دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

آشنایی با تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا

راهنمای انتخاب
آشنایی با تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا

نور عامل مهمی در زندگی ما به شمار می رود. این ماهیت کلیدی، نه تنها روشنی بخش خانه و محل کارمان است بلکه در بسیاری از حوزه ها، نقش اساسی دارد. یکی از پرکاربرد ترین نقش های نور به طور قطع در حوزه تصویر برداری است. نورپردازی بنا به دیدگاه بسیاری از کاربلدان این حوزه در بالاترین جایگاه آن قرار می گیرد. اما چرا نور آنقدر مهم است؟ چه چیزی باعث شده که نور حتی از معیاری چون وضوح تصویر نیز مهم تر باشد. با کمی جستوجو در فضای اینترنت و دیدن انواع و اقسام تصاویر، مطمئنا خودتان به این پاسخ خواهید رسید. چرا که محتواهای زیبایی را پیدا می کنید که با دوربین های سطح پایینی ضبط شده اند، در حالی که برعکس این قضیه صادق نیست.

 

 

نور شاید اصلی ترین معیار برای زیبایی نیز شناخته شود و اگر در یک موقعیت نورپردازی به خوبی رعایت شود، محتوا بازخورد های خوب و مناسبی را در سطح اینترنت خواهد داشت، چرا که قطعا مخاطب شما، ویدیوهایی را بیشتر می پسندد که توسط افراد حرفه ای تر تهیه و ساخته شده اند. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که اهمیت زیادی برای محتواهای های خود و مفاهیم گفته شده درون آنها قائل هستید، باید همانقدر نیز در مورد مسائل فنی چون نورپردازی و صدابرداری حساسیت به خرج دهید و به اصطلاح جذابیت مطلب خود را قبل از انتشار تضمین کنید. اما این نورپردازی واقعا چیست و به چه چیز هایی نیاز دارد؟

 

[relatedpost post=”233640″]

 

مسلما نورپردازی را نمی توانیم به معنای وجود داشتن نور کافی در نظر بگیریم، چرا که یک لامپ ساده هم از عهده همچین کاری بر می آید. اما برای یک نورپردازی درخور و مناسب نیاز به تجهیزات مختلفی است که هر فردی بسته به محتوایی که تولید می کند و محل مورد نظر برای انتشار، باید از بین آنها ابزار مورد نظر خودش را انتخاب کند و ما اینجا در حضور شما هستیم تا این راه تاریک و ناشناخته را برای شما روشن کنیم تا بتوانید از میان طیف وسیعی از ابزار ها بهترین را برای خود انتخاب کنید و به محتواهای خود، نور را هدیه کنید.

 

انواع مختلف تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا

 

رینگ لایت

رینگ لایت یکی از ابزار های پایه و محبوب برای هر تولید کننده محتوایی است که معمولا با توجه به قابلیتی که در اختیار شخص قرار می دهد، قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارد. این حلقه های نوری بیشترین کاربرد را از آن جهت دارند که نور یکسانی را در اختیار مخاطب می گذارند و دیگر نیاز نیست که چندین منبع نوری با نور یکسان را در چند نقطه قرار دهید تا سوژه مورد نظرتان نور مناسبی را داشته باشد. رینگ لایت ها عموما روی یک سه پایه قرار دارند و دوربین در هنگام تصویر یا فیلم برداری در مرکز آن قرار می گیرد.

 

 

البته که باید در این میان این مورد را ذکر کنیم که حلقه های نوری خود به دو نوع تقسیم می شوند که دسته اول همان رینگ لایت ها و دسته دوم رینگ فلش ها هستند. تفاوت عمده این دو گروه در محل قرار گیری آنهاست. رینگ فلش ها برخلاف رینگ لایت ها، همچون قابی برای دوربین عکاسی یا فیلمبرداری استفاده می شوند و در واقع روی آنها قرار می گیرند. این حلقه ها هنگام تصویربرداری نور یکسانی را به روی سوژه مورد نظر می تابانند که باعث جذابیت و بهبود روشنایی تصویر خروجی می شود. همچنین این نکته را هم قید کنیم که رینگ فلاش ها معمولا ابزار دست عکاسان ماکرو است و از آنجایی که رینگ فلاش ها در فاصله بسیار تاثیر بسزایی ندارند، منطقی است که برای تصویر برداری از اجسام و سوژه های نزدیک به کار رود.

 

 

فلاش دوربین

این مورد شاید در اولین نگاه مورد انتخاب هر فردی نباشد و فکر کنید که این ابزار برای تولید محتوا تقریبا بدون کاربرد است. پس بدانید که اشتباه می کنید چرا که بسیاری از تولید کنندگان محتوا بخشی از کار خود را با تصاویر جلو می برند و به طور کلی همه چیز ویدیو نیست. اگر از آن دسته افرادی باشید که علاقه فراوانی به دیدن جعبه گشایی ها و آن باکس ها دارند به خوبی می دانید که پیش از جعبه گشایی ها و البته پس از اتمام فیلمبرداری، یکی از کارهایی که معمولا تولیدکنندگان محتوا انجام می دهند تصویر برداری از نقاط مختلف محصول و ارائه نمایی کلی از آن است. بنابراین حالا متوجه می شویم که انتخاب یک فلاش دوربین برای بسیاری از تولید کنندگان محتوا مهم و شاید امری ضروری به نظر برسد.

 

 

سافت باکس

سافت باکس ها بیشتر از هر چیز دیگری شبیه یک حرم یا مربع مکعبی هستند که در مرکز آنها یک منبع نوری قدرتمند وجود دارد و منبع نور مناسب و البته شبیه به نور واقعی تابیده شده خورشید از پنجره را شبیه سازی و پخش می کند. این حرم مکعبی در واقع یک شکل دهنده محسوب می شود که با توجه به شکل کلی خود، نور نرم و بهینه را بر روی قسمتی که فرد در نظر دارد قرار می دهد.

 

 

این ابزار به دلیل شکل ساختاری که دارد، نور مناسبی را در اختیار کاربر قرار می دهد که نه آنقدر زیاد است که باعث اختلال در روند تصویر برداری شود و نه آنقدر کم است که کمبودی نوری در تصاویر مشاهده شود. سافت باکس ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که عمده تفاوت آنها مربوط به ظاهر آنها و البته شکل نور تابیده شده از سوی آنها می شود و در شکل های مختلف از جمله مربعی، مستطیلی و البته اکتاباکس ها که حالتی شش ضلعی دارند.

سافت باکس ها یکی از مناسب ترین ابزار ها برای جبران کمبود نور محیط های داخلی به شمار می روند و اگر محیط مدنظرتان از فضای کوچک و کم نوری بهره مند است، قطعا سافت باکس ها از آن دسته ابزاری هستند که می توانند حسابی به کمکتان بیایند.

 

 

چتر نورپردازی

چتر نورپردازی نیز همچون سافت باکس یک شکل دهنده نور به حساب می آید که ویژگی های مختص به خود و کاربرد های متفاوتی را ارائه می دهد. عمده ترین تفاوتی که این ابزار را از سافت باکس متمایز می کند این است که چتر نورپردازی بر خلاف سافت باکس نور را در یک منطقه خاص مهار و کنترل نمی کند، بلکه در ناحیه وسیع تری آن را پخش می کند.

 

[relatedpost post=”303168″]

 

چتر در قیاس با سافت باکس نور نرم تری را دم دست شما می گذارد که برای عکاسی در فضاهای داخلی مناسب تر و ملایم تر هستند. اگرچه چتر ها معمولا در رقابت با سافت باکس ها قیمت به مراتب پایین تری دارند اما، به طور قطع کاربرد آنها متفاوت است و نمی توان هرجایی از چتر به عنوان جایگزینی برای سافت باکس استفاده کرد.

 

 

کیت نورپردازی، یک مجموعه همه فن حریف برای تولید محتوا

اگر برای شروع تولید محتوای خود مشکل هزینه ندارید و می خواهید با تجهیزات خوبی کارتان را شروع کنید، بهترین پیشنهاد برای شما کیت نورپردازی است. کیت نورپردازی هرچیزی را که شما برای شروع احتیاج دارید را در اختیارتان قرار می دهد. این کیت ها بنا به محل قابل استفاده خود به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

اگر حرفه شما آتلیه باشد مسلما کیت مختص به شما با فردی که قصد ساخت مستند را دارد متفاوت است. هر کدام از این کیت ها شامل ابزار های مختلفی اعم از سافت باکس، لامپ، سه پایه و مواردی از این قبیل هستند. همچنین مورد دیگری که ارزش خرید این کیت های نورپردازی را بالا می برد، سبک و جمع و جور بودن آنهاست. این مجموعه به گونه ای طراحی شده که تمامی ابزار ها و تجهیزات مربوطه را بتوان به بهترین شکل جا به جا کرد و کمترین فضای ممکن را اشغال کند.

 

 

 

و اما در انتها خبر خوش اینکه لازم نیست برای خرید تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا راه دوری بروید. چرا که همه چیزی که برای تولید محتوا نیاز دارید، را ما در اختیارتان می گذاریم. برای این کار فقط کافی است به بخش فروشگاه وبسایت نورنگار مراجعه کنید تا با طیف عظیمی از تجهیزات رو به رو شوید و هرچیزی که مدنظر دارید را با یک کلیک انتخاب کنید و تولید محتوای خودتان را با حرفه ای ترین ابزار ها شروع کنید.

نویسنده : dehnavi

6 دیدگاه

  • kamali گفت:

    استفاده از تجهیزات نورپردازی به شما امکان می‌دهد تا محتوای خود را با کیفیت بالا و با تأثیرات ویژه ایجاد کنید. هر تجهیزاتی که با نیازها و سبک تولید محتوای شما همخوانی داشته باشد، می‌تواند به بهبود کلیت تصاویر و ویدئوهای شما کمک کند.

  • قهرمانی گفت:

    سلام مطالبتون مفید و جالب بود

  • مجیدی گفت:

    درود نورپردازی خوب شما را حرفه‌ای جلوه می دهد. اگر می‌خواهید مخاطبانتان به تماشای ویدیو شما ادامه دهند، باید مشخص باشد که چه کاری را با چه احساسی انجام میدهید. نور ضعیف نه تنها دیدن شما را سخت می کند، بلکه تصور بدی از مهارت‌های شما، احساس شما، حالت صورت و … نشان می‌دهد.

  • رنجبر گفت:

    سلام یکی از بزرگترین کارهایی که می‌توانید برای حرفه‌ای جلوه دادن یک ویدئو انجام دهید، نورپردازی مناسب است. اهمیت نور و تجهیزات نورپردازی برای تولید محتوا چیزی است که برای پیشرفت کسب و کار خود هرگز نباید از آن غافل شوید. این موضوع می تواند تفاوت بین محتوای با کیفیت و آماتور را به سادگی نشان دهد.

  • fathi گفت:

    دانستن تفاوت‌های میان سافت لایت و هارد لایت و همچنین شکل قرار گیری هرکدام از آن‌ها از نکاتی است که باید به آن‌ها توجه کنید. و همین طور سعی کنید از فیل لایت و کی لایت به صورت ترکیبی، برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *