021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

لنز Nikkor Z DX 24mm f/1.7 برای APS-C Z-Mount عرضه شد

لنز Nikkor Z DX 24mm f/1.7 برای APS-C Z-Mount عرضه شد

نیکون با اعلام لنز Nikkor Z DX 24mm f/1.7 ، یک لنز پرایم با دیافراگم سریع و کوچک برای دوربین‌های APS-C Z-mount خود را معرفی کرده است که با قیمت 280 دلار قدرت تولید بوکه در فرمت DX را به ارمغان می‌آورد.

 

این لنز جدید 24 میلی‌متر f/1.7 اولین لنز پرایم نیکون برای APS-C Z-mount است و قابلیت ایجاد پس‌زمینه‌های پربوکه و بهبود عملکرد در نور کم را برای خلق‌کنندگان فراهم می‌کند.

 

عرضه لنز Nikkor Z DX 24mm f/1.7 برای APS-C Z-Mount

 

نیکون به گفته خود می‌گوید : « کیفیت منطقه فوکوس خارج از تمرکز ، که به بوکه معروف است ، منحصر به فرد در دیافراگم‌های با حداکثر سرعت است و به کاربران امکان می‌دهد تا در عکاسی استاتیک و پرتره ، به شدت بر جلوه زدن موضوعات خود بپردازند .» و ادامه می‌دهد: « لنز جدید 24 میلی‌متر f/1.7 همچنین امکان عکاسی با کیفیت بالا و ویدیو با وضوح بالا در شرایط نور کم را فراهم می‌کند البته با اجازه بیشتری به نور برای ورود به لنز .»

 

معرفی و عرضه لنز Nikkor Z DX 24mm f/1.7 برای APS-C Z-Mount

 

عرضه و معرفی لنز Nikkor Z DX 24mm f/1.7 برای APS-C Z-Mount

 

لنز 24 میلی‌متر f/1.7 کوچک است و ابعاد آن 2.8 در 1.6 اینچ و وزن آن 540 گرم است . نیکون می‌گوید که به دلیل چند منظوره بودن آن ، فاصله کانونی 24 میلی‌متر را انتخاب کرده است . شرکت می‌گوید که این لنز برای انواع مختلف صحنه‌ها از جمله عکس‌های رومیزی ، پرتره و مناظر ایده‌آل است.

 

لنز 24 میلی‌متر f/1.7 شامل نه عنصر است که به هشت گروه ترتیب داده شده‌اند و دو عنصر آسفریکال نیز در آن وجود دارد . این لنز برد دیافراگمی f/1.7 تا f/11 را از طریق یک دیافراگم هفت تیغه دارد . فاصله کمینه فوکوس آن 0.59 فوت (حدود هفت اینچ) است و نسبت بزرگنمایی حداکثر آن 0.19x می‌باشد . زاویه دید بیشینه (در فرمت DX) آن 61 درجه است. قطر فیلتر جلویی آن 46 میلی‌متر است.

 

رونمایی و عرضه لنز Nikkor Z DX 24mm f/1.7 برای APS-C Z-Mount

 

این لنز دارای گزینه‌های دستی و اتوفوکوس است اما هیچ کلیدی برای تغییر بین این حالت‌ها وجود ندارد،  بنابراین باید از منوی دوربین تنظیم شود و اتوفوکوس آن توسط یک موتور قدمی (STM) انجام می‌شود . نیکون به جزئیات بیشتر درباره موتور واقعی نمی‌پردازد ، اما اشاره می‌کند که این موتور عملکرد اتوفوکوسی بی‌صدا را فراهم می‌کند که مناسب برای عکس‌ها و ویدئوها است.

 

عرضهو رونمایی از  لنز Nikkor Z DX 24mm f/1.7 برای APS-C Z-Mount

 

نیکون اعلام می‌کند که این لنز با در نظر گرفتن کاهش تنفس فوکوس طراحی شده است و این لنز امکان فوکوس صاف را با تغییر کمتر در زاویه دید فراهم می‌کند ، حتی زمانی که نقطه فوکوس در حین ضبط ویدئو تغییر می‌کند.

 

در زیر تعدادی از تصاویر نمونه‌ای که با استفاده از این لنز گرفته شده‌اند ، توسط Nikon ارائه شده‌اند:

 

معرفی لنز Nikkor Z DX 24mm f/1.7 برای APS-C Z-Mount رونمایی از لنز Nikkor Z DX 24mm f/1.7 برای APS-C Z-Mount معرفی و رونمایی از لنز Nikkor Z DX 24mm f/1.7 برای APS-C Z-Mount

 

لنز Nikkor Z DX 24mm f/1.7 قرار است در میانه ماه ژوئن با قیمت 279.95 دلار عرضه شود.

 

مطالب پیشنهادی نورنگار :

نیکون Nikon D5600 در برابر Canon 250D، چرا بخرید، چرا نخرید؟!

برندگان مسابقه نیکون Small World 2022

نیکون Z9 با قابلیت انتخاب صدای شاتر معرفی شد

سرمایه گذاری نیکون در شرکت تلسکوپ Unistellar

نقد و بررسی نیکون Zfc : وزن کم و طراحی نا کارآمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *