021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

قابلیت SnapBridge در دوربین‌های نیکون چیست و چطور کار می‌کند؟

قابلیت SnapBridge در دوربین‌های نیکون چیست و چطور کار می‌کند؟

در این نوشتار از سری آموزش عکاسی، به بررسی قابلیت SnapBridge می‌پردازیم. امکان ارتباطی SnapBridge که برای نخستین بار در دوربین‌های D500 و D5 نیکون معرفی شد، نوعی امکان ارتباطی بی‌سیم برپایه بلوتوث است که در این دو دوربین جدید در کنار ارتباط بی‌سیم WiFi دوربین قرار گرفت. اما در دوربین D3400 به عنوان تنها گزینه ارتباطی با تجهیزات همراه معرفی شده است و دارای امکانات و محدودیت‌های خاص خودش است. این قابلیت که به گفته نیکون، مخصوص انتقال تصاویر از دوربین‌های این شرکت به تجهیزات همراه است، برخلاف ارتباط پرمصرف WiFi، می‌تواند به طور پیوسته روشن بماند و تاثیر بسیار کمی بر روی مصرف باطری دوربین می‌گذارد. ما در آکادمی نورنگار آموزش منو دوربین نیکون را برای شما فراهم کردیم، تا علاوه بر این مورد با تمام تنظیمات نیکون آشنا شوید.

 

nikon_snapbridge_app_notifications-original-1

 

قابلیت BLE یا Bluetooth® low energy در دوربین‌های جدید نیکون که SnapBridge دارند، قرار است برای ایجاد ارتباط پیوسته دوربین با شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک یا حتی تلگرام به کار رود. در واقع وقتی دوربین نیکون شما با لپ‌تاپ یا تلفن همراهتان ارتباط بی‌سیم برقرار کند، شما می‌توانید عکس‌هایی که می‌گیرید را به سرعت روی شبکه‌های اجتماعی یا اینترنت به اشتراک بگذارید، نرم‌افزار داخلی دوربین را بررسی کنید و به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت کنید، تصاویرتان را روی سرور‌های کلود ذخیره کنید و بسیاری امکانات دیگر را بدون نگرانی بابت مصرف باطری در اختیار داشته باشید.

به گفته نیکون قابلیت SnapBridge می‌تواند دوربین شما را مانند تجهیزات همراهتان “هوشمند” کند.

قابلیت SnapBridge چطور کار می‌کند؟

ایجاد ارتباط بین دوربین و تلفن همراه، نه از منوی Bluetooth یا WiFi دوربین، بلکه از منوی Connect to smart device از منوی تنظیمات یا Setup دوربین انجام می‌شود. اگر تلفن همراه یا لپ‌تاپ شما دارای قابلیت ارتباطی بی‌سیم NFC باشد، استفاده از SnapBridge بسیار ساده‌ است.

یک دوربین نیکون می‌تواند با SnapBridge، به حداکثر 5 وسیله هوشمند متصل شود. به‌محض گرفتن عکس با دوربین، فایل آن عکس به تلفن همراه منتقل شده و نمایش داده می‌شود، همچنین می‌توانید آن را در نرم‌افزارهای ویرایش عکس موبایل ( آیفون، اندروید) موردنظرتان ویرایش کنید.

فراموش نکنید که فایل اصلی عکس از این روش منتقل نمی‌شود و عکس‌ها پیش از ارسال، مخصوص انتشار روی اینترنت، تغییر اندازه می‌دهند. اما اگر نخواهید عکس‌های در حال انتقال تغییر اندازه بدهند یا همه عکس‌ها منتقل نشوند، می‌توانید با تنظیمات بسیار ساده‌ برنامه، انتقال را به صورت دستی و همچنین با اندازه کامل عکس‌ها انجام دهید، یا حتی ویدئو‌ها را نیز منتقل کنید.

ارتباط پیوسته و پایدار

پس از اتصال دوربین با یک تلفن همراه، این ارتباط پیوسته ثابت باقی می‌ماند. روشن و خاموش کردن دوربین یا تلفن همراه، این ارتباط را قطع نمی‌کند و نیازی نیست تا هر بار این دو را به یکدیگر معرفی یا وصل کنید. کافی است دوربین را روشن کنید و از منوی بلوتوث تلفن همراه، آن را انتخاب کنید.

جالب اینکه حتی زمانی که گوشی روی حالت Sleep قرار دارد هم انتقال عکس‌ها متوقف نمی‌شود. نکته مهم اینجاست که وقتی یک دوربین عکس‌هایی با رزولوشن و حجم بالا می‌گیرد یا زمانی که می‌خواهد ویدئو‌های ضبط شده را منتقل کند، به طور خودکار ارتباط را به WiFi تغییر داده و با روشن کردن WiFi دوربین، زمان انتقال را کوتاه می‌کند.

قابلیت GPS و ثبت مکان

وقتی برای گرفتن عکس به جای جدیدی می‌روید، قابلیت SnapBridge اطلاعات زمان و تاریخ دوربینتان را براساس موقعیت جدید از روی اطلاعات تلفن همراهتان آپدیت می‌کند. یعنی به‌محض تغییر زمان روی تلفن همراه، تنظیمات زمان و تاریخ دوربین هم با آن همسان می‌شود. همچنین می‌تواند با خواندن اطلاعات GPS از روی GPS یا آنتن گوشی، اطلاعات Exif عکس را با موقعیت مکانی هر تصویر کامل کند. ضمنا کامنت‌های روی عکس‌ها نیز می‌تواند با SnapBridge به Exif عکس‌ها منتقل شوند.  كاربرد جی پي اس در دوربين و نحوه ى استفاده از آن

عکاسی از راه دور

با SnapBridge می‌توانید به راحتی کنترل دوربین را از راه دور انجام دهید. خصوصا اگر با نمایشگر دوربینتان راحت نیستید، می‌توانید تصویر LiveView را به یک گوشی یا تبلت با صفحه‌نمایش بزرگ منتقل کنید و راحت‌تر کار کنید. تمامی کنترل‌های نوردهی مانند سرعت شاتر، دیافراگم لنز، حساسیت و White Balance از این طریق قابل‌کنترل است. همچنین می‌توانید از راه دور دکمه شاتر را بزنید و بسته به مدل دوربینتان می‌توانید حتی از راه دور روی سوژه فوکوس کنید.

آپلود عکس‌ها روی سرور‌های نیکون

نیکون فقط به ایجاد ارتباط فکر نکرده است. این شرکت اکنون سرور‌های کلود خودش را در اختیار کاربران قرار داده تا نسخه کوچکی از عکس‌هایشان را تا همیشه و بدون محدودیت روی فضای ابری مخصوص خود ذخیره کنند. یعنی نسخه کوچکی از همه عکس‌هایی که می‌گیرید روی فضای مخصوص خودتان برای همیشه ذخیره شده و باقی خواهند ماند.

البته در کنار فضای نامحدود برای نسخه‌های کوچک عکس‌ها، 20 گیگابایت هم فضا برای هر کاربر در نظر گرفته می‌شود تا ویدئو‌ها و عکس‌های با رزولوشن بالا را روی آن آپلود کنند. ضمنا این فضا تنها برای نگهداری نیست، گالری عکس‌های اختصاصی شما می‌تواند در شکل‌ها و زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشته شوند. در واقع می‌توانید با عکس‌هایی که با نیکون خودتان گرفته‌اید، براساس تاریخ، مشخصات عکس یا حتی مکان عکس‌برداری، گالری عکس بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

نکته مهم درباره SnapBridge این است که ممکن است برخی از قابلیت‌های آن بسته به دوربینی که استفاده می‌کنید، غیرفعال باشند. به‌عنوان‌مثال در مورد دوربین D3400، به دلیل اینکه فاقد WiFi است، تنها امکاناتی فعال می‌شود که به حجم اطلاعات زیاد در هنگام ارتباط نیاز ندارد.

به‌عنوان‌مثال این دوربین تنها عکس‌هایی که با رزولوشن و ابعاد کم هستند را منتقل می‌کند و برای انتقال عکس‌های اصلی و ویدئو‌ها با مشکل روبروست. امکاناتی مانند کنترل دوربین از راه دور یا دیدن LiveView و فوکوس نیز توسط قابلیت SnapBridge روی این دوربین انجام نمی‌شود.

nikon_snapbridge_app_notifications-original-6

بنابراین اگر می‌خواهید از این قابلیت به طور کامل بهره ببرید، بهتر است از مدل‌هایی که دارای WiFi هستند استفاده کنید.

برای استفاده از قابلیت SnapBridge می‌بایست ابتدا نرم‌افزار آن را روی تجهیزات همراه خودتان نصب کنید. نرم‌افزار SnapBridge برای گوشی‌های اندروید یا اپل را می‌توانید از لینک‌های زیر دانلود کنید:

دانلود SnapBridge برای اندروید

دانلود SnapBridge برای اپل

44 دیدگاه

  • فاطمه گفت:

    سلام ببخشید دوربین من نیکون ۳۵۰۰D هست و عکسا تو برنامه ی snap bridge میاد،اما هیچ کدوم از فیلم ها نمیان
    میشه راهنماییم کنید که چیکار کنم تا فیلم هایی که با دوربین گرفتم تو برنامه ی snap bridge بیان؟

  • مقدس گفت:

    سلام ببخشید دوربین من نیکون d5600هست و بلوتوثش رفته روی حالتoff وقتی میزنم که روشن کنم می نویسه( این اپشن در تنظیمات فعلی یا در وضعیت فعلی دوربین در دسترس نیست )باید چیکار کنم که دوباره فعال بشه ؟

  • vahid گفت:

    سلام من هم مشکل بالا رو دارم اما با ریست درست نشد -سلام ببخشید من دوربیم ۳۴۰۰ هستش و بلوتوثش رو ویتی میخوام روشن کنم مینویسه در تنظیمات فعلی دوربین امکان پذیر نیس استفاده از این آپشن
    میشه راهنمایی کنید چیکار کنم

    • نورنگار - آ.ف گفت:

      سلام باید خدمات پس از فروش ببینن

  • بهرام شماعی گفت:

    با سلام من دوربینم Nikon d3500 آیا می‌شود که هنگام کار با برنامهSnapBridge
    در قسمت عکاسی با ریموت بشه که تصویر را زنده از روی دوربین مشاهده کرد چون که هنگام زدن این گزینه،تصویر زنده نه روی گوشی و نه روی دوربین قابل مشاهده است

    • آتنا فروغی (ادمین) گفت:

      سلام با کابل تترینگ این کار رو انجام بدید

  • سعید گفت:

    سلام ببخشید من دوربیم ۳۴۰۰ هستش و بلوتوثش رو ویتی میخوام روشن کنم مینویسه در تنظیمات فعلی دوربین امکان پذیر نیس استفاده از این آپشن
    میشه راهنمایی کنید چیکار کنم

    • آتنا فروغی (ادمین) گفت:

      سلام / دوربین را ریست کنید / بلوتوث دوربین از طریق اپلیکیشن روی گوشی روشن می شود

    • مقدس گفت:

      سلام ببخشید دوربین من نیکون d5600هست و بلوتوثش رفته روی حالتoff وقتی میزنم که روشن کنم می نویسه( این اپشن در تنظیمات فعلی یا در وضعیت فعلی دوربین در دسترس نیست )باید چیکار کنم که دوباره فعال بشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *