دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

16 ایده عالی برای عکاسی در فصل تابستان

تکنیک و ترفند
16 ایده عالی برای عکاسی در فصل تابستان

اگر می‌خواهید از تابستان نهایت استفاده را ببرید و مهارت‌های عکاسی خود را بهبود بخشید یا تکنیک جدیدی را امتحان کنید، اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع این کار است. در اینجا 16 ایده جالب برای عکاسی در تابستان ارائه شده است که می‌توانید به لیست عکاسی خود اضافه کنید، در نتیجه اگر می‌خواهید با ایده های عکاسی در تابستان آشنا شوید با ما همراه باشید:

از فیلتر پلاریزه استفاده کنید

اگر تا حالا از فیلتر polarizer در کیت عکاسی خود استفاده نکردید، بهتر است آن را برای اولین بار امتحان کنید. از آن برای تقویت اشباع رنگ استفاده کنید. این کار به سایه‌های عمیق‌تر و پر جنب‌وجوش تر و همچنین آسمان آبی در تابستان کمک کند. همچنین با استفاده از این فیلتر می‌توانید ابرها را از پس‌زمینه آبی جدا کنید. با امکانات این فیلتر می‌توانید بازتاب را در سطح آب کاهش دهید.

فیلتر GND را امتحان کنید

تابستان زمان بسیار خوبی برای امتحان فیلتر GND است. فیلتر GND یا فیلتر چگالی خنثی به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر را در جایی که آسمان و زمین در جایگاه متفاوت قرار دارند، ثبت کنید. مخصوصاً منظره غروب آفتاب یا هر منظره‌ای که شامل یک آسمان روشن و پیش‌زمینه تاریک باشد برای استفاده از این فیلتر ایده آل است.

عکس‌هایی در ساعت طلایی بگیرید

عکاسی در تابستان

ساعت طلایی؛ زمانی از روز پس از طلوع آفتاب و دوباره درست قبل از غروب آفتاب است، که زمان مناسب و مورد انتظار برای عکاسان است. در طول ساعت طلایی، خورشید تابش گرم و زیبایی را به همه چیز می‌بخشد، در نتیجه تصاویر با رنگ غنی و طلایی به وجود می‌آید. ساعت‌های طلایی یکی از ایده عکاسی در تابستان است که می‌توانید به وسیله آن تصاویری زیبایی رقم بزنید.

این وقت از روز زمان بسیار خوبی برای پرتره‌ها و تصاویر منظره است و در طول تابستان که غروب خورشید تمایل به طولانی‌تر و نمایشی‌تر از زمستان دارند، زمان ایده آل برای گرفتن این تصاویر است. برخی از برنامه‌ها وجود دارند که ساعات طلایی در منطقه شما را نشان می‌دهند و می‌توانید از آن استفاده کنید.

[relatedpost post=”132717″]

به سمت ساحل بروید

زمستان زمان گرفتن طوفان‌های چشمگیر است، اما تابستان زمان ایده آل برای گرفتن تصاویر شگفت انگیز از ساحل است. و معمولاً در این وقت فعالیت‌های زیادی در حال انجام است که زمان مناسبی برای است. عکس از سواحل ایده عکاسی در تابستان به شمار می‌رود که می‌توانید از آن به صورت عالی استفاده کنید.

فقط به یاد داشته باشید که قبل از رفتن به ساحل، زمان جزر و مد و وضعیت هوا را بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا برای نوع تصاویر خود برنامه‌ریزی کنید. به عنوان مثال، یک روز آفتابی که جزر و مد کمی وجود دارد بسیاری از مردم در ساحل وجود دارند، ولی زمانی که جزر و مد زیاد باشد مردم کمتری در ساحل برای عکس گرفتن هستند.

یک لنز جدید را امتحان کنید

عکاسی در تابستان

تابستان زمان بسیار خوبی برای امتحان کردن وسایل جدید است. در این فصل روزها طولانی‌تر از سایر فصول است و به مدت زیادی می‌توانید از عکاسی در طبیعت لذت ببرید. اکنون زمان آن رسیده است از یک لنز عکاسی خیابانی استفاده کنید و یا زاویه دست خود را در عکاسی تغییر دهید. وب سایت‌های اجاره لنز، مانند LensRentals، فرصت عالی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است، که قبل از خرید لنزها آنها را امتحان کنند.

در سفر عکاسی کنید

اگر به دنبال خلق تصاویر هیجان انگیز هستید که کمی متفاوت از حد معمول باشد، انتخاب سفر می‌تواند یک راه‌حل ایده آل برای این کار باشد. این سفر می‌تواند در خارج از شهر و یا درست در جاده باشد. با خارج شدن از محیط همیشگی و روزمره خود می‌توانید عکس‌های عالی و منحصربه‌فردی بگیرد. با این کار می‌توانید خود را به چالش‌های مختلف دعوت کنید و از خلاقیت‌های متفاوتی استفاده کنید.

[relatedpost post=”138890″]

استفاده از حباب‌

عکس گرفتن از حباب‌ها برای خلق تصاویر ایده آل و جذاب کاری جدید و جالب است که می‌توانید از آن در تصاویر خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید عکس‌های پرتره بگیرید، وجود حباب‌ها در تصاویرتان می‌توانند چیز خاصی اضافه کنند. مخصوصاً اگر فرزندان خردسال درگیر باشند!

عکس از قطرات باران

عکاسی در تابستان

بعد از باران، با دوربین به بیرون بروید و تصاویر جدید خلق کنید. قطرات آبی که پس از طوفان بر روی برگ‌ها و گلبرگ‌های گل یافت می‌شود، ویژگی‌های بسیار خوبی برای تصاویر شما ایجاد می‌کند. بعضی اوقات حتی بازتاب‌هایی را در داخل این قطرات کوچک مشاهده خواهید کرد که گزینه بسیار مناسبی برای عکاسی است. برای پیدا کردن یک ایده عکاسی در تابستان می‌توانید از قطرات باران بر روی اشیاء استفاده کنید.

به دنبال رنگ بگردید

تابستان فصل رنگ‌هاست، که می‌توانید از این فرصت برای عکاسی استفاده کنید. هنگامی که با دوربین خود بیرون هستید، به اشیاء رنگی توجه کنید و از آنها عکس بگیرید، حتی می‌توانید از آنها به عنوان پس‌زمینه در تصاویر خود استفاده کنید.

از افکت‌های پاشیدن آب بهره ببرید

در صورتی که می‌خواهید از رنگ استفاده کنید، سعی کنید با انداختن چند عدد میوه داخل آب و عکاسی با سرعت بالا عکس‌های زیبایی خلق کنید. این نوع عکاسی خیلی سخت است اما با تکنیک مناسب می‌توانید عکس‌های خیلی خوبی بگیرید.

عکاسی از اشیاء بی جان را امتحان کنید

یا می‌توانید یک عکس از اشیاء بی جان اطراف خودتان بگیرید. چیدمان فضای سبز، میوه و تعدادی گلدان سفالی و چوبی که در برابر یک پس‌زمینه سبز قرار گرفته‌اند خیلی زیبا به نظر می‌رسند.

عکاسی پرتره را امتحان کنید

عکاسی در تابستان

تابستان زمان بسیار خوبی برای شروع عکاسی است. در این فصل فرصت‌های متفاوتی برای عکس‌های خلاقانه وجود دارد، به خصوص اگر کودکان در تصاویر وجود داشته باشند. شما می‌توانید از کودکانی که در کنار یک برکه نشسته‌اند و در حال آب بازی هستند و یا در حالی که با اسباب‌بازی محبوب خودشان بازی می‌کنند عکاسی کنید.

از حیات وحش عکس بگیرید

برخی از موجودات فقط در طول تابستان دیده می‌شوند و شما بسته به محل زندگی خود می‌توانید از پرندگان، حشرات و حتی حیوانات بزرگتر مانند گوزن و خرس عکس بگیرید، فقط باید بدانید در کدام منطقه کمین کنید تا تصویرهای طبیعی بگیرید.

با سرعت آهسته عکس بگیرید

یکی از تصاویر زیبایی که می‌توانید در فصل تابستان از آنها عکس بگیرید، آبشارها، رودخانه و یا اقیانوس با سرعت شاتر آهسته است. حتی می‌توانید از حرکت آهسته ابرها و مزرعه گندم که باد در آن موج می‌زند، تصاویر زنده‌ای خلق کنید.

[relatedpost post=”140691″]

عکاسی از طوفان‌های تابستانی

در تابستان طوفان‌های خاصی مانند صاعقه وجود دارد که فرصت خوبی برای عکس‌های منحصر به فرد ارائه می‌دهد. اگر از گرفتن عکس‌هایی با صحنه طوفان لذت می‌برید، باید از دوربین‌های حرفه‌ای و حساس استفاده کنید. این روش ساده‌ترین راه برای گرفتن عکس‌هایی از رعد و برق است که تمام آنها غیرقابل پیش بینی هستند.

ایجاد عکس‌های ضد نور

طلوع آفتاب در تابستان زیاد قابل مشاهده نیست و نمی‌توان از آن عکس‌های زیبایی گرفت، ولی به جای آن غروب آفتاب‌های بی‌نظیری دارد که باعث خلق آثار منحصربه‌فردی می‌شود. در این فصل غروب آفتاب نسبت به دیگر فصول طولانی‌تر است بنابراین به شما فرصت بیشتری برای عکاسی می‌دهد. یکی از تصاویری که می‌توانید در تابستان بگیرید مزارعه گندم است. همچنین در پشت شیء قرار بگیرید به صورتی که مقداری از خورشید را مسدود کنید. سپس روی روشن‌ترین قسمت تصویر تمرکز کرده و عکس خود را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *