021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

راهنمای خرید جدیدترین دوربین‌های کانن

راهنمای خرید جدیدترین دوربین‌های کانن

 دوربین‌های سری 4 رقمی کانن

Canon 2000D

دوربین عکاسی کانن 2000D که با اسم EOS Rebel T7 در بازارهای آمریکا و EOS 1500D در بازارهای استرالیا عرضه می‌شود یکی از دوربین های مبتدی کانن است که به عنوان جایگزین 1300D معرفی شده است.

دوربین‌های مبتدی که برخی اوقات حتی از برخی دوربین‌های کامپکت و Bridge نیز ارزان‌تر هستند به صورت سنتی برای معرفی کاربران جدید به یک برند مورد استفاده قرار می‌گیرند. تولیدکننده‌ها امیدوار هستند که کاربر پس از افزایش دانش و آگاهی نیز به برند آن‌ها وفادار بماند.

دوربین های جدید کانن

با اینکه EOS 800D در بین دوربین‌های مبتدی کانن مقداری پیشرفته‌تر به نظر می‌رسد اما 2000D نیز برای کسانی که بودجه محدودی دارند و حاضر هستند برخی امکانات را فدای قیمت کنند مناسب‌تر است. اما سوال اینجاست که 2000D تا چه اندازه‌ای امکانات را فدای قیمت کرده است؟

قابلیت‌ها

  • قابلیت‌های اصلی نسبت به 1300D تغییری نکرده‌اند
  • از یک سنسور 24.1 مگاپیکسلی به جای سنسور 18.1 مگاپیکسلی استفاده شده است
  • هنوز هم از صفحه نمایش لمسی یا فیلمبرداری 4K پشتیبانی نمی‌شود

تنها تفاوت عمده‌ی 2000D و 1300D سنسور این دو دوربین است. در این دوربین به جای سنسور قدیمی 18.1مگا پیکسلی از یک سنسور 24.1 مگاپیکسلی استفاده شده است. این سنسور در مقایسه با سنسور مورد استفاده در EOS 800D خیلی جدید نیست بلکه بیشتر شبیه به سنسوری است که قبلا در EOS 750D مشاهده شده است.

در حالی که کانن از هشتمین نسل پردازنده DIGIC یعنی DIGIC 8 در دوربین‌هایی مثل M50 نیز استفاده کرده است ما هنوز شاهد این هستیم که در 2000D از پردازشگر DIGIC 4+ مورداستفاده در 1300D استفاده شده است. این پردازنده حتی در زمان عرضه‌ی 1300D نیز خیلی قدیمی به نظر می‌رسید اما می‌بینیم که در آخرین مدل از دوربین های جدید سری مبتدی کانن هم از آن استفاده شده است. محدوده حساسیت سنسور نیز بین ایزو 100 تا 6400 ثابت مانده است و شما می‌توانید آن را تا 12800 افزایش دهید.

جدیدترین دوربین های کانن

علاوه بر حساسیت سنسور دیگر قابلیت‌های اصلی دوربین هم دست نخورده باقی مانده‌اند. این قابلیت‌ها عبارتند از سیستم اتوفوکوس 9 نقطه‌ای بدون هیچ اثری از سیستم اتوفوکوس Dual Pixel CMOS، صفحه نمایش 3 اینچی با تعداد پیکسل 920 هزار نقطه و بدون پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی.

[relatedpost post=”122741″]

همچنین یک منظره‌یاب اپتیکال با پوشش 95 درصدی (نسبتا استاندارد برای DSLRهای مبتدی) نیز در این دوربین مشاهده می‌شود. با اینکه 5 درصد مقدار زیادی نیست اما بهتر است پس از گرفتن عکس با دقت گوشه‌های کادر را بررسی کنید زیرا ممکن است عناصری داخل تصویر شما وجود داشته باشند که در زمان کادربندی متوجه وجود آن‌ها نشده باشید.

این دوربین از وای‌فای و NFC نیز پشتیبانی می‌کند اما برخلاف 800D هیچ اثری از Bluetooth Low Energy دیده نمی‌شود. به جز برخی مدل های پیشرفته اثری از فیلمبرداری 4K در دوربین های DSLR مبتدی کانن دیده نمی‌شود بنابراین جای تعجب نیست که 2000D نیز از فیلمبرداری 4K پشتیبانی نمی‌کند.

Canon EOS 4000D

کانن 4000D که با نام Rebel T100 نیز شناخته می‌شود یکی دیگر از دوربین های مبتدی کانن است. برخلاف نامگذاری عجیب، این دوربین در رده پائین‌تری نسبت به EOS 2000D قرار می‌گیرد.

تا به امروز تمامی دوربین چهار رقمی تولید شده توسط کانن برای کاربران مبتدی علاقه‌مند به دوربین‌های DSLR بوده است. تا قبل از عرضه‌ی کانن 4000D جدیدترین دوربین مخصوص کاربران مبتدی 2000D بوده است اما کانن عقیده داشت که می‌تواند یک دوربین دیگر برای این دسته از کاربران به بازار عرضه کند و نتیجه آن نیز EOS 4000D بود.

دوربین جدید کانن

کانن امیدوار است 4000D با قیمت مناسبی که دارد بتواند توجه کاربرانی که با تلفن‌های همراه خود به عکاسی علاقه‌مند شده‌اند و قصد دارند عکاسی را کمی جدی‌‎تر دنبال کنند جلب کند. البته مشخص است که این دسته از کاربران به صفحه نمایش‌های بزرگ و لمسی عادت دارند و کانن نتوانسته است از چنین صفحه نمایشی در EOS 4000D استفاده کند.

قابلیت‌ها

  • حسگر 18 مگاپیکسلی که ریشه‌ی آن به سال 2010 بر می‌گردد
  • صفحه نمایش کوچک و با رزولوشن پائین
  • فقط پشتیبانی از وای فای

کانن از یک حسگر قدیمی 18 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که در دوربین‌هایی مثل 550D که در سال 2010 عرضه شد، دیده شده است. پس نمی‌‎توان گفت که این سنسور جدیدترین تکنولوژی موجود در بازار است.

همین موضوع در مورد پردازنده‌ی تصویر DIGIC 4+ که در 4000D و 2000D استفاده شده است نیز صدق می‌کند. برای مقایسه بهتر است بدانید که در حال حاضر با وجود اینکه در جدیدترین دوربین‌های DSLR از تراشه‌های DIGIC 7 استفاده می‌شود اما پردازشگر DIGIC 8 نیز به بازار عرضه شده است. حساسیت سنسور پیشفرض این دوربین نیز مانند 2000D همان 100-6400 قابل گسترش تا 12800 است.

دوربین جدید کانن

سیستم اتوفوکوس این دوربین نیز به عنوان یکی از دوربین های مبتدی جدید کانن نسبتا قدیمی است. در این دوربین از یک سیستم اتوفوکوس 9 نقطه‌ای استفاده شده است که از سال 2009 شاهد استفاده از آن در دوربین‌های کانن هستیم. با وجود اینکه در طول 5 سال گذشته ما شاهد این بوده‌ایم که در اکثر دوربین‌های DSLR از صفحه نمایش 3 اینچی استفاده شده است اما کانن در 4000D از یک صفحه نمایش 2.7 اینچی با رزولوشن 230 هزار نقطه استفاده کرده است و همانطور که گفته شد اثری هم از کنترل لمسی در آن دیده نمی‌شود.

در این دوربین از یک منظره‌یاب با پوشش 95 درصدی استفاده شده است که در بین DSLRهای مبتدی متداول است. مانند 2000D نیز پس از گرفتن عکس باید توجه ویژه‌ای به گوشه‌های کادر داشته باشید زیرا ممکن است عناصر ناخواسته‌ای در این قسمت‌ها وجود داشته باشند که از چشم شما مخفی باشند.

[relatedpost post=”123580″]

در این دوربین از وای فای استفاده شده است اما هیچ اثری از NFC و یا Bluetooth Low Energy دیده نمی‌شود و کیفیت فیلمبرداری نیز فقط محدود به Full HD با نرخ فریم 30، 25 و 24 فریم است.

 دوربین سری 3 رقمی کانن

Canon EOS 250D

کانن چند سال پیش سری دوربین‌های مبتدی خود را با 2000D و 4000D به روزرسانی کرد اما هیچکدام از این دو دوربین عملکرد خیلی خوبی نداشتند. البته که نمی‌توان از دوربین‌هایی با این قیمت کم انتظار زیادی داشت اما امکانات خیلی کم این دوربین‌ها باعث شد کاربران دوربین‌های قدیمی‌تر که زمانی خیلی گران بودند اما اکنون ارزان‌تر شده‌اند را ترجیح دهند.

دوربین های جدید کانن

به دلیل اینکه این دوربین‌ها هنوز هم ارزان‌ترین راه برای ورود به دنیای عکاسی با دوربین‌های DSLR هستند (بدون در نظر گرفتن بازار دوربین‌های دست دوم)، می‌توان آن‌ها را روشی برای افزایش انتخاب کاربران دانست.

EOS 250D که بین دوربین‌های 1300D مبتدی و 800D نسبتاً پیشرفته قرار می‌گیرد جایگزین دوربین قدرتمند 200Dای شده است که دو سال قبل‌تر به بازار عرضه شده بود. خیلی از قابلیت‌های اصلی 250D را قبلا مشاهده کرده‌ایم و کاملا با آن‌ها آشنا هستیم اما این اولین باری است که در یک دوربین dslr با چنین قیمت ارزانی شاهد فیلمبرداری 4K هستیم.

قابلیت‌ها

  • سنسور 24.1 مگاپیکسلی APS-C با فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS
  • موتور پردازشگر DIGIC 8
  • فیلمبرداری 4K UHD با نرخ فریم 24p

کانن هم مانند نیکون در اکثر دوربین‌های DSLR خودش از سنسورهای 24 مگاپیکسلی APS-C استفاده می‌کند و جدیدا نیز این حسگر را در EOS 250D قرار داده است. به نظر می‌رسد که این سنسور همان سنسور استفاده شده در EOS 200D است و در آن از یک سیستم فوکوس خودکار CMOS Dual Pixel استفاده شده است.

در این سیستم از پیکسل‌های سنسور برای اجرای اتوفوکوس تشخیص فاز استفاده می‌شود و روش عادی فوکوس در دوربین‌های DSLR زمان استفاده از منظره‌یاب است. استفاده از این قابلیت در حسگر باعث می‌شود که 250D بتواند به سرعت در زمان استفاده از Live View و یا فیلمبرداری روی سوژه فوکوس کند.

در این دوربین از همان مانت EF استفاده شده است که برای مدت‌های طولانی در دوربین‌های DSLR سری EOS کانن استفاده می‌شد و امکان نصب لنزهای سری EF و EF-S را روی آن خواهید داشت. صرف نظر از نوع لنزی که روی این دوربین نصب می‌کنید، به دلیل ابعاد سنسور دوربین لنز شما تحت تاثیر فاکتور کراپ 1.6 خواهد بود. بنابراین فاصله کانونی لنز EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM که به عنوان لنز کیت این دوربین معرفی شده است برابر با 88-29 خواهد بود. با توجه به عدم استفاده از لرزشگیر داخلی در این دوربین استفاده از لنزهایی که لرزشگیر دارند نیز توصیه می‌شود.

سرعت عکاسی پی در پی این دوربین 5 فریم بر ثانیه است که با وجود استفاده از پردازنده DIGIC جدیدتر تفاوتی با سرعت عکاسی پی در پی EOS 200D ندارد. البته این پردازنده از فیلمبرداری 4K با نرخ فریم 24p با برخی محدودیت‌های خاص پشتیبانی می‌کند.

برای مثال در زمان فیلمبرداری 4K به جز نرخ فریم 24p نمی‌توانید از سرعت های دیگری استفاده کنید. همچنین فیلمبرداری هم تحت تاثیر فاکتور کراپ قرار دارد که به این معنی است که شما بخشی از زاویه واید دوربین را در زمان فیلمبرداری از دست خواهید داد. البته در زمان فیلمبرداری Full HD یا HD استاندارد این مشکل وجود ندارد. علاوه بر این موارد شما نمی‌توانید از سیستم اتوفوکوس Dual Pixel CMOS نیز بدون کاهش رزولوشن و استفاده از حالت فیلمبرداری Full HD استفاده کنید. (البته می‌توانید در زمان فیلمبرداری 4K از اتوفوکوس استفاده کنید، اما میزان نرمی آن کمتر خواهد بود.)

در زمان استفاده از منظره‌یاب نورسنجی توسط یک سنسور نورسنج 63 منطقه‌ای انجام می‌شود و حالت‌های Evaluative، Partial، Spot و Center-Weighted را در اختیار شما قرار می‌دهد. همین حالت‌ها نیز در زمان استفاده از حالت Live View در اختیار شما قرار دارند اما این بار نورسنجی با استفاده از سنسور اصلی عکاسی و با 384 منطقه‌ی جداگانه انجام می‌شود.

دوربین های جدید کانن

سبک‌های تصویر نیز به شما این امکان را می‌دهد که رنگ، وضوح، کنتراست و دیگر پارامترهای صحنه را تغییر دهید. در صورتی که می‌خواهید دوربین به صورت خودکار این موارد را تنظیم کند، می‌توانید از حالت Auto استفاده کنید. با این وجود می‌توانید از گزینه‌هایی مثل Portrait، Landscape، Neutral و Monochrome برای افزودن احساس و ظاهری خاص به تصاویر خودتان استفاده کنید.

مانند EOS 200D وای فای و بلوتوث نیز در این دوربین پشتیبانی می‌شوند اما اتصال NFC حذف شده است. برخی دیگر از قابلیت‌های 200D مثل Smooth Skin که برای زیبا کردن چهره‌ی سوژه کاربرد دارد نیز در این دوربین دیده می‌شوند.

یک پورت USB در سمت راست دوربین قرار گرفته است. این پورت به جای استاندارد جدید 3.1 از نوع USB 2 است اما در صورتی که فقط از وای فای و کارت حافظه برای انتقال تصویر استفاده می‌کنید این موضوع خیلی مهم نیست. یک سوکت Mini HDMI نیز دقیقا در بالای این سوکت قرار دارد و در سمت چپ دوربین نیز یک پورت 3.5 میلیمتری میکروفن و اتصالات مرتبط به کنترل راه دور پشت یک درب کوچک قرار گرفته‌اند.

[relatedpost post=”122077″]

یکی از نقاط قوت EOS 250D عمر باتری آن است. باتری این دوربین می‌تواند با استفاده از منظره‌یاب 1070 فریم را فقط با یک بار شارژ ثبت کند و همین موضوع باعث شده است این دوربین یکی از بهترین‌ها در کلاس خودش باشد. برای مقایسه بهتر است بدانید که EOS 200D با هر بار شارژ فقط توانایی ثبت 650 فریم را با یک بار شارژ داشت. در صورتی که از صفحه نمایش LCD استفاده کنید و یا قصد داشته باشید با استفاده از این دوربین فیلمبرداری کنید این عدد به 320 فریم کاهش می‌یابد که بیشتر در دوربین‌های بدون آینه مشاهده می‌شود.

برای کارت حافظه فقط یک درگاه وجود دارد که زیر دوربین و در کنار باتری قرار دارد. این اسلات از کارت‌های SDHC و SDXC با استاندارد UHS-I استفاده می‌کند. شما می‌توانید از کارت حافظه‌ی UHS-II نیز استفاده کنید اما هیچ مزیت عملکردی خاصی نسبت به کارت‌های UHS-I نخواهید داشت.

 دوربین سری تک رقمی کانن

Canon EOS 5D Mark IV

کانن EOS 5D مارک چهار یکی از آخرین دوربین های سری تک رقمی کانن است که از مدت‌ها پیش به روزرسانی نشده است. سری 5D دوربین‌های کانن یک تاریخچه غنی دارند. اولین دوربین 5D عکاسی فول فریم را برای عموم مردم ممکن کرد و مارک دو نیز برای اولین بار از امکان فیلمبرداری Full HD روی دوربین‌های DSLR رونمایی کرد. مارک 3 به اندازه‌ی دو دوربین قبلی قوی نبود اما سیستم اتوفوکوس بهبود یافته، این دوربین را به یکی از کامل‌ترین دوربین‌های DSLR آن زمان تبدیل کرد. این دوربین در بین افراد حرفه‌ای و افراد علاقه‌مند به عکاسی طرفداران خیلی زیادی داشت.

با وجود اینکه این سری از دوربین‌های کانن تقریبا به فراموشی سپرده شده بودند، عرضه دوربین 5DS با سنسور 50.6 مگاپیکسلی برای افرادی که به دنبال تعداد پیکسل بیشتر بودند یک اتفاق بزرگ بود.

قابلیت‌ها

  • سنسور CMOS فول فریم جدید
  • صفحه نمایش 3.2 اینچی با رزولوشن 1,620,000 نقطه
  • قابلیت ضبط ویدئو 4K DCI

سنسور 22.3 مگاپیکسلی مورد استفاده در 5D Mark III در مقایسه با دیگر دوربین‌های موجود در بازار کمی قدیمی به نظر می‌رسد. در واقع رزولوشن این سنسور فقط کمی نسبت به 5D Mark II افزایش یافته بود. به همین خاطر استفاده از سنسور 30.4 مگاپیکسلی در این دوربین اتفاق خیلی خوبی است.

این سنسور در مقایسه با حسگر 36.3 مگاپیکسلی استفاده شده در Nikon D810 و یا حسگر 42 مگاپیکسلی سونی آلفا 7R II خیلی قوی نیست اما شما فایل‌هایی با ابعاد 4480 * 6720 در اختیار خواهید داشت. این بدین معنی است که در صورت پرینت با رزولوشن 300dpi تصاویری با ابعاد 37.9 * 56.9 سانتیمتر خواهید داشت. در صورتی که به عکس‌هایی با ابعاد بزرگتر نیاز دارید می‌توانید نگاهی به 5DS بیاندازید.

دوربین های جدید کانن

5D مارک 4 به عنوان آخرید دوربین کانن از سری 5D ، از آخرین نسل تکنولوژی سنسور که قبلا در 1D X Mark II و 80D دیده‌ایم استفاده می‌کند که قابلیت‌هایی مانند تبدیل دیجیتال به آنالوگ روی سنسور دارد. این قابلیت باعث بهبود عملکرد نویز و افزایش محدوده داینامیک دوربین خواهد شد.

البته این تمام موارد مربوط به کیفیت تصویر نیست. علاوه بر این موارد، در 5D مارک چهار از تکنولوژی Dual Pixel Raw نیز استفاده شده است تا عکاس بتواند منطقه‌ای که بیشترین شارپنس را دارد به خوبی تنظیم کند.

با استفاده از این تکنولوژی به دلیل تشکیل هر پیکسل از دو دیود تصویر شما می‌توانید فایل‌هایی ایجاد کنید که حاوی دو عدد تصویر هستند و نقطه‌ی فوکوس در هر تصویر کمی متفاوت است. شما سپس می‌توانید این فایل را در نرم‌افزار Digital Photo Professional باز کنید و با استفاده از Image Micro-adjustment کمی فوکوس را انتقال دهید. کانن عقیده دارد که این تکنولوژی قابلیت نجات برخی عکس‌ها را دارد.

همانطور که انتظار دارید در صورت استفاده از این تکنولوژی حجم فایل به شکل چشم‌گیری افزایش خواهد یافت و حدودا دو برابر خواهد شد. علاوه بر این برای باز کردن این تصاویر باید از نرم‌افزار نسبتا کند DPP کانن استفاده کنید.

محدوده حساسیت حسگر اصلی این دوربین 100-32000 و قابل افزایش به 50-102400 است. محدوده افزایش یافته این دوربین تا حدودی شبیه به محدوده‌ی 5D Mark III است اما کانن ادعا دارد که الگوریتم‌های پردازش نویز آن بهبود یافته است و می‌توانید عکس‌های بهتری در حساسیت‌های بیشتر بگیرید. همچنین این محدوده نسبت به Nikon D810 نیز گسترده‌تر است و می‌توان آن را یک قدم بالاتر دانست.

در این دوربین که یکی از دوربین های پیشرفته کانن است از هر دو پردازنده‌ی DIGIC 6 و DIGIC 6+ استفاده شده است. از پردازنده‌ی DIGIC 6 فقط برای نورسنجی استفاده می‌شود و فعالیت‌های دیگر از جمله سیستم 61 نقطه‌ای اتوفوکوس با 41 نقطه‌ی Cross-Type که 5 عدد از آن‌ها Dual Cross-Type است بر عهده‌ی DIGIC 6+ است.

[relatedpost post=”119744″]

سیستم اتوفوکوس تا -3EV (-4EV در حالت Live View) حساس است. این مقدار حتی از مهتاب نیز تاریک تر است به همین خاطر می‌توان گفت که این دوربین از لحاظ فوکوس در نور کم هیچگونه مشکلی نخواهد داشت. این نکته را هم در نظر داشته باشید که شما می‌توانید از لنز یا تله‌کانورترهایی با ماکزیمم دیافراگم f/8 نیز استفاده کنید و باز هم 61 نقطه اتوفوکوس (21 نقطه Cross-Type) را در اختیار داشته باشید. این موضوع یکی از مواردی است که ممکن است توجه عکاس‌های ورزشی و حیات وحش را جلب کند.

در 5D مارک چهار از تکنولوژی اتوفوکوس Dual Pixel کانن نیز استفاده شده است. این بدین معنی است که نقطه‌های تشخیص فاز روی خود سنسور اصلی قرار دارند و به همین دلیل اتوفوکوس خیلی سریع‌تر از چیزی که در 5D Mark III دیده‌ایم انجام خواهد شد و عملکرد دوربین نیز به اندازه‌ی دوربین‌های بدون آینه سریع خواهد بود.

صفحه نمایش 3.2 اینچی این دوربین مانند 1D X Mark II رزولوشنی برابر با 1,620,000 نقطه دارد و از کنترل لمسی هم پشتیبانی می‌کند. تنها تفاوت این دو دوربین این است که برخلاف 1D X Mark II که فقط امکان کنترل لمسی را در زمان استفاده از Live View به شما می‌داد 5D مارک 4 همیشه فعال است و می‌توانید برای انجام تنظیمات مختلف و بررسی عکس‌ها هم از آن استفاده کنید.

همچنین کانن از همان باتری مورد استفاده در 5D Mark III استفاده کرده است. این حرکت ممکن است خیلی مهم به نظر نرسد اما یک حرکت هوشمندانه است. زیرا کاربرانی که قصد دارند از هر دو دوربین استفاده کنند نیازی به دو ست باتری و شارژر جداگانه ندارند و می‌توانند از یک باتری و شارژر یکسان استفاده کنند.

دوربین های جدید کانن

کانن با عرضه‌ی 5D مارک دو که از فیلمبرداری Full HD پشتیبانی می‌کرد یک بازار جداگانه برای خود ایجاد کرده بود اما از آن زمان تا به امروز صنعت ویدیو دچار تحولات زیادی شده است. برای مثال سونی و پاناسونیک به شکل هدفمندتری در این زمینه تلاش می‌کنند. همین موضوع باعث شده است که کانن نیز برای پس گرفتن سهم خود از بازار تلاش کند و با گنجاندن فیلمبرداری 4K در دوربین های جدید خود سعی کند دوباره به این عرصه برگردد.

در صورتی که قصد داشته باشیم این موضوع را با دقت بشتری توضیح دهیم باید بگوئیم که 5D مارک 4 توانایی ضبط ویدیوهای DCI 4K را با رزولوشن 2160 * 4096 پیکسل و سرعت 30، 25 و 24 فریم بر ثانیه دارد. این همچنین بدین معنی است که به لطف فعال بودن فرمت فایل Motion JPEG در زمان فیلمبرداری 4K شما می‌توانید در صورت نیاز از ویدیوهای 4K تصاویر JPEG با رزولوشن 8.8 مگاپیکسل استخراج کنید.

البته این تنها فرمت فایل موجود برای فیلمبرداری 4K است و هیچ گزینه‌ای برای فیلمبرداری با پروفایل Flat Gamma وجود ندارد. اوضاع در زمان فیلمبرداری 1080p بهتر می‌شود و گزینه‌های زیادی برای فیلمبرداری Full HD در اختیار دارید. همچنین می‌توانید در صورت نیاز به تصاویر اسلوموشن از قابلیت فیلمبرداری HD با سرعت 120 فریم بر ثانیه نیز استفاده کنید.

در این دوربین می‌توانید پورت‌های هدفون و میکروفون، Mini HDMI و USB 3 را نیز مشاهده کنید. در نهایت این دوربین از کارت حافظه‌ی SD و CompactFlash استفاده می‌کند که قابلیت پذیرش کارت‌های حافظه‌ی سریع UDMA 7 را دارند و از وای فای و NFC نیز برای انتقال تصاویر به دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کند. استفاده از سیستم GPS داخلی را هم نباید فراموش کرد.

سخن نهایی

در این مطلب با برخی از دوربین های کانن در هر سری آشنا شدیم. در صورتی که سوال خاصی در مورد هر کدام از این دوربین‌ها دارید، می‌توانید با استفاده از قسمت نظرات همین مطلب آن‌ها را با ما در ارتباط بگذارید. کارشناسان نورنگار در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *