021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

آموزش عکاسی از غذا به سبکی متفاوت ⭐️

آموزش عکاسی از غذا به سبکی متفاوت ⭐️

ما توسط تصاویر غذا هیجان زده میشویم. آنها همه جا هستند ، یک موضوع قابل تامل که توسط عکاسان متخصص مختلفی انتخاب میشود، رقابت در زمینه عکاسی از غذا بسیار زیاد است. روشی که کمتر دیده شده است، سبکی است که بر بعد دیگری از غذا تمرکز دارد: رشد، برداشت، فروش، پخش، آماده‌سازی، پختن و خوردن.

آموزش عکاسی از غذا

Canon EOS 5D Mark II, 24 تا 105 میلی‌متر، 1/250 ثانیه در f/9، ایزو 250. عکاس: Mark Benham

عکس بالا مثالی عالی از یک تصویر حرکتی از مردمی که در حال تولید غذا هستند.

در سال‌های اخیر، من به عنوان یک طراح گرافیکی و کارگردان هنری، معمولا با چند عکاس غذای حرفه‌ای برای مشتریان سرویس غذا کار می‌کردم. این کارها شامل ساعات طولانی عکاسی از غذا در استودیو بود و همیشه هم در تاریکی انجام میشد زیرا ما نوردهی و سایه‌های استودیو را کنترل می‌کردیم.

وقتی من به عکاسی روی آوردم، قسم خوردم که همیشه در مکانی که لازم بود کار کنم و نه در یک استودیوی تاریک و تا حد امکان، از نور طبیعی استفاده کنم. من از گرفتن این تصمیم بسیار خوشحال هستم زیرا کار کردن در مکان‌های اصلی برای من بسیار جذاب و هیجان انگیز است. در اینکار با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شوید و هیچ وقت خسته نمی‌شوید.

در تاریخ 13/2012، وقتی که در حال ترک کردن کارهای گرافیکی بودم، هشت ماه را در پرتقال گذراندم، به آنجا سفر کردم و برای کتابی به نام Two Hundred Days: A Portrait of Portugal عکس میگرفتم. این پروژه‌ شخصی بود که به پیوستگی علاقه من به زندگی مردم معمولی و غیرمعمولی کمک کرد، از جمله روزهایی که بر روی غذا کار میکردم.

این کار، قدم مهمی در تثبیت کردن سبک مورد علاقه من و نزدیک شدن به نوع عکاسی ای بود که من به عنوان مستند و داستان‌سرایی دسته بندی میکنم. من معمولا به سمت کسانی که کار خود را با اشتیاق انجام میدهند، جذب میشوم، می‌تواند یک ماهیگیر (من اخیرا از یک ماهیگیر در یک روز سرد در آتلانتیک شمالی ایسلند عکاسی کردم) یا یک باغبان در حال مقابله با آب و هوای غیرقابل پیش‌بینی باشد که می‌تواند همه محصولات او را از بین ببرد.

عکاسی از غذا

عکاس: Mark Benham

تصاویر با نور کم بسیار خوب هستند، اما تلاش کنید که جزئیات سایه را نیز ثبت کنید.

فراتر از فقط یک غذا در بشقاب

وقتی بحث عکاسی از غذا می‌شود، مهم نیست که از چه چیزی یا چه کسی عکس می‌گیرم، یک کلید اصلی همیشه پابرجاست: رضایت برای همراه شدن با جو حاکم. بدون این مورد، من موفق به کنار آمدن با سختی‌هایی که تجربه کرده‌ام، نمیشدم. چه در حال عکاسی از مشتریان و فروشندگان باشم و چه عکاسی از گردآورندگان ، به خودم یادآوری میکنم که این زندگی آنهاست، پس تلاش میکنم که با آنها کار کنم و غیر از این، هیچ راهی وجود ندارد.

اما گاهی همه چیز به همین راحتی نیست و مردم همیشه کاری که شما میخواهید را انجام نمیدهند. با در نظر داشتن این موارد، من خوش شانس بودم و در مسیرم با کسانی که برای موضوع من بسیار مناسب بودند، آشنا شدم.

جرالد، یک باغبان بازاری که به من اجازه داد تا او را دنبال کنم و از او در یک دوره یک ساله، عکس بگیرم، او بسیار مهربان بود و به من اجازه داد تا به دنیای او وارد شوم که با اینکار، من موفق شدم پرتره‌های بسیار پرمعنایی ثبت کنم. من در طول ماه‌های طولانی، به درکی بسیار عمیق از او رسیدم و این سرمایه‌گذاری زمان، برای من بسیار سودمند بود.

چیزی که در کار من بسیار مهم است، نمایش دادن مردم و زندگی واقعی است. من در گرفتن تصاویر تدبیری خیلی حرفه‌ای نیستم اما گاهی اوقات این تصاویر نیاز هستند. مهم‌تر از همه، چیزی که من درباره مردم و غذا دوست دارم، عنصر داستان‌سرایی است. از حالت‌های چهره که در بازتاب کاری که انجام میدهند گرفته تا شخصیت‌های مختلفی که در هر تصویر با آنها مواجه میشوم و هیچ یک از این دو تجربه، مثل هم نیستند.

هنگام عکاسی از ماهیگیران ایسلندی در یک قایق کوچک در وسط آتلانتیک، شخصیت‌های بسیار متفاوت آنها را مشاهده کردم.

 شما هیچگاه هنگام عکاسی از یک هویج، این تجربه را نخواهید داشت: یک هویج دارای شخصیت زیادی نیست، درسته؟

بازار غذا همیشه گرم و به سرزندگی و علایق بصری مشهور است، و من همیشه هنگام مسافرت در یک شهر اینکار را انجام میدهم. شما می‌توانید مردم را در حال خرید و فروش مشاهده کنید، به دنبال محتوا و زاویه‌ای عالی بگردید و برای عکاسی از جزئیات، به موضوع خود نزدیک شوید.

گیلاس‌های موجود در یک بازار در نزدیکی کرواسی به طرزی باورنکردنی وسوسه کننده و اشتها آور بودند! این سبک از عکاسی زندگی و غذا به معنی این است که من همیشه در حال حرکت هستم، مردم دیگر و زبان بدنی آنها را مطالعه می‌کنم و رنگ‌ها و فرم‌های داخل کادر، مرا به طرز عجیبی به خود جذب می‌کنند.

 از طرفی دیگر، عکاسی از غذا در آشپزخانه‌های رستوران، که به تعداد مکرر اینکار را انجام داده‌ام، تجربه‌ای کاملا متفاوت با چالش‌هایی مانند کمبود جا و نور هستند.

من متوجه شدم که مردم و غذا، در اکثر مواقع یک ترکیب برنده هستند پس اگر حاضر باشید موضوعات جذاب را پیدا کنید و خجالت نکشید، می‌توانید تصاویر بسیار زیبایی بگیرید. من دوست دارم به موضوع بسیار نزدیک شوم، انگار با اینکار، حس نزدیکی و صمیمیت را به تصاویر منتقل می‌کنم.

اگر به خوبی به یک برگ کاهو نگاه کنید، متوجه می‌شوید که بافت آن بسیار شگفت‌انگیز است و چین و چروک دستان کسی که تمام زندگی خود را در مزرعه کار کرده است، داستان منحصر بفرد خود را بازگو می‌کند. چیزی که من در تصاویر خود خیلی به دنبال آن هستم، دود و بخار است، مخصوصا اگر نور خورشید نیز در کادر وجود داشته باشد.

تجهیزات عکاسی از غذا

عکاس: Mark Benham

برای تصاویر تولیدکنندگان غذا، آنها را در کنار ماده غذایی که تولید می‌کنند قرار دهید.

[relatedpost post=”85563″]

نوردهی در عکاسی از غذا

وقت بحث نوردهی می‌شود، من معمولا باید با شرایطی که حاکم است کار کنم. برخلاف یک عکاس منظره که ممکن است به دلیل ابرهای بسیار بیرون نرود و تصاویرش دارای درامای کافی نباشد، من میتوانم بسیار انعطاف پذیر باشم. زیرا تمامی نورها، نقشی مهم در تعریف کردن یک داستان دارند. من میتوانم دراما را از جنب و جوش مردم ثبت کنم.

اما مانند تمام عکاسان دیگر، شرایط نوردهی حکم می‌کنند که دوربینم را به خوبی تنظیم کنم، پس هوشیاری از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه من به صورت پیوسته بر ایزو و سرعت شاتر متمرکز است، مخصوصا وقتی جنب و جوش بسیاری در کادر است.

در حال حاضر، من از یک دوربین Canon EOS 5D Mark III استفاده می‌کنم که در نور کم نیز، بد نیست. من در گرفتن تصاویر با کیفیت بالا، کمی جدی هستم، پس ترجیح میدهم که در صورت امکان، نویز زیادی در تصاویرم نباشد. این کار هنگام عکاسی از ماهیگیران در ساعت 5:45 صبح ماه سپتامبر، همیشه امکان پذیر نیست. در ضمن، من به فلاش علاقه ندارم و به همین دلیل، سعی میکنم تا حد امکان از آن استفاده نکنم.

[relatedpost post=”73481″]

فود گرافی

هنگام کار کردن در رستوران‌های گرم، حتما از یک لنز سریع و یا با ایزوی بالا استفاده کنید! عکاس: Mark Benham

انتخاب لنز

نیازی به گفتن نیست که انتخاب لنز به موضوع موردنظر شما برای عکاسی بستگی دارد. اما باید اعتراف کنم که مواقعی بوده که من در یک زمین گل آلود در حالی که کیف دوربینم در ماشین بود، گیر افتاده بودم و لنزی که همراه داشتم، برای گرفتن تصویری غیرمنتظره، مناسب نبود، اما مجبور بودم که با همان لنز عکاسی کنم. عکاسی از غذا با روشی که من اینکار را انجام میدهم، نیازمند انعطاف پذیری است، به همین دلیل است که من معمولا یک لنز زوم با درجه زاویه باز را از کیف خود درمی‌آورم. مدل Canon EF 24-105 میلی‌متری f/4، عالی است، زیرا انعطاف پذیری موردنظر من را فراهم میکند.

 از طرفی دیگر، من عاشق کار کردن با مدل‌های سبک اولیه، مانند Canon 50 میلی‌متری f/1.8 هم هستم ، بسیار کوچک و سبک (پلاستیکی) است و تصاویر واضخ بسیار زیبایی را به عکاس ارائه میدهد. من عاشق استفاده از این مدل برای تصاویر نزدیک یا داشتن بازه‌ی دیافراگم گسترده‌تر در نور کم هستم.

با اینکه مواقعی هستند که من از یک سه‌پایه استفاده میکنم، اکثر اوقات دوربین را به دست میگیرم، زیرا نیاز دارم که بتوانم آزادانه حرکت کنم.

راهنمایی‌های مهم Mark برای عکاسی از غذا

ترفندهای عکاسی از غذا

Canon EOS 5D Mark III, 50میلی‌متری , 1/250ثانیه در  f/2.5, ISO 100. عکاس: Mark Benham

جزئیات :از جزئیات و بافت‌های جالب استفاده کنید و تصاویر خود را به گونه‌ای بگیرید که نگاه بیننده را به خود جلب کند.

عکاسی تبلیغاتی از خوراکی

Canon EOS 5D Mark III، 24-105 میلی‌متری، 1/800 ثانیه در f/10، ایزو 800. عکاس: Mark Benham

زوایا: همیشه به دنبال زوایای جالب باشید و از قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف برای زاویه پویا و تاثیر بیشتر، نهراسید.

عکاسی از خوراکی ها

Canon EOS 5D Mark II، 50 میلی‌متری، 30 ثانیه در f/14، ایزو 100. عکاس: Mark Benham

کار با نور: اگر در حال عکاسی از زندگی در فضای بسته هستید، از نور طبیعی پنجره یا چارچوب در استفاده کنید، و بد نیست اگر از یک بازتابنده ساده استفاده کنید. در نور کم از سه پایه استفاده کنید.

تجهیزات عکاسی از غذا

Canon EOS 5D Mark III، 16-35 میلی‌متری، 1/2500 ثانیه در f/4.5، ایزو 3200. عکاس: Mark Benham

لحظات درام : این لحظات ممکن است در یک چشم به هم زدن اتفاق بیفتند، پس در محل اتفاق باشید. احتمالا به سرعت شاتر بالایی نیاز خواهید داشت، پس ایزوی شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، مخصوصا اگر از فلاش استفاده نکنید.

چگونه از غذاها عکسهای جذاب بگیریم

Canon EOS 5D Mark III، 24-105 میلی‌متری، 1/400 ثانیه در f/5، ایزو 400. عکاس: Mark Benham

قاب‌های کوچکتر: عکاسی در قاب‌های کوچکتر دارای پویایی بصری مختلفی هستند، که می‌توانند داستان شما را بهبود دهند. نزدیک شدن به موضوع، برای جلب توجه‌ها به مهارت‌های آشپزی، ایده‌آل است.

لیست تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی از غذا

باطری اضافی: همیشه باطری اضافی با خود داشته باشید، مخصوصا وقتی برای مدت‌های طولانی به عکاسی میروید. به نظر من، باطری‌های برند دوربین، عمر بیشتری دارند. (۷ تکنیک برای افزایش طول عمر باتری‌های دوربین عکاسی)

کوله پشتی : نگه داشتن وزن در سطح حداقل، باعث راحتی کار میشود – کیف کوچکتری که بتواند چند لنز را در خود جای دهد، بی‌نظیر است. (چند نکته برای تهیه کوله‌پشتی دوربین)

لنز : من در حال حاضر از یک دوربین Canon EOS 5D Mark III استفاده میکنم. لنزهای ترجیحی من، 24-105 میلی‌متری با f/4L و 50 میلی‌متری 8f/1. هستند که دارای انعطاف پذیری موردنیاز من هستند.

کاور ضد آب: هنگام کار در فضای باز و آب و هوای قابل تغییر، خشک و تمیز نگه داشتن لنز، امری حیاتی می‌باشد.

سه پایه: کاربردی برای فیلمبرداری و محیط داخلی رستوران، و ضروری برای ثبت جرئیات در نور کم.(راهنمای خرید سه پایه)

عکاسی از غذا برای تازه کار ها

به خاطر داشته باشید که می‌توانید در اینجا از قوانین پرتره نیز استفاده کنید، پس از داشتن زمینه‌ای مناسب اطمینان حاصل کنید. عکاس: Mark Benham

لوازم مورد نیاز برای عکاسی از خوراکی ها

تصاویر نزدیک و جزئیات را نیز فراموش نکنید، تمرکز کنید. عکاس: Mark Benham

Mark Benham یک عکاس برنده جایزه است که بر مردم و جهان غذا متمرکز است. او به عنوان عکاس غذای برتر سال 2016 انتخاب شد. او علاقه خاصی به تهیه مستند از زندگی افراد معمولی داشت، که این امر معمولا باعث خارج شدن او از کشور خود می‌شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *