اند نمای جذاب و نزدیکی از خواننده را به ثبت برسانند و دل طرفداران را بربایند.

 

چگونه عکاس کنسرت شویم؟

– شاتر آرام تر، عکس های زیباتر

یکی دیگر از تکنیک هایی که معمولا خوراک عکاسان بسیاری است تغییر دادن سرعت شاتر برای بهره وری از موقعیت هاست. در واقع سرعت شاتر به مدت زمانی گفته می شود که شاتر باز می شود تا نور به سنسور برخورد کند. مهم ترین تاثیری که این عامل بر روی تصویر می گذارد این است که اجسامی که در حال حرکت هستند دچار تاری می شوند و اگر این اقدام در زمان مناسبی صورت بگیرد، نتیجه کار بسیار دیدنی خواهد شد. البته این تکنیک کاربرد های دیگری از جمله تثبیت رنگ را نیز دارد. حال این نکته را در نظر داشته باشید که اگر این تکنیک در محیط کنسرت به کار برده شود، می تواند چه تصاویری را خلق کند.

 

اگر می توانید دوربینتان را بر روی یک سه پایه قرار دهید و سرعت شاتر را نیز کاهش دهید و سعی کنید از مسیر حرکت نور تصویربرداری کنید. نمایش مسیر حرکت نور در صحنه نمایش به یکی از بهترین اقداماتی است که می توانید انجام دهید و واقعا هم نتیجه دلنشین و زیبایی دارد.

 

– بی خیال فلاش زدن شوید

فلاش زدن تقریبا دیگر یکی از عادت های گاه و بی گاه عکاسان به شمار می رود. فرقی نمی کند که این ویژگی مثبت است یا نه، ولی اگر می خواهید وارد عکاسی کنسرت شوید، باید این عادتتان را ترک دهید. چرا که فلاش زدن در فضای کنسرت نه تنها تصویر خوبی را به شما تحویل نمی دهد بلکه از دیدگاه بسیاری از افراد کار اشتباهی است، چرا که ممکن است حواس خواننده و گروه نوازندگان را پرت کند. مخصوصا اینکه فلاش زده شدن از یک فضای تاریک، مثل فضای تماشاگران به شدت می تواند برای چشم آزار دهنده باشد و تمرکز را برهم بزند.

 

البته که استفاده از فلاش چندان کاربردی هم برایتان نخواهد داشت. این از آن جهت که با توجه به شلوغی که کنسرت دارد، امکان جا به جایی چندان برایتان مقدور نیست و استفاده از فلاش در فواصل دور نیز خیلی کار راه انداز نیست. پس همان جمله اول را به کار می بریم. بی خیال فلش زدن شوید.

 

– ایزو خود را بالا ببرید

ایزو یا ISO همان معیار حساسیت به نور است که در دوربین ها قابل تنظیم و حیاتی به شمار می رود. در اوقاتی که روشنایی محیط کم است، یکی از روش های رفع این مشکل بالابردن ایزو دوربین است. این گزینه مشکلات مربوط به تاریکی را برایتان از بین می برد ولی از جهت دیگر ممکن است باعث ایجاد نویز در تصویر شود. پس باید مراقب تعادل موجود بین این دو مورد باشید. پیشنهاد می کنیم ایزو را اول در شرایط نوری کم امتحان کنید تا آستانه ایجاد نویز را متوجه شوید. وقتی به این موضوع پی بردید، می توانید آن را در شرایط تاریک و شب مورد آزمایش قرار دهید. البته که مسبب ایجاد نویز از طرفی می تواند دوربین dslr شما باشد و توان دوربین و قدرت تصویربرداری آن هم از جمله ویژگی هایی است که تاثیر مستقیمی بر نویز ایجاد شده خواهند داشت.

عکاسی کنسرت ، حرفه ایست که در آن، حین اجرا در استودیو یا کنسرت زنده روی صحنه، از خواننده ها، گروه‌های موسیقی یا هنرمندان عکس می‌گیرند. گرفتن عکس برای جلد آلبوم، پوستر تبلیغاتی یا بروشور ها، جشنواره‌های موسیقی، پرتره‌ها و زیر شاخه‌های استودیویی، از وظایف عکاس کنسرت موسیقی است. برخی از عکاسان کنسرت وجود دارند که به طور مرتب و دائمی توسط هنرمندان یا آزانس‌های تبلیغاتی استخدام می‌شوند. عده دیگری نیز به صورت آزاد کار می‌کنند.

برخی از آن‌ها به صورت توافقی در پروژه‌ها کار می‌کنند، در حالی که گروهی دیگر کار در نشریات مرتبط با موسیقی و سرگرمی را ترجیح می‌دهند. بیشتر عکاسان کنسرت موسیقی ، با گرفتن عکس از هنرمندان مورد علاقه خود، کارشان را آغاز کرده اند.

عکاسی از خواننده ها

گرفتن عکس برای جلد آلبوم و پوستر‌های تبلیغاتی، از وظایف عکاس دنیای موسیقی است.

البته ممکن است شما به عنوان یک عکاس به کنسرتی دعوت شوید. می‌توانید دوربین خود را همراه ببرید تا در صورتی که از موسیقی لذت کافی را نبردید، به سرگرمی همیشگی تان، یعنی عکاسی بپردازید. برخی از عکاسان کنسرت موسیقی اینگونه وارد این حرفه شده اند. اکثر افرادی که وقت خود را صرف این کار می‌کنند، دلیل خوبی برای آن دارند، زیرا می‌توانند به صورت هم زمان از دو هنر موسیقی و عکاسی لذت ببرند.

چگونه عکاس کنسرت شویم؟

عکاسی از کنسرت فقط در رفتن به کنسرت یا نمایش و سپس فشار دادن دکمه شاتر دوربین و عکاسی از خواننده یا هنرمندی که در حال اجرا روی صحنه است، خلاصه نمی‌شود. این کار فرای عکس گرفتن از هنرمندان است. این حرفه نیاز به کار سخت، اراده قوی و صبر و تمرین زیاد دارد. همچنین نیاز به فدا کردن برخی چیز ها، از جمله از نظر مالی دارد. چرا که در ابتدای کارتان احتیاج به خرید تجهیزات ویژه این حرفه دارید.

عکاسی از دنیای موسیقی

برای عکاسی از دنیای موسیقی ، نیاز به دوربین و تجهیزات مخصوص آن دارید.

عکاسی کنسرت موسیقی مانند سایر سبک‌های آن، علاوه بر داشتن دوربین و تجهیزات، نیاز به مهارت و دانش فنی لازم دارد. اگرچه نیازی نیست شما یک استاد موسیقی کامل باشید، اما حداقل می‌بایست با سبک‌های مختلف آن آشنا باشید و مهمتر اینکه از خود موسیقی لذت ببرید.

نیازی نیست تمام خوانندگان و گروه‌های موسیقی را بشناسید، اما اگر چندین مورد، مخصوصا افراد مشهور در هر سبک را بشناسید، کمک زیادی به شما خواهد کرد. با این وجود برای تبدیل شدن به یک عکاس کنسرت قابل، نیازی به آموزش منظم وجود ندارد. به شکل خلاصه، شما اصول اولیه را یاد می‌گیرید، اما برای پیشرفت در کارتان لازم است خود را در صحنه موسیقی قرار دهید و از احساس و خلاقیت خودتان استفاده کنید.

[relatedpost post=”70343″]

اما چند نکته و ترفند وجود دارد که رعایت آن‌ها پیشرفت شما را تا حدود زیادی تضمین می‌کند.

1) از هزینه برای دوربین و تجهیزات نترسید

یک عکاس چه از قبل حرفه‌ای باشد، یا به تازگی کارش را شروع کرده است، به خوبی می‌داند داشتن یک دوربین خوب در انجام کار، ضروری است. انتخاب دوربین مناسب، اگر نگوییم مهمترین، یکی از عناصر اصلی تبدیل شما به یک عکاس قابل است. بنابراین لازم است که در ابتدای لیست شما قرار بگیرد.

یک دوربین قابل اعتماد که با آن آشنا و راحت باشید، ابزار دست شما برای موفقیت است. داشتن سایر تجهیزات، مانند انواع لنز ها، سه پایه و سایر لوازم جانبی عکاسی، برای تکمیل فرآیند عکاسی حائز اهمیت است. نیاز دارید در تقسیم بودجه تان، اندکی انعطاف به خرج دهید.زیرا اکثر تجهیزات مورد نیاز این حرفه کمی گران هستند.

با این حال می‌توانید مراسم را ساده برگزار کنید! می‌توانید به جای یک دوربین گران قیمت و کامل، مدل ساده‌تر را انتخاب کنید، به شرط اینکه با داشتن لنز‌های ایده آل، جای خالی دوربین گران قیمت را پر کنید.

یکی از اساسی‌ترین تکنیک‌ها در این حرفه، بزرگنمایی تصویر است، که تنها توسط یک دوربین خوب یا داشتن لنز‌های قدرتمند میسر است. دقت کنید با اندکی تمرین و خلاقیت می‌توانید تمام هزینه اولیه را در مدت زمان کوتاهی به جیبتان برگردانید، پس اگر اراده کافی برای موفقیت را در خودتان می‌بینید، از هزینه کردن برای خرید تجهیزات و دوربین خوب نترسید.

[relatedpost post=”111809″]

2) نمونه کار حرفه‌ای داشته باشید

قبل از اینکه بتوانید خود را به عنوان یک عکاس کنسرت حرفه‌ای مطرح کنید، لازم است نمونه کار هایی برای خود طراحی کنید. این همان چیزی است که به مشتریان آینده خود نشان خواهید داد. خبر خوب این است که ساختن نمونه کار در این حرفه خیلی مشکل نیست.

کافی است دوربین خود را در دست بگیرید، به کنسرت یا نمایش رفته و تا آنجا که می‌توانید عکس‌های خوب بگیرید. مهم است که به یاد داشته باشید، از کنسرت‌های کوچک و محلی شروع کنید. یعنی سعی کنید از خوانندگان یا گروه‌های موسیقی در منطقه خودتان استفاده کنید.

بنابراین بهترین کار رفتن به کافه‌ها یا سالن‌های کنسرت، در محله یا داخل شهر خودتان است. عکس هایی که می‌گیرید به ایجاد پایه و اساس شما در این حرفه کمک می‌کند. ضمنا می‌توانید به چشم یک تمرین جدی به آن ها نگاه کنید.

عکاسی کنسرت

برای داشتن نمونه کار عکاسی کنسرت ، کافیست به یک کنسرت رفته و بهترین عکس‌های ممکن را بگیرید.

3) عکس‌های خود را منتشر کنید

پس از اتمام ساخت نمونه کار ها، وقت آن است که به دنبال یک شرکت انتشارات، یا گروهی باشید که بتوانند خدمات شما را تبلیغ کنند. البته به لطف تولد شبکه‌های اجتماعی و فراگیر بودن آن ها، می‌توانید از این رسانه‌ها در جهت معرفی آثار خود بهره بگیرید.

اما در این حرفه، تاثیر تبلیغ توسط یک شرکت انتشارات معتبر به مراتب بیشتر از رسانه‌های اجتماعی است. توصیه می‌شود حرفه عکاسی از کنسرت خود را با یک شرکت انتشارات معتبر شروع کنید، زیرا این امر می‌تواند به شما در ایجاد ارتباط قوی با دیگران کمک کند.

4) اهل چالش‌های جدید در عکاسی باشید

برای یادگیری و بهتر شدن، یا حتی بهترین شدن، باید درب را، مقابل چالش‌های جدید باز بگذارید. شما باید یاد بگیرید که چگونه از منطقه امن خود فاصله بگیرید. این بهترین روش برای یادگیری، تصحیح اشتباهات و رشد اعتماد به نفس است. اگر همیشه از جلو رفتن و عکس گرفتن از نزدیک، از خوانندگان یا گروه‌های موسیقی ترسیده اید یا از این کار خجالت می‌کشید، حتما این کار را در کنسرت بعدی که می‌روید انجام دهید. این مربوط به شغل شماست و باید با آن رو به رو شوید.

اگر همیشه در گرفتن عکس‌های سیاه و سفید مردد بودید، به علت اینکه شاید خوب از کار در نیایند، چند مورد را امتحان کنید و از بینشان بهترین را در معرض تبلیغ قرار دهید.

اگر همیشه به فلاش دوربین خود تکیه کرده اید، سعی کنید در عکس‌های بعدی ار نور پردازی محیط استفاده کنید. صد‌ها «اگر» دیگر وجود دارد که باید با خلاقیت خود آن‌ها را پیدا کنید و تا آن جا که می‌توانید تمرین کنید. کار‌های کوچکی مانند این ها، می‌توانند در راه رسیدن به موفقیت به شما کمک کنند. همچنین انجام این کار ها، بهترین تمرین برای ایجاد اعتماد به نفس است، که می‌تواند منجر به عکاسیِ موثر و با کیفیت شود.

[relatedpost post=”99821″]

عکاسی از کنسرت

گرفتن عکس‌های سیاه و سفید، در عکاسی از کنسرت کاربرد زیادی دارد.

8 مورد مهم دیگری که باید قبل از تبدیل شدن به یک عکاس کنسرت در نظر بگیرید:

1-مکان‌های مناسب دیگری غیر از کنسرت را برای عکاسی از خواننده ها پیدا کنید.

2-یکی از مهم‌ترین بخش‌های این حرفه، پردازش عکس‌ها بعد از عکاسی است. یاد بگیرید چگونه از برنامه‌ها و نرم افزار‌های کامپیوتری، برای پردازش استفاده کنید.

3-استفاده از تنظیمات دستی مخصوصا در مواردی که نیاز به تنظیم نور دارید، بسیار مهم است. با تمرین و آموزش مناسب، استفاده از تنظیمات دستی دوربین را فرا بگیرید.

4-همیشه آماده عکاسی از موضوعات مورد علاقه تان باشید.

5-آماده شوید تا موسیقی بخش اصلی زندگی شما باشد. زیرا برای کار در این حرفه به آن نیاز دارید.

6-بیاموزید چگونه از رسانه‌های اجتماعی به بهترین شکل در جهت رسیدن به هدفتان استفاده کنید.

7-ارزش برقراری روابط خوب با دیگر عکاسان حوزه ی موسیقی را بدانید. می‌توانید علاوه بر تبادل اطلاعات و نظرات، همکاری شغلی خوبی با یکدیگر داشته باشید.

8-از یادگیری و بهبود مهارت‌های خود غافل نشوید. به طور مرتب تمرین کنید و در کارگاه‌های آموزش عکاسی، نمایشگاه‌ها و مسابقات شرکت کنید.

عکاسی از کنسرت موسیقی

در عکاسی از کنسرت ، می‌توان هم زمان از دو هنر عکاسی و موسیقی لذت برد.

عکاسی در کنسرت آسان نیست، اما می‌توان آن را یاد گرفت و در کنار لذت بردن، درآمد خوبی هم کسب کرد. به خصوص با تمرین، اراده و فداکاری فراوان می‌توانید در این راه موفق شوید. تا زمانی که عاشق موسیقی و عکاسی هستید، می‌توانید در این شغل به یک حرفه‌ای تبدیل شوید. اگر سخت کار کنید و به قابلیت‌های خودتان ایمان داشته باشید، تبدیل به یک عکاس کنسرت موسیقی قابل خواهید شد.

5 دیدگاه

  • karaji گفت:

    بسیاری از مردم از این امر آگاهی ندارند، چرا که عکاسی از کنسرت ، به راحتی با انواع دیگر آن قابل مقایسه نیست. با این وجود، امروزه تعداد بیشتری از عکاسان، علاقه مند به یادگیری و امتحان این سبک از عکاسی هستند، و بدیهی است که تعداد مشتریانی که به دنبال استخدام عکاس کنسرت هستند، تا از برنامه‌ها و نمایش‌های آن‌ها تصویر سازی کند، افزایش یافته است.

  • شاکری گفت:

    سلام وقت بخیر عکاسی از کنسرت فقط در رفتن به کنسرت یا نمایش و سپس فشار دادن دکمه شاتر دوربین و عکاسی از خواننده یا هنرمندی که در حال اجرا روی صحنه است، خلاصه نمی‌شود. این کار فرای عکس گرفتن از هنرمندان است. این حرفه نیاز به کار سخت، اراده قوی و صبر و تمرین زیاد دارد. همچنین نیاز به فدا کردن برخی چیز ها، از جمله از نظر مالی دارد. چرا که در ابتدای کارتان احتیاج به خرید تجهیزات ویژه این حرفه دارید.

  • افضلی گفت:

    درود بسیاری از افرادی که وارد عکاسی کنسرت ها می شوند به موسیقی ، عکاسی و عشق به صحنه موسیقی علاقه دارند اما این کار به زمان و تمرین نیاز دارد. کنسرت ها همیشه رویدادی هستند که ارزش تجربه کردن را دارد و اگر می خواهید از این موقعیت عکاسی کنید باید بدانید که گاهی اوقات گرفتن عکس های عالی دشوار است .

  • احمدی مقدم گفت:

    سلام بار ها پیش آمده که مردم به کنسرت ها رفته و از موسیقی و فضا لذت برده اند ولی موفق نشدند عکس های خوبی بگیرند. عواملی چون محیط کم نور به همراه نورپردازی های مصنوعی غیر قابل پیش بینی کنسرت و جمعیت حاضر عکاسی از کنسرت را چالش برانگیز می کنند. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که عکاسی شما در کنسرت را ارتقا خواهند داد.

  • کاظمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر هرچقدر بگم عالی بود کم گفتم خیلی مطالبتون کامل و مفید بود و خیلی بهم کمک کرد واقعا ازتون ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *