مجله نورنگار جدیدترین اخبار دنیای عکاسی
راهنمای خرید / عمومی ویدئو / پادکست آکادمی / آموزش اخبار چاپ / تعمیر
مقالات
دسته بندی ها
برچسب ها
دسته بندی ها
فروشگاه اینترنتی نورنگار
آکادمی / آموزشاخبارچاپ / تعمیرراهنمای خرید / عمومیعمومیویدئوویدئو/پادکست

آموزش عکاسی معماری داخلی

عکاسی معماری داخلی یکی از فیلدهایی است که در ابتدا ساده به نظر می رسد.با این وجود به دلیل تفاوت درنور، رنگ ها و مواردی که باید در یک صحنه عکاسی شود ، می تواند یکی از چالش برانگیزترین مباحث عکاسی باشد.

عکاسی معماری داخلی در واقع شامل تنظیم نور و موقعیت اشیاء موجود در اتاق است تا بتواند حال و هوای مکانی را توصیف کند.

در این مقاله به نکاتی که به شما برای عکاسی بهتر کمک میکند اشاره میکنیم.

مجموع بازدید : 1324 زمان مطالعه : 5
آموزش عکاسی معماری داخلی

صحنه را تمیز و مرتب و سازماندهی کنید

چشم غیر مسلح در برابر درهم  ریختگی مصون است ، اما عکس ها همه جنبه های اتاق را ثبت می کند و عیب های آن را بزرگ می کند. اگر میخواهید فضا جذاب به نظر بیاید همه جا را تمیز و مرتب کنید.میزها را صاف کنید،مبل ها را تراز کنید و کنترل و کاغذها را از روی میز بردارید.تمیز کردن ممکن است ناخوشایند به نظر برسد اما از تایمی که بعدا قرار است صرف فتوشاپ کنید جلوگیری میکند.

زمان مناسب را انتخاب کنید

زمان بندی همه چیز است ، وقتی در اوایل صبح یا وقتی که خورشید در حال غروب است عکس میگیرید ، بهترین  زمان برای عکاسی را انتخاب کرده اید.به نور طبیعی دقت کنید. نور می تواند در زمان مناسب به میز برخورد کند و باعث ایجاد درخشش گرم در اطراف پرده ها در اتاق ناهار خوری شود. حتی هنگام کار با نور مصنوعی ، از نور طبیعی نهایت استفاده را ببرید.

سطح دوربین را تنظیم کنید

سطح دوربین شما باید مستقیم باشد بدون اینکه از هر جهت کج شود. حتی یک شیب جزئی در طول ویرایش نیاز به اصلاح دارد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که دوربین شما به سمت بالا ، پایین یا طرفین کج نشده است.

همیشه از سه پایه استفاده کنید

دو دلیل اصلی وجود دارد که شما باید از یک سه پایه برای عکاسی معماری استفاده کنید.اولا، یک سه پایه وضعیت دوربین و تنظیمات لنز شما را کاملاً تثبیت می کند وهرگونه احتمال تاری در اثر حرکت دست را کاملاً کاهش می دهد.

ثانیا ، دلیل خوبی وجود ندارد که از یک سه پایه استفاده نکنید.اگر مشغول پیگیری موضوعاتی هستید که نیاز به حرکت سریع و تجدید ترکیب دارند ، سه پایه برای شما مانع خواهد بود اما برای عکاسی معماری استفاده از یه پایه ایده آل است.

با یک سه پایه ، می توانید یک فضا را در معرض نورهای مختلف و با چراغ روشن و خاموش عکس برداری کنید.

 

 

عکاسی از بنا

از فلاش استفاده کنید

اگر در داخل خانه بدون فلاش عکس بگیرید، به طور معمول سایه هایی پراکنده در اطراف اتاق مشاهده می کنید.استفاده از فلاش برای معماری داخلی به تعادل نور در کل قاب کمک خواهد کرد.فلاش را روی سه پایه یا پایه قرار دهید و آن را چند قدم دورتر از دوربین قرار دهید (در اتاق های بزرگتر از دو فلاش استفاده کنید).

هنگام عکسبرداری از کل اتاق خیلی واید عکسبرداری نکنید

لنزهای واید برای اطمینان از اینکه می توانید کل اتاق را در یک قاب مشاهده کنید بسیار عالی هستند ، اما می توانند پرسپکتیو را پنهان کنند.

هنگامی که من برای اولین بار شروع به گرفتن عکس از معماری میکنید ، ممکن است از لنزهای خیلی واید استفاده کنی و فکر کنید که یک لنز خیلی واید میتواند بیشتر اتاق را در فریم شما بگنجاند اما بیشتر همیشه بهتر نیست وشما خیلی زود انحراف لبه های فریم را متوجه میشوید.فاصله ی کانونی بین 21 تا 28 میلی متر عملی ترین تعادل را به شما میدهد.لنزهای اولترا واید مثل 14 یا 15 میلی متر باعث می شود که طرفین قاب به طرز عجیبی کشیده و خارج از صفحه افقی به نظر برسد.اگر در شرایطی قرار دارید که 21 میلی متر به اندازه کافی صحنه را ثبت نمی کند ، پانوراما کمک کننده است.

 

عکاسی معماری

 

برای عکسهای اولترا واید از پانوراما استفاده کنید

دوربین خود را به صورت عمودی بر روی سه پایه تنظیم کنیدچون استفاده از سه پایه باعث میشود هنگام چرخاندن دوربین زاویه ی دوربین به بالا و پایین تغییر نکند. اطمینان حاصل کنید که در هر شات صحنه ها به اندازه ی کافی همپوشانی داشته باشند.

 

نکات مهم عکاسی معماری

 

سعی کنید از یک یا دو دیوار عکس بگیرید

هنگامی که دو دیوار در عکس ما قرار میگیرد از نظر هندسی خوشایندترین چشم انداز را دارد.هنگامی که سه یا بیشتر دیوار معرفی می شوند ، اگر به ترکیب آن دقت نکنید، ظاهرش میتواند کمی ناخوشایند باشد.

 

بهترین لنز های واید کانن

از فیلتر پولاریزه استفاده کنید

بیشتر افراد به فیلترهای پولاریزه برای عکاسی در فضاهای بیرونی فکر می کنند تا از تابش زننده روی سطح آب کم کنند یا کنتراست را به آسمان اضافه کنند. فیلترهای پولاریزه را برای از بین بردن درخشندگی زیاد در اکثر سطوح ، برای عکاسی داخلی نیز به کار میبرند.سوژه ی ما چه میز باشد چه کف اتاق چه شیشه و چه دیوار چوبی فرقی ندارد یک فیلتر پولاریزه ی مدور به عکاس کمک میکند تا تابش خیره کننده را از بین ببرد و فضا و رنگ ها را جوری عکاسی کند که طراح ومعمار از او میخواهد.

 

عکاسی معماری حرفه ای

 

در عکس بالا از فیلتر پلاریزه استفاده نشده است.به دیوار ها و کف اتاق که تشعشع دارد دقت کنید.

 

عکاسی معماری

عکاسی معماری

 

در عکس بالا از فیلتر پولاریزه استفاده شده است.به دیوارها و کف اتاق که بدون درخشندگی هستند دقت کنید.

از مردم استفاده کنید

گنجاندن افراد در تصاویر شما یک روش عالی برای نشان دادن فضای مورد استفاده است.به ندرت از افراد برای این عکس ها استفاده میشود اما به طور حتم استفاده از مردم برای عکاسی فضاهای تجاری و تبلیغات ایده ی خوبی است.

می توانید از افرادی استفاده کنید که در واقع از فضا استفاده می کنند.افرادی که در فضا حرکت میکنند و تار دیده میشوند به پویاتر دیده شدن عکس ها کمک میکند.

 

جمع بندی

در پایان عکاسی داخلی مستلزم کند کردن سرعت عکاسی است و باعث میشود با جدیت بیشتری به تکنیک های یک عکس فکر کنید، که این تأثیر مثبتی بر بقیه کارهای عکاسی شما دارد.

یک نکته خوب در مورد آموزش عکاسی معماری این است که ترکیب و سوژه هرگز حرکت نخواهند کرد (مگر اینکه آن ها را جابجا کنید) ، بنابراین نیازی به عجله در عکاسی نیست.

مراحل زیادی وجود دارد که باید برای ایجاد یک تصویر معماری داخلی خیره کننده در کنار هم جمع شوند.رعایت اصول اولیه مانند جستجوی فضای مناسب همراه با مشتری،اطمینان از صاف بودن خطوط عمودی و پیدا کردن ارتفاع مناسب برای دوربین همه به ما در موفقیت کمک میکنند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.