۶ برنده نهایی جشنواره عکس نورنگار تقدیر شدند

نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره عکس نورنگار امروز با حضور برگزارکنندگان این جشنواره در کنار چهره‌های شاخص عکاسی و در میان جمعی از خبرنگاران افتتاح شد. همزمان با افتتاحیه این نمایشگاه، برندگان این جشنواره نیز اعلام و از آن‌ها طی مراسمی تقدیر شد.

 

چهارمین دوره جشنواره عکس نورنگار با نمایش آثار برگزیده در باغ موزه قصر به کار خود پایان داد. از میان بیش از سه هزار و هفتصد عکسی که به دبیرخانه جشنواره رسیده بود، صد عکس در دو بخش «ایران من» و «بناهای باستانی و تاریخی ایران» به بخش نمایشگاه و کتاب جشنواره راه یافتند که با نمایش این آثار چهارمین دوره جشنواره نیز به ایستگاه پایانی رسید.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره ۶ برنده نهایی چهارمین دوره جشنواره معرفی شدند. به این ترتیب در بخش ایران من امیرحسین کمالی با عکس «خواجو»، افشین میرزایی با عکسی با عنوان «شادی»، مرتضی رفیع خواه با عکس «زندگی در کویر» به عنوان برنده شناخته شدند که جوایز این برندگان بدون ترتیب و اولویت یک دستگاه دوربین عکاسی Canon EOS-5D Mark IV (بدنه )(یا معادل ریالی آن)، تندیس‌جشنواره و دیپلم افتخار جشنواره بود.

همچنین در بخش بناهای باستانی سید روح الله هاشمی با عکسی با عنوان «از فرش تا عرش»، سامان باقری با عکس «کاخ صد ستون»، مهران چراغچی با عکس «کلیسای سهرقه» عناوین برگزیده را به دست آوردند که جوایز این برندگان نیز بدون ترتیب و اولویت یک دستگاه دوربین عکاسی Nikon D7200kit 18-140mm (یا معادل ریالی آن)، تندیس‌جشنواره و دیپلم افتخار جشنواره بود.

همچنین در این مراسم از کتاب جشنواره رونمایی شد و همراه با گواهی شرکت در جشنواره به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

چهره های شاخصی از جمله علیرضا کریمی صارمی، مریم زندی، کاوه فرزانه، محمود عبدالحسینی، محمد قدمعلی از حاضرین در این مراسم بودند.

دوره چهارم جشنواره عکس نورنگار در دو بخش «ایران من» و «بناهای تاریخی و باستانی ایران» برگزار شد و در نهایت ۳۷۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.  داوری آثار این دوره را اسماعیل عباسی، ابراهیم حقیقی و محمد ستاری بر عهده داشتند که پس از بررسی‌ عکس‌های ارسالی، ۷۰ عکس در بخش «ایران من» و ۳۰ عکس در بخش «بناهای تاریخی و باستانی» برگزیده شدند.

 

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه تا یک اسفند به نشانی خیابان شریعتی، خیابان پلیس، باغ موزه قصر مراجعه کنند.